Hei. On lääkityksiä monia, mutta pakenen lääkäriajoilta vakavan ahdistuksen vuoksi ja sabotoin terveyttäni tahtomattani. Miten lopetan tämän tavan. Ahdistukseni on niin paha, että olen pakene tilassa kokoajan.
Voimakas ahdistus.
6
220
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mikä ahdistaa ?
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne, vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Laitan tähän alle tiedoksi infoa eri auttamistahoista, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.fi/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Keskusteluapu kirjoittaen palvelusta. https://tukinet.fi/fi/services/1
Lisäksi ma- to klo 15–21 on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on lisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkkinä Ahdistus & stressinhallinta ryhmächat. https://tukinet.fi/fi/services/164
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi00005
Suojakuorella. Ottaa aikansa että opit sellaisen luomaan. Paradoksihan se on mutta muuta minä en keksinyt.
Käytännössä ajattelin esim. kellotaulua. Kuinka pieni osa toisen työpäivää olen. Tai kuinka pieni osa se on minun elämästäni yleensä. Mietin mitä muuta olen kuin potilas. Mihin menen sen jälkeen ja miksi. Mitä teen, kuka olen, mikä olen.- Anonyymi00006
Hyvä miettiä, millainen olen, ja miksi ? Miten suhtaudun asioihin, mitä ajattelen itsestäni ?
Hyväksynkö itseni tällaisena kuin olen ? Miksi en kelpaisi muille ?
Jos rakentaa itselleen jonkinlaisen suojakuoren, sekin on raskasta elämistä ja olemista, eläisi koko ajan kuin valheessa. Helpompaa olisi olla omana itsenään, hyväksyä itsensä, niin huomaa, että kelpaa muillekin.
Olette jokainen hyviä ihmisiä. Elämässä on ajoittain vaikeampaa, se kuuluu elämään. Kenelläkään ei ole aina helppoa, vaikka on myös ihmisiä, jotka eivät sitä kykene myöntämään.
- Anonyymi00007
Et söisi niitä lääkkeitä? Harjoittelisit mielen hiljentämistä, uusien asioiden kohtaamista ja lisäisit säännöllistä kestävyysliikuntaa (3krt/vk). Vähitellen ahdistuneisuus alkaa toivon mukaan helpottaa. Eihän lääkärissä käymisenkään pidä tarkoittaa sairaaksi oppimista. Ahdistuneisuus on toki totaalimielentila, joka helposti opi toisenlaiseksi. Siitä pitäisi kuitenkin löytää jokin aukko uudelle.
- Anonyymi00008
Jokaista ahdistaa aina joskus, mutta eri asia sitten, minkä verran, ja miten kukakin ahdistukseensa suhtautuu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2904483Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1084040Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1942425Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar891931Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.351697Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv11239- 181234
Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71179Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii431132entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä141940