Takanielussa on aamusin ja läpi päivän erittäin sitkeitä lima klönttejä jotka vaikearöhi pois
Määrätty nenäsumute kortisoni
Astma on tutkittu 2x ei ole
Poskiobtelot tutkittu, ei kroonisia tulehduksi
Lima on vihertävää. Näin ollut yli 20 vuotta..
Regluksitauti on kylläkin, sekö on siis syy
Näin lääkäri oletti.
Mutta miksi lima on aina vihertävää
Limaisuus vaiva yli 20 vuotta
52
240
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Mycoplasma
- Anonyymi00004UUSI
Mykoplasma (Mycoplasma pneumoniae) aiheuttaa tyypillisesti pitkittyneen, kuivan ja kovan yskän, kurkkukivun, kuumeen ja väsymyksen. Se muistuttaa pitkää flunssaa, joka voi kestää viikkoja. Oireet paranevat usein itsestään, mutta joskus bakteeri aiheuttaa keuhkokuumeen. Mykoplasmainfektio on tavallinen kouluikäisillä ja nuorilla aikuisilla.
Tyypilliset hengitystieoireet (M. pneumoniae)
Pitkittynyt, kuiva ja ärsyttävä yskä (usein raju).
Kurkkukipu ja nuha.
Kuume (usein matalampi kuin influenssassa) ja lihassärky.
Päänsärky ja yleinen huonovointisuus.
Väsymys (voi olla pitkäkestoista). - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mykoplasma (Mycoplasma pneumoniae) aiheuttaa tyypillisesti pitkittyneen, kuivan ja kovan yskän, kurkkukivun, kuumeen ja väsymyksen. Se muistuttaa pitkää flunssaa, joka voi kestää viikkoja. Oireet paranevat usein itsestään, mutta joskus bakteeri aiheuttaa keuhkokuumeen. Mykoplasmainfektio on tavallinen kouluikäisillä ja nuorilla aikuisilla.
Tyypilliset hengitystieoireet (M. pneumoniae)
Pitkittynyt, kuiva ja ärsyttävä yskä (usein raju).
Kurkkukipu ja nuha.
Kuume (usein matalampi kuin influenssassa) ja lihassärky.
Päänsärky ja yleinen huonovointisuus.
Väsymys (voi olla pitkäkestoista).Mutta ei yskää siis lainkaan ja vaiva ollut yli 20 vuotta
- Anonyymi00007UUSI
Ja tarkistuta nielusta a-stretococci ja nieluviljely. Jos ei noissa mitään, niin voisko olla kuiva huoneilma tai epäpuhdas huoneilma. Kokeile nenäkannua. Älä tupacoi, juo vettä riittävästi, käy hammaslääkärissä. Syitä voi olla monta.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ja tarkistuta nielusta a-stretococci ja nieluviljely. Jos ei noissa mitään, niin voisko olla kuiva huoneilma tai epäpuhdas huoneilma. Kokeile nenäkannua. Älä tupacoi, juo vettä riittävästi, käy hammaslääkärissä. Syitä voi olla monta.
No ilma on kyllä kuiva, se on todella kuiva
Esim nenässäki räkä on tosi kuivaa
Ja tää pahenee talvisin entisestään, oisko sitten se??
En ole koskaan tupakoinut
H-lääkärissä käyn vuosittain - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
No ilma on kyllä kuiva, se on todella kuiva
Esim nenässäki räkä on tosi kuivaa
Ja tää pahenee talvisin entisestään, oisko sitten se??
En ole koskaan tupakoinut
H-lääkärissä käyn vuosittainJoo. Elikkä ilmankostutin hurisemaan makuuhuoneeseen
Nenähuuhtelua "sarvikuonokannulla" - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mutta ei yskää siis lainkaan ja vaiva ollut yli 20 vuotta
No jos oire ollut 20 vuotta, niin on varmaan kroonistunut ja oireet muuttaneet muotoaan. Klamydiakin voi olla suussa.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
No jos oire ollut 20 vuotta, niin on varmaan kroonistunut ja oireet muuttaneet muotoaan. Klamydiakin voi olla suussa.
