Raamattu on totta

Anonyymi-ap

Egyptistä löytyi steela, joka VAHVISTAA Raamatun luotettavuuden. Tälläkin palstalla monet, mm mummonmuori, väittävät, että VT:n kertomukset eivät pidä paikkaansa. He ovat väärässä:

"Egyptin arkeologit löysivät yhden Raamatun merkittävimmistä ekstra-raamatullisista vahvistuksista: Merneptah stele. Vuodelta 1208 eaa. ja faarao Merneptahin tilaama muistomerkki tallentaa sotilaallisen sotilaallisen sotilaallisen sotaretken Kanaaniin – ja mainitsee Israelin nimeltä ensimmäistä kertaa historiassa.
Tämä ajoitus sopii täsmälleen Joshuan jälkeiseen raamatulliseen aikaan ja Tuomareiden kirjassa kuvattuun aikakauteen, jolloin Israel eli hajanaisina heimoina ilman kuningasta tai pääkaupunkia. Kielellisesti stele tunnistaa Israelin kansaksi, ei kaupungiksi, joka on erillään läheisistä kaupunkivaltioista kuten Ashkelonista ja Gezeristä. Todisteet osoittavat, että Israel asuu jo maassa ennen monarkiaa tai Jerusalemia, juuri niin kuin Raamatussa kuvataan. Stele ei siteeraa Raamattua – se vahvistaa sen itsenäisesti."

32

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ei tunnu Raamatun totuus historiankulusta kiinnostavan lukijoita.
      Homoudesta kirjoittaminen tuntuu vetävän paremmin.
      Mistähän se kertoo

• Anonyymi00003
        UUSI

Kyllä kiinnostaa. Tsemppiä! Äläkää nyt kuitenkaan itseänne väsyttäkö, nukkuakin pitää.
        Vaikka valvomaan käsketäänkin. Ymmärrän asian hengellisessä perspektiivissä.

• Anonyymi00008
        UUSI

"Raamatun totuus historiankulusta kiinnostavan lukijoita."

Harvoimpa ne valeet meitä normaaleja ihmisiä kiinnostaa.

• UUSI

Ja Raamattu on yhtä luotettava kuin mitä silloiset ihmiset kirjoittivat. Ne, jotka osasivat kirjoittaa.

• Anonyymi00002
      UUSI

Raamattu on maailman suurin satukirja. Uunoille tarkoitettu.

• Anonyymi00014
        UUSI

Juutalaisten Kalevala.

• Anonyymi00004
      UUSI

Siis mitä ihmettä. Että Raamatussa siis on mainittu jokin todellinen asia. Outoa. Aku Ankassakin muuten on viitauksia historiallisiin tapahtumiin.

• Anonyymi00005
        UUSI

Kyllähän aku ankka ja raamattu totta ovat, olen nähnyt molemmat ja aku ankan voi tilata kotiinkin kuten raamatun, mutta ei ehkä kestotilauksena jälkimäistä.

• Anonyymi00006
        UUSI

Aku Ankassa on paljonkin huumoria ja tilannekomiikkaa. (esimerkiksi sveitsiläinen kelloseppä Arnolti Kvartsinikkari). Raamatussa taasen ei komiikkaa ole. Hyvä lehtihän se Aku tai Roope valtavan omaisuutensa äärellä uimassa rahasäiliössään.
        Nykyään kiinnosta kersoja kasvattaa järjellistä kapasiteettiaan, kun pelaa vaan sotapeliä, ja nukkuu päivät.
        Jöötä olla pitää. Ja peliajat. Ja pikkuhommia. Käpyjenkeräilyä tai postinhakua, käsitiskiä, tyhjäämistä, kompostin vientiä. Jakaa vastuuta. Asenteella: "Sovitaanko." Ilman kysymysmerkkiä.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Aku Ankassa on paljonkin huumoria ja tilannekomiikkaa. (esimerkiksi sveitsiläinen kelloseppä Arnolti Kvartsinikkari). Raamatussa taasen ei komiikkaa ole. Hyvä lehtihän se Aku tai Roope valtavan omaisuutensa äärellä uimassa rahasäiliössään.
        Nykyään kiinnosta kersoja kasvattaa järjellistä kapasiteettiaan, kun pelaa vaan sotapeliä, ja nukkuu päivät.
        Jöötä olla pitää. Ja peliajat. Ja pikkuhommia. Käpyjenkeräilyä tai postinhakua, käsitiskiä, tyhjäämistä, kompostin vientiä. Jakaa vastuuta. Asenteella: "Sovitaanko." Ilman kysymysmerkkiä.

