Tietokoneen merkitys??

omw34

Olisi kiva tietää, mitä tämä tietotekniikka kenellekin merkitsee? Mitä kaikkea muuta tekee 50 kansa kuin liikkuu täällä keskusteluissa?
Itselläni on n.20 työtoveria, samaa ikäluokkaa enimmäkseen minun kanssani ja yllätys yllätys ! Kerran tuli töissä puhetta koneen käytöstä, niin melkeinpä 90% käytti oikeastaan vain s.postia ja nettipankkia. Muutama ei ole edes koskenut koko masiinaan, nuorison käyttöön vain hankittu...
Itse nimittäin kyllä käytän paljonkin noiden em. lisäksi!

61

5777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansku

tämä koneen rakkine on.
      Nyt on koneellani auki LotusNotes, Scala, Tuotannonohjaus-ohjelma, pari työkaluohjelmaa, yksi Exel-ohjelma, PowerPoint ja netti.
      Hyvää päivänjatkoa kaikille.

• Marion.T

minulle tärkeä työväline.

Käytän sitä lähinnä kuvankäsittelyssä sekä kirjoitan raportteja vapaaehtoistyöstäni, kirjoitan juttuja omaan lehteeme, pidän wordissa päiväkirjaa, sekä laitan ylös vuoden säilötyt ruokatavarat (itse kerätyt).
      Lähettelen kuvia siskolleni ulkomaille - sekä kirjoittelen hänelle, samoin kirjoittelen lasteni ja miniän-alkuni kanssa.

Käytän myös paljon Googlen hakuja.

Niin - ja sitten kirjoittele tietenkin täällä :))

Joten meillä kyllä kone on kovessa käytössä, kun vielä yksi lapsistakin asuu kotona, ja tarvitsee myös konetta.

• sinkku55

Ollut jo siitä lähtien kun tuli markkinoille,koska mulle se on töissä tarpeellinen.
      Kotona pelaan, surffailen milloin missäkin,täällä näköjään myös olen ja paljon messengerin kautta pidän yhteyttä ystäviin ja lapsiin.
      Mulla on kone aina auki kun olen kotona:))))))

• Talisker

Käytän konetta.Olenko nettiriippuvainen?Joo,kyllä välillä siltä tuntuu,mutta useimmiten kuitenkin haen ihan oikeita asioita.Ainakin töissä "pelkkää asiaa":)
      Niinkuin nytkin,he he.
      Tätä vehjettä kai vois verrata kännykkään,koska ilman sitä tultiin toimeen,kun ei sellaista ollut.
      Nyt jos kännykkä,tai tietokone otettais pois niin kyllähän moni asia tuntuis melko mahdottomalta.
      En "tuntisi" teitäkään.

• vexi

olen ehkä harvoja poikkeustapauksia,en nimittäin
      koskaan ole työssäni tarvinnut tietokonetta.
      Lähinnä pankkiasioiden hoidon takia opettelin,
      yli 50 vuotiaana,ja opettelen vieläkin koneen
      käyttöä.Harrastuksiin netistä löytyy tietoa vaikka kuinka paljon,vaikeinta siinä on oikeiden
      hakusanojen löytäminen.En voi kuvitella enää
      luopuvani tästä masiinasta. Nyt mulla on tullu ongelmakin:Olen vexi nettiriippuvainen.
      Olisko jollakin sopivaa aikaa tehdä alotus
      nettiriippuvuudesta ja hyviä konsteja,miten
      siitä pääsis eroon,huumori on aina tervetullutta
      Pääsen itse muutamiksi tunneiksi leipätöihin,enkä
      voi päivystää alotusta.

• sinitiainen

Tuntuu koskus, että olen poikkeava mummojen joukkoon. Olen erittäin kiinnostunut tutkimaan netin sisällön lisksi myös itse koneen sisältöä!
      Taitaa olla jo kuudes kone tekeillä ihan ostetuista uusista osista... Pari konetta olen pistänyt lapsilleni kasaan ja toimivat ihan ok. Kolme nettikonetta on kotona, yksi miehen, yksi minun ja yksi "iltatähden"(11v) käytössä!
      Ominpäin ja "kantapään" kautta opettelen tällä hetkellä tekemään PowerPoint esityksiä omista valokuvistamme. Siis musiikin ja tekstityksen kanssa. Kivoja katsella dvd:ltä!!!
      Monet, niin monet kerrat olen "tiltannut" koneen ihan nollatilaankin, kun teen jotain, mistä en ole ymmärtänyt hölynpölyäkään. Sitten taas aloitetan ihan alusta, eli kovalevyn formatointi, käyttöjärjestelmän asennus ja taas(!) kerran kaikkien ohjelmien asennus alusta asti uudelleen...Kun nyt oppisi tekemään ihan kunnolliset varmuuskopiot kaikista...
      Eihän tämä varmaan ihan perinteinen naisihmisen harrastus ole, mutta paljon eurojapas olen säästänyt, kun ei perheessämme tarvita tietikan huoltoa...

• Marion.T

rakenneltua vaikka minkälaisia yhdistelmiä, laittamalla kuvaan jotakin lisää joko toisesta valokuvasta tai Googlen kuvahausta.

