Helmikuu tulossa!

se tuo tullessaan Runebergin päivän (5.2), Saamen kansallispäivän (6.2.), kirkollisen kynttilänpäivän, Ystävänpäivän, laskiaissunnuntain-tiistain, Kalevalanpäivän. Aiheuttaakos nämä päivät Sinulle jotain menoa & meininkejä?

Yhtään torttuwa en ole vielä maistanut, mutt laskiaispullaa hillolla oon syönyt, ystävänpäivää pitäämiettiä, miten =) juhlistais, kynttilänpäivästä en muista - mitään.... Suomalaisen kulttuurinpäivä osuu lauantaille, silloin varmaan jotain tapahtumii.

palan painikkeeksi : https://www.opinpuu.fi/
🌳🌲🌴🎋🎍

36

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihan kivaa et on päiviä, jolloin voi hössöttää jostain.

• Ehkä kirkollinen kynttiläpäivä ja ystävänpäivä aiheuttaa liikehdintää tällä suunnalla. Kipaisen kynttilän haudalle ja höpöstelen watsupissa mitä höpöstelen :).

Yhden Runebergintortun olen jo heittänyt huiviin ja luulen et se oli siinä.

• Lisään vielä et meillä on kahdet lähipiirisynttärit helmikuussa joten pienimuotoista juhlantynkää riittänee.

• Anonyymi00003

Watsupit on nörttien touhuja, en ymmärrä enkä halua oppiakaan.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Watsupit on nörttien touhuja, en ymmärrä enkä halua oppiakaan.

Aha. Ei sun tarttekaan jos et halua tietenkåän.
        Mun ryhmä on osa ympäri maata joten se on helppo tapa olla yhteyksissä ja vaihtaa kuulumisia.

Mitä väylää sinä käytät yhteydenpitoon?

• Anonyymi00007
        Siili25 kirjoitti:

Aha. Ei sun tarttekaan jos et halua tietenkåän.
        Mun ryhmä on osa ympäri maata joten se on helppo tapa olla yhteyksissä ja vaihtaa kuulumisia.

Mitä väylää sinä käytät yhteydenpitoon?

Puheluita ja tekstiviestejä, niillä pärjää, kaikkien kanssa, pankinkin.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Puheluita ja tekstiviestejä, niillä pärjää, kaikkien kanssa, pankinkin.

Kyllä. Watsup on kuitenkin ilmainen.

• Anonyymi00009
        Siili25 kirjoitti:

Ken haluaa jakaa kaikki verkossa käyttämänsä yksilöivät tietonsa koko maailmalle, kannattaa tosiaan käyttää WhatsAppia.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Ken haluaa jakaa kaikki verkossa käyttämänsä yksilöivät tietonsa koko maailmalle, kannattaa tosiaan käyttää WhatsAppia.

Liekkö puhelut ja tekstiviestitkään turvallisia?

• Anonyymi00010
        Siili25 kirjoitti:

Liekkö puhelut ja tekstiviestitkään turvallisia?

Mikään ei ole turvallista tässä maailmassa. Mutta WhatsAppia et voi käyttää ellet erikseen ole antanut lupaa Metalle kerätä ja myydä tietojasi eteenpäin.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Mikään ei ole turvallista tässä maailmassa. Mutta WhatsAppia et voi käyttää ellet erikseen ole antanut lupaa Metalle kerätä ja myydä tietojasi eteenpäin.

WA:ssakin on omat turvallisuusasetuksensa jotka olen pyrkinut ottamaan huomioon. Kyse lähinnä viesteistä, ei puheluista eikä minulla ole mitään yritystoimintaa.

Kukahan minunkaan tiedoistani maksaisi ja miten niitä voitaisiin käyttää? Ja kuten sanoit mikään ei ole turvallista tässä maailmassa mutta ei kai tässä kovin kannata pelkäämäänkään ruveta. Riittänee kun pyrkii yoimimaan omalta osaltaan vastuullisesti.