Onko Aku Ankassa mainittu Aabrahamista?

Mummonmuori sanoi, että Aabraham oli samanlainen satuolento kuin Aku Ankka.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Onko Aku Ankassa mainittu Aabrahamista?

Mummonmuori sanoi, että Aabraham oli samanlainen satuolento kuin Aku Ankka.

Raamattu on tarkin historian kirja niistä alueista ja tapahtumista, mistä raamattu kertoo. Olen ihmetellyt esim, raamatussa kerrotuista pitkistä sukuluetteloista, jotka ovat todella tarkkoja aina Adamin asti.
        Tämä meidän aika tuo ilmi raamatussa kirjoitetuista ja tarkkaan kerrotuista tapamtumista.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Raamattu on tarkin historian kirja niistä alueista ja tapahtumista, mistä raamattu kertoo. Olen ihmetellyt esim, raamatussa kerrotuista pitkistä sukuluetteloista, jotka ovat todella tarkkoja aina Adamin asti.
        Tämä meidän aika tuo ilmi raamatussa kirjoitetuista ja tarkkaan kerrotuista tapamtumista.

Raamattua ei voi todistaa sellaisenaan arkeologialla, mutta henkilö, paikka ja historiallinen tapahtuma, joista Raamattu kertoo, on tosia maastosta löydettyjen kaivauksen perusteella. Mitä tulevaisuuden löydöt ja tutkimuket tuo tullessaan, esim. Nooan arkki, Egyptin sotajoukkojen hukkuminen ajaessaan takaa Israelin kansaa. Missä on liiton arkki? sekin selviää kunhan aika on.

Historialliset tekstit ja kaiverrukset

Tel Danin steela (n. 800-luku eKr.)

Mainitsee “Daavidin huoneen”

Ensimmäinen Raamatun ulkopuolinen todiste kuningas Daavidin dynastiasta

Vastaa Vanhan testamentin kertomuksia Israelin kuninkaista

Moabilaiskivi (Mesha-steela)

Kertoo Moabin kuningas Meshasta

Mainitsee Israelin ja tapahtumia, jotka vastaavat 2. Kuninkaiden kirjaa

Assyrialaiset aikakirjat

Mainitsevat Israelin kuninkaita kuten Ahab ja Jehu

Kuvaavat Assyrian hyökkäyksiä, joista Raamattu kertoo

Kaupungit ja paikat

Jerusalem

Kaivauksissa löydetty muureja, vesitunneleita ja hallintorakennuksia

Hiskian tunneli mainitaan Raamatussa (2. Aik. 32:30)
        Jeriko

Kaupunki, jonka muurit ovat romahtaneet poikkeuksellisella tavalla. Tavalla josta raamattu kertoo tarkasti.

Babylon

Raamattu kuvaa Babylonian pakkosiirtolaisuutta

Babylonin arkistot vahvistavat Juudan eliitin siirrot ja hallinnon
        Henkilöt, joista on todisteita

Pontius Pilatus

Roomalainen kivi-inskriptio (Caesareasta)

Vahvistaa Uuden testamentin kuvauksen Jeesuksen aikaisesta maaherrasta

Herodes Suuri

Tunnettu valtavista rakennushankkeista (esim. temppelin laajennus)

Täysin historiallinen hahmo

Jeesus Nasaretilainen

Mainitaan Raamatun lisäksi:

Tacituksen (roomalainen historioitsija)