Olen tehnyt useita "fiksauksia" jossa on monesta kuvasta yhdisteltyä aineistoa ja tulos on usein riemastuttava :))

Kuvankäsittely-ohjelmia saa ihan imuroitua netistäkin, niissä ei tietenkään mitä ihmeellisiä hienouksia ole, mutta toimivat kyllä ihan hyvin ellei tarvitse mitää erikoisen hyvää ohjelmaa :))

Itselläni on Photoshop 7 jota ei saa netistä, ja se on kyllä aika vaikea käyttää, koska siinä ei ole suomenkielisiä ohjeita.
        Kirjakaupasta saa kyllä suomenkieliset ohjeet ostettua kirjana - ei ole vielä tullut hankittua, yritän pärjätä tuolla englannin kielellä.

Mutta kuvankäsittely kaikkineen on tosi mielenkiintoista hommaa :))

• Remmari
        Marion.T kirjoitti:

rakenneltua vaikka minkälaisia yhdistelmiä, laittamalla kuvaan jotakin lisää joko toisesta valokuvasta tai Googlen kuvahausta.

Olen tehnyt useita "fiksauksia" jossa on monesta kuvasta yhdisteltyä aineistoa ja tulos on usein riemastuttava :))

Kuvankäsittely-ohjelmia saa ihan imuroitua netistäkin, niissä ei tietenkään mitä ihmeellisiä hienouksia ole, mutta toimivat kyllä ihan hyvin ellei tarvitse mitää erikoisen hyvää ohjelmaa :))

Itselläni on Photoshop 7 jota ei saa netistä, ja se on kyllä aika vaikea käyttää, koska siinä ei ole suomenkielisiä ohjeita.
        Kirjakaupasta saa kyllä suomenkieliset ohjeet ostettua kirjana - ei ole vielä tullut hankittua, yritän pärjätä tuolla englannin kielellä.

Mutta kuvankäsittely kaikkineen on tosi mielenkiintoista hommaa :))

Minulla on aika monivuotinen kokemus kuvankäsittelystä. Siksi nyt paasaan tästäkin :)

Sinitiaiselle: PowerPoint ei ole paras mahdollinen ohjelma kuvien esittämiseen ja katselemiseen. Valokuvat vievät aivan valtavan paljon levytilaa, eikä niiden taso ole paras mahdollinen. Kuvien käsittelemisen mahdollisuudet PowerPointissa ovat minimaaliset. Tein kokeen: Sama PowerPoint-kuva vei levyltä 6 kertaa enenmmän tilaa kuin esim. JPEG-kuva. Kuva oli iso, ja vaikkei JPEG:kään ole paras mahdollinen kuvamuoto, niin PowerPointin kuva oli selvästi suttuisempi.

Suosittelisin, että hankkisit minkä tahansa kuvankäsittelyohjelman. Niissä on yleensä "Album", johon voi valita haluamansa kuvat, ja ohjelmilla voi parannella kuvien laatua. Jotkut ovat ilmaisia. PowerPoint on tarkoitettu enemmänkin kirjoitetuille esityksille ja piirrosesityksille.

Marionille: Minulla on nyt PaintShop 9. Se ei ollut hirveän kallis. Latasin sen verkosta ensin kokeiluversiona, ja sitten tilasin sen CD:nä. Siinä on paljon uusia mahdollisuuksia verrattuna PSP 7:ään. (minulla on molemmat). Suosittelen.

Olen kokeillut Photoshopia, eikä se minusta ole yhtä helppo kuin PaintShop. Ei se minusta ainakaan ole hintansa väärti (8 kertaa kalliimpi kuin PSP.)

Kuvankäsittelyssä ei ikinä tule "valmiiksi". Käypä sivulla http://www.pspvinkit.net

• Remmari

Juuri noin pitää tehdäkin.

Ei IT ole mikään erityinen miesten ala. Se sopii kaikille lapsista mummoihin ja vaareihin.

Jos ei tiedä, niin otetaan selvää. Se on juuri oikein. Ei saa pelätä sellaista, missä ei ole mitään pelkäämistä. Ei saa sanoa: En osaa. Senkuin vain kokeilee, kokeilee, tekee virheitä, ottaa selvää ja taas kokeilee.

• sinitiainen
        Remmari kirjoitti:

Minulla on aika monivuotinen kokemus kuvankäsittelystä. Siksi nyt paasaan tästäkin :)

Sinitiaiselle: PowerPoint ei ole paras mahdollinen ohjelma kuvien esittämiseen ja katselemiseen. Valokuvat vievät aivan valtavan paljon levytilaa, eikä niiden taso ole paras mahdollinen. Kuvien käsittelemisen mahdollisuudet PowerPointissa ovat minimaaliset. Tein kokeen: Sama PowerPoint-kuva vei levyltä 6 kertaa enenmmän tilaa kuin esim. JPEG-kuva. Kuva oli iso, ja vaikkei JPEG:kään ole paras mahdollinen kuvamuoto, niin PowerPointin kuva oli selvästi suttuisempi.

Suosittelisin, että hankkisit minkä tahansa kuvankäsittelyohjelman. Niissä on yleensä "Album", johon voi valita haluamansa kuvat, ja ohjelmilla voi parannella kuvien laatua. Jotkut ovat ilmaisia. PowerPoint on tarkoitettu enemmänkin kirjoitetuille esityksille ja piirrosesityksille.