Eiköhän tuo käy selväksi tässä ketjussa mistä se johtuu: refluksitaudista, joka on krooninen vaiva
- Anonyymi00002UUSI
Mullakin on tuota vaivaa
- Anonyymi00006UUSI
Maidon proteiini, kaseiini voi aiheuttaa alkergiaaj oilkekin
Kyse on siis tietynlaisesta maitoallergiasta siinä
Se aiheuttaa, liman takanieluun
Onko tutkittu?- Anonyymi00012UUSI
On joo verikokeel katottu maito ja vilja ongelmat, negatiivisia oli
- Anonyymi00008UUSI
Entä allergiat?
Onko testattu oletko allerginen jollekin?
Pöly, kotieläimet, tupakka, elintarvikkeet etc- Anonyymi00010UUSI
Ei oo testattu. Lemmikkejä mullei ole enkä tupakoi ollenkaan
- Anonyymi00013UUSI
Hankipa ilmankostutin.
Oireet pahenee usein talvisin.
Huomaat eron heti kun hommaat ilmankostuttimen
Koneellinen ilmanvaihto tekee tosi kuivan ilman varsinkin kerrostaloissa - Anonyymi00014UUSI
Lopeta syöminen ainakin. 2 -4 tuntia ennen nukkumaan menoa
Älä syö maitotuotteita. Sokeria tai mitään mikä nostaa hiivaa. Maha hapot nousevat ruokatorveen. Vaarallista. Pyydä lääkäriä tutkimaan copialla onko tarvetta leikkaukselle. Mutta koita ensin tätä. Jotain mikä pitää sokerin yön yli. Esim ruisleipää tai paahtista. Mut ei ennen nukkumista juuri.- Anonyymi00016UUSI
Ai että onko aihetta leikkaukselle? Todellaki olisi, jos en valkkais lääkevaihtoehtoa
Kuten kirjotin, mulla on refluksitauti, diagnosoitu jo 90-luvulla. Tähystetty 2x ja välkä mahanoortti sekä palleatyrä
Siihen on lääkkeet...
Mutta tiedän nämä ns ohjeet...
Olen syöny happosalpaajia yli 20 vuotta
Ruista en voi syödä, se on kielkettyjen listalla - Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ai että onko aihetta leikkaukselle? Todellaki olisi, jos en valkkais lääkevaihtoehtoa
Kuten kirjotin, mulla on refluksitauti, diagnosoitu jo 90-luvulla. Tähystetty 2x ja välkä mahanoortti sekä palleatyrä
Siihen on lääkkeet...
Mutta tiedän nämä ns ohjeet...
Olen syöny happosalpaajia yli 20 vuotta
Ruista en voi syödä, se on kielkettyjen listallaHapposalpaajat on myrkkyä. Tulee monta lääkittävää sairautta niistä lisää.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Happosalpaajat on myrkkyä. Tulee monta lääkittävää sairautta niistä lisää.
Joo mutta vaaralliseen leikkaukseen en lähde, se ei ole vaihtoehto
Ja kyllä niistä jo olisi tullu pahaa jos tullakseen olen syöny salpaajia jo yli 20 vuotta
- Anonyymi00015UUSI
Liian kylmiä ei saa juoda. Eikä kannata kovin tulisia ruokia syödä
- Anonyymi00017UUSI
En edes pystyisi, mulla on refluksitauti
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
En edes pystyisi, mulla on refluksitauti
ok. eli se on todettu siis jo. No sitten sinulla on ohjeet siihen.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
ok. eli se on todettu siis jo. No sitten sinulla on ohjeet siihen.
On joo todettiin vuonna 2000
Sitä ennen söin 90-l alusta käsivaraapteekin närästyslääkettä
Itse asias mua närästi jo alle kouluikösenä
- Anonyymi00019UUSI
Viha ja stressi reagoi vatsan kanssa. 😉😉😉😉😉😉😄🤏🖕t. aviom
- Anonyymi00023UUSI
Ketjusta käy ilmi vaivan syy, refluksitauti
- Anonyymi00020UUSI
lopeta se röökin vetäminen
- Anonyymi00034UUSI
Lue ketkju, en ole polttanu ikinä
- Anonyymi00025UUSI
Sulla on 2 hoitolinjaa siihen
A. Joko leikkaus, jossa palkeatyrä hoidetaan ja löysä vatsan alasulkija, kiristetään, operaation nimi fundoplikaatio
Tai
B, lääkityshoito, joka on pysyvä
Terv. SH- Anonyymi00028UUSI
Lisään vielä, että Sitä limaisuusoirettahan lääkityshoito ei vie pois.