• Anonyymi00011
        Siili25 kirjoitti:

WA:ssakin on omat turvallisuusasetuksensa jotka olen pyrkinut ottamaan huomioon. Kyse lähinnä viesteistä, ei puheluista eikä minulla ole mitään yritystoimintaa.

Kukahan minunkaan tiedoistani maksaisi ja miten niitä voitaisiin käyttää? Ja kuten sanoit mikään ei ole turvallista tässä maailmassa mutta ei kai tässä kovin kannata pelkäämäänkään ruveta. Riittänee kun pyrkii yoimimaan omalta osaltaan vastuullisesti.

Mitenkä tietoja voidaan käyttää? Minäpä kerron. Kun ilmoittelet ympäri Suomen, että menette vaikka kylpylään seuraavaksi viikoksi - on oivallinen tapa ilmoittaa, että Käty, tulkaa raivaamaan kamat ulos.

• Siili25
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mitenkä tietoja voidaan käyttää? Minäpä kerron. Kun ilmoittelet ympäri Suomen, että menette vaikka kylpylään seuraavaksi viikoksi - on oivallinen tapa ilmoittaa, että Käty, tulkaa raivaamaan kamat ulos.

No kuules kun ne puolikynmentä persoonaa jotka kuuluu ryhmään eivät taatusti levitä tietoja suljetun ryhmän ulkopuolelle. Joten sen suhteen nou hätä. Ulkopuolisilta pääsy estetty.

• Anonyymi00014
        Siili25 kirjoitti:

No kuules kun ne puolikynmentä persoonaa jotka kuuluu ryhmään eivät taatusti levitä tietoja suljetun ryhmän ulkopuolelle. Joten sen suhteen nou hätä. Ulkopuolisilta pääsy estetty.

Joo, ei ne kyttää taviksia.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Joo, ei ne kyttää taviksia.

Voi "ne" kytätä jos luulevat että on jotain kytättävää. Siis rikolliset. Höytyypi hain itse olla korvat ja silmät hörölkäön vahinkojen estämiseksi.

• Anonyymi00019
        Siili25 kirjoitti:

Puhelut ja tekstiviestit kuuluu liittymän maksuun määrättyyn rajaan asti joten kannattaa nekin käyttää koska niistä maksaakin. Itse en tietyistä syistä watsupia puhelimeeni lataa. Edellisessä tabletissa oli mutta nykyiseen en saa ladattua.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Puhelut ja tekstiviestit kuuluu liittymän maksuun määrättyyn rajaan asti joten kannattaa nekin käyttää koska niistä maksaakin. Itse en tietyistä syistä watsupia puhelimeeni lataa. Edellisessä tabletissa oli mutta nykyiseen en saa ladattua.

Juu jos on vaikka rajaton liittymä tietyllä kuukausimaksulla niin toki sekin. Mutta kaikilla sitä ei ole joten ryhmussä ei onnistune?

• Anonyymi00002

Not

En .vietä mitään kalenterijuhlia.

Mutta toki käytän sesonkiruokia, jos niistä pidän. Niitä voi kyllä syödä muulloinkin, jos niitä tekee ite. Mä en leivo, enkä juuri pullaa syö..

Mutta tälle vuodelle olen syönyt sekä laskiaispullan mantelimassalla, että runebergin tortun. Laskiaispulla ei ollut häävi, liika makee. Torttu oli parempi, maistui punssille. Mutta en pidä vadelmahillosta, enkä siitä sokerirenkaasta, ne liika makeita.

Runebergin torttuja vois tehdä itekkin, jos viittis. Jättäis hillon ja sokerikoristeen pois. Siitähän jäis mukavasti yli punssiakin muuta käyttöä varten. Vähän kuin jouluksi konjakkisinappia....

Mutta juu, en juhli kalenterijuhlia noin muuten.