Marionille: Minulla on nyt PaintShop 9. Se ei ollut hirveän kallis. Latasin sen verkosta ensin kokeiluversiona, ja sitten tilasin sen CD:nä. Siinä on paljon uusia mahdollisuuksia verrattuna PSP 7:ään. (minulla on molemmat). Suosittelen.

Olen kokeillut Photoshopia, eikä se minusta ole yhtä helppo kuin PaintShop. Ei se minusta ainakaan ole hintansa väärti (8 kertaa kalliimpi kuin PSP.)

Kuvankäsittelyssä ei ikinä tule "valmiiksi". Käypä sivulla http://www.pspvinkit.net

semmoinen ohjelma kuin Pinacle Studio..jotakin sellaista... Semmoinen olisi dvd aseman mukana tullut, mutta en ole siihen vielä perehtynyt lainkaan???

• Marion.T
        Remmari kirjoitti:

helpompi ja varmaan parempikin ohjelma, mutta kun tuo Photoshop on tullut minulle hieman laitonta tietä, ilmaisena kopiona, niin sen vuoksi olen sitä käyttänyt.

Siinä olet oikeassa että kuvankäsittelyssä ei koskaan tule "valmiiksi", aina oppii jotakin uutta ja aina on asioita joita ei osaa kunnolla tehdä, tai tekee ne jonkun vaikean kautta.

Minulla on Canonin EOS 350D kamera jossa on 17-85 millin EF-S objektiivi, se on siitä kätevä että vaikka se on järjestelmäkamera, niin siinä objektiivissa on kuvanvakain, se on todella hyvä kun ottaa kuvia kauempana olevasta kohteesta.

Olen sellanen puoliammattilais-amatööri, olen kuvaillut parikymmentä vuotta ja olen saanut myytyäkin joitakin luonto-kuviani.
        Kuvailen oikeastaan vain luonto-aiheita, tietenkin muitakin kuvia on pilvin pimein, mutta tuo luonto juttu on kuitenkin lähinnä sydäntä.

Mielenkiintoinen harrastus - ja huomaa ettei lehtien kuviin ole aina luottamista, niitä katsoo aina "sillä silmällä". :))

• Remmari
        sinitiainen kirjoitti:

semmoinen ohjelma kuin Pinacle Studio..jotakin sellaista... Semmoinen olisi dvd aseman mukana tullut, mutta en ole siihen vielä perehtynyt lainkaan???

Sen kuin vain asennat ja katsot. Se minunkin ensimmäinen kuvankäsittelyohjelma oli ilmainen kylkiäinen. Siitä sitten tuli idea hankkia parempia. Niitä on ehtinyt olla jo monta, mutta tämä PSP 9 on minulle kyllä soveliain. - Minäkin aloitin itse asiassa PowerPointilla kuvien katselun. Silloin minulla oli vielä kone, jossa oli vähän levytilaa, ja tallentelin kuvia levykkeille. Saattoi käydä niin, että yksi kuva ei mahtunut levykkeelle. - Silloin ei ohjelmiin saanut vielä ääntä mukaan ainakaan minun laitteillani.

Hauska harrastus se joka tapauksessa on.

Tucowsin sivuilta löytää paljon mielenkiintoisia ohjelmia. Kai se on sinulle tuttu, kun olet noin perehtynyt koneisiin?

Varmuuden vuoksi
        http://www.tucows.com

Näköjään sivujen ulkonäköä on muutettu. Ennen sivut olivat selvempiä ja osa palveluista myös suomeksi. Nyt en löytänyt mitään suomenkielistä sivua. tucows.fi ei näytä enää olevan käytössä.

• sinitiainen
        Remmari kirjoitti:

Sen kuin vain asennat ja katsot. Se minunkin ensimmäinen kuvankäsittelyohjelma oli ilmainen kylkiäinen. Siitä sitten tuli idea hankkia parempia. Niitä on ehtinyt olla jo monta, mutta tämä PSP 9 on minulle kyllä soveliain. - Minäkin aloitin itse asiassa PowerPointilla kuvien katselun. Silloin minulla oli vielä kone, jossa oli vähän levytilaa, ja tallentelin kuvia levykkeille. Saattoi käydä niin, että yksi kuva ei mahtunut levykkeelle. - Silloin ei ohjelmiin saanut vielä ääntä mukaan ainakaan minun laitteillani.

Hauska harrastus se joka tapauksessa on.

Tucowsin sivuilta löytää paljon mielenkiintoisia ohjelmia. Kai se on sinulle tuttu, kun olet noin perehtynyt koneisiin?

Varmuuden vuoksi
        http://www.tucows.com

Näköjään sivujen ulkonäköä on muutettu. Ennen sivut olivat selvempiä ja osa palveluista myös suomeksi. Nyt en löytänyt mitään suomenkielistä sivua. tucows.fi ei näytä enää olevan käytössä.

Asensin jo illalla pinnacle Studio8 version, johon minulla on lisenssinumero. Mutta...en vielä ole onnistunut polttamaan mitään. Kunhan parisen päivää otan aikaa ja tutustun kunnolla, niin ehkä.....
        Kiittipä tosiaankin vinkeistä, kaikkeahan pitää kokeilla. Tuo Tucows on kyllä tuttu, samoin monta muuta linkki- ja vinkkisivua!
        FileShareFinland sivuilta ajattelin hakea jotain, jospa vaikka löytisi! Ja tuon PSP:n oistin jo talteen aivojen sopukkaan.
        Kivaa kesän jatkoa!!!

• Remmari
        Marion.T kirjoitti:

helpompi ja varmaan parempikin ohjelma, mutta kun tuo Photoshop on tullut minulle hieman laitonta tietä, ilmaisena kopiona, niin sen vuoksi olen sitä käyttänyt.

Siinä olet oikeassa että kuvankäsittelyssä ei koskaan tule "valmiiksi", aina oppii jotakin uutta ja aina on asioita joita ei osaa kunnolla tehdä, tai tekee ne jonkun vaikean kautta.

Minulla on Canonin EOS 350D kamera jossa on 17-85 millin EF-S objektiivi, se on siitä kätevä että vaikka se on järjestelmäkamera, niin siinä objektiivissa on kuvanvakain, se on todella hyvä kun ottaa kuvia kauempana olevasta kohteesta.

Olen sellanen puoliammattilais-amatööri, olen kuvaillut parikymmentä vuotta ja olen saanut myytyäkin joitakin luonto-kuviani.
        Kuvailen oikeastaan vain luonto-aiheita, tietenkin muitakin kuvia on pilvin pimein, mutta tuo luonto juttu on kuitenkin lähinnä sydäntä.

Mielenkiintoinen harrastus - ja huomaa ettei lehtien kuviin ole aina luottamista, niitä katsoo aina "sillä silmällä". :))

Minä katson aina mainoskuvia "sillä silmällä", enkä lakkaa ihmettelemästä, miten huonosti ne joskus on käsitelty. Kaikki liitoskohdat näkyvissä, vääränväriset varjot väärään suuntaan, sutattu jostakin aivan amatöörimäisellä tavalla. - Monesti olen ihmetellyt, miten mainoksen tilaaja ja maksaja on hyväksynyt niin huonoja kuvia.

• sinitiainen
        Remmari kirjoitti:

Minä katson aina mainoskuvia "sillä silmällä", enkä lakkaa ihmettelemästä, miten huonosti ne joskus on käsitelty. Kaikki liitoskohdat näkyvissä, vääränväriset varjot väärään suuntaan, sutattu jostakin aivan amatöörimäisellä tavalla. - Monesti olen ihmetellyt, miten mainoksen tilaaja ja maksaja on hyväksynyt niin huonoja kuvia.

en minä osaa millään "silmällä" silleen katsella edes mainoskuvia, mutta löysin kuin löysinkin yhdeltä kesk.palstalta vinkin kuvankäsittelyohjelmaan nim. PhotoFiltre! Ihan ilmainen ja saa aika mielenkiintoisia muokkauksia tehtyä. Muutaman jo sain aikaan, hurraa sille!!! Ja sain asennettua myös suomenkielisen tiedoston päälle!
        Varmaan vielä(ehkä) muokkaan itsestänikin 25veen...hih!!!
        Kyllä tämä tietikka on ihan kiva vekotin...

• kysymys...

• nainen
        Remmari kirjoitti:

Oppaita löytyy esim. "Valokuvien korjailu & viimeistely" (Katrin Eismann).
        Esimerkillisen selkeä ja käyttäjäläheinen tietokirja kuvankäsittelystä.

• Remmari
        sinitiainen kirjoitti:

en minä osaa millään "silmällä" silleen katsella edes mainoskuvia, mutta löysin kuin löysinkin yhdeltä kesk.palstalta vinkin kuvankäsittelyohjelmaan nim. PhotoFiltre! Ihan ilmainen ja saa aika mielenkiintoisia muokkauksia tehtyä. Muutaman jo sain aikaan, hurraa sille!!! Ja sain asennettua myös suomenkielisen tiedoston päälle!
        Varmaan vielä(ehkä) muokkaan itsestänikin 25veen...hih!!!
        Kyllä tämä tietikka on ihan kiva vekotin...

Ainakin siinä oli hauska vesianimaatio!

• Skeptikko

ja voita tämä tällä hetkellä merkitsee. Teen sovelluksia muun organisaation käyttöön. Työpäivä kuluu siis kokonaan koneen ääressä.
      Kotona on myös pari konetta. Itse asiassa nettiyhteys sieltä on suhteellisen tuore asia. Kaikki mahdollinen asiointi tapahtuu kyllä nykyään jo internetin kautta.

• taikis

vieläkin koneen käyttäminen, laitoin vuosi sitten elämäni ensimmäisen tietsikan ja syksyllä avasin nettiyhteyden. Oli siinä alkuun silmät renkaina hämmästyksestä, kun uusi maailma avautui eteen...tää virtuaalimaailma :)
      Työssänikone on osoittautunut tarpeelliseksi ja maksanut itsensä jo moneen kertaan. Nyt voin tehdä paljon niitäkin "sivutöitä", jotka ennen olin ostanut ostopalveluina, esim laskutuksia, palkanlaskentaa, mainoksia, tuoteselosteita yms yms.yritystoimintaani liittyvää. Varsinaista leipätyötäni en koneella tee.

Vapaa-aikakäyttöni koneella on lähinnä näillä palstoilla kirjoittelemista, tietojen hakuja ja saatanpa pelaillakin jotain. Kuvankäsittelyäkin olen hiukan opetellut.

• jaanamaikki

suurin osa käyttää edelleen kännykkääkin vain soittamiseen ja vastaamiseen,on aina hauskempaa ja hauskempaa saada esimerkiksi OIKEA kirje tai kortti!

