No nyt se viimein alkaa ja kaikki ns pulkassa ja se eläke alkaa.

Anonyymi-ap

30.1.2026 on elämäni viimeinen työttömyyspäiväni ja seuraavana arkena 2.2.2026 olenkin jo työeläkeläinen ja tililleni tulee ensimmäinen eläkemaksu!

Merkittävä tunne kun vapautuu erinäisistä vaatimuksista ja velvoitteista.
Työttömyysaika oli monivaiheinen ja alkoi koronasta osa-aikaisena lomautuksena edeten toistaiseksi olevaksi kunnes irtisanouduin itse.

Kyseistä aikaa aiemmin olin jo tehnyt työtä n. 43v yhtäjaksoisesti eli olen tehnyt osuuteni yhteiskuntaan, joten voin katsoa ihmisiä silmiin hyvällä omallatunnolla.

Tulevaan eläkeeseen olen ok tyytyväinen ja pitkä työttömyys ennen eläkettä on myös osaltaan sopeuttanut tulotason joka on ollut ansiosidonnaisella ja lisäpäivillä. Olen sitä myös työssä ollessani tehnyt vuorotteluvapaan muodossa taloustestin eli ei ongelmaa.

Täydet pisteet työttömyyskassalle, Ilmariselle, verottajalle miten asiat hoituivat, sekä aikansa TE-toimistolle ja heidän virkailijoille omakohtaisessa asioinissa!

3

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onneksi olkoon rajapyykin saavuttamisesta! Täällä lähes sanasta sanaan samanlaiset askeleet, tosin eläkkeelle vielä runsas vuosi. Työkkärin kanssa asiat sujuneet varsin hienosti.

• Anonyymi00002

Minulla tuo lähes vastaava tilanne oli jo v 2017. Siirryin työelämästä vanhuuseläkkeelle ja sen jälkeen elämä onkin ollut leppoisaa ja stressitöntä. Työni oli usein kovasti paineistettua ja aika ajoin kovastikin stressaavaa tiukkojen aikataulujen ja kustannuspaineiden vuoksi.
      En ehtinyt olla työelämässä ihan noin kauan, 37 vuotta, johtuen myöhäisestä aloittamisesta opiskelujen vuoksi. Silti työeläkkeeni on ihan hyvä toimeentulon kannalta.
      Ei työeläkeläisen tarvitse peitellä eläkkeellä oloaan. Päinvastoin, silmiin pystyy katsomaan ketä tahansa ja milloin tahansa. Se on ansaittu omalla työpanoksellaan

Nyt sullakin on aikaa keskittyä mielenkiintoisen kohteisiin, kun työelämä tms eivät aseta aikatauluja tai muita rajoituksia. Niihin kannattaa satsata ja/tai hankkia uusiakin kiinnostavia juttuja. Liikuntaa ei saa unohtaa.

Hienoja eläkepäiviä on varmastikin edessä…

• Anonyymi00003

Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja olen monille sanonut ettei tippaakaan hävetä että eläkkeni alkoi 59 vuotiaana.
      Olen 18 vuotiaasta lähetien tehnyt ruumiillisesti raskaita töitä ja sitä ennen tein kotitilalla hommia aina kun koulusta kerekesin.
      6 vuotiaana istutettiin traktorin penkille.

Mutta eläkkeeseen lasketaan vain viralliset työt ja niitä kerkesin tehdä 41 vuotta 3 eri maassa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4722
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      204
      3768
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1214
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1183
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      934
    Aihe