SDP:n Ville Merinen vaatii: Avustajaa kähmivä edustaja on erotettava ryhmästä
Juha-Pekka Tikka verkkouutiset
Julkaistu 04.02.2026 | 09:10
Päivitetty 04.02.2026 | 13:12
Kansanedustajan mukaan ei voi olla niin, ettei häiriköivälle tulisi rangaistusta.
MAINOS (artikkeli jatkuu alla)
SDP:n kansanedustaja Ville Merinen vaatii alla näkyvässä Sijoituskästi-podcastissa rangaistuksia ahdisteleville ja häiritseville kansanedustajille.
Merinen kuvailee podcastissa, miten eduskuntaryhmät antavat varoituksia tai erottavat edustajiaan, jotka esimerkiksi äänestävät oman alueensa sairaalan puolesta.
MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA
Learn more
– Nyt… tuleeko näistä (häirintätapauksista) seuraamuksia, mitä on nyt tullut julki? Ehdottomasti pitää tulla seuraamuksia.
– Eihän se… jos ei ole seuraamuksia, jos ei vaikka tule edes varoitusta… Mun mielestä on itsestään selvää, että jos joku ihminen kähmii avustajaa, niin se pitää erottaa ryhmästä, Ville Merinen sanoo (1:33:30).
– On pakko olla joku seuraamus! …Voiko olla niin, että kansanedustajalle ei tule seuraamusta? Ei riitä, että jutellaan. Tämä on mun mielipide.
Merisen mukaan ”yksittäiset ihmiset pitää nostaa esille ja niille pitää tulla seuraamuksia”.
– Kyllä, minun mielestäni pitää tulla seuraamuksia. Mä sanon ihan suoraan tässä nytten, että pitäis tulla seuraamuksia. Pitää tulla eduskuntaryhmästä jotain seuraamuksia. Ei se voi olla silleen, että vakava puhuttelu on se… tuo termi on kokenut niin pahan inflaation, Merinen toteaa aiemmin podcastissa.
Podcast nauhoitettiin ennen SDP:n eduskuntaryhmän tiistaista ryhmäkokousta.
Merinen sanoo podcastissa halunneensa, että asia nousee esille ”yhteiskunnallisena ja eduskunnan tasoisena”.
LUE MYÖS:
Nyt puhuu SDP:n Ville Merinen: Olen erittäin nolona puolueestani (VU 3.2.2026)
Sanasta sanaan: Näin SDP:n Ville Merinen sanoi eduskunnassa tapahtuvasta häirinnästä (VU 15.1.2026)
SDP:n Ville Merinen vaatii: Avustajaa kähmivä edustaja on erotettava ryhmästä
11
118
Vastaukset
- Anonyymi00002
Nyt… tuleeko näistä (häirintätapauksista) seuraamuksia, mitä on nyt tullut julki? Ehdottomasti pitää tulla seuraamuksia.
– Eihän se… jos ei ole seuraamuksia, jos ei vaikka tule edes varoitusta… Mun mielestä on itsestään selvää, että jos joku ihminen kähmii avustajaa, niin se pitää erottaa ryhmästä, Ville Merinen sanoo (1:33:30).
– On pakko olla joku seuraamus! …Voiko olla niin, että kansanedustajalle ei tule seuraamusta? Ei riitä, että jutellaan. Tämä on mun mielipide. - Anonyymi00003
Milloin tämä Merisen Spedeily loppuu ja hän keskittyy ryhmä ja yksilöterapoinnin sijaan kansanedustajan tehtäviinsä?
- Anonyymi00007
Tämä pellekö aloitti häirintä höpinät. Ei taida työt rasittaa kansanedustajia. Aika veitikoita ovat. Ääntäni ette tule saamaan ikinä.
- Anonyymi00004
Merinen leikkii suurta valtionmiestä ja hyppii johdon silmille. Toivottavasti tämä herra ei vaikuta enää demareissa ja voisi mennä vaikka persuihin ja tutkii persujen toimintaa sielläkin on voinut joku kysyä on sinua häiritty ja haluatko että sinua häiritään.
- Anonyymi00005
Merinen vaatii kähmijöille seuraamuksia, mutta ei ole reilua ja oikeudenmukaista vaatia seuraamuksia kun kysymyksessä on demarikähmijät. Kiljunen kehui kuinka hänellä on astraalisia voimia, ilmeisesti ei ole ainoa puolueessa kyseisen voiman suhteen.
- Anonyymi00013UUSI
Demareilla on omat säännöt.
- Anonyymi00006
444
- Anonyymi00008
seide so sanoo RKP
- Anonyymi00010
liittyy sitten vigreisiin?
- Anonyymi00011
Tule tutustumaan kuumiin tyyppeihin heti! https://Dani.loveme.lat/Dani#/?/?/v2eclt9fe
- Anonyymi00012UUSI
5555
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521697
- 621642
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p101198- 611011
- 49974
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41765Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118627Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit86620Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit32607- 38556