Toimeentulon leikkaukset..

Anonyymi-ap

Saa vain entistä enempi suomen syvemmääle suohon...noista toimeen tulon saajista ei yksikään kyllä työllisty josta hallitus toivoo rahasampoa...te toimistoon vaan lisää väkeä syynämään onko rasti ruudussa..siinä on ollut työllisyyden hoito Suomessa..

30

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      NYT ON JO MILJOONA KANSALAISTA ALLE KÖYHYYSRAJAN

      • Anonyymi00003

        ASUNNOTTOMIA TULEE HITAASTI LISÄÄ.

        VIIME VUONNA YLSIMME JO LUKUUN 20 000.

        SE OLIKIN UUSI ENNÄTYS


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        ASUNNOTTOMIA TULEE HITAASTI LISÄÄ.

        VIIME VUONNA YLSIMME JO LUKUUN 20 000.

        SE OLIKIN UUSI ENNÄTYS

        KASVU SYNTYY VIIVEELLÄ, PETTER I KERTOO


    • Anonyymi00005

      Sen verran hallitusksessa voitaisiin tunte karttapalloa, että Suomen leveysateilla kadun varrella pahvilaatikossa asuminen ei ole toimiva vaihtoehto. Täällä täytyy pystyä pitämään sen verran heikko-osaisitakin huolta, että pahvilaatikko ei muutu puulaatikoksi matkalla multiin.

      Mutta vaikka sanonkin noin, niin esimerkiksi asumistuki on tukimuoto josta pitäisi päästä kokonaan eroon. Se alentaisi vuokratasoja erityisesti halvemmissa asunnoissa, joista tällä hetkellä peritään asuntojen kustannuksiin ja hintoihin nähden kohtuuttoman kovia vuokria, koska asumistuki sen mahdollistaa.

      Mutta tällä hetkellä asumistuki mahdollistaa myös kummallikuuksia asumisen tasoon. Pienituloiset asuvat asunnoissa, joita keskituloisilla ei olisi varaa ostaa. Tuo jos joku kertoo asumistuen tuomasta vääristymästä asuntomarkkinoille.

      • Anonyymi00006

        Sehän tässä on hassu että kaikki ihmiset eivät ole suomen laissa tasa-arvoisessa asemassa...parempiosaisille jaetaan rahaa erimuodossa mitä asumistuki jotka ei tarvi senttiäkään mitään tukia..työntekoa ei enää arvosteta vaan sijoittamista,pörssiä,,jne...joista napsahtaa mukavat lisäansiot eläkkeiden päälle,,ja niiden päälle vielä lisäeläke.,


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Sehän tässä on hassu että kaikki ihmiset eivät ole suomen laissa tasa-arvoisessa asemassa...parempiosaisille jaetaan rahaa erimuodossa mitä asumistuki jotka ei tarvi senttiäkään mitään tukia..työntekoa ei enää arvosteta vaan sijoittamista,pörssiä,,jne...joista napsahtaa mukavat lisäansiot eläkkeiden päälle,,ja niiden päälle vielä lisäeläke.,

        Näin..


      • Anonyymi00008

        Netti on pullollaan asuntosijoittaja tubettajia, jotka ketovat karua kieltä siitä mihin asumistuki johtaa. 15 000€ asunnoista 500€ vuokraa kuukaudessa.


      • Jos olet vaikka ostanut 100'000€ kerrostaloasunnon ja vuokraat sen, niin mikä olisi se kohtuu vuokra kun siitä ensin maksetaan vastiketta noin 400€ kuukaudessa?


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Netti on pullollaan asuntosijoittaja tubettajia, jotka ketovat karua kieltä siitä mihin asumistuki johtaa. 15 000€ asunnoista 500€ vuokraa kuukaudessa.

        Mistä ja millaisia asuntoja saa 15'000€ hintaan?


    • Anonyymi00009

      Laittaisin kommunisti huutajat täältäkin töihin -omalle rahalle.

      • Anonyymi00010

        Kyllä se kuule on kokoomus tänäpäivänä kommunistipuolue joka jakaa rahaa kokoajan ...mitalli kaulaan niin rahapussin saan eläkepäivänä naulaan...suuta kun soittaa niin hyvät eläkepäivät koittaa,osa saa soittamalla,laulamalla mutta köyhä saa lisäeläkkeen luuta kaluamalla.


      • Anonyymi00011

        Varsinkin tuo asumistuki on sellainen kommunistin keksintö, että eipä juuri pahempaa ole. Tosin itsekin hyödyn siitä kun sijoitussalkussa on muutama sijoitusasuntokin. Tiedostan täysin, että vuokraamani asunnot tuottavat erityisen hyvin koska ne sopivat kelan ohjeistukseen maksimaalisesti. Jos asumistukijärjestelmää ei olisi lainkaan saisin halvalla postinumeroalueella sijaitsevista sijoitusasunnoista noin 100-150€ pienempää vuokraa / asunto. Silti ne olisivat voitollisia velattomina.

        Mutta asumistuesta luopuminen siinä vaiheessa kun sekä asuntosijoittajat, että vuokralaiset on totutettu sen lieveilmiöihin, aiheuttaisi katastrofin. Sijoitusten kannattavuuslaskelmat menevät aivan pyllylleen mikäli vuokraa joutuu alentamaan vahvasti vivutetuista asunnoista kertaheitolla tasolle joka ei kestä käytössä olevaa vipua. Toki äkkirysäys saattaisi jäädä varsinkin halvemmissa asunnoissa maltillisemmaksi, koska niiden suhteellinen vuokrataso jäisi halpoihin asuntoihin tulevan kasvavan kysynnnän takia hieman maltillisemmaksi kuin uusien hyvällä paikalla olevien. Näistä paremmista kohteista asuntoja sijoituskäyttöön hankkineilla vastaavasti tuska ylittää helpommin henkilökohtaisen konkurssin rajan.

        Vuokralaisten osalta katastrofi on erilainen. Muuttoliike halvempiin asuntoihin alkaisi välittömästi. Ja halvemmat asunnot loppuisivat ennen kuin kysyntä loppuu. Joten mikäli arvokkaamassa asunnossa vuokrataso ei laske asukkaan maksukyvyn tasolle, on vuokralainen kusessa. Myös kaupungit olisivat asuntovarallisuutensa kanssa kusessa kun kohtuuhintainen vuokra-asunto ei olekaan kohtuuhintainen ilman asumistukea. Kaupunkien "Varissuot" ja "Jakomäet" ja "Kontulat" kokevat uuden kukoistuksen.

        Ei onnistu tuollainen asumistuen poisto ilman melkoisen hyvää valmistelua ja koska tässä valtiossa on joku laki viimeksi tullut ulos hyvin valmisteltuna? Tällaisessa laissa hyvän valmistelun puute aiheuttaisi sekä kuolemia, että konkursseja, runsaasti.


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Varsinkin tuo asumistuki on sellainen kommunistin keksintö, että eipä juuri pahempaa ole. Tosin itsekin hyödyn siitä kun sijoitussalkussa on muutama sijoitusasuntokin. Tiedostan täysin, että vuokraamani asunnot tuottavat erityisen hyvin koska ne sopivat kelan ohjeistukseen maksimaalisesti. Jos asumistukijärjestelmää ei olisi lainkaan saisin halvalla postinumeroalueella sijaitsevista sijoitusasunnoista noin 100-150€ pienempää vuokraa / asunto. Silti ne olisivat voitollisia velattomina.

        Mutta asumistuesta luopuminen siinä vaiheessa kun sekä asuntosijoittajat, että vuokralaiset on totutettu sen lieveilmiöihin, aiheuttaisi katastrofin. Sijoitusten kannattavuuslaskelmat menevät aivan pyllylleen mikäli vuokraa joutuu alentamaan vahvasti vivutetuista asunnoista kertaheitolla tasolle joka ei kestä käytössä olevaa vipua. Toki äkkirysäys saattaisi jäädä varsinkin halvemmissa asunnoissa maltillisemmaksi, koska niiden suhteellinen vuokrataso jäisi halpoihin asuntoihin tulevan kasvavan kysynnnän takia hieman maltillisemmaksi kuin uusien hyvällä paikalla olevien. Näistä paremmista kohteista asuntoja sijoituskäyttöön hankkineilla vastaavasti tuska ylittää helpommin henkilökohtaisen konkurssin rajan.

