Mistä ne hyvät autot on tehty?

Ajan millä haluan

Täällä on viime aikoina näkynyt paljon kirjoittelua Jaguarin tekniikasta - niin puolesta kuin vastaankin. Haluaisin kuitenkin muistuttaa teitä jotka ette aja Jaguarilla että tämä auto on 'enemmän kuin osiensa summa'! On loppujen lopuksi aivan sama kuka teki auton vaihdelaatikon tai mistä laakerit tulevat - kokonaistunnelma on tärkeintä!
Ja jos jonkun mielestä näin ei ole, niin menkää nyt hyvänen aika ostamaan tai tutkimaan jotain muuta automerkkiä. Tai voisitte ainakin lopettaa nämä jonnin joutavat 'kenen tekemä' keskustelut ja keskittyä siihen että mitä Jaguar on! Se vaatiin usein jo kyseisen auton omistamista tai ainakin samalle aaltopituudelle asettumista.

17

2942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjalta

      Eli halusit sanoa:

      Fiilarit osat = Jaguar
      vai
      Jaguar - kalliit varaosat = Huonot fiilarit

      • sammy

        Mutta eikös se niin mene että usimmille jaguar omistajille kalliit varaosat on yks just sen maku kun on kallis auto niin sen mieluusti pitää kunnossa vaikka osat maksais enemmänkin


      • pohjalta
        sammy kirjoitti:

        Mutta eikös se niin mene että usimmille jaguar omistajille kalliit varaosat on yks just sen maku kun on kallis auto niin sen mieluusti pitää kunnossa vaikka osat maksais enemmänkin

        Pitää täsmälleen kutinsa. Toi äsköinen oli vain heitto - oli vähän huono päivä töissä..

        Toisaalta ei se V70:sen omistaminenkaan aivan ilmaista ole, mutta kun en oikein vielä ole lämmennyt noille jagge-farkuille.

        Ehkä sitten eläkkeellä, kun ei tartte noita farkun ominaisuuksia.


      • Jykä
        pohjalta kirjoitti:

        Pitää täsmälleen kutinsa. Toi äsköinen oli vain heitto - oli vähän huono päivä töissä..

        Toisaalta ei se V70:sen omistaminenkaan aivan ilmaista ole, mutta kun en oikein vielä ole lämmennyt noille jagge-farkuille.

        Ehkä sitten eläkkeellä, kun ei tartte noita farkun ominaisuuksia.

        Mä ajattelin laajentaa vähän tallia että saan Jaggen mahtumaan työfarkkuni(Buick Roadmaster) kanssa samaan talliin. Katotaan jatkossa saanko työkaluarsenaalini kevenemään Jaggelle sopivaksi, että voin luopua Buickista. On nimittäin sopiva Jagge kiikarissa ja ajattelin ostaa pois syyssateesta. Kerranhan sitä vaan eletään.


    • Tuleva Jagge-kuski

      Itse olen jonkin aikaa maistellut ajatusta siirtyä tylsästä volvo-farkku/audiA6-kerhosta autojen aatelin pariin. Kyllä siinä kissassa on jotain sellaista mitä ei muissa autoista löydy.

      Sitä on hieman vaikea pukea sanoiksi mutta jotenkin se liittyy intohimoiseen tapaan suhtautua autoiluun ja paikasta toiseen siirtymiseen. Ajan melko paljon työajoja ja äkkiä ajatellen on hölmöä vaihtaa Jaguaariin mutta siinäpä ajaakin tunne järjen äänen edelle.

      Vaimo sanoi hyvin, kun kerroin suunnitelmistani, että "tottakai hankit sellaisen auton, mistä olet haaveillut, pitäähän elämästä nauttia"

      Se toi oikeastaan sen varmuuden tähän asiaan. Elämä on sen verran lyhyt, miksei ajaisi tyylikkäästi, suorituskykyisesti ja nautinnollisesti...Näissä Jaguar-asioissa tunteet on hyvin vahvasti esillä. Harva auto tarjoaa samankaltaista omistamisen nautintoa. Hassua puhua näin, kun en edes vielä ole lyönyt kauppoja lukkoon, niin se Jaguar-kuume on vienyt mukanaan...

      • Better burn than fade away

        Jaggesta en unelmoi, mutta olen täysin samaa mieltä. Minulle ja monille muillekin auto on muutakin kuin kulkuväline. Elämästä pitää nauttia ja yksi monista asioista mistä minä nautin on hyvä nautinnollinen auto. Järki ei ikinä anna nauttia, sen takia pitää antaa tunteen viedä.


      • Mondeo

        Halvempi vaihtoehto. Kannattaako noista Jaguar-merkeistä maksaa älyttömästi? Kuitenkin kaikki pitävät sitä Mondeona!


      • keski-ikäinen mies

        Minä en ymmärrä sitä,miksi pitäisi yleensäkään selitellä autovalintaansa.Ihmiset on jostain syystä kamalan arkoja sille,mitä naapurit ajattelevat heidän tekemisistään.Sitten he ostavat hätäpäissään kaikenlaisia toyotoja ym. harmaavarpusia vaikkeivat edes pidä niistä.Ja tämä vain sen takia etteivät vahingossakaan erottuisi naapurustosta.
        Kokemuksesta tiedän,ettei Jaguarin omistaminen sen kalliimmaksi tule kuin muidenkaan saman hintaisten autojen.Miksei sitten samalla hinnalla nauttisi autostaan ja autoilustaan?


      • Sven
        keski-ikäinen mies kirjoitti:

        Minä en ymmärrä sitä,miksi pitäisi yleensäkään selitellä autovalintaansa.Ihmiset on jostain syystä kamalan arkoja sille,mitä naapurit ajattelevat heidän tekemisistään.Sitten he ostavat hätäpäissään kaikenlaisia toyotoja ym. harmaavarpusia vaikkeivat edes pidä niistä.Ja tämä vain sen takia etteivät vahingossakaan erottuisi naapurustosta.
        Kokemuksesta tiedän,ettei Jaguarin omistaminen sen kalliimmaksi tule kuin muidenkaan saman hintaisten autojen.Miksei sitten samalla hinnalla nauttisi autostaan ja autoilustaan?

        Kuvitteleeko joku ihan tosissaan, että on enemmänkin ihmisiä, jotka valitsevat autonsa naapurinsa mieltymysten mukaan?
        Jos täysi-ikäinen ihminen pystyy nyky-Suomessa hankkimaan itse auton ostoon tarvittavat rahat, ei kai hän ole niin uuno, että hankkii auton, joka ns. sopii naapurustoon?
        Kyllä ne autot hankitaan ylivoimaisella valtaosalla niiden ominaisuuksien,odotusten, hinnan, luotettavuuden ja ennenkaikkea tarpeiden mukaan.
        On erittäin pieni vähemmistö ihmisiä, jotka hankkivat auton mahtaillakseen tai pönkittääkseen heikkoa egoaan.
        Nämä tosin erottuvat porukasta, valitettavasti usein ei niinkään edukseen.


      • kuvittele..
        Sven kirjoitti:

        Kuvitteleeko joku ihan tosissaan, että on enemmänkin ihmisiä, jotka valitsevat autonsa naapurinsa mieltymysten mukaan?
        Jos täysi-ikäinen ihminen pystyy nyky-Suomessa hankkimaan itse auton ostoon tarvittavat rahat, ei kai hän ole niin uuno, että hankkii auton, joka ns. sopii naapurustoon?
        Kyllä ne autot hankitaan ylivoimaisella valtaosalla niiden ominaisuuksien,odotusten, hinnan, luotettavuuden ja ennenkaikkea tarpeiden mukaan.
        On erittäin pieni vähemmistö ihmisiä, jotka hankkivat auton mahtaillakseen tai pönkittääkseen heikkoa egoaan.
        Nämä tosin erottuvat porukasta, valitettavasti usein ei niinkään edukseen.

        vaan näin tosiaan on..mietitään että mitäs sekin nyt sanoo..
        turha on tojokuskin sitä vinkua..et vaan uskaltanut :)


      • fiilispohjalta
        Sven kirjoitti:

        Kuvitteleeko joku ihan tosissaan, että on enemmänkin ihmisiä, jotka valitsevat autonsa naapurinsa mieltymysten mukaan?
        Jos täysi-ikäinen ihminen pystyy nyky-Suomessa hankkimaan itse auton ostoon tarvittavat rahat, ei kai hän ole niin uuno, että hankkii auton, joka ns. sopii naapurustoon?
        Kyllä ne autot hankitaan ylivoimaisella valtaosalla niiden ominaisuuksien,odotusten, hinnan, luotettavuuden ja ennenkaikkea tarpeiden mukaan.
        On erittäin pieni vähemmistö ihmisiä, jotka hankkivat auton mahtaillakseen tai pönkittääkseen heikkoa egoaan.
        Nämä tosin erottuvat porukasta, valitettavasti usein ei niinkään edukseen.

