Ketä kiinnostaa

Anonyymi-ap

Amerikan mielen osoitusten jatkuva uutisointi.Seurataanko siellä yhtä innokkaasti meidän mielenosoituksia.Jos täällä ollaan hyvin vihaisia niin sanotaan että mitä sitten.

11

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Vastaus on ei. Ja muistuttakoon, että YLEn toiminta rahoitetaan (ei vapaaehtoisesta) maksettavasta verosta.

    • Anonyymi00002

      Minua kiinnostaa kovasti nähdä USA:n ajautuvan kohti sisällisssotaa. Kiitos Ylelle raporteista. Toimittajia voisi kehottaa katselemaan vanhoja Erkki Toivasen raportteja ihan vain oppimismielessä.

      Toivanen ei koskaan vatkannut käsiään raporttiensa aikana ja pukeutui tyylikkäästi.

      • Muistan Erkki Toivasen. Tykkäsin hänen raportoinneistaan.


    • Kyllä on tullut jonkun verran seurattua Usan ja Trumpin meininkiä. Trumpin toimet vaikuttaa koko maapalloon, koska Usa on iso markkinatalous. Suomen jutut ei vaikuta niin laajalla skaalalla. Tuskin kaikki edes siellä Usassa tietävät missä Suomi on, kun tuntuu, että joillain eurooppalaisillakin tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa asiaa. Suomen olemassaolo on monille sama kuin Grönlannin, ei tiedetä asuukoo siellä ketään ja missä se sijaitsee kartalla. Usassakin tiedetään Grönlannista vain, kun Trump haluaisi liittää sen maahansa.

      • Anonyymi00004

        " Tuskin kaikki edes siellä Usassa tietävät missä Suomi on,"

        Olet oikeassa! Suomi on pieni ja merkitykseltään vähäinen valtio maailmassa ja maailmanlopun odottelussa. Muistan, kun vuonna 1979 kiertelin USA:ta ja keskustelin amerikkalaisten kanssa.

        New Orleansissa baaritiskin ääressä kuuntelin livenä dixielandbändiä ja vaihdoin muutaman sanan vierustoverini kanssa. Hän kysyi: "Where are you from? (Mistä olet kotoisin?) Vastasin: "Finland." sitten kaveri kysäisi: "Which state is it in?" (Missä osavaltiossa se on?) 😊

        Jenkki siis luuli, että Suomi sijaitsi USA:ssa. Noh, eipä ihme, onhan USA:ssa paljon eurooppalaisen nimen omaavia paikkoja, varmaankin joku Suomi-niminen kyläkin jossakin.

        Tästä viisastuin, ja kun minulta seuraavan kerran Memphisissä vanha rouva kysyi, mistä olin kotoisin, vastasin: "Europe." Tästäkös hän riemastui: "I've got relatives in the same country!" (Minulla on sukulaisia samassa maassa.)

        Elvis Presleyn isä muuten kuoli Elviksen asunnolla Gracelandissä kolme päivää sen jälkeen, kun poistuin kaupungista.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        " Tuskin kaikki edes siellä Usassa tietävät missä Suomi on,"

        Olet oikeassa! Suomi on pieni ja merkitykseltään vähäinen valtio maailmassa ja maailmanlopun odottelussa. Muistan, kun vuonna 1979 kiertelin USA:ta ja keskustelin amerikkalaisten kanssa.

        New Orleansissa baaritiskin ääressä kuuntelin livenä dixielandbändiä ja vaihdoin muutaman sanan vierustoverini kanssa. Hän kysyi: "Where are you from? (Mistä olet kotoisin?) Vastasin: "Finland." sitten kaveri kysäisi: "Which state is it in?" (Missä osavaltiossa se on?) 😊

        Jenkki siis luuli, että Suomi sijaitsi USA:ssa. Noh, eipä ihme, onhan USA:ssa paljon eurooppalaisen nimen omaavia paikkoja, varmaankin joku Suomi-niminen kyläkin jossakin.

        Tästä viisastuin, ja kun minulta seuraavan kerran Memphisissä vanha rouva kysyi, mistä olin kotoisin, vastasin: "Europe." Tästäkös hän riemastui: "I've got relatives in the same country!" (Minulla on sukulaisia samassa maassa.)

        Elvis Presleyn isä muuten kuoli Elviksen asunnolla Gracelandissä kolme päivää sen jälkeen, kun poistuin kaupungista.

        Ei valtion koolla ole merkitystä maailmanloppua odotellessa.

        Ja kysymys Finland-nimisen paikan kotiosavaltiosta oli ihan validi:

        Finland, Minnesota

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Finland_(Minnesota)


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        " Tuskin kaikki edes siellä Usassa tietävät missä Suomi on,"

        Olet oikeassa! Suomi on pieni ja merkitykseltään vähäinen valtio maailmassa ja maailmanlopun odottelussa. Muistan, kun vuonna 1979 kiertelin USA:ta ja keskustelin amerikkalaisten kanssa.

        New Orleansissa baaritiskin ääressä kuuntelin livenä dixielandbändiä ja vaihdoin muutaman sanan vierustoverini kanssa. Hän kysyi: "Where are you from? (Mistä olet kotoisin?) Vastasin: "Finland." sitten kaveri kysäisi: "Which state is it in?" (Missä osavaltiossa se on?) 😊

        Jenkki siis luuli, että Suomi sijaitsi USA:ssa. Noh, eipä ihme, onhan USA:ssa paljon eurooppalaisen nimen omaavia paikkoja, varmaankin joku Suomi-niminen kyläkin jossakin.

        Tästä viisastuin, ja kun minulta seuraavan kerran Memphisissä vanha rouva kysyi, mistä olin kotoisin, vastasin: "Europe." Tästäkös hän riemastui: "I've got relatives in the same country!" (Minulla on sukulaisia samassa maassa.)

        Elvis Presleyn isä muuten kuoli Elviksen asunnolla Gracelandissä kolme päivää sen jälkeen, kun poistuin kaupungista.

        Mielenkiintoista. Usassa kouluopetus ei ole ihan samalla tasolla kuin esim. täällä Suomessa. Ei varmaan opeteta kovinkaan paljon Usan ulkopuolisia asioita. Moni ei varmaan edes tiedä mitä on oman osavaltion ulkopuolella, saati sitten oman asuinkaupunkinsa/asuinkylänsä. Tosin ei ihan aina voi syyttää kansalaisia, Usa kun on iso maa ja jos maan hallinto ei panosta tarpeeksi siihen, että kouluissa opetettaisiin kaikki tarvittava tieto. Osalla ihmisistä ei varmaan edes ole kovin paljon kouluttaa tai itseopiskelemalla sivistää itseään tai edes haluja siihen. Toki tällaisia "tietämättömiä" ihmisiä on varmaan joka maassa, täällä Suomessakin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Usassa kouluopetus ei ole ihan samalla tasolla kuin esim. täällä Suomessa. Ei varmaan opeteta kovinkaan paljon Usan ulkopuolisia asioita. Moni ei varmaan edes tiedä mitä on oman osavaltion ulkopuolella, saati sitten oman asuinkaupunkinsa/asuinkylänsä. Tosin ei ihan aina voi syyttää kansalaisia, Usa kun on iso maa ja jos maan hallinto ei panosta tarpeeksi siihen, että kouluissa opetettaisiin kaikki tarvittava tieto. Osalla ihmisistä ei varmaan edes ole kovin paljon kouluttaa tai itseopiskelemalla sivistää itseään tai edes haluja siihen. Toki tällaisia "tietämättömiä" ihmisiä on varmaan joka maassa, täällä Suomessakin.

        Korjaus: Osalla ihmisistä ei varmaan edes ole kovin paljon mahdollisuuksia kouluttaa itseään tai itseopiskelemalla sivistää itseään tai edes haluja siihen.


      • Anonyymi00006
        Norppa83 kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Usassa kouluopetus ei ole ihan samalla tasolla kuin esim. täällä Suomessa. Ei varmaan opeteta kovinkaan paljon Usan ulkopuolisia asioita. Moni ei varmaan edes tiedä mitä on oman osavaltion ulkopuolella, saati sitten oman asuinkaupunkinsa/asuinkylänsä. Tosin ei ihan aina voi syyttää kansalaisia, Usa kun on iso maa ja jos maan hallinto ei panosta tarpeeksi siihen, että kouluissa opetettaisiin kaikki tarvittava tieto. Osalla ihmisistä ei varmaan edes ole kovin paljon kouluttaa tai itseopiskelemalla sivistää itseään tai edes haluja siihen. Toki tällaisia "tietämättömiä" ihmisiä on varmaan joka maassa, täällä Suomessakin.

        USA:ssa ihmisen tärkein ominaisuus on älytön ja loputon itseluottamus, omaan erinomaisuuteen uskominen ja sen esiin tuominen - onko se sitten "swag" tai jotain vastaavaa. Se opitaan/ opetetaan varmaan jo pikkulapsesta, ja kaiken tietämättömyytensäkin voi piilottaa sen alle (Trump tietysti ääriesimerkki). Tuonhan näkee vaikkapa TV:ssä, esim. USA:n versiossa The Floor -kisailusta: kaikilla on aivan hirveä uho siitä, että peittoavat kevyesti muut kilpakumppaninsa, mutta silti aina toinen saa huomata osaavansa ja tietävänsä huonommin kuin toinen.


    • Anonyymi00003

      Siellä Nurmijärvelläkin pörrää uutistoimistojen helikopterit kun poliisi on ampunut siviiliä.Usan uutisissa on varmaan asia ensimmäisenä ja sitä heidän asiantuntiat arvioi monta päivää.

    • Anonyymi00007

      Entä miksi Jeffrey Epstein on niin tärkeä? Jatkuvasti kerrotaan tärkeitä uutisia siitä, millaisia papereita hänestä on juuri julkistettu ja mitkä nimet häneen yhdistyvät. Hyvin riittäisi kertoa hänestä vaikka kerran viikossa, tai kuukaudessa, enintään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe