Mitä työkyvyt eläkeläisen oletetaan tekevän päivittäin?

Anonyymi-ap

Mihin työkyvyt. eläkeläisen on suunniteltu kuluttavansa aikansa päivisin? Tuijotella näyttöruutua? Kaikki ylimääräinen ja normaali on riisuttu pois elämästä.

Miten olette asian suunnitelleet?

16

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

- MITÄ - Tekevät- - TYÖTÄ-VIEROKSUVAT -Mamut ja Paperittomat -?

- Ne vai -LÖHÖÄÄ- ja Nauraa Paskasesti -kun saavat kaiken -ILMAISEKSI- !

- _______- ME - Suomalaiset -ollaan Vain - MAKSU - MIEHIÄ - !

• Anonyymi00002

Elä kaada tuota ongelmaa mun päälle kun nyt puhuttiin mun ongelmasta.

• Anonyymi00003

Eikö ole kumma kun työkyvyttömyyseläkeiläiselle on asetettu tuloraja, oletko koskaan miettinyt miksi?
      Oma tulorajani on 2000€, eli sen verran kuin 2/5 työkyvystäni oikeuttaa.
      Eli ihan ehtojen mukaan saan tehdä töitä sen mukaan mitä kuntoni sallii, itse teen pikku keikkoja tosin harvakseltaan mutta kuitenkin.
      Puolet ajastani menee keikoilla muiden kanssa jutellessa, eli se työ ei ole se pääasia.
      Remontoin myös omaa taloani, työaikani päivässä on 0-6h eli teen sen verran kuin kunto sallii ja jos tuntuu liian raskaalta niin silloin en tee töitä.
      Mutta huomaa, työkyvyttömyyseläkeläinen ei ole 100% työkyvytön.

• Anonyymi00004

Kaikkea mikä ei ole työtä saa tehdä

• Anonyymi00013

Työkyvyttömyyseläkkeellä saa työtoiminnasta "tienata max 10 €7vko muistaakseni. ja teen sen varran töitä eli 4h/3pv/vko. muuten teen kotona "kotijutut" ja paljon asioita hoidettavana ihan jo siksi, että on eläkkeellä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeellä saa työtoiminnasta "tienata max 10 €7vko muistaakseni. ja teen sen varran töitä eli 4h/3pv/vko. muuten teen kotona "kotijutut" ja paljon asioita hoidettavana ihan jo siksi, että on eläkkeellä.

Jokaisella on omat henkilökohtaiset tulorajat ja sen näet kirjautumalla eläkeyhtiön sivuille.
        Mulla se on 2000€/kk, eli n. 90€/vrk.
        Tiedoksi, ennen eläkettä työtuntieni määrä pyöri siinä 12-15h/vrk ja siellä 70h/vko.
        Tuosta voit laskea 2/5 joka on työkyvyttömyyden raja.

• Anonyymi00005

Ulkoilen, näen ystäviä, puuhailen kaikkea

• Anonyymi00006

"Kaikki ylimääräinen ja normaali on riisuttu pois elämästä." Miten niin? Kuka riisui?
      "Ylimääräinen" toki onkin hyvä jättää pois ihan jokaisen.

Ite olen ollut pari vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta tekemistä riittää, aika vaan ei tahdo riittää kaikkeen normaaliinkaan eli että pitää kotinsa ja itsensä siistinä, käy kaupassa, laittaa ruoan ja syö, pesee pyykit, tapaa tuttuja, katsoo telkkaria, lukee päivän lehden jne.

• Anonyymi00007

Mikä tää on tää suorittamisen pakko, pkele?

• Anonyymi00010

Ei ole mikään pakko suorittaa mitään, parempi ottaa vaan rennosti, etenkin eläkkeellä ollessa.
        Voi tehdä mitä haluaa, ulkoilla, tavata kavereita, käydä eri paikoissa, ym.

• Anonyymi00008

Harrasta, kato telkkaa, ulkoile, tapaa kavereita jen

• Anonyymi00009

Ei se tarkoita kun olet työkyvyttömyyseläkkeellä että sinun pitää jäädä neljän seinän sisälle jos olet liikuntakykyinen. Sinä voit harrastaa, tavata ystäviä, tehdä asioita jotka on mielekkäitä. sanoko lääkäri että sinun pitää istua kotona kaiket päivät ?

• Anonyymi00015

Työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, kuten muutkin eläkeläiset, saa ihan itse ja vapaasti suunnitella tekemisensä. Saa tehdä mitä haluaa tai saa olla tekemättä. Ei kai siihen muiden suunnittelua tarvita! Aikuinen tekee mitä haluaa.

Itsellä ainakin päivät kuluvat joutuisasti, kun valmistan ja nautin aamiaisen, luen päivän lehden, peseydyn ja pukeuden. Järjestän kodin siistiksi, käyn kaupassa, valmistan ruokaa, syön, luen, katson telkkaria, tapaan tuttuja, käyn kielitunneilla, joskus kampaajalla, lääkärissä jne. Ilmaistapahtumissa käyn, jos ehdin. Minulla ei aika riitä kaikkeen, mitä voisin tehdä.
      Varjelkoon, että vielä joku ulkopuolinen suunnittelisi, mitä teen!

• Anonyymi00016

Niinpä. Parasta on se, että voi itse suunnitella tekemisensä.
        Kaikkeen ei rahat riitä, vaikka haluaisikin, mutta on paljon edullisia ja ilmaisia tapahtumiakin olemassa.
        Oman kotikaupungin/kotikunnan nettisivuilta on yleensä löydettävissä tietoa oman kotipaikan tapahtumista.

• Anonyymi00017

Miksi pitäisi tehdä jotain, mitä muut olettavat tehtävän, tai olla sellainen kuin muut muka olettavat, haluavat, jne. ?
      Itseämme varten me täällä elämme, niin omasta elämästä kannattaa tehdä omannäköinen, tehdä itselleen mieleisiä juttuja, ja olla aivan sellainen kuin haluaa.
      Toki kanssaihmisetkin tulee ottaa huomioon.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1879
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      162
      1844
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      364
      1646
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1247
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1199
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1081
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1032
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      991
    Aihe