Siihen joudut käyttämään esim ilmankostutusta
- Anonyymi00026UUSI
Syöpävaara sulla jos et anna leikata. Ja on senkin jälkeen jos ei hyvin parane
- Anonyymi00032UUSI
Syöpävaara on kaikilla joka hetki
En tod anna leikata
Tiedän mitkä riskit liittyy leikkaukseen
Ja lääkkeet on nimenomaan esto syöpävaaraa vastaan
- Anonyymi00027UUSI
Maito tuotteet pois. Se ruoka. Ja laihduta.
- Anonyymi00033UUSI
Olen 69kg ja pituus 185 et enpä taida laihduttaa
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Olen 69kg ja pituus 185 et enpä taida laihduttaa
Kyllä se auttaa jos muutaman kilon pudotat vielä.
- Anonyymi00029UUSI
Sellasta se on kun ihmiset ei välitä. Tehdään ja syödään kaikki paska mitä yhteiskunta on opettanut. Joillain ei ole edes ollut mahdollisuus valita.
Stressiin saa kuolla jos ei muuta niin siitä kun täällä ei voi normaalisti edes kommunikoida. Pitää pyytää kaikkea anteeksi. Stressiä töistä.rahasta aivan kaikesta. Illan jatkot🍷;) - Anonyymi00035UUSI
Ps. laita sängyn pääty ylös. Mut älä tipu😉
- Anonyymi00036UUSI
On ollut kikka käytössä jo vuosikymmenet
Kyllä minä nämä refluksikon ns elämäntapaohjeet tiiän, ei näistä tarvii mulle kertoa - Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
On ollut kikka käytössä jo vuosikymmenet
Kyllä minä nämä refluksikon ns elämäntapaohjeet tiiän, ei näistä tarvii mulle kertoaMiksi tänne sitten tästä vaahtoat?
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Miksi tänne sitten tästä vaahtoat?
Pitäähän teille päänaukojille tuoda esiin se, että se joka vaivasta kärsii, kyllä on perinpohjin paremmin tietoinen miten vaivaa hoidetaan
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Pitäähän teille päänaukojille tuoda esiin se, että se joka vaivasta kärsii, kyllä on perinpohjin paremmin tietoinen miten vaivaa hoidetaan
Haluat vain hiukan huomiota😄ja halauksia😉
- Anonyymi00037UUSI
Jätä maitotuotteet pois.
- Anonyymi00040UUSI
se on siksi vihertävää kun sulla on varmaan jo vatsahaava. Ihme jos ei veri lennä👀 siellä on ehkä bakteeri
- Anonyymi00042UUSI
Helicobakteeri siis tai sitten sappinestettä tai suolitukos. Päivystykseen👀
- Anonyymi00046UUSI
On kuule tähystetty
Tiedän nämä vaivani paremmin kun te viisastelijat
- Anonyymi00041UUSI
Vihreä lima kertoo tulehduksesta. Tutkin omaa limaani, kun olin kipeänä.
Refluksitaudin voi saada valmismikrokeittojen syömisestä. Eineksiä eli voi hetkellisesti syödä, mutta ei vuosia tai vuosikymmeniä yhtä ja samaa.
Marjat ja juurekset ja hyvät proteiininlähteet ovat tärkeitä. Varo valkoista vaaraa eli valkoista sokeria ja valkoista vehnäjauhoa.- Anonyymi00044UUSI
Mutta lienet tietoinen, miten rajattu refluksikon ruokalista on.
Esim minä en voi syödä lainkaan marjoja, niiden hapoanuuden vjoksi.
Juureksistasopii vain peruna ja, porkjana sekä lanttu
Refluksini syy on mekaaninen eli palleatyrä, joka aiheuttaalöysän alasulkijan vatsassani
Tässä esimerkkilistasiitä, mutä en voi käyttää ja listä ei ole täydellunen, vaan lähinnä esimerkki
En voi syödä:
Suklaata
Marjoja
Sipuleita
Tomaattia
Kurkkua
Paprikaa
Ruista
Juurikaan suolaa
Sokeria
Lähes mitään maustetta
Mitään käristettyä
Alkoholi, kahvi, kaakao, tee sovi
Kaura ja rasvaton maito, sekä banaani sopii hyvin - Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Mutta lienet tietoinen, miten rajattu refluksikon ruokalista on.
Esim minä en voi syödä lainkaan marjoja, niiden hapoanuuden vjoksi.