Josefuksen (juutalainen historioitsija) teksteissä

Näissä lähteissä Jeesus esitetään historiallisena henkilönä, joka teloitettiin

📖 Arkeologia ja Raamatun tekstit

Kuolleenmeren kääröt

Sisältävät Vanhan testamentin tekstejä jopa 1000 vuotta vanhempina kuin aiemmin tunnetut käsikirjoitukset

Tekstit ovat hämmästyttävän yhteneväisiä nykyisten Raamattujen kanssa

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Raamattua ei voi todistaa sellaisenaan arkeologialla, mutta henkilö, paikka ja historiallinen tapahtuma, joista Raamattu kertoo, on tosia maastosta löydettyjen kaivauksen perusteella. Mitä tulevaisuuden löydöt ja tutkimuket tuo tullessaan, esim. Nooan arkki, Egyptin sotajoukkojen hukkuminen ajaessaan takaa Israelin kansaa. Missä on liiton arkki? sekin selviää kunhan aika on.

Historialliset tekstit ja kaiverrukset

Tel Danin steela (n. 800-luku eKr.)

Mainitsee “Daavidin huoneen”

Ensimmäinen Raamatun ulkopuolinen todiste kuningas Daavidin dynastiasta

Vastaa Vanhan testamentin kertomuksia Israelin kuninkaista

Moabilaiskivi (Mesha-steela)

Kertoo Moabin kuningas Meshasta

Mainitsee Israelin ja tapahtumia, jotka vastaavat 2. Kuninkaiden kirjaa

Assyrialaiset aikakirjat

Mainitsevat Israelin kuninkaita kuten Ahab ja Jehu

Kuvaavat Assyrian hyökkäyksiä, joista Raamattu kertoo

Kaupungit ja paikat

Jerusalem

Kaivauksissa löydetty muureja, vesitunneleita ja hallintorakennuksia

Hiskian tunneli mainitaan Raamatussa (2. Aik. 32:30)
        Jeriko

Kaupunki, jonka muurit ovat romahtaneet poikkeuksellisella tavalla. Tavalla josta raamattu kertoo tarkasti.

Babylon

Raamattu kuvaa Babylonian pakkosiirtolaisuutta

Babylonin arkistot vahvistavat Juudan eliitin siirrot ja hallinnon
        Henkilöt, joista on todisteita

Pontius Pilatus

Roomalainen kivi-inskriptio (Caesareasta)

Vahvistaa Uuden testamentin kuvauksen Jeesuksen aikaisesta maaherrasta

Herodes Suuri

Tunnettu valtavista rakennushankkeista (esim. temppelin laajennus)

Täysin historiallinen hahmo

Jeesus Nasaretilainen

Mainitaan Raamatun lisäksi:

Tacituksen (roomalainen historioitsija)

Josefuksen (juutalainen historioitsija) teksteissä

Näissä lähteissä Jeesus esitetään historiallisena henkilönä, joka teloitettiin

📖 Arkeologia ja Raamatun tekstit

Kuolleenmeren kääröt

Sisältävät Vanhan testamentin tekstejä jopa 1000 vuotta vanhempina kuin aiemmin tunnetut käsikirjoitukset

Tekstit ovat hämmästyttävän yhteneväisiä nykyisten Raamattujen kanssa

Siis kyse ei ole todellakaan satukirjasta. Ei Aku Ankasta, eikä Roope Sedästä.
        Tietämättömyys ja uskottomuus tekee tyhmän. Ja kaikkeen skeptinen asenne.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kyllä se on satukirja johon koottu vanhempia kirjoituksia. Ei edes ole alkuperäinen teos.

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Sillä tiedolla ei kuitenkaan ole ollut mitään merkitystä Suomessa.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kysymys on siitä, että ilmiselvä sepite muuttuu 100% tietokirjaksi jos siellä mainitaan jokin todellinen asia.

• Anonyymi00011
      UUSI

Raamattu on kirja siinä missä mikä tahansa kirja. Sen tarina ovat osittain totta, mutta myös hyvin paljon valhetta, vääristeltyä, täyttä satua ja monien käännösvirheitten johdosta ihan mitä sattuu osittain. Eli se on historiallinen teos joka on koottu monien aikalaisten ja sen jälkeisten kirjoittajien omista lähtökohdista ja mielestä kirjoitettuja tekstejä. Koraani on myös vastaava harhainen teos jota eri maissa tulkitaan eri tavalla.

