Vallankaappaus menossa

USAssa on menossa vallankaappaus.

Trumpin ym. johdolla maata systemaattisesti ja järjestelmällisesti viedään diktatuurin suuntaan.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011777969.html?utm_source=ampparit

Vapaita, rehellisiä vaaleja ei enää ehkä tule.

Demokraattiset instituutiot tuhotaan järjestelmällisesti.

Kaikki on jo aika pitkällä.

Kannatus pidetään yllä järjestelmällisellä tutkimuksella kannatuslukemista ja tekemällä ensin suosittuja sorto toimenpiteitä ja suosittuja ulkoisia sotia.

Onneksi Trump koko ajan hölmöilee väitteissään ja vaatimuksissaan ja teoissaan. Äärioikeistolaiset strategit eivät millään saa häntä kuriin: Grönlanti ja ICE ja Nobelin palkinto jne.

11

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      EU:lla on vapaakauppasopimus Intian kanssa ja lisäksi Mercosur sopimus on neuvoteltu valmiiksi, vain hyväksyntäleima puuttuu. Näin syntyneen vapaakauppa-alueen väkimäärä on 2,5 miljardia. Se on sellainen kuluttajamäärä, että USA jää kirkkaasti toiseksi.
      Tämän lisäksi Intia ja Kiina tulevat syrjäyttämään USA:n taloudellisen merkityksen alle kymmenessä vuodessa. Tämä on tosiasia, jolla ei kukaan voi mitään, eikä ainakaan Trump nykyisellä tyylillään. Trump on tuhonnut USA:n luotettavuuden, eikä hänen kykynsä riitä sen asian korjaamiseen.
      Trumpin jälkeen sen korjaileminen on jo myöhäistä. USA:sta tulee eräänlainen epävaltio.
      USA:lla ei ole siis hitonkaan väliä, kun Eurooppa saa turvallisuusasiansa kuntoon. Puolustuksellisesti Euroopan kyky on jo riittävä, mutta vastuunjako vaatii "viilaamista". Paras vaihtoehto olisi NATO:n kaltainen liittouma ilman USA:ta, Unkaria ja Turkkia.

      Jos USA:ssa väki on niin tolloa, ettei pääse tuosta Trumpista ja hänen hännystelijäpas...ta eroon välittömästi ja takaisin demokratiaksi, niin omapa on mokansa.

      • Anonyymi00004

        USA oli 50-60 -luvuilla vähän vastaavassa tilanteessa kommunismikammonsa vuoksi, mutta korjasi tilanteensa.
        Saapa nähdä onnistuuko toipumaan tällä kertaa. Silloin ei ollut lisärasituksena ja markkinoita hämmentämässä Aasian nousevat taloudet.
        Nyt on tilanne toinen. Umpikahjo valtion päämies ja tilanne kaikkinensa huomattavasti kiperämpi.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        USA oli 50-60 -luvuilla vähän vastaavassa tilanteessa kommunismikammonsa vuoksi, mutta korjasi tilanteensa.
        Saapa nähdä onnistuuko toipumaan tällä kertaa. Silloin ei ollut lisärasituksena ja markkinoita hämmentämässä Aasian nousevat taloudet.
        Nyt on tilanne toinen. Umpikahjo valtion päämies ja tilanne kaikkinensa huomattavasti kiperämpi.

        Kahjo se on.


    • Anonyymi00002

      ICE ja eliitti tähtää siihen että vaaleja ei enää tarvita.

      Huru-ukko Trump vaihdetaan jos papan pää pehmenee, vaikkapa omien kansalaisten ampumiseen mielenosoituksissa mielivaltaisia pidätyksiä tekeviin kouluttamattomien naamioituneitten pyssymiehien touhuja kohtaan!

      • Trump tähtää siihen ettei vaaleja enää tarvita. Nyt se uhka on muuttunut todellisuudeksi. Tarvitaan rep häviö välivaaleista ja Trump taas oikeuteen. Nyt on todisteet, joita viimeksi kaivattiin.

        Trumpin on taas pakko yrittää vallankaappausta väkisin.


    • Anonyymi00003

      USA on jakautunut. Ei demokraatteihin tai republikaaneihin.
      Vaan rikkaaseen eliittiin ja tavalliseen kansaan.

      Rikkaiden ja köyhien erosta muissakin maissa on kyse.

      • Ja demokratiasta ja diktatuurista, haluaako ne rikkaat diktatuurin, vai tyytyvätkö kansan vapauteen edelleen.

        Trump edustaa sitä osaa, joka haluaa diktatuurin, kun kansa on ruvennut hyppimään silmille, eihän se sovi. Täytyy luoda oikeistolainen joukkoliike valehtelemalla kansalle populistisesti. Näin pitkälle on onnistunut, nyt tulee seinä vastaan: Ei kuninkaita!


      • Anonyymi00005
        santtunen2 kirjoitti:

        Ja demokratiasta ja diktatuurista, haluaako ne rikkaat diktatuurin, vai tyytyvätkö kansan vapauteen edelleen.

        Trump edustaa sitä osaa, joka haluaa diktatuurin, kun kansa on ruvennut hyppimään silmille, eihän se sovi. Täytyy luoda oikeistolainen joukkoliike valehtelemalla kansalle populistisesti. Näin pitkälle on onnistunut, nyt tulee seinä vastaan: Ei kuninkaita!

        En ymmärrä, miksi jotkut ihmiset ovat kiinnostuneita politiikasta. Eikö ole mitään parempaa tekemistä?


      • Anonyymi00006
        santtunen2 kirjoitti:

        Ja demokratiasta ja diktatuurista, haluaako ne rikkaat diktatuurin, vai tyytyvätkö kansan vapauteen edelleen.

        Trump edustaa sitä osaa, joka haluaa diktatuurin, kun kansa on ruvennut hyppimään silmille, eihän se sovi. Täytyy luoda oikeistolainen joukkoliike valehtelemalla kansalle populistisesti. Näin pitkälle on onnistunut, nyt tulee seinä vastaan: Ei kuninkaita!

        Eikö kuninkaita, korkein oikeus antoi presidentille immuniteetin.
        Eihän niitä saada mistään vastuuseen mitä virassa olessa tulikaan puuhastelua.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        En ymmärrä, miksi jotkut ihmiset ovat kiinnostuneita politiikasta. Eikö ole mitään parempaa tekemistä?

        Voidaan kyllä ihan rauhassa keskittyä omiin asioihin ja jättää politiikka Jumalan käsiin. Se on ihan oikein sekin. Mutta joillekin politiikka on kutsumus, ja passiivisuuskin on kannanotto.

        Sitten ei pidä valittaa kun herää joku päivä keskitysleirissä.


    • Anonyymi00009

      Bitcoin syöksyy jyrkästi: ”Kaikki, mihin Trump koskee, kuolee”

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe