satelee lunta. Kyllä on ihana hörpätä kahvosta ja katsella pihalle.
57. Ken mitä teki kesällä, vielä tahtoo talvellakin.
On yhtä kuin jos sanoisit: mihin tapaan kerran harjautuu, siitä on vaikeampi luopua. Katselrakoon siis, ettei kesätyöksi oteta, mikä ei talveksikin auta. Muuten taitaisi käydä kuin muinen heinäsirkan. Hän lauleli kaiken kesän työtönnä ja oli talvella nälkään kuolla. Hädässään kävi hän muurahaiselta apua hakemaan. ,,Anna veikkonen, jotain einehen apua ; en ole suuruksen suremata viikkokautena nähnyt". -,, Mitä sä kesällä teit,"kysyi toinen, ,,kun nyt niin tyhjä olet?" -,, Mitä mä kesällä tein-laulelin, "vastasi sirkka. -,, Niin miksi et nyt siis tanssi," sanoi muurahainen, ,, ei laulusta tanssimatta. " -Montako heinäsirkkaa Suomessa?
58. Kevätrusko talven jatko, syysrusko kesän jatko.
Niin olen kuullut sanottavan ja toisillakin sanoilla: 'Lämmintä syksyrusko, talven jatkinta keväinen.' Jos niin oleekin, en varmaan sanoa tiedä.
59. Kiertää ja kaartaa, kuin Lempo lautamiestä.
Emme tiedä, missä tilassa Lempo lautamiestä kiersi, vaan niin on tapana sanoa, kun joltakulta ei saa rauhassa olla.
60. Koira on suden sukua, korppi haukan heimolainen.
Tällä verrataan pahoja ihmisiä, jotka keskenänsä riitautumatta puoltavat toinen toistansa ilkeydessä.
61. Koivun oksa konnan palkka, nuora pettäjän perintö.
Niin toki toivoisimme ja voisi se niin paras olla.
Kylläpä siellä niin kauniisti
Anonyymi-ap
0
65
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit705798KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2344556Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202558Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei272483Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT731480Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111383- 961305
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa961186Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191151