        Tutkimusten mukaan lähes kaikki autot (etenkin uudet) ostetaan ns. "fiilispohjalta". Vasta tämän jälkeen astuu kuvaan ns. järkisyyt tyyliin onhan se tilava, kuluttaa vähän, yms. Kaikkein pahiten tätä vastaan kommentoivat kokemukseni mukaan ns. "insinöörit" jotka ovat hamunneet kaiken mahdollisen teknisen tiedon autosta ja sitten väittävät kovaan ääneen uskovansa tehneensä päätöksensä näihin tietoihin perustuen. Ainakaan minä en ole koskaan kuullutkaan että joku olisi tällä tavoin vertaillut vaikkapa Skodaan ja VW:tä ! Eli päätös "oikeasta" merkistä (merkeistä) tehdään jo kauan ennen ostopäätöstä.


    • aattelepa ite

      Otapa ite pakki mukaan saareen ja koeta tehdä siellä auto...

    • JohnnyCashCash

      Aiemmin ne tunnettiin siitä,että miten noin kallis auto pystyy jättämään tielle niin usein,paljolti kiitos Lucasin sähköjenkin tietty.

      Sen jälkeen ku Ford osti Jagen,niin ei niissä oo sielua ollutkaan edes sen vertaa kuin vanhoina E-typen päivinä. Nykyäänhän saat jo Jaguaaris Ford Mondeon pohjalevyllä farmariversiona ja disel-moottorilla,että hyvin pyyhkii sielläkin! :D

      Onneksi tänä päivänä on vielä olemassa todellisia edustusautoja,kuten Cadillac ja Maybach

      • ja lainattua

        Cadillac ja Maybach... hm, hienoja autoja nekin -aivan kuten Jaguar, mutta mitä omaa Cadillacilla ja Maybachilla on autoissaan? Ei mitään. Kaikki osat moottorista vaihteistoon ja alustaan asti on lainattu muualta :)
        Ei kukaan kaikkea tänäpäivänä enään itse tee. Joutavanpäiväistä hössötystä koko keskustelu.


      • Nimetön

        maybach on aikalailla niinku mersu..
        Ja mites uus cadillac joka on rakennettu 9-3 saabin pohja levylle tai hieman enemmänkin, melkeimpä kaikki samaa merkit keulassa ja takana erona.. edustus autoko tämä euro cadi????


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        maybach on aikalailla niinku mersu..
        Ja mites uus cadillac joka on rakennettu 9-3 saabin pohja levylle tai hieman enemmänkin, melkeimpä kaikki samaa merkit keulassa ja takana erona.. edustus autoko tämä euro cadi????

        nää eurotuontiversiothan on sama juttu kun chevrolet daewootkin,eli hämätään eurooppalaisia ostamaan tavis-saabeja kun verhoillaan niihin perinteikkäitä amerikkalaisia luxusmerkkejä.
        Nämä vasrinaiset Cadillacit,kuten Seville STS, taas pohjaa täysin oman merkin osiin,moottoria ja alustaa myöten!


      • ja lainattua
        Nimetön kirjoitti:

        nää eurotuontiversiothan on sama juttu kun chevrolet daewootkin,eli hämätään eurooppalaisia ostamaan tavis-saabeja kun verhoillaan niihin perinteikkäitä amerikkalaisia luxusmerkkejä.
        Nämä vasrinaiset Cadillacit,kuten Seville STS, taas pohjaa täysin oman merkin osiin,moottoria ja alustaa myöten!

        Cadillac STS:ssä käytetään täsmälleen samoja moottoreita, alustaa, vaihteistoa jne. kuin muissakin Amerikkalaisissa GM-autoissa. Viisastahan se on, enkä näe siinä mitään pahaa. Kokonaisuus ratkaisee, ja mielestäni sekä Cadillac että Jaguar kuuluvat ehdottomasti hienoimpien autojen joukkoon, mitä markkinalta löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe