Helmikuu tulossa!

se tuo tullessaan Runebergin päivän (5.2), Saamen kansallispäivän (6.2.), kirkollisen kynttilänpäivän, Ystävänpäivän, laskiaissunnuntain-tiistain, Kalevalanpäivän. Aiheuttaakos nämä päivät Sinulle jotain menoa & meininkejä?

Yhtään torttuwa en ole vielä maistanut, mutt laskiaispullaa hillolla oon syönyt, ystävänpäivää pitäämiettiä, miten =) juhlistais, kynttilänpäivästä en muista - mitään.... Suomalaisen kulttuurinpäivä osuu lauantaille, silloin varmaan jotain tapahtumii.

palan painikkeeksi : https://www.opinpuu.fi/
🌳🌲🌴🎋🎍

18

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihan kivaa et on päiviä, jolloin voi hössöttää jostain.

• Ehkä kirkollinen kynttiläpäivä ja ystävänpäivä aiheuttaa liikehdintää tällä suunnalla. Kipaisen kynttilän haudalle ja höpöstelen watsupissa mitä höpöstelen :).

Yhden Runebergintortun olen jo heittänyt huiviin ja luulen et se oli siinä.

• Lisään vielä et meillä on kahdet lähipiirisynttärit helmikuussa joten pienimuotoista juhlantynkää riittänee.

• Anonyymi00003

Watsupit on nörttien touhuja, en ymmärrä enkä halua oppiakaan.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Watsupit on nörttien touhuja, en ymmärrä enkä halua oppiakaan.

Aha. Ei sun tarttekaan jos et halua tietenkåän.
        Mun ryhmä on osa ympäri maata joten se on helppo tapa olla yhteyksissä ja vaihtaa kuulumisia.

Mitä väylää sinä käytät yhteydenpitoon?

• Anonyymi00007
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Aha. Ei sun tarttekaan jos et halua tietenkåän.
        Mun ryhmä on osa ympäri maata joten se on helppo tapa olla yhteyksissä ja vaihtaa kuulumisia.

Mitä väylää sinä käytät yhteydenpitoon?

Puheluita ja tekstiviestejä, niillä pärjää, kaikkien kanssa, pankinkin.

• UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Puheluita ja tekstiviestejä, niillä pärjää, kaikkien kanssa, pankinkin.

Kyllä. Watsup on kuitenkin ilmainen.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Kyllä. Watsup on kuitenkin ilmainen.

Ken haluaa jakaa kaikki verkossa käyttämänsä yksilöivät tietonsa koko maailmalle, kannattaa tosiaan käyttää WhatsAppia.

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ken haluaa jakaa kaikki verkossa käyttämänsä yksilöivät tietonsa koko maailmalle, kannattaa tosiaan käyttää WhatsAppia.

Liekkö puhelut ja tekstiviestitkään turvallisia?

• Anonyymi00010
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

Liekkö puhelut ja tekstiviestitkään turvallisia?

Mikään ei ole turvallista tässä maailmassa. Mutta WhatsAppia et voi käyttää ellet erikseen ole antanut lupaa Metalle kerätä ja myydä tietojasi eteenpäin.

• UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mikään ei ole turvallista tässä maailmassa. Mutta WhatsAppia et voi käyttää ellet erikseen ole antanut lupaa Metalle kerätä ja myydä tietojasi eteenpäin.

WA:ssakin on omat turvallisuusasetuksensa jotka olen pyrkinut ottamaan huomioon. Kyse lähinnä viesteistä, ei puheluista eikä minulla ole mitään yritystoimintaa.

Kukahan minunkaan tiedoistani maksaisi ja miten niitä voitaisiin käyttää? Ja kuten sanoit mikään ei ole turvallista tässä maailmassa mutta ei kai tässä kovin kannata pelkäämäänkään ruveta. Riittänee kun pyrkii yoimimaan omalta osaltaan vastuullisesti.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Siili25 kirjoitti:

WA:ssakin on omat turvallisuusasetuksensa jotka olen pyrkinut ottamaan huomioon. Kyse lähinnä viesteistä, ei puheluista eikä minulla ole mitään yritystoimintaa.

