Vain sormilla laskettavissa kun se odotettu eläkeaika alkaa ja eläkepäätös oli mielestäni ok verojenkin suhteen!
Pitkäikaisessa työttömyydessä olleena sen asian kokee erilailla kuin tavan työtön, koska olen saanut työttömyyteni ajan asiosidonnaista 100% ja nyt tilille alkaa tulemaan enemmän....
OVE 50% on myös kerryttänyt säästöjä merkittävästi ( 23kk) eikä talous ole ollut velkainen sitten 90-luvun laman jälkeen!
Kyllä ihan "duunaritkin" pärjää elämässään ja eläkeelläkin vaikka useimmiten pelkkää vaikerrusta ja valitusta esiintyy muutama kolikko kädessä olevilla kuvilla höystettynä? ....
Ihan ok eläkekertymä alkamassa, ei huono!
11
316
Vastaukset
- Anonyymi00001
Työeläkekertymähän syntyy suoraan sen perusteella mitä itse kukin on työelämäaikanaan kartuttanut.
Työeläke on itse omalla toiminnallaan ja valinnoillaan hankittua. Ja siitä on maksettu myös työeläkevakuutusmaksut. - Anonyymi00002
Et sitten summia laittanut kuitenkaan,olisi ollut kiva.
- Anonyymi00004
Mitäs merkitystä sillä olisi ollut?
Jos kaveri on tyytyväinen tulevaan eläkkeeseensä, niin ei siinä mitään euroja tarvi esittää. Riittää, että on summaan tyytyväinen itse.
- Anonyymi00003
Täällä hieman sama tilanne, mutta otan ovea 25 pinnaa ( brutto n 650/kk) anssin (brutto 2500/kk) päälle. Aloin nostamaan ovea 12/23, jolloin sai sen hyvän indeksikorotuksen. Tuo ove25 nosto ei lopullista eläkenettoa pahemmin syö. Samalla anssi kerryttää työeläkettä. Työura oli 41 vuotta.
- Anonyymi00005
Muistathan sen, että kun saavutat tavoite-eläkeiän, niin sen jälkeen ei OVEn vuoksi enää tehdä vähennystä eli itselläni oli vuoden verran, kun tavoite-eläkeikä oli 64 ja jäin eläkkeelle 65 veenä. Myös anssilla loppuun saakka, vaikka työkkäri yritteli ehdotella, että jäisin jo 64 vuotiaana, mutta ymmärsi asian lopulta, ettei kannata.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Muistathan sen, että kun saavutat tavoite-eläkeiän, niin sen jälkeen ei OVEn vuoksi enää tehdä vähennystä eli itselläni oli vuoden verran, kun tavoite-eläkeikä oli 64 ja jäin eläkkeelle 65 veenä. Myös anssilla loppuun saakka, vaikka työkkäri yritteli ehdotella, että jäisin jo 64 vuotiaana, mutta ymmärsi asian lopulta, ettei kannata.
Alin eläkeikä siis, ei tavoite-eläkeikä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Alin eläkeikä siis, ei tavoite-eläkeikä.
Siis, voiko jatkaa työttömänä työnhakijana anssilla alimman ekäkeiän täytyttyä? Ei siis jää eläkkeelle siinä vaihessa, vaan vasta tavoite-eläkeiässä. Tuo oli kyllä mulle ihan uutta jos noin on. Työeläkeyhtiöt kiittää, anssin rahoittajat ei niinkään.
Laskeskelin, että ove25:llä ja anssilla nettosumma on lähes sama kuin lopullisella eläkkeellä. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Siis, voiko jatkaa työttömänä työnhakijana anssilla alimman ekäkeiän täytyttyä? Ei siis jää eläkkeelle siinä vaihessa, vaan vasta tavoite-eläkeiässä. Tuo oli kyllä mulle ihan uutta jos noin on. Työeläkeyhtiöt kiittää, anssin rahoittajat ei niinkään.
Laskeskelin, että ove25:llä ja anssilla nettosumma on lähes sama kuin lopullisella eläkkeellä.Anssilla voi olla 65 ikään saakka. Josaat asumistukea, toki vaikuttaa siihen.
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Laskeskelin, että ove25:llä ja anssilla nettosumma on lähes sama kuin lopullisella eläkkeellä.niin ja kannattaa ove nostaa 50 prossaan viimeiseksi vuodeksi.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Laskeskelin, että ove25:llä ja anssilla nettosumma on lähes sama kuin lopullisella eläkkeellä.Tarkista netistä, että olet oikeutettu anssin lisäpäiviin, näitä ei kukaan tarjoa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tarkista netistä, että olet oikeutettu anssin lisäpäiviin, näitä ei kukaan tarjoa.
Oon oikeutettu lisäpäiviin, 500 päivää kohta täynnä. Liitosta sanottiin, että jatka anomusten tekemistä. He tarkistavat olenko oikeutettu lisäpäiviin. Ei pitäisi olla ongelmaa; pitkä työura ja ikä kohta 64.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3345309Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212686Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141571
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181533seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241454Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413