• on asennetta!

Viestistäsi luin rivien välistä, että olet jotenkin tietikonekielteinen!
        Tottakai käsinkirjoitettu kortti on aina parempi kuin elektroninen viesti! Mutta tietikone on nykyaikaa, jopa 50 sen tajuaa. Ja vielä, hyvänä puolen nopeus, helppo tietojen saatavuus jne...
        Ja ajatteles jos lapsesi olisivat vaikka toisella puolella maapalloa, miten helppo on pitää yhteyttä netin kautta, ilmaisia puheluja t.koneesta toiseen on olemassa!
        Minä teen työtäni hoitolalla, mutta jopa sinnekin tämä !konemaailma" ulottuu. Suurin osa s.hoitajan huomioista ja hoidoista kirjataan tietokoneelle nykypäivänä. Ja siinäkin työssä tarvitaan aika paljon asiakasneuvontaa ja siinä me hyödynnämme nettiä ja sen tietokantaa apunamme. Ei yksikään s.hoitaja osaa ihan "lonkalta" antaa neuvoa ja ohjeita kaikkiin kysymyksiin, mitä ihmiset kyselevät puhelimessa!
        Tietotekniikka on tullut jäädäkseen, niin työssä kuin yksityselämässäkin meille suurimmalle osalle! Ja minä ainakin henk.koht. aion pysyä kehityksen mukana ja hyödytää siitä saamani opin ja hyödyn. Mutta esim. joulukortit tulen aina kirjoittamaan perinteiseen malliin...

• on asennetta! kirjoitti:

Tottakai käsinkirjoitettu kortti on aina parempi kuin elektroninen viesti! Mutta tietikone on nykyaikaa, jopa 50 sen tajuaa. Ja vielä, hyvänä puolen nopeus, helppo tietojen saatavuus jne...
        Ja ajatteles jos lapsesi olisivat vaikka toisella puolella maapalloa, miten helppo on pitää yhteyttä netin kautta, ilmaisia puheluja t.koneesta toiseen on olemassa!
        Minä teen työtäni hoitolalla, mutta jopa sinnekin tämä !konemaailma" ulottuu. Suurin osa s.hoitajan huomioista ja hoidoista kirjataan tietokoneelle nykypäivänä. Ja siinäkin työssä tarvitaan aika paljon asiakasneuvontaa ja siinä me hyödynnämme nettiä ja sen tietokantaa apunamme. Ei yksikään s.hoitaja osaa ihan "lonkalta" antaa neuvoa ja ohjeita kaikkiin kysymyksiin, mitä ihmiset kyselevät puhelimessa!
        Tietotekniikka on tullut jäädäkseen, niin työssä kuin yksityselämässäkin meille suurimmalle osalle! Ja minä ainakin henk.koht. aion pysyä kehityksen mukana ja hyödytää siitä saamani opin ja hyödyn. Mutta esim. joulukortit tulen aina kirjoittamaan perinteiseen malliin...

tietsikka on tärkeä ku netistä voi hakea niin paljon tietoa vaikka mihinkä asiaan.
        niin ja tietysti kirjoittelu täällä 40 -50
        sivuilla on ollut tosi mukavaa ajanvietettä.
        täytän just 40 ja olen päässyt eroon siitä kriisistä koska olen huomannut että nelikymppiset on mukavempia immeisiä ku kolmekymppiset!! :D niin ja tietysti 50 !
        ei ole enää ikäkriisejä,löin kaksi kärpästä yhdellä iskulla,joten kiitti vaan teille kaikille immeisille!! :)
        toivottavasti kukaan ei tykkää huonoa ku kirjoittelen tänne näin "keskenkasvuisena??

• jaanamaikki
        on asennetta! kirjoitti:

olen itse nytkin työssä toisella puolella maapalloa,sen vuoksi enemmän tietskalla kuin kotona ollessani ;D

• omw34
        mii-su kirjoitti:

tietsikka on tärkeä ku netistä voi hakea niin paljon tietoa vaikka mihinkä asiaan.
        täytän just 40 ja olen päässyt eroon siitä kriisistä koska olen huomannut että nelikymppiset on mukavempia immeisiä ku kolmekymppiset!! :D niin ja tietysti 50 !
        ei ole enää ikäkriisejä,löin kaksi kärpästä yhdellä iskulla,joten kiitti vaan teille kaikille immeisille!! :)
        toivottavasti kukaan ei tykkää huonoa ku kirjoittelen tänne näin "keskenkasvuisena??

Tai enhän voi vastata kuin omasta puolestani tietenkään. Mutta kun huumoria ja asiaa on, niin teretulemas joukkoon tummaan. Mutta kakaramaisia kommentteja sitten EI sallita, jookos???
        Ja lueskelin jotain ketjua äsken, joku puuttui kirjoitusvirheisiin. Mitä se haittaa, jos vahingossa kirjoittaakin jonkun aakkosen väärin, pääasiahan on ,että viesti ymmärretään.
        Ei tänne kieliopillista taitajaa tarvita...

• omw34
        omw34 kirjoitti:

Tai enhän voi vastata kuin omasta puolestani tietenkään. Mutta kun huumoria ja asiaa on, niin teretulemas joukkoon tummaan. Mutta kakaramaisia kommentteja sitten EI sallita, jookos???
        Ja lueskelin jotain ketjua äsken, joku puuttui kirjoitusvirheisiin. Mitä se haittaa, jos vahingossa kirjoittaakin jonkun aakkosen väärin, pääasiahan on ,että viesti ymmärretään.
        Ei tänne kieliopillista taitajaa tarvita...

heips, se olikin just tässä ketjussa tuo *jukkis* joka pilkkuja n.....!

