Olenko ainoa joka lyö jokaisessa sanasss vähintään kerran ohi viereiseen kirjaimeen? Tässäkin viestissä kirjoitin jokaisen sanan 1-2 kertaa.
Onko muilla kirjoittamisen kanssa ongelmia?
15
285
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ainakin minä kännykällä osun monta kertaa vikakirjaimeen
- Anonyymi00002
ongelmana on ennustava tekstinsyöttö, joka vääristelee aina tekstiä - tekstin kirjoittaminen vie kaksinkertaisen ajan - eikä sitä edes saa pois!
- Anonyymi00003
Saa ennustavan tekstin syötön pois.
- Anonyymi00007
Ei ole ongelma koska olen ottanut sen jo kauan sitten pois päältä.
- Anonyymi00004
Kännykän voisi kääntää vaakasuuntaan niin näppäimet olisi isompia, ei vaan muista itsekään tehdä niin. Applessa ei varmaan toimi sekään.
Näppäimstössäkin näppäilee usein väärin kun ennen näppäimistöt oli isompia ja paikat hiukan eri tavalla.- Anonyymi00009
Mutta sitten ei näe mitä kirjoittaa. Ainakin omassa näppäimistö vie lähes koko näytön.
- Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mutta sitten ei näe mitä kirjoittaa. Ainakin omassa näppäimistö vie lähes koko näytön.
Mikä sellainen on? Ainakin Lumiassa näkee yhtä hyvin.
- Anonyymi00005
Minulla tuo hutilynti saattaa mennä laidasta laitaan. Ei siis kyse ole näppäimistön koosta.
- Anonyymi00006
Oletko varma ettet itsekin ole jonkun hutilyönti. Ja se jota luulet isäksesi on eräs mattokauppias naapurikaupungista.
- Anonyymi00008
Minun isäni on hottentottien kuningas
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minun isäni on hottentottien kuningas
?ftw
- Anonyymi00011
Pitäsi saata hyvä perus-näppäimistö kännyyn jossa ei ole mitään hymiö-asetuksia ym. turhaa tilaa viemästä.
- Anonyymi00016
Mulla pöytäkone ja normaalikokoinen näppäimistö niin ei tarvitse pelleillä.
- Anonyymi00017
Olkaa ilosia, että voitte sentään käyttää kosketusnäytöllä olevaa näppistä näönvaraisesti jollon sitä voi käyttää ns. normaaliin tapaan. Itse kun en näe niin älypuhelimen tai muun mobiililaitteen kosketusnäyttönäppiksellä kirjottaminen tapahtuu joko niin, että ensin liu'utetaan sormea näytöllä kunnes haluttu näppiksen nappula löytyy ja itten nostetaan sormi irti kosketusnäytöstä. Vaihtoehtoisesti homman voisi tehdä myös niin, että ensin oikea haluttu nappi valitaan liu'uttamalla sormea näytöllä ja sitten varsinainen näppiksen nappulan painaminn en tehdään tekemällä tuplaklikkaus näytöllä jollein kohtaa (näytön kohdalla ei ole väliä). Ensimmäinen tapa on nopeampi, mutta aiheuttaa enempi typoja joita pitää sitten korjata. Jälkimmäinen tapa on hitaampi, mutta siinä ensin vain aktivoidaan haluttu nappi ja sitten sitä painetaan tuplaklikkauksella mikä vähentää väärien nappien painamista. Kolmas taåa olisi tietysti myös pistekirjotusnäppäimistön käyttäminen älypuhelimen kosketusnäytöllä, sillon sormet pitääsijotella oikein näytön reunoille. Ja yksi tapa on tietenkin erillisen pistenäytön yhdistäminen bluetoothilla älypuhelimeen tai muuhun mobiililaitteeseen ja kirjottaminen pistenäytön pistekirjotusnäppäimistöllä.
Kosketusnäytöllä kirjottaminen ei ole mitään erityisen mukavaa kun ei näe, mutta kyllä se sujuu ja onnistuu silti suht hyvin kun siihen on tottunut. Onneksi nykyään Androidissa voi myös Gemini -tekoälyn avulla sanella puhumalla tekstarit, WhatsApp -viestit ja muut kirjotettavat tektit. Eli nykyäänhän se onnistuu puhumalla Geminille suomea. Tarvittaessa voi sanella osan tekstistä ja vaikka lisäillä jotain näppikseltä. Eli voi vaihdella puhesyötön ja kirjottamisen välillä.
Lisäksi itse suosin esimerkiksi WhatsAppissa ja Signalissa ääniviestejä.
Tietokoneella sitten kirjottaminen tapahtuu aivan samoin kuin näkevätkin tekee. Kymmensormijärjestelmä on syytä osata niin kirjottaminen on sujuvaa ja nopeaa. Tämäkin kommentti tulee Debian Linuxia ajavalta läppäriltä. En edes käytä esimerkiksi tätä suoli24 -sivustoa älypuhelimesta käsin.
T. miksuh - Anonyymi00018
Hanki kosketusnäyttökynä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san271630Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621147- 501130
Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661097Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731019Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182960Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58955Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153942Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu114878- 89877