Pintaperfektionistina en siedä mitään särinöitä hiljaisen auton sisätiloissa. Vm. 2000 406:n kojelaudan alta (ehkäpä apukuskin tietämiltä?) on alkanut kuulua ilkeää sirinää. Onko sinne mitään helppoa väylää mistä käden saisi ujutettua utelemaan tilannetta? Pintapuolisella vilkaisulla koko tiski näyttää niin hyvin kiinnitetyltä, ettei taida itse kannattaa avata? Toisaalta resonanssin poisto liikkeessä maksanee kesämarjoja. Taidan porata reiän ja tursottaa koko konsolin täyteen uretaanivaahtoa :-)
Stenu
Raivoresonaattori!
5
567
Vastaukset
- Speed
Tuulettimen flekti? mulla on 306 mallin pökö ja se kyllä pitää ikävää ääntä mulla...
- Jarto
Moi
Vaikka rakastankin Peugeotia yli kaiken, niin ei niin kaunista kukkaa, ettei piikkiä pistävää.
Oma tultasyöksevä metallimusta paholaiseni, sikaenergialla toimiva vm. 2000 V6-farkku, sirrattaa aika-ajoin samoilta suunnilta.
Sirinä saattaa olla jatkuvaa sopivan karhealla asfaltilla.
Kun auto oli uusi, sirinät poistettiin kiristämällä kojetaulu konehuoneen puolelta. Kojetauluhan on kiinni kolmella isolla ruuvilla.
Lisäksi keskikonsoli purettiin ja erilaisiin saumoihin asennettiin ohutta huopaa, jota tehdas toimittaa tarkoitusta varten.
Sirinä pysyi pitkään poissa, mutta on taas palaillut, hiljalleen.
Olen suunnitellut iskua Espoon Automaahan, työnjohtaja Forsbergin hellään syleilyyn. Mies saa kertoa minulle asiantuntijan ottein, mitä kannattaa itse tehdä, mitkä ovat potentiaaliset sirinän lähteet.
Koska jos jossain on tietoa aiheesta, niin takuukorjauksia tekevässä korjaamossa ainakin!
Onnea hiirijahtiin!- Stenu
"Oma tultasyöksevä metallimusta paholaiseni, sikaenergialla toimiva vm. 2000 V6-farkku, sirrattaa aika-ajoin samoilta suunnilta. "
Kappas, taitaa olla sitten V6-vika, nimittäin sama moottori, tosin sedan :)
"Kun auto oli uusi, sirinät poistettiin kiristämällä kojetaulu konehuoneen puolelta. Kojetauluhan on kiinni kolmella isolla ruuvilla.
Lisäksi keskikonsoli purettiin ja erilaisiin saumoihin asennettiin ohutta huopaa, jota tehdas toimittaa tarkoitusta varten. "
Erittäin mielenkiintoista! Konehuoneesta siis löytyy ruuveja, ilmeisesti ihan tulipellistä? Miten hitossa sinne mahtuu niitä vääntämään, tuon oman jellonan nokka on kyllä niin täynnä (sylintereitä :), ettei sinne tahdo edes polttimoa mahtua vaihtamaan.
Huopa taas edellyttää aika paljon purkamista (tapahtunee siis konehuoneen puolelta??).
Resonoinnin lähdettähän on hurjan hankala arvailla, valitettavasti. Jotenkin tuo vain ei kuulosta rakenneongelmalta, vaan enempikin irtonaiselta johdolta. Mikään flekti se ei missään nimessä ole.
Jos invaasion huoltosedän luokse teet, tohtisinko pyytää välittämään tiedon mahdollisista omatoimikohteista? Toivoisin saavani viestin sähköpostilla, mutta ei muiden kannalta varmasti vahingoksi olisi postittaa sitä myös tänne?
Hiiret saadaan kyllä kuriin, käytettävä työmäärä vain vaihtelee :) - Jarto
Stenu kirjoitti:
"Oma tultasyöksevä metallimusta paholaiseni, sikaenergialla toimiva vm. 2000 V6-farkku, sirrattaa aika-ajoin samoilta suunnilta. "
Kappas, taitaa olla sitten V6-vika, nimittäin sama moottori, tosin sedan :)
"Kun auto oli uusi, sirinät poistettiin kiristämällä kojetaulu konehuoneen puolelta. Kojetauluhan on kiinni kolmella isolla ruuvilla.
Lisäksi keskikonsoli purettiin ja erilaisiin saumoihin asennettiin ohutta huopaa, jota tehdas toimittaa tarkoitusta varten. "
Erittäin mielenkiintoista! Konehuoneesta siis löytyy ruuveja, ilmeisesti ihan tulipellistä? Miten hitossa sinne mahtuu niitä vääntämään, tuon oman jellonan nokka on kyllä niin täynnä (sylintereitä :), ettei sinne tahdo edes polttimoa mahtua vaihtamaan.