• Anonyymi00013
        UUSI

Eli oletteko sitä mieltä, että usko Jumalaan on tyhjää ja tuulentavoittelua?
        Niin ei se tällä perusteella ole mikään mikä tahansa kirja.
        "Niin makaa, kuin petaakin."
        Sillä todellista harhaisuutta ja sokeutta on se ettei SUOSTU näkemään, vaikka ei sokea olisikaan. Näistähän Jeesuskin aikanaan tolkutti monet kerrat saddukeuksille.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Eli oletteko sitä mieltä, että usko Jumalaan on tyhjää ja tuulentavoittelua?
        Niin ei se tällä perusteella ole mikään mikä tahansa kirja.
        "Niin makaa, kuin petaakin."
        Sillä todellista harhaisuutta ja sokeutta on se ettei SUOSTU näkemään, vaikka ei sokea olisikaan. Näistähän Jeesuskin aikanaan tolkutti monet kerrat saddukeuksille.

Voisitko vaikka määritellä "Jumalan", ettei käy kuin uskovaisille Raamatun kanssa, eli luulevat Saatanaa Jumalaksi, kun sitä kutsutaan Jumalan nimellä, kun se varastaa uskojiensa sielut?

• Anonyymi00015
      UUSI

Löytynyt yksi steela = Raamattu on totta. Minkähänlainen matematiikka on tämän väitteen perustana. Miten yksi asia todistaa koko Raamatun totuuden ja minkähän totuuden siitä? Onko aloitus jokin vitsi?

• Anonyymi00018
        UUSI

Evoluutioon uskovat turvautuvat luulöytöihin, jotka ovat vain pieni osa oletetusta eläimestä.
        Esim Neanderthalin "ihmisestä " löytyi vain kulmahammas, pieni pääkallon pala ja osa sääriluuta. Nekin eri paikoista.
        Siinä vasta vitsiä kerrakseen.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Evoluutioon uskovat turvautuvat luulöytöihin, jotka ovat vain pieni osa oletetusta eläimestä.
        Esim Neanderthalin "ihmisestä " löytyi vain kulmahammas, pieni pääkallon pala ja osa sääriluuta. Nekin eri paikoista.
        Siinä vasta vitsiä kerrakseen.

Biologia ilman evoluutiota on kuin betonitalo ilman betonia.

• Anonyymi00019
      UUSI

Buddhalaisuus on parempi uskomus kuin kristinusko , olen sen todennut. Rauhallista meditointia ja hyvää henkeä. Ei pakkokäännytyksiä ristiretkillä jne. Sotaisaa paskaa jota USA ja Israel noudattaa. Myös Putin puhunut uskonsodista.

• Anonyymi00020
      UUSI

Missä kohtaa Raamarttua kerrotaan, että faarao Amenhotep III:n ajoi Isririn tai Israelin heimon erämaahan ja tuhosi heidän viljavarastonsa?

Vai onko niin, että paras "todiste" siitä, että Raamatun tarinat olisivat ovat totta on steela jossa kerrotaan Isririn tai Israelin heimosta anekdootti, jota ei edes Raamatussa ole?

• Anonyymi00021
        UUSI

Israelilaisten lähtö Egyptistä kerrotaan 2. Mooseksen kirjassa

Tapahtumat alkavat 2. Moos. 1. luvusta, jossa kuvataan israelilaisten orjuus Egyptissä.

Varsinainen lähtö eli Exodus tapahtuu 2. Moos. 12. luvussa, erityisesti jakeissa 31–42, pääsiäisyön jälkeen.

Sen jälkeen matkaa ja Punaisenmeren ylitystä kuvataan 2. Moos. 13–14.

Myöhemmin Raamatussa tähän tapahtumaan viitataan usein uudelleen, esim. 5. Moos. kirjassa, psalmeissa ja profeetoilla, koska lähtö Egyptistä on Israelin historian ja elämän käännekohta.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Israelilaisten lähtö Egyptistä kerrotaan 2. Mooseksen kirjassa

Tapahtumat alkavat 2. Moos. 1. luvusta, jossa kuvataan israelilaisten orjuus Egyptissä.

