Amerikan mielen osoitusten jatkuva uutisointi.Seurataanko siellä yhtä innokkaasti meidän mielenosoituksia.Jos täällä ollaan hyvin vihaisia niin sanotaan että mitä sitten.
Ketä kiinnostaa
Anonyymi-ap
11221
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
Vastaukset 11
Vanhimmat
Vastaus on ei. Ja muistuttakoon, että YLEn toiminta rahoitetaan (ei vapaaehtoisesta) maksettavasta verosta.
Minua kiinnostaa kovasti nähdä USA:n ajautuvan kohti sisällisssotaa. Kiitos Ylelle raporteista. Toimittajia voisi kehottaa katselemaan vanhoja Erkki Toivasen raportteja ihan vain oppimismielessä.
Toivanen ei koskaan vatkannut käsiään raporttiensa aikana ja pukeutui tyylikkäästi.
Muistan Erkki Toivasen. Tykkäsin hänen raportoinneistaan.
Kyllä on tullut jonkun verran seurattua Usan ja Trumpin meininkiä. Trumpin toimet vaikuttaa koko maapalloon, koska Usa on iso markkinatalous. Suomen jutut ei vaikuta niin laajalla skaalalla. Tuskin kaikki edes siellä Usassa tietävät missä Suomi on, kun tuntuu, että joillain eurooppalaisillakin tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa asiaa. Suomen olemassaolo on monille sama kuin Grönlannin, ei tiedetä asuukoo siellä ketään ja missä se sijaitsee kartalla. Usassakin tiedetään Grönlannista vain, kun Trump haluaisi liittää sen maahansa.
" Tuskin kaikki edes siellä Usassa tietävät missä Suomi on,"
Olet oikeassa! Suomi on pieni ja merkitykseltään vähäinen valtio maailmassa ja maailmanlopun odottelussa. Muistan, kun vuonna 1979 kiertelin USA:ta ja keskustelin amerikkalaisten kanssa.
New Orleansissa baaritiskin ääressä kuuntelin livenä dixielandbändiä ja vaihdoin muutaman sanan vierustoverini kanssa. Hän kysyi: "Where are you from? (Mistä olet kotoisin?) Vastasin: "Finland." sitten kaveri kysäisi: "Which state is it in?" (Missä osavaltiossa se on?) 😊
Jenkki siis luuli, että Suomi sijaitsi USA:ssa. Noh, eipä ihme, onhan USA:ssa paljon eurooppalaisen nimen omaavia paikkoja, varmaankin joku Suomi-niminen kyläkin jossakin.
Tästä viisastuin, ja kun minulta seuraavan kerran Memphisissä vanha rouva kysyi, mistä olin kotoisin, vastasin: "Europe." Tästäkös hän riemastui: "I've got relatives in the same country!" (Minulla on sukulaisia samassa maassa.)
Elvis Presleyn isä muuten kuoli Elviksen asunnolla Gracelandissä kolme päivää sen jälkeen, kun poistuin kaupungista.
Ei valtion koolla ole merkitystä maailmanloppua odotellessa.
Ja kysymys Finland-nimisen paikan kotiosavaltiosta oli ihan validi:
Finland, Minnesota
https://fi.wikipedia.org/wiki/Finland_(Minnesota)
Mielenkiintoista. Usassa kouluopetus ei ole ihan samalla tasolla kuin esim. täällä Suomessa. Ei varmaan opeteta kovinkaan paljon Usan ulkopuolisia asioita. Moni ei varmaan edes tiedä mitä on oman osavaltion ulkopuolella, saati sitten oman asuinkaupunkinsa/asuinkylänsä. Tosin ei ihan aina voi syyttää kansalaisia, Usa kun on iso maa ja jos maan hallinto ei panosta tarpeeksi siihen, että kouluissa opetettaisiin kaikki tarvittava tieto. Osalla ihmisistä ei varmaan edes ole kovin paljon kouluttaa tai itseopiskelemalla sivistää itseään tai edes haluja siihen. Toki tällaisia "tietämättömiä" ihmisiä on varmaan joka maassa, täällä Suomessakin.
Korjaus: Osalla ihmisistä ei varmaan edes ole kovin paljon mahdollisuuksia kouluttaa itseään tai itseopiskelemalla sivistää itseään tai edes haluja siihen.
USA:ssa ihmisen tärkein ominaisuus on älytön ja loputon itseluottamus, omaan erinomaisuuteen uskominen ja sen esiin tuominen - onko se sitten "swag" tai jotain vastaavaa. Se opitaan/ opetetaan varmaan jo pikkulapsesta, ja kaiken tietämättömyytensäkin voi piilottaa sen alle (Trump tietysti ääriesimerkki). Tuonhan näkee vaikkapa TV:ssä, esim. USA:n versiossa The Floor -kisailusta: kaikilla on aivan hirveä uho siitä, että peittoavat kevyesti muut kilpakumppaninsa, mutta silti aina toinen saa huomata osaavansa ja tietävänsä huonommin kuin toinen.
Siellä Nurmijärvelläkin pörrää uutistoimistojen helikopterit kun poliisi on ampunut siviiliä.Usan uutisissa on varmaan asia ensimmäisenä ja sitä heidän asiantuntiat arvioi monta päivää.
Entä miksi Jeffrey Epstein on niin tärkeä? Jatkuvasti kerrotaan tärkeitä uutisia siitä, millaisia papereita hänestä on juuri julkistettu ja mitkä nimet häneen yhdistyvät. Hyvin riittäisi kertoa hänestä vaikka kerran viikossa, tai kuukaudessa, enintään.