• Marion.T
        mii-su kirjoitti:

ala-ikäinen, kyllä tänne mahtuu joka ikäisiä :))

Eiköhän tuo ikähaarukka ole 30v. -75v. tai jotakin sinnne päin :))

• Marion.T kirjoitti:

ala-ikäinen, kyllä tänne mahtuu joka ikäisiä :))

Eiköhän tuo ikähaarukka ole 30v. -75v. tai jotakin sinnne päin :))

nyt voin huokaista helpotuksesta! :)
        ikä on tullut ilmi....
        no,onhan se näkynyt omilla sivuillani :D

• Pirre*

osaisi kuvitella enää elämää ilman konetta ja netti yhteyttä..

• Verruxin

Tulin tähän kirjaston koneelle kirjoittamaan, kun tyttäreni 20 v. oli sitä mieltä, että olen nettiriippuvainen. Olen lomalla ja haluan lukea netistä iltapäivälehdet ja keskustella Elleissä ja tällä palstalla. Ehkä minun pitäisi lähteä nettivieroitushoitoon. 12 askeleen ohjelma on jo tuttu Al-Anon-vuosilta.

Tunnustan riippuvuutteni nettiin. Olen täysin koukussa. Kirjoitan kipeällä keksisormella.
        Verruxin-syylälääke on tehnyt sormeen paksun suojakalvon. Näköjään kirjoitan kipeällä sormella virheetöntä tekstiä. Pitää vähän tsempata enemmän.

Ihan hyvä, että suomi24:lla on ikäryhmittymät.
        Homma pysyy paremmin hallinnassa. Soneraplazan Elleissä on vain yksi ikäryhmäpalsta 50 .

Melko lapsellista kinastelua sielläkin on.
        Ehkä ihmisistä ei tule koskaan "oikeesti aikuisia".

Olen käyttänyt töissäni tietokonetta niin kauan kuin niitä on ollut Suomessa. Aloitin työputkeni tavallisella kirjoituskoneella, sitten sähköpallokoneella. Se tuntui 70-luvun lopulla hienouden huipulta.

En ole tekniikan ihmelapsi vaikka lapseni sellainen onkin.

Valokuvauksesta en ole enää innostunut.
        Ilokseni löysin Helsinki-Iskelmän sivuilta laulunsanoja. Googletan minkä ehdin. Varaan kirjoja netistä. Eilen varasin kirjan Rakkauden taito. Ehkä kirjan saatuani ja sen luettuni voin soveltaa oppeja käytäntöön.

Tänään luin kotona aamupäivällä filosofian kirjaa.
        Paljon olisi aiheita rupatella teidän kanssa.
        Minulla ajatus tahtoo karata asiasta toiseen.

Nyt hyppään vielä Elleihin ja sitten lähden kävelemään cityyn.

• just hyppäsi pihalta
        Verruxin kirjoitti:

Tulin tähän kirjaston koneelle kirjoittamaan, kun tyttäreni 20 v. oli sitä mieltä, että olen nettiriippuvainen. Olen lomalla ja haluan lukea netistä iltapäivälehdet ja keskustella Elleissä ja tällä palstalla. Ehkä minun pitäisi lähteä nettivieroitushoitoon. 12 askeleen ohjelma on jo tuttu Al-Anon-vuosilta.

Tunnustan riippuvuutteni nettiin. Olen täysin koukussa. Kirjoitan kipeällä keksisormella.
        Verruxin-syylälääke on tehnyt sormeen paksun suojakalvon. Näköjään kirjoitan kipeällä sormella virheetöntä tekstiä. Pitää vähän tsempata enemmän.

Ihan hyvä, että suomi24:lla on ikäryhmittymät.
        Homma pysyy paremmin hallinnassa. Soneraplazan Elleissä on vain yksi ikäryhmäpalsta 50 .

Melko lapsellista kinastelua sielläkin on.
        Ehkä ihmisistä ei tule koskaan "oikeesti aikuisia".

Olen käyttänyt töissäni tietokonetta niin kauan kuin niitä on ollut Suomessa. Aloitin työputkeni tavallisella kirjoituskoneella, sitten sähköpallokoneella. Se tuntui 70-luvun lopulla hienouden huipulta.

En ole tekniikan ihmelapsi vaikka lapseni sellainen onkin.

Valokuvauksesta en ole enää innostunut.
        Ilokseni löysin Helsinki-Iskelmän sivuilta laulunsanoja. Googletan minkä ehdin. Varaan kirjoja netistä. Eilen varasin kirjan Rakkauden taito. Ehkä kirjan saatuani ja sen luettuni voin soveltaa oppeja käytäntöön.

Tänään luin kotona aamupäivällä filosofian kirjaa.
        Paljon olisi aiheita rupatella teidän kanssa.
        Minulla ajatus tahtoo karata asiasta toiseen.

Nyt hyppään vielä Elleihin ja sitten lähden kävelemään cityyn.

sisään katsomaan, mitä kappaleita kone on jo hakenut! Minulla on Shakiran uusimman listahitticd:n haku päällä. Ilokseni huomasin, että vain neljäs raita on enää tulematta!
        Sitten ei muuta kuin polttamaan cd:lle ja auton jenkkakoneeseen soimaan!!!JIPPII netille ja sen mahdollisuuksille!!!
        Jos tuonkin levyn oisin joutunut ostamaan, niin oisi mennyt yli 20e, nyt se tulee ihan pihahommien lomassa! Omaan käyttöön kopiointihan on tällä ohjelmalla ihan laillista(sivuhuomautus)! Ettei nyt joku alkaisi moralisoimaan...

• Miinaliisa

Tämä on minulle. Mutta aivan ihana. Lapsi työskentelee it- alalla ja siten pitää minun koneeni päiväjärjestyksessä :) Itse en kyllä ymmärtäisi paljonkaan.
      Otetaanpa pieni esimerkki. Loma pian ohi. Joten päätin vielä käydä pienellä saaristo risteilyllä.
      Googlella hain kaikki siihen tarvittavat tiedot ja ei kun matkahuollon sivuille bussin aikataulun metsästykseen. Ja mikä parasta." Kaikki samoilla Pukamilla"

• mimmi

Ihan tämmönen juttu vaan: on niin tottunut etsimään faktatietoa,yhteystietoja sun muuta netistä,että miten sitä osaisi olla ilman sitä nopeutta? Saa parissa minuutissa sen,mitä aikaisemmin haki ja soitteli tuntitolkulla eri lähteistä.Sitten se hupikäyttö,ihan mukavaa,kunhan ei anna hurahtaa tolkuttomaksi.

• omw34

Aloitteen tein, nutta kun luin eilisen jälkeen tulleita viestejä, niin TAPPELUSTAHAN täällä näkyy olevan ilmassa! Joku näkyy heittävän löylyä kiukaalle välillä ja siitähän taas jotkut saavat kipinää. Eipä silti, tosi hauskojakin juttuja seassa. Eikä nyt niin kauhean paha ole näin ruudun takaa seurata tuota kinasteluakaan. Paha olisi, jos olisi livenä läsnä, saattaisi joutua tulilinjalle...
      Onhan tässä iltaa ja huomista aikaa, niin, että herrat ja naiset - jatkakaa, seuraan tilannetta parin tunnin kulutua ja sitten taas aamulla!

• taikanainen

tietokoneenkäyttöönhän nämä jutustelut niin hyvässä kuin pahassa kuuluvat :)) eli avauksen aihepiiriin, hyvin leveällä haarukalla haarukoituna. Vai mitä arvelet itse?

Täältä me kirjoitellaan näppäimiltämme koneitamme käyttäen, kuka naurussasuin, kuka kuikusta punaisena.

• omw34
        taikanainen kirjoitti:

tietokoneenkäyttöönhän nämä jutustelut niin hyvässä kuin pahassa kuuluvat :)) eli avauksen aihepiiriin, hyvin leveällä haarukalla haarukoituna. Vai mitä arvelet itse?

Täältä me kirjoitellaan näppäimiltämme koneitamme käyttäen, kuka naurussasuin, kuka kuikusta punaisena.

Eihän tätäkään jutunjuurta olisi, ellei meillä kaikilla asianosaisilla olisi konetta"nokkamme" edessä. Mutta hauska vehje, ettenkö edelleen sanoisi!
        Ja meidän huushollissa on tooooosi leveät haarukat näin kesäaikaan - talvella taas tiukka pipo!!! heh heh

• omw34
        omw34 kirjoitti:

Eihän tätäkään jutunjuurta olisi, ellei meillä kaikilla asianosaisilla olisi konetta"nokkamme" edessä. Mutta hauska vehje, ettenkö edelleen sanoisi!
        Ja meidän huushollissa on tooooosi leveät haarukat näin kesäaikaan - talvella taas tiukka pipo!!! heh heh

Unohtui tuossa äsken sanoa, että löylyt ihan livenä odottaa...

• hankinta oli'pakon sanelema'.

Läh.laskutus ja ja pankkiasiat eli netti alusta asti.Ajankohta -93v.
      Ennen viime vuodenvaihdetta,en vapaaehtoisesti ole koneella "huvikseni"ollut.

Kone on n.2,5v.välein vaihdettu tehokkaanpaan.
      Itse en ymmärrä mitään itse koneen tekniikasta saati ohjelmien sovelluksista.Poika on saanut sen alan koulutuksen ja minua ei koko tietotekniikka sinällään ole koskaan kiinnostanut.
      Se hyvä juttu näissä koneissa on että hinnat reaalisesti ovat pudonneet joka vuosi reilusti.
      Ensimmäinen "paketti" maksoi noin 20tuh.mk.Viimeinen noin 1400 €.

Ennen ensimmäistä konetta kävin jonkinmoisen kurssin käytön oppimisksi.

Muuten en ole paljoakaan löytänyt sellaista itseä kiinnostavaa tietoa hakupalveluilta,että sekään olisi saanut kipinää aikaiseksi.
      Yleensä kun jotain olen hakenut,niin se on ollut sellaista"nippelitietoa"ja sellaista en viitsi päähäni päntätä.

Tämä keskustelupalsta aina silloin tällöin saattaa innostaa viipymään koneen äärellä pidemmänkin ajan.

