Eniten kaipaan vastauksia nyt viimevuosina omilleen muuttaneilta, sillä kaipaan vertaistukea tämänhetkiseen omaan tilanteeseeni.
Olen 19-vuotias, ja minulla on säästössä n. 3000€, joka tuntuu ainakin omassa kaveripiirissäni melko pieneltä summalta. Omilleen muutto olisi edessä heti intin päätyttyä, joten en ehdi hirveästi tekemään enää töitä ennen sitä. Minkälaisia summia teillä on ollut säästössä ennen kuin lähditte opiskelemaan, ja kuinka tulette nyt toimeen? Onko summa oikeasti huomattavasti pienempi kuin muilla ikäisilläni tässä tilanteessa.
Otan nyt sen riskin ja kysyn täällä, vaikka tiedän että osa kommenteista tulee varmasti olemaan vähemmän asiallisia.
Paljonko sinulla oli rahaa säästössä kun lähdit opiskelemaan?
Anonyymi-ap
2
128
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minulla ei ollut senttiäkään.
- Anonyymi00002
markka-aikana siis.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181