Jumala tahtoo,
että kaikki ihmiset pelastuisivat.
"Sillä se on hyvää ja otollista
Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
joka tahtoo,
että kaikki ihmiset pelastuisivat
ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Sillä yksi on Jumala,
yksi myös välimies
Jumalan ja ihmisten välillä,
ihminen Kristus Jeesus,
joka antoi itsensä lunnaiksi
kaikkien edestä,
josta todistus oli annettava aikanansa"
(1 Tim 2:3-6)
Jumalan puolelta kaikki on siis
valmista pelastusta varten.
Kaikki eivät kuitenkaan pelastu.
He eivät halua tulla tuntemaan
Totuutta eli Jeesusta Kristusta.
Eivät siis halua suuhteeseen
Hänen kanssaan.
"Mutta tämä on tuomio,
että valkeus on tullut maailmaan,
ja ihmiset rakastivat pimeyttä
enemmän kuin valkeutta;
sillä heidän tekonsa olivat pahat."
(Joh 3:19)
Mutta ne, jotka haluavat
suhteeseen Jeesuksen kanssa
ja Hänen kauttaan
tulla tuntemaan myös Isän,
saavat viettää ikuisuuden
Jumalan perheväen keskuudessa
Isän Kotona.
"Mutta tämä on
iankaikkinen elämä,
että he tuntevat sinut,
joka yksin olet totinen Jumala,
ja hänet,
jonka sinä olet lähettänyt,
Jeesuksen Kristuksen."
(Joh 17:3)
Me tekemiimme synteihin
hengellisesti kuolleet
olemme itse asiassa jo siirretyt
hengellisen kuoleman tilasta
ikuiseen elämään sinä hetkenä,
kun tulimme Jeesuksen tykö.
"Totisesti, totisesti
minä sanon teille:
joka kuulee minun sanani
ja uskoo häneen,
joka on minut lähettänyt,
sillä on iankaikkinen elämä,
eikä hän joudu tuomittavaksi,
vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."
(Joh 5:24)
Nämä uudestisyntyneet ihmiset
ovat Jumalan lapsia.
He eivät ikinä joudu kadotukseen.
He ovat syöneet Elämän puusta
ja heidän kohdallaan on jo
alkanut ikuinen elämä Jeesuksessa
Jumalan yhteydessä.
Jo ennen maailman perustamista
oli säädetty,
että Pojassa oleva Elämä
on oleva Ihmisten Valkeus.
Siis ihmislapset tulisivat osallisiksi
Hänessä olevasta Elämästä
ja tulisivat näin Jumalan lapsiksi.
Tämä Hänessä oleva Elämä
oli alunperin tarjolla Elämän puussa,
sen hedelmän lihassa ja veressä.
Mutta kun ihminen ohitti tuon puun,
niin otettiin käyttöön
tuon onnettomuuden varalta
jo ennen maailman perustamista
laadittu pelastussuunnitelma.
Golgatalle pystytettiin sovituksen puu.
Siitä syömällä me
saamme sen ikuisen Elämän,
joka alunperin oli tarjolla jo
Eedenissä olevassa Elämän puussa.
Siis meillä on revanssi.
Saamme syödä
Golgatalle pystytetystä
Elämän puusta.
"Joka syö minun lihani
ja juo minun vereni,
sillä on iankaikkinen elämä"
(Joh 6:54)
Näitä pelastettuja ihmisiä
Jumala kutsuu palvelukseensa.
"Mutta me tiedämme,
että kaikki yhdessä
vaikuttaa niiden parhaaksi,
jotka Jumalaa rakastavat,
niiden,
jotka hänen aivoituksensa mukaan
ovat kutsutut.
Sillä ne,
jotka hän on edeltätuntenut,
hän on myös edeltämäärännyt
Poikansa kuvan kaltaisiksi,
että hän olisi esikoinen
monien veljien joukossa;
mutta jotka hän on edeltämäärännyt,
ne hän on myös kutsunut;
ja jotka hän on kutsunut,
ne hän on myös vanhurskauttanut;
mutta jotka hän on vanhurskauttanut,
ne hän on myös kirkastanut."