=DW=

• Anonyymi00004

Tein 4-vuotiaan lapsenlapsen kanssa piparkakkuja.
        Möivät eurolla valmiita piparkakkutaikinoita kaupassa, ostin 5 pussia. Tehtiin puoli pussillista. Gluteenitonta.
        On lapsenlapsi joka perjantai hoidossa täällä.
        En muuten paistele pullia, mutta nyt leivotaan yhdessä.
        Jää aina viikoksi pullaa pakastimeen.
        Tehdään myös vohveleita vohvelipannulla.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tein 4-vuotiaan lapsenlapsen kanssa piparkakkuja.
        Möivät eurolla valmiita piparkakkutaikinoita kaupassa, ostin 5 pussia. Tehtiin puoli pussillista. Gluteenitonta.
        On lapsenlapsi joka perjantai hoidossa täällä.
        En muuten paistele pullia, mutta nyt leivotaan yhdessä.
        Jää aina viikoksi pullaa pakastimeen.
        Tehdään myös vohveleita vohvelipannulla.

Maistuu takuulla hyvälle.

• Anonyymi00005

Ei aiheuta mitään, samanlaisia kuin muutkin päivät.

• Anonyymi00006

Uusi kuu alkoi.

• Areenan+ Teeman ja ToveJanssonin Muumintain
      https://areena.yle.fi/1-76936823
      https://yle.fi/a/74-20205089,
      Areenassa on myös Lukumaraton -Chat!

lisäksi kaunista Helmikuun Ensimmäistä jokaiselle 💛💚💛

Täysikuu leijonassa: Tämä Leijonan täysikuu herättää rohkeuden, itseilmaisun ja sydämen voiman. Leijonan täysikuu muistuttaa myös sydämen ilosta ja leikkisyydestä.
      https://www.instagram.com/sydantietoinen_elama/

Imbolc: Vuoden ensimmäinen sapatti: >
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Imbolc
      Imbolc on yksi Vuodenpyörän suurista sapateista ja sitä kutsutaan myös nimillä Imbolg, Oimelc, Pyhän Brigidin päivä Imbolcin aikaan luonto alkaa vähitellen heräämään ja aurinko valaisee päiviä yhä enemmän ja pidempään. Wiccassa jumala ja jumalatar ovat nuoren miehen ja nuoren neidon hahmoissaan alkavan vuoden ja uudelleen syntyvän luonnon kunniaksi. Imbolcia pidetään myös erityisen voimaannuttavana feminiinisen energian sapattina hedelmällisyysjumalatar Brigidin ansiosta.

• Anonyymi00012

Muumilaaksoon matkustetaan unissamme.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Muumilaaksoon matkustetaan unissamme.

Olipa melkoinen lukumaratooni, Muumien kanssa =)

• Aurinko paistaa keväisen kirkkaasti, ensikuun jälkeen on jo huhtikuu, äkkiä tuo talvi meni.

• Eihän se vielä mennyt vaan on läsnä paraikaa :).
        Pakkasta kivan rapsakat -23 ja tuntuu kuin -32.
        Ihana auringon paiste, valkoisen kuuran peitossa puut sinistä taivasta vasten. Komiaa on Suomen talvinen luonto.

• Anonyymi00015

Voitaisiinko haalia lisää ulkomaisia juhlapäiviä Suomeen? Nyt on ainakin halloween Irlannista, ystävänpäivä Italiasta, äitienpäivä USA sta , joulu jostain muualta mistä lie, vappu Venäjältä, ....

• voitaisiin =) mitä ehdottaisit :D

• Anonyymi00016

herkkusuuna helmikuun parhaat asiat on laskiaispulla ja Runebergin torttu.

Aiotko leipoa itse mummunen? Mie oon joskus leiponu ihte noita molemphia. En onnistnut kummassakaan kovin erikoisen hyvin ja esim runebergin tortussa maistui liikaa karvasmanteliöljy. Leipominen on tarkkaa puuhaa ja pienet virheet voi olla kohtalokkaita =) mut rennosti otetaan elämä vastaan ja viriheet hymyssä suin =)

Ajattelin ostaa laskiaispullia ainakin. Onko parempi sinusta vadelmahillon vaiko mantelimassan kaa? Minä tykkään molemmsta mut enemmän diggaan mantelimassan kera.

Pullanteossa ratkaisee taikinan pehmeys. Pitää siis vaivaamisvaiheessa mieluummin löysähköä taikinaa vaivata vaikka se tarttuukin käsiin. Yksi tekniikka on siinä käyttää niukahkosti jauhoja apuna nottei tartu liikhaa kässii.

• laskiaispullaa hillolla voisin kokeilla, ruunepäriä=) en oo koskaan yrittänyt (aina ostanut valmiina) ... toki leipominen on kivaa mutt niin halvalla saa niin maukasta pullaa =) joskus maukkaampaa kuin omani =)

• Anonyymi00018
        Mummunen kirjoitti:

laskiaispullaa hillolla voisin kokeilla, ruunepäriä=) en oo koskaan yrittänyt (aina ostanut valmiina) ... toki leipominen on kivaa mutt niin halvalla saa niin maukasta pullaa =) joskus maukkaampaa kuin omani =)

noh muutaman kerran itte ruunebärin tekeny mut lähes aina/aina ostanu kaupasta =)

Kerran meni mönkään runebergin torttu kun laitoin liikaa karvasmanteliöljyy mut toissa kerralla onnistumisprosentti oli parempi .

En tietenkään osaa tehrä niin hyvää runebergin torttua enkä laskiaispullaa yhtä hyvää kuin ammattileipurit. Tämmönen kotileipuri vuan =)

Kokeilen monenlaisia leipomisjuttuja kotona. Yhistelen uusia juttuja toisiinsa rohkialla heittäytymisellä. Välillä menee metsään, välillä ihan jees.

Erikoisin leipomiseni oli joku erikoispulla eli annoin sille nimeksi "erikoispulla" johon laitoin esim näitä seuraavia aineksia;
        1.vesi
        2.tuorehiiva
        3.appelsiinimarmeladi
        4.pellavansiemen
        5.kaurahiutale
        6.vehnäjauho
        7.rypsiöljy
        8.hunaja
        9.rusina
        10.kardemumma
        11.suola

• Anonyymi00017

Muutamia ystävänpäiväkortteja lähetän ja pari Runebergin torttua olen syönyt. Ei ole aikomusta suuremmin perinteitä vaalia.

• Anonyymi00020

Runebergin tortun aion syödä. Odotan sitä ja syön vasta 5.2.
      Minulla on ilo mennä muutamaksi päiväksi lapsenlapsia "kaitsemaan" ja siihen osuu ystävänpäivä. Aion viedä heidät syömään. Ovat jo "pojankoltiaisia" 13 ja 16.
      Joten kahta päivää juhlistan, 5.2. Ja 14.2.

• Hienoa! Miun lapsenlapsein vielä alle kouluikäisiä,
        kun omat lapseni ovat nyt alle 4kymppisiä =)

• Anonyymi00021

Huomenna Sven Tuuva elokuva päivällä tv-1 ja areenastakin. Runebergin kertomuksiin perustuu, ja aika onnistunut Edwin Laineen ohjaama.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      246
      9277
    2. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      4
      2775
    3. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      104
      1899
    4. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      188
      1868
    5. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      139
      1391
    6. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      60
      1377
    7. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      127
      1276
    8. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      93
      1006
    9. Uusi mahdollisuus

Mitä tekisit toisin, jos saisit siihen mahdollisuuden?
      Ikävä
      61
      829
    10. Odotanko ihan

Turhaan jotain välillemme?
      Ikävä
      40
      818
    Aihe