Kukahan minunkaan tiedoistani maksaisi ja miten niitä voitaisiin käyttää? Ja kuten sanoit mikään ei ole turvallista tässä maailmassa mutta ei kai tässä kovin kannata pelkäämäänkään ruveta. Riittänee kun pyrkii yoimimaan omalta osaltaan vastuullisesti.

Mitenkä tietoja voidaan käyttää? Minäpä kerron. Kun ilmoittelet ympäri Suomen, että menette vaikka kylpylään seuraavaksi viikoksi - on oivallinen tapa ilmoittaa, että Käty, tulkaa raivaamaan kamat ulos.

• UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mitenkä tietoja voidaan käyttää? Minäpä kerron. Kun ilmoittelet ympäri Suomen, että menette vaikka kylpylään seuraavaksi viikoksi - on oivallinen tapa ilmoittaa, että Käty, tulkaa raivaamaan kamat ulos.

No kuules kun ne puolikynmentä persoonaa jotka kuuluu ryhmään eivät taatusti levitä tietoja suljetun ryhmän ulkopuolelle. Joten sen suhteen nou hätä. Ulkopuolisilta pääsy estetty.

• Anonyymi00002

Not

En .vietä mitään kalenterijuhlia.

Mutta toki käytän sesonkiruokia, jos niistä pidän. Niitä voi kyllä syödä muulloinkin, jos niitä tekee ite. Mä en leivo, enkä juuri pullaa syö..

Mutta tälle vuodelle olen syönyt sekä laskiaispullan mantelimassalla, että runebergin tortun. Laskiaispulla ei ollut häävi, liika makee. Torttu oli parempi, maistui punssille. Mutta en pidä vadelmahillosta, enkä siitä sokerirenkaasta, ne liika makeita.

Runebergin torttuja vois tehdä itekkin, jos viittis. Jättäis hillon ja sokerikoristeen pois. Siitähän jäis mukavasti yli punssiakin muuta käyttöä varten. Vähän kuin jouluksi konjakkisinappia....

Mutta juu, en juhli kalenterijuhlia noin muuten.

=DW=

• Anonyymi00004

Tein 4-vuotiaan lapsenlapsen kanssa piparkakkuja.
        Möivät eurolla valmiita piparkakkutaikinoita kaupassa, ostin 5 pussia. Tehtiin puoli pussillista. Gluteenitonta.
        On lapsenlapsi joka perjantai hoidossa täällä.
        En muuten paistele pullia, mutta nyt leivotaan yhdessä.
        Jää aina viikoksi pullaa pakastimeen.
        Tehdään myös vohveleita vohvelipannulla.

• Anonyymi00005

Ei aiheuta mitään, samanlaisia kuin muutkin päivät.

• Anonyymi00006
      UUSI

Uusi kuu alkoi.

• UUSI

Areenan+ Teeman ja ToveJanssonin Muumintain
      https://areena.yle.fi/1-76936823
      https://yle.fi/a/74-20205089,
      Areenassa on myös Lukumaraton -Chat!

lisäksi kaunista Helmikuun Ensimmäistä jokaiselle 💛💚💛

Täysikuu leijonassa: Tämä Leijonan täysikuu herättää rohkeuden, itseilmaisun ja sydämen voiman. Leijonan täysikuu muistuttaa myös sydämen ilosta ja leikkisyydestä.
      https://www.instagram.com/sydantietoinen_elama/

Imbolc: Vuoden ensimmäinen sapatti: >
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Imbolc
      Imbolc on yksi Vuodenpyörän suurista sapateista ja sitä kutsutaan myös nimillä Imbolg, Oimelc, Pyhän Brigidin päivä Imbolcin aikaan luonto alkaa vähitellen heräämään ja aurinko valaisee päiviä yhä enemmän ja pidempään. Wiccassa jumala ja jumalatar ovat nuoren miehen ja nuoren neidon hahmoissaan alkavan vuoden ja uudelleen syntyvän luonnon kunniaksi. Imbolcia pidetään myös erityisen voimaannuttavana feminiinisen energian sapattina hedelmällisyysjumalatar Brigidin ansiosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      178
      7948
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      4598
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      52
      3710
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      104
      3076
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      95
      2732
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      2378
    7. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1628
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1475
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      63
      1300
    10. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      417
      1255
    Aihe