Kuinka paljon sairaita pidetään

Anonyymi-ap

...vain kortistossa kun eivät pääse sairaus eläkkeelle jonne moni kuuluisi. Tulee turhia itsemurhia Orpon ja Purran työttömien karenssien kiristysten takia.
Tyly muutos työttömille – järjestöltä suorat sanat: ”Kohtuuton rangaistus” https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011765580.html

2

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itse olen syntymästä asti ollut tilanteessa jossa sain 16v iässä eläkkeen. Etuus piti hakea joka vuosi. 1992, kun sain kauppiksesta merkantin paperit, niin Kela lopetti eläkkeen ja minusta tuli työtön. 1997 sain työkokeilun, josta tukipaikan puoleksi vuodeksi kerrallaan kolme kertaa. Tässä elämässä on tehty muutama työtöntyötön lappu jne. Eikä tässä vielä kaikki, kun omassa elämässä on ollut myös hankalia ihmisiä niin muuta ei tarvita. Se on kaikkein pahinta kun näiden asioitten lisäksi on ollut mahdollisuus ihmissuhteen ja senkin piti väistää lähellä olevien hankalien ihmisten tahdon mukaan….. Hankalien ihmisten selitykset muuttuvat ajanmyötä valehteluksi ja itse keksityksi tietämättömyydeksi. Olen viimeaikoina laskenut kuinka pitkään vääntäminen jatkuu, mikään ei ole ikuista, ja ajallisesti aika kulkee aina nopeammin. Lapsen mielellä on helppo puhua kaikkea, olen jopa miettinyt kuinka paljon enää tyhjillä ikänsä elänyt ihminen tarvitsi rahaa pärjätäkseen loppuiän, minulls on siitäkin käsitys. En ala niitä julkistamaan, sillä en ole niitä edes paperille kirjoittanut. Mutta turha tästä on nykyistä hallitusta syyttää. Tämä käytäntö on varmasti yli 70 vuoden takaa. Reilu kymmenen vuotta sitten kävin työvoimatoimiston maksamana yksityisellä lääkärillä ja psykologilla eikä kumpikaan tehnyt muuta kuin totesivat tilanteen. Kela tietää kaikkien ihmisten tilanteet ja syyt. Tottakai asiasta pitää tehdä hakemus, mutta kela voi pyytää allekirjoituksen ja laittaa päätöksen käytäntöön samantien. Nyt tammikuun lopussa tehty päätös saataisiin voimaan viimeistään maalis- tai huhtikuussa, ja sen ajan haettaisiin normaalit tuet. Mutta meissä on ihmisiä monenlaisilla taustoilla. Eniten tässä syö tekemättömät ja kokemattomat asiat joihin olisi ollut mahdollisuus.

• Anonyymi00002
        UUSI

Miksi mustalaiset pääsevät heti eläkkeelle kun lapsilisät loppuu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      139
      6313
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      70
      5237
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3675
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3280
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      115
      2438
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2286
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2028
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1618
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      16
      1313
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1188
    Aihe