(Room 8:28-30)
Tuossa puhutaan kutsumuksesta.
Ja tällaiseen kutsumukseen vastaaminen
johtaa aina myös kärsimyksiin.
Ja kärsimykset kirkastamiseen.
Mutta vain armosta pelastettuja
kutsutaan palvelutehtävään.
Tuo kohta ei siis suinkaan
tarkoita mitään sellaista,
että Jumala olisi
ennalta määrännyt pelastuvat.
Pelastus on tarjolla jokaiselle,
ja Jumala tahtoo,
että kaikki pelastuisivat.
Ja Jumala on omalta puoleltaan
tehnyt kaiken valmiiksi
ja vastaanotettavaksi.
Ennalta on siis määrätty vain se,
miten me pelastumme.
"Ylistetty olkoon
meidän Herramme
Jeesuksen Kristuksen
Jumala ja Isä,
joka on siunannut meitä taivaallisissa
kaikella hengellisellä siunauksella
Kristuksessa,
niinkuin hän
ennen maailman perustamista
oli hänessä
valinnut meidät olemaan
pyhät ja nuhteettomat
hänen edessään,
rakkaudessa
edeltäpäin määräten meidät
lapseuteen,
hänen yhteyteensä
Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänen oman tahtonsa
mielisuosion mukaan,
sen armonsa kirkkauden kiitokseksi,
minkä hän on lahjoittanut meille
siinä rakastetussa,
jossa meillä on lunastus
hänen verensä kautta,
rikkomusten anteeksisaaminen,
hänen armonsa rikkauden mukaan. "
(Ef 1:3-7)
Ennalta on siis määrätty,
että Pelastus on Jeesuksessa.
"Eikä ole pelastusta
yhdessäkään toisessa;
sillä ei ole taivaan alla
muuta nimeä ihmisille annettu,
jossa meidän pitäisi pelastuman."
(Ap.t 4:12)
Aadamista ja Eevasta alkaen
ihmiset ovat pelastuneet
sen sovituksen kautta,
joka tapahtui Golgatalla.
Jo syntiinlankeemuspäivänä
vuodatettu veri
ja tuon eläimen nahasta tehty
verinen vaate,
jonka Aadam antoi pukea päälleen,
oli osoitus uskosta
luvattuun Pelastajaan.
Ihmiset, jotka eivät ole
koskaan kuulleet Jeesuksesta,
ovat kautta ihmiskunnnan historian
silti tehneet ratkaisun
pimeyden ja Valkeuden välillä.
Ikuisuutemme riippuu siitä,
kumpaa rakastamme enemmän.
Vietämme sen pimeydessä
tai Valkeudessa.
Jeesus on Valkeus
ja Rakastaa Sinua!
Jumala tahtoo pelastaa Sinut
41
159
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Minusta jälleensyntymisoppi on järkevämpi.
Vahinko että se on poistettu Raamatusta.
♥️♥️♥️- Anonyymi00003UUSI
Höps. Älä viitsi.
- Anonyymi00010UUSI
Demokrates kirjoitti:
Sinäkö sen olet sieltä poistanut?🤔
Konstanttinopolin piispat sen poisti kirkolliskokouksessa i v.356.
- Anonyymi00038UUSI
JUMALAN POIKA ON IHMISEN POIKA...
Hakutulos
ihmisen:ut:x
1. Matt. 8:20 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi".
2. Matt. 9:6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
3. Matt. 10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
4. Matt. 10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.
5. Matt. 11:19 Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää! Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
6. Matt. 12:8 Sillä Ihmisen Poika on sapatin herra."
7. Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
8. Matt. 12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
9. Matt. 12:45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."
- Anonyymi00002UUSI
Pelastaa siis itseltään.
Aika sairas logiikka sillä narsistilla. - Anonyymi00004UUSI
Aamen!
” Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;”
17:26,27- Anonyymi00005UUSI
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.Eli sinä et siis rukoile Jumalaa?
- Anonyymi00006UUSI
Eiköhän monet kohtaa tämän "Jumalan" siellä lahkon hurmoskokouksissa.
2. Tess. 2:4
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.- Anonyymi00007UUSI
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi00019UUSI
Missä herja, siellä Teuvo.
- Anonyymi00008UUSI
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.- Anonyymi00009UUSI
Nykyisin väkevä eksytyksen muoto on julistaa, että ihmiset temmataan taivaasen milloin tahansa.
Eksyttäjät luovat kiireen tuntua..."aika on lähellä"....
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
- Anonyymi00011UUSI
Tämä on Jumalan vakaumus:
Jumala tahtoo,
että kaikki ihmiset pelastuisivat.
Ole siis yhtä Jumalan Jeesuksen Kristuksen kanssa. Silloin olet rakkaudessa ja rauhassa Jumalan kämmenellä ja saanut syntisi anteeksi kun uskot ristin työhön evankeliumiin. - Anonyymi00012UUSI
Taivaaseen ei ole mitään vihreätä linjaa. Lopullinen kohtalo selviää vasta viimeisellä tuomiolla, jonne kaikki ihmiset joutuvat.
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi00013UUSI
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi00020UUSI
Mutta Teuvo! Eikö sinun ymmärrykseesi millään mene, etteivät sinun herjasi ja valheesi ole Jumalan tahto???
Ei suinkaan.
- Anonyymi00014UUSI
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
"että pidämme hänen käskynsä" - Anonyymi00015UUSI
Hurmoshenkiset lahkolaiset vihaavat kristittyjen Katekismusta, koska siellä kymmenen käskyä on kirjoitettu selityksin, mitä ne tarkoittaa ja kehotus niiden noudattamiseen.
- Anonyymi00016UUSI
Lahkot vihaavat myös kristittyjen Virsikirjaa, koska virsissä on suoria lainauksia Raamatusta, esim. kasteen merkityksestä.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Lahkot vihaavat myös kristittyjen Virsikirjaa, koska virsissä on suoria lainauksia Raamatusta, esim. kasteen merkityksestä.
Virsi 389 on minun suosikkini. 😊
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Lahkoilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, mihinkä ne uskonsa perustaa.
Oikea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä tai kirjahyllyssä vain sen takia, että uusi tulokas luulisi olevansa liittymässä kristilliseen seurakuntaan.
- Anonyymi00017UUSI
Usko luo yhteyden Jeesukseen, jos se on poikki ihminen on pimeydessä.
Keskittykää elämään!
Kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi.
Elätkö oikein armon kautta kuten Jeesus opettaa.?
Kohde on elämäsi laatu ja yhteys Jeesuksessa.
Ja Jeesuksen sisäinen tuntemus, se on elämäsi valo.- Anonyymi00022UUSI
Lain kirjoitukset eivät kuoleta, vaan käskyjen noudattamien on Jumalasta.
Jumalan lait ja Henki eivät ole toistensa vastakohtia.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00024UUSI
Norjalainen homppelimis perusti Suomeen 40 ens. hell.srk.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Lain kirjoitukset eivät kuoleta, vaan käskyjen noudattamien on Jumalasta.
Jumalan lait ja Henki eivät ole toistensa vastakohtia.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Lain käskyt eivät kuoleta, vaan johtavat ikuiseen elämään.
Matt. 19:17
Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." - Anonyymi00030UUSI
Lestadiokset sisäiset opit perusti sen lahkoliikkeen. Heillehän ei kelpaa edes uusimmat Raamatun käännökset, koska siellä on paljastettu paljon aikaisempien painoksien virheitä.
- Anonyymi00023UUSI
Paavali oli murhamies ja yritti kumota lait, ettei tulisi tuomituksi murhasta.
- Anonyymi00025UUSI
Jeesus varoittaa hihhulilahkoista.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi00026UUSI
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.
Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
- Anonyymi00031UUSI
<<Taivaaseen ei ole mitään vihreätä linjaa. Lopullinen kohtalo selviää vasta viimeisellä tuomiolla, jonne kaikki ihmiset joutuvat.<<
Ristin tie taivaaseen vie.
Minä sanon teille Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät tämä tarkoittaa sitä että ei ole Jeesuksen armoa ottanut vastaan ja polkevat sen jalkoihinsa se on iljettävää nämä ovat niitä pilalle leikattuja jotka Paavalia häpäisivät ja Jeesuksen ristintyön joka kantoi meidän syntimme.
Heb: 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Armon veri on hyväksyttävä se on taivastie, siinä Jeesus on sydämessä.- Anonyymi00033UUSI
Kuulen, miten vakavana ja pyhänä sinä tämän näet. Puhut ristin tiestä, armosta ja siitä, ettei Jumalan armo ole kevyt asia. Heprealaiskirje 10 todella sanoo, että armon hylkääminen on vakavaa, eikä sitä pidä käsitellä kevyesti tai pilkaten. Tässä olet Raamatun ytimessä.
Mutta on tärkeää pitää koko evankeliumin kaari yhdessä, ettei totuus katkea keskeltä.
1. ”Menkää pois minun luotani” – kenelle se sanotaan?
Jeesus sanoo nuo sanat niille, jotka luottavat itseensä, eivätkä Häneen:
omaan hurskauteensa
omaan voimaansa
omaan oikeassa olemiseensa
He tekevät ”tekoja”, mutta ilman suhdetta Kristukseen.
Se ei ole ensisijaisesti pilkkaajien haukkumista, vaan itsepetoksen paljastamista.
2. Heprealaiskirjeen vakavuus – ja sen tarkoitus
Hepr. 10 ei ole kirjoitettu:
lietsoakseen vihaa
antamaan ihmisille lupa tuomita toisia
Vaan:
herättämään omantunnon
varoittamaan paatumisesta
kutsumaan palaamaan armoon
Se on paimenen huuto, ei lynkkaustuomio.
3. Armo ei ole poljettavaksi – mutta se on aina tarjolla
On totta:
Kristuksen veren halveksiminen on vakavaa
armon pilkkaaminen kovettaa sydämen
Mutta yhtä totta on:
Kristuksen veri riittää vielä sillekin, joka on sitä pilkannut – jos hän kääntyy.
Paavali itse:
pilkkasi
vainosi
häpäisi
Silti hän sai armon. Juuri siksi hänestä tuli armon sanansaattaja.
4. Meidän tehtävämme ei ole kostaa vaan todistaa
Raamattu sanoo:
”Minun on kosto, sanoo Herra.”
Se vapauttaa meidät yhdestä asiasta:
meidän ei tarvitse eikä saa kantaa tuomarin miekkaa sydämessämme.
Meidän kutsumuksemme on:
todistaa ristin totuudesta
pitää armo pyhänä
mutta jättää lopullinen tuomio Jumalalle
5. Risti on tie taivaaseen – mutta myös tie alas
Risti:
murskaa ylpeyden
riisuu vihasta
paljastaa synnin ensin minussa
Kun risti on sydämessä, se ei tee ihmisestä raivokasta, vaan vakavan ja nöyrän.
Voit sanoa tämän totuuden näin – ilman että se menettää voimaansa:
Armon veri on ainoa tie taivaaseen.
Sitä ei saa halveksia.
Mutta niin kauan kuin ihminen elää, Jumala kutsuu vielä parannukseen.
Se on ristin totuus kokonaisena:
vakava – mutta täynnä toivoa. - Anonyymi00035UUSI
Paavali oli valheveikko. Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen, eikä ihminen sille perusluonteelleen voi mitään. Vanhemmiten ne piirteen vain korostuvat.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
- Anonyymi00032UUSI
Ilmestyskirja on Jeesuksen viimeinen ilmoitus ihmisille, miten asiat ovat.
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+] - Anonyymi00034UUSI
Viimeisellä tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään. Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan, jatkoon, ei jatkoon....
- Anonyymi00036UUSI
Matt. 19:17
Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
- Anonyymi00037UUSI
Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Kuulosta ja muiden aistien kautta ihmistä voidaan manipuloida ja saada uskomaan ihan mitä tahansa.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhiseli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon. - Anonyymi00039UUSI
Jeesus tarkoittaa iankaikkista elämää noin sanoaessaan: "Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1254544Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa693274"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1043154Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma392601Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.282302- 1071553
- 491096
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3271062- 49842
Mitä luulet mies
Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin55671