        Vuokralaisten osalta katastrofi on erilainen. Muuttoliike halvempiin asuntoihin alkaisi välittömästi. Ja halvemmat asunnot loppuisivat ennen kuin kysyntä loppuu. Joten mikäli arvokkaamassa asunnossa vuokrataso ei laske asukkaan maksukyvyn tasolle, on vuokralainen kusessa. Myös kaupungit olisivat asuntovarallisuutensa kanssa kusessa kun kohtuuhintainen vuokra-asunto ei olekaan kohtuuhintainen ilman asumistukea. Kaupunkien "Varissuot" ja "Jakomäet" ja "Kontulat" kokevat uuden kukoistuksen.

        Ei onnistu tuollainen asumistuen poisto ilman melkoisen hyvää valmistelua ja koska tässä valtiossa on joku laki viimeksi tullut ulos hyvin valmisteltuna? Tällaisessa laissa hyvän valmistelun puute aiheuttaisi sekä kuolemia, että konkursseja, runsaasti.

        Jos asumistuki poistettaisiin, niin vuokrienkin olisi laskettava. Jos vuokrataso ei laske ja kohtuuhintaisia asuntoja ei ole, niin ei asumistukeakaan voi poistaa. Myös tukien ja pienempien palkkojen on noustava sille tasolle, että ihmiselle jää vähintään kohtuullisesti käteen vuokran ja laskujen jälkeen, jos asumistuki poistetaan. Ilman näitä muutoksia ei asumistukea voida poistaa. Vuokrafirmat ja yksityiset vuokranantajat haluavat kuitenkin nostaa vuokraa joka vuosi ihan periaatteesta, vaikka ei olisi muuta syytä nostamiseen. Ja aina on niitä jotka haluavat tienata vuokra-asunnoilla ja laittavat siksi korkeamman vuokran, että ei asumistukea ole järkevää poistaa, ei ainakaan lähitulevaisuudessa.


      • Anonyymi00012
        Norppa83 kirjoitti:

        Jos asumistuki poistettaisiin, niin vuokrienkin olisi laskettava. Jos vuokrataso ei laske ja kohtuuhintaisia asuntoja ei ole, niin ei asumistukeakaan voi poistaa. Myös tukien ja pienempien palkkojen on noustava sille tasolle, että ihmiselle jää vähintään kohtuullisesti käteen vuokran ja laskujen jälkeen, jos asumistuki poistetaan. Ilman näitä muutoksia ei asumistukea voida poistaa. Vuokrafirmat ja yksityiset vuokranantajat haluavat kuitenkin nostaa vuokraa joka vuosi ihan periaatteesta, vaikka ei olisi muuta syytä nostamiseen. Ja aina on niitä jotka haluavat tienata vuokra-asunnoilla ja laittavat siksi korkeamman vuokran, että ei asumistukea ole järkevää poistaa, ei ainakaan lähitulevaisuudessa.

        Siksipä tuo asumistuki onkin vihoviimeinen kommunistin keksintö. Tuki josta luopuminen missään oloissa on tehty lähes mahdottomaksi.
        No ehkä tukitason alentaminen 5%-yksiköllä vuodessa kunnes nollataso saavutetaan on kutakuinkin ainut toimiva ratkaisu. Ensi vuonna aloitettuna valmista vuonna 2047, mutta kun tähän maahan on noita rakenteellisia ongelmia vuosia kasattu, niin ehkä pitää myös hyväksyä, että niiden karsiminen vie vuosia.