Juureksistasopii vain peruna ja, porkjana sekä lanttu
Refluksini syy on mekaaninen eli palleatyrä, joka aiheuttaalöysän alasulkijan vatsassani
Tässä esimerkkilistasiitä, mutä en voi käyttää ja listä ei ole täydellunen, vaan lähinnä esimerkki
En voi syödä:
Suklaata
Marjoja
Sipuleita
Tomaattia
Kurkkua
Paprikaa
Ruista
Juurikaan suolaa
Sokeria
Lähes mitään maustetta
Mitään käristettyä
Alkoholi, kahvi, kaakao, tee sovi
Kaura ja rasvaton maito, sekä banaani sopii hyvinEn valitettavasti muista muuta kuin, että kahvi, happamat, sitrushedelmät, voimakkaat mausteet ja käristykset vaikeuttavat.
Käristetyt ruoat eivät ole hyvästä, kun on karsinogeenejä.
Suomalaiset eivät ole tottuneet voimakkaisiin mausteisiin.
Jogurtit ja piimät ovat hyviä, on maitohappobakteereja. Sitten muut maitohappibakteerikäymisellä valmistetut tuotteet.
Kalaa, ohraa, kauraa, linssejä.
Voiko palleatyrää leikata? - Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
En valitettavasti muista muuta kuin, että kahvi, happamat, sitrushedelmät, voimakkaat mausteet ja käristykset vaikeuttavat.
Käristetyt ruoat eivät ole hyvästä, kun on karsinogeenejä.
Suomalaiset eivät ole tottuneet voimakkaisiin mausteisiin.
Jogurtit ja piimät ovat hyviä, on maitohappobakteereja. Sitten muut maitohappibakteerikäymisellä valmistetut tuotteet.
Kalaa, ohraa, kauraa, linssejä.
Voiko palleatyrää leikata?Voi leikata, mutta en leikkuuta, sillä tiedän miten suuria riskejä siihen liittyy
Eikä leikkaus takaa että se vaiva hoituu
Leikkaus aiheuttaa myös oksennuskyvyn loppumisen ja nielemisvaikeuksia
Usein leikkauksesta täydellinen toipuminen kestää yli vuoden...
Lisäksi leikattu laihtuu usein 10-20kg
Itse olen jo nyt vain 185/69 että ei - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Voi leikata, mutta en leikkuuta, sillä tiedän miten suuria riskejä siihen liittyy
Eikä leikkaus takaa että se vaiva hoituu
Leikkaus aiheuttaa myös oksennuskyvyn loppumisen ja nielemisvaikeuksia
Usein leikkauksesta täydellinen toipuminen kestää yli vuoden...
Lisäksi leikattu laihtuu usein 10-20kg
Itse olen jo nyt vain 185/69 että eiNiin siinä on niin pitkä toipumisaika, kun on vaikeassa paikassa. Leikkauksessa on aina riskinsä. Oksennuskyky on tarpeen ja sitten tulee nielemisvaikeuksia. -10-20 kg:n menetys olisi huono. Täytyy tehdä, minkä pystyy tekemään eli ruokavalio, uni, liikunta eli perusasiat, joihin voi itse vaikuttaa. ❤️
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Niin siinä on niin pitkä toipumisaika, kun on vaikeassa paikassa. Leikkauksessa on aina riskinsä. Oksennuskyky on tarpeen ja sitten tulee nielemisvaikeuksia. -10-20 kg:n menetys olisi huono. Täytyy tehdä, minkä pystyy tekemään eli ruokavalio, uni, liikunta eli perusasiat, joihin voi itse vaikuttaa. ❤️
Niinpä... Onneksi on lääkehoito ja sitten tietyti ne elintapa asiat. Tiukka ruokavalio, vaikka sit ä ei olekaan helppo aina noudattaa
Ja nuo mainitsemasi muut jutut myös..
- Anonyymi00043UUSI
Otat snapsin jägermeisteriä☺️🤏🍷jekkuu 😋kyllä helpottaa
- Anonyymi00048UUSI
Vesi on ainoa neste, mitä voin juoda enkä sitäkään hiilihapotettuna eli vissyt ehdoton ei
- Anonyymi00051UUSI
Minulla oli tuolaista silloin kun nuorempana tupakoin askin päivässä ja söin niin huonosti että närästys nousi kurkkuun asti öisin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2263322- 592817
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I242446Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk182441Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve721924Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä841840Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva401812Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro191795Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.911652Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli66972