Varsinainen lähtö eli Exodus tapahtuu 2. Moos. 12. luvussa, erityisesti jakeissa 31–42, pääsiäisyön jälkeen.

Sen jälkeen matkaa ja Punaisenmeren ylitystä kuvataan 2. Moos. 13–14.

Myöhemmin Raamatussa tähän tapahtumaan viitataan usein uudelleen, esim. 5. Moos. kirjassa, psalmeissa ja profeetoilla, koska lähtö Egyptistä on Israelin historian ja elämän käännekohta.

Miten sitten selität nämä Israelin Jumalan omat sanat?

"7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.

Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa."

"Sillä JUUDAAN MIEHET ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He OVAT ASETTANEET ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN, joka on otettu MINUN NIMIINI (ISRAELIN JUMALA), ja saastuttaneet sen. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut. "

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7

Kuka runoilee sinulle jotakin Mooseksen kirja tarinaa vaeltajista, koska se ei ainakaan ole Israelin Jumala?

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Miten sitten selität nämä Israelin Jumalan omat sanat?

"7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.

Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa."

"Sillä JUUDAAN MIEHET ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He OVAT ASETTANEET ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN, joka on otettu MINUN NIMIINI (ISRAELIN JUMALA), ja saastuttaneet sen. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut. "

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7

Kuka runoilee sinulle jotakin Mooseksen kirja tarinaa vaeltajista, koska se ei ainakaan ole Israelin Jumala?

Yksikään sana ei ole Mooseksen kirjoissa totta. Ja tämän lisäksi Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, jolla juutalaiset saastuttivat Jerusalemin temppelin, missä Jeesus riehui happamattoman leivän eli pääsiäisen aikana, kun juutalaisuuden Baalin uhrikultilla teurastettiin ja syötiin lapsia, mitä riittiä kristitty ehtoollinen mukailee, joiden lasten hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille kultaa.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Yksikään sana ei ole Mooseksen kirjoissa totta. Ja tämän lisäksi Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, jolla juutalaiset saastuttivat Jerusalemin temppelin, missä Jeesus riehui happamattoman leivän eli pääsiäisen aikana, kun juutalaisuuden Baalin uhrikultilla teurastettiin ja syötiin lapsia, mitä riittiä kristitty ehtoollinen mukailee, joiden lasten hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille kultaa.

Ja nyt on äärimmäisen huolestuttavaa juutalaisen Jeffrey Epsteinin veljentyttären antama tieto, että Epsteinin orgiat ovat olleet juuri tuota Baalin uhrikulttia, joita orgioita on pidettiin kiristyksin maailman johtajatasolle. Mitä he ovat tehneet?

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ja nyt on äärimmäisen huolestuttavaa juutalaisen Jeffrey Epsteinin veljentyttären antama tieto, että Epsteinin orgiat ovat olleet juuri tuota Baalin uhrikulttia, joita orgioita on pidettiin kiristyksin maailman johtajatasolle. Mitä he ovat tehneet?

Ja tämä on nyt samalla juutalaisuuteen perustuvaa kristinuskoa, juutalaisen Paavalin opilla, Roomalaiskirje 7 luku; pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kuten tuossa luvussa lukee.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ja tämä on nyt samalla juutalaisuuteen perustuvaa kristinuskoa, juutalaisen Paavalin opilla, Roomalaiskirje 7 luku; pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, kuten tuossa luvussa lukee.

Kristinusko ei tule olemaan vain surkea mahalasku, vaan karmea 2000 vuoden totuus.

• Anonyymi00026
      UUSI
    • Anonyymi00030
      UUSI

Juu juu ja lehmätkin lentää kun ei omistaja näe

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      107
      6134
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      60
      5091
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      58
      4217
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      96
      3809
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      10
      3586
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      115
      3127
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2523
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2459
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      63
      2206
    10. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      22
      1555
    Aihe