      • Anonyymi00015
        Norppa83 kirjoitti:

        Jos asumistuki poistettaisiin, niin vuokrienkin olisi laskettava. Jos vuokrataso ei laske ja kohtuuhintaisia asuntoja ei ole, niin ei asumistukeakaan voi poistaa. Myös tukien ja pienempien palkkojen on noustava sille tasolle, että ihmiselle jää vähintään kohtuullisesti käteen vuokran ja laskujen jälkeen, jos asumistuki poistetaan. Ilman näitä muutoksia ei asumistukea voida poistaa. Vuokrafirmat ja yksityiset vuokranantajat haluavat kuitenkin nostaa vuokraa joka vuosi ihan periaatteesta, vaikka ei olisi muuta syytä nostamiseen. Ja aina on niitä jotka haluavat tienata vuokra-asunnoilla ja laittavat siksi korkeamman vuokran, että ei asumistukea ole järkevää poistaa, ei ainakaan lähitulevaisuudessa.

        "Jos asumistuki poistettaisiin, niin vuokrienkin olisi laskettava". kommunismia vastaan taistellaan kommunismilla, eli vuokrasäännöstelyllä?
        Markkina kyllä korjaa itsekin omat virheensä, mutta voi olla, että ruumiskasan ja myöls markkinahäiriön minimoimiseksi jotain sääntelyä tarvittaisiin.


      • Anonyymi00017

        Sinut veisin saunan taa ja tulisin yksin pois.


    • Ihmettelen miksi hallitus on voinut kajota pinituloisimpien tuloihin. Ja mitä hallitukselle edes kuuluu toisten tulot ja niihin kajoaminen. Poliitikot ovat sitä varten, että he ajattelevat kansalaisten ja yhteiskunnan parasta. Nythän ei niin ole ollut, ei ainakaan kokonaan. Huono poliitikko on sellainen, joka menee siitä missä aita on matalin eikä mieti kunnolla asioita ja niiden pitkäaikaisvaikutuksia. Tuntuu, että monilta tämän hallituksen ministereiltä puuttuu empatiakyky. Miksi tuollaisia ihmisiä edes ryhtyy poliitikoiksi? Esim. Trump ja jotkut nimeltä mainitsemattomat suomalaiset poliitikot.

      • Anonyymi00013

        Lisää vaan jaetaan...siis kokoajan sopeutetaan rikkaille...antakaanyt pienemmille eläkeläisille jotain llsäeläkettä,he ovat kuitenkin tehneet raskasta rumiilista työtä..


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        Lisää vaan jaetaan...siis kokoajan sopeutetaan rikkaille...antakaanyt pienemmille eläkeläisille jotain llsäeläkettä,he ovat kuitenkin tehneet raskasta rumiilista työtä..

        Totta.


      • Anonyymi00022

        "Huono poliitikko on sellainen, joka menee siitä missä aita on matalin eikä mieti kunnolla asioita ja niiden pitkäaikaisvaikutuksia."

        Tästä asiasta on vain kaksi aika lailla vastakkaista käsitystä.
        Kumpi nyt sitten menee sieltä missä aita on matalin tai sitä ei ole lainkaan:
        Poliitikko joka ei halua muutta järjestelmässä mitään, koska kaikki muutokset ovat tavalla tai toisella vaikeita, toivotaan vain, että talouskasvu lakaisee ongelman olemattomana maton alle
        Vai
        Poliitikko joka ravistelee järjestelmää, silläkin uhalla, että pitkäaikaishyötyjen vastapainona on väkisinkin välitöntä kärsimystä


    • Anonyymi00014

      Sitä saa mitä tilaa.
      Nyt luulevat leikkauksillaan tekevänsä säästöjä, mutta katsotaan joidenkin vuosien päästä, mikä on tulos.
      Asunnottomuus alkaa kasvamaan entisestään, mielenterveysongelmat lisääntyvät, rikollisuus saattaa lisääntyä pikkuhiljaa, jne.
      Noiden kaikkien ongelmien myötä tulevat kustannukset tuskin tulevat halvaksi. Sitä odotellessa......