Huopa taas edellyttää aika paljon purkamista (tapahtunee siis konehuoneen puolelta??).
Resonoinnin lähdettähän on hurjan hankala arvailla, valitettavasti. Jotenkin tuo vain ei kuulosta rakenneongelmalta, vaan enempikin irtonaiselta johdolta. Mikään flekti se ei missään nimessä ole.
Jos invaasion huoltosedän luokse teet, tohtisinko pyytää välittämään tiedon mahdollisista omatoimikohteista? Toivoisin saavani viestin sähköpostilla, mutta ei muiden kannalta varmasti vahingoksi olisi postittaa sitä myös tänne?
Hiiret saadaan kyllä kuriin, käytettävä työmäärä vain vaihtelee :)Moi
Ajelin viikonloppuna pakkatuoreella Ford Ranger 2,5 TD 4x4 Super Cab:llä viitisensataa kilometriä. Nasakka peli, mutta voi onnea, kun pääsin takaisin V6:n puikkoihin. Ei pieni siritys haitannut pätkääkään!
...
Autoni keskikonsolia purettiin poistamalla ilmastoinnin säätimet, radio ja näyttö. Muistaakseni mittariston kehyskin roikkui irti jossain vaiheessa. Konehuoneen kiinnitysruuveja (/pultteja / muttereita) en ole nähnyt, mutta kyllä ne siellä varman huhun mukaan ovat.
Ja ranskalaiset autot ovat tunnettuja siitä, että erikoistyökalujen valikoima ja tarve on valtava. Eiköhän jollain tuotenumerolla löydy kojelaudan tulipeltimutterin kiinnitysavain sirinänpoistoa varten?(!)
Kyseessä on sikäli mielenkiintoinen sirritys, että edellisessä vm. -99 farkussa se esiintyi samanlaisena ja samassa paikassa. Selkeä tyyppivika siis. Siksi uskoisin merkkihuollon ansioituneimpien osaajien osaavan antaa vinkkiä. Mene ja tiedä...
Stenu, jos saan vinkkiä sirinöistä, niin toki lähetän postia sinulle. Tarvitsen sitä varten osoitteesi. - Stenu
Jarto kirjoitti:
Moi
Ajelin viikonloppuna pakkatuoreella Ford Ranger 2,5 TD 4x4 Super Cab:llä viitisensataa kilometriä. Nasakka peli, mutta voi onnea, kun pääsin takaisin V6:n puikkoihin. Ei pieni siritys haitannut pätkääkään!
...
Autoni keskikonsolia purettiin poistamalla ilmastoinnin säätimet, radio ja näyttö. Muistaakseni mittariston kehyskin roikkui irti jossain vaiheessa. Konehuoneen kiinnitysruuveja (/pultteja / muttereita) en ole nähnyt, mutta kyllä ne siellä varman huhun mukaan ovat.
Ja ranskalaiset autot ovat tunnettuja siitä, että erikoistyökalujen valikoima ja tarve on valtava. Eiköhän jollain tuotenumerolla löydy kojelaudan tulipeltimutterin kiinnitysavain sirinänpoistoa varten?(!)
Kyseessä on sikäli mielenkiintoinen sirritys, että edellisessä vm. -99 farkussa se esiintyi samanlaisena ja samassa paikassa. Selkeä tyyppivika siis. Siksi uskoisin merkkihuollon ansioituneimpien osaajien osaavan antaa vinkkiä. Mene ja tiedä...
Stenu, jos saan vinkkiä sirinöistä, niin toki lähetän postia sinulle. Tarvitsen sitä varten osoitteesi.Jotenkin moiset isot autot eivät minuakaan puhuttele, omakin on aikalailla kokonsa puolesta ylärajoilla.
Ilmastoinnin säätimet? Siis ilmeisesti se paneeli näyttöineen päivineen? No samapa tuo, itse en kyllä purkuhommiin rupea. Niissähän tavallisesti osaamaton aiheuttaa enempi natinoita kuin korjaa. Radion poistamalla saisi kyllä ison reiän.. Mitenköhän se irtoaa?
Olin työntävinäni osoitteen jo edelliseen viestiin, mutta nähtävästi sormet olivat jälleen ajatusta nopeammat ja postasivat jorinat ennen aikojaan. Postia odottelen innolla osoitteeseen [email protected] (alaviivoineen päivineen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014778Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242549HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652361- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271443Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121065
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823