Vaan kyllä tekeminen'käsin',huvikseen ja harrastuksena on vielä se minun juttuni.
      Ansiotyöt(yrittäjyyden) olen jättänyt heille kellä on enemmän virtaa ja terveyttä niitä tehdä.

• sinitiainen

oli jo ihan eka polven kone, vanha nostalginen Commodore 64. pelikonehan se vain oli, mutta siitä tämä kaikki lähti...
        Sitten tuli jo puh.modeemilla nettiyhteys, ja nyt se laajakaista jo kaksi vuotta ollut!
        Paljon helpottaa elämää. Säästyy askeleita ja aikaa, kun kotoa käsin saa hoiettua aika laajasti asioitaan!
        Lomareissukin tehtiin netistä printattujen karttojen avulla, ja tarkkoja olivat.

• sinitiainen kirjoitti:

oli jo ihan eka polven kone, vanha nostalginen Commodore 64. pelikonehan se vain oli, mutta siitä tämä kaikki lähti...
        Sitten tuli jo puh.modeemilla nettiyhteys, ja nyt se laajakaista jo kaksi vuotta ollut!
        Paljon helpottaa elämää. Säästyy askeleita ja aikaa, kun kotoa käsin saa hoiettua aika laajasti asioitaan!
        Lomareissukin tehtiin netistä printattujen karttojen avulla, ja tarkkoja olivat.

vähäistä meillä on aina ollut pelaaminen.
        Musiikin ja erityyppisten efektien 'tekeminen'on ollut jo vuosia se pääasiallinen käyttö.

Poika on kiinnostunut ja uskoisin että myös melko taitava suunnittelemaan ja toteuttamaan erilaisten tilaisuuksien oheistoiminnat ja taustat,joita vaikkapa muotinäytöksissa tarvitaan.
        Hän myös itse "säveltää" musiikkia paljon ja kaikki live henkilösuhteetkin yleensä ovat musiikkiharrastajien ympyröistä.

Meillä koneen muistitila on yleensä se rajoittava tekijä.Nyk.konessa kaksi gigaa pohjana.

• sinitiainen
        emw34 kirjoitti:

vähäistä meillä on aina ollut pelaaminen.
        Musiikin ja erityyppisten efektien 'tekeminen'on ollut jo vuosia se pääasiallinen käyttö.

Poika on kiinnostunut ja uskoisin että myös melko taitava suunnittelemaan ja toteuttamaan erilaisten tilaisuuksien oheistoiminnat ja taustat,joita vaikkapa muotinäytöksissa tarvitaan.
        Hän myös itse "säveltää" musiikkia paljon ja kaikki live henkilösuhteetkin yleensä ovat musiikkiharrastajien ympyröistä.

Meillä koneen muistitila on yleensä se rajoittava tekijä.Nyk.konessa kaksi gigaa pohjana.

Sinulla poika osaa, meillä on niin, et minä olen kiinnostunut ja opetan poikaa(11v iltatähti)!
        Mutta kyllä poika ennenpitkää ajaa mamman ohi...
        Ehkä suurimmaksi osaksi johtuu tämä minun open rooli siitä, ettei kuopuksella ole tuo englannin kieli niin "hanskassa" vielä.
        Mies tekee jo päivätyönsä koneen ääressä, joten ei ole oikeastaan ollenkaan kotona enää kiinnostunut koneesta, mitä nyt vakiota ja pankkiasioita hoitelee. Minulla on kaikenlainen "näpertely" jo verissä...
        Sen verran tuosta musan tekemisestä, että olen kokeillut jollakin ohjelmalla tehdä soittoääniä kännykkään ja siirtänyt niitä koneelta bluetoothin kautta kännyyn...ja ne toimivat, yllätys kyllä!

• sinitiainen kirjoitti:

Sinulla poika osaa, meillä on niin, et minä olen kiinnostunut ja opetan poikaa(11v iltatähti)!
        Ehkä suurimmaksi osaksi johtuu tämä minun open rooli siitä, ettei kuopuksella ole tuo englannin kieli niin "hanskassa" vielä.
        Mies tekee jo päivätyönsä koneen ääressä, joten ei ole oikeastaan ollenkaan kotona enää kiinnostunut koneesta, mitä nyt vakiota ja pankkiasioita hoitelee. Minulla on kaikenlainen "näpertely" jo verissä...
        Sen verran tuosta musan tekemisestä, että olen kokeillut jollakin ohjelmalla tehdä soittoääniä kännykkään ja siirtänyt niitä koneelta bluetoothin kautta kännyyn...ja ne toimivat, yllätys kyllä!

jos en muuta oppinut,niin ainakin sen,että kannattaa priodisoida ja keskittyä vain omiin vahvuuksiin.
        Siksi kai vieläkin(vaikka aikaa ja mahdollisuuksia olisi) olen jämähtänyt koneen kohdallakin sinne alkutaipaleen tekemisen tasolle.
        En siis oikeastaan osaa koneella muuta kuin nämä arkiset toiminnat.

Meillä poika on jo kaksykkönen ja 'hieman'"boheemin vikaakin"taitaa löytyä,sekä sivustakatsojan mielestä sitten joiltaan osin perfektionisti.
        Saattaa hioa samaa kohtaa kitaralla vaikka tunteja,jos ei ole mieleen.

• Remmari
        sinitiainen kirjoitti:

Olen etsinyt ohjelmia, joilla voi tehdä musiikkia.

23