      • Anonyymi00016

        Työpaikkoja pitäisi syntyä lisää...ei mikää seteli auta suomen työllisyyden nousua...pikkupuljut käyttää vain näitä hyväksi ..siis isoja tehtaita pitäisi olla,ne luo ympärilleen markkinat.....


    • Anonyymi00018

      Hallitus siirtää toimeentulotukea muille maksumomenteille, ja kertoo sen jälkeen riemuuutisen kuinka toimeentulotuen määrä on laskenut. Ja hölmöt menevät lankaan.

      • Anonyymi00019

        Kuten tuleva tehomaksu...kaikkihan tuon näkee että sillä tehdään rahaa sijoittajille..minun pitää nyt kuluttaa vähempi jottei piikkiä syntysi...iso kompura myyntiin jne kaikk laitteet i mitkä kuluttaa enempi virtaa...niin pois käytöstä...puukiuas sähkökiukaan tilalle jne..


    • Anonyymi00020

      Rahojen loppuessa alkaa ryöstely lisääntymään. Helppoa kun sen ymmärtää.

    • Anonyymi00023

      Ite isopalkkainen piru antaa käteistä omille lapsilleen jotta saavat täydet tuet....aikoinaan saivat jopa vuokratuet omalle perheosakkeelle..

      • Anonyymi00024

        Valtio yksin ei saa vaurautta aikaan. Jos vanhemmat tukee, valtio rankaisee. Onko se sitten niin kovin paha jos tukea saa sen minkä muutkin ja vanhemmilta vähän lisää. On se loppujen lopuksi hyvä, että Suomessa sentään joku saa hyvät lähtökohdat elämään, eikä kaikilla ole tasaisen kurjaa.

        Siis oikeasti miettikäähän sitä, että jos vanhemmat kasvattavat lapselleen jotain pientä pesämunaa, niin onko oikein, että se pesämuna pitää nollata opiskeluiden aikana. Se on vanhempien panos lapsen tulevaisuuteen, pitääkö sen jälkeen valtion panoksen nollaantua, Vai voisiko olla jopa reilua, että vanhemmat tukevat jälkikasvuaan, eikä siitä pitäisi jälkikasvua rankaista poistamalla ne tuet joita muut opiskelukaverit saavat. Ne joiden vanhemmat eivät syystä tai toisesta tue jälkikasvuaan.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Valtio yksin ei saa vaurautta aikaan. Jos vanhemmat tukee, valtio rankaisee. Onko se sitten niin kovin paha jos tukea saa sen minkä muutkin ja vanhemmilta vähän lisää. On se loppujen lopuksi hyvä, että Suomessa sentään joku saa hyvät lähtökohdat elämään, eikä kaikilla ole tasaisen kurjaa.

        Siis oikeasti miettikäähän sitä, että jos vanhemmat kasvattavat lapselleen jotain pientä pesämunaa, niin onko oikein, että se pesämuna pitää nollata opiskeluiden aikana. Se on vanhempien panos lapsen tulevaisuuteen, pitääkö sen jälkeen valtion panoksen nollaantua, Vai voisiko olla jopa reilua, että vanhemmat tukevat jälkikasvuaan, eikä siitä pitäisi jälkikasvua rankaista poistamalla ne tuet joita muut opiskelukaverit saavat. Ne joiden vanhemmat eivät syystä tai toisesta tue jälkikasvuaan.

        Vanhempien tukema jälkikasvu on todennäköisemmin joka tapauksessa myöhemmällä iällä vähemmän tuettu, kuin se jälkikasvu jolle vanhemmat eivät anna tukea.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Vanhempien tukema jälkikasvu on todennäköisemmin joka tapauksessa myöhemmällä iällä vähemmän tuettu, kuin se jälkikasvu jolle vanhemmat eivät anna tukea.

        Onhan se vähän niin että kun oppii valmiseen pöytään niin siitä ei hevin luovuta..


    • Anonyymi00027

      Oztakaa Fiskarsin saksia, ovat maailmanluokan leikkureita. Ei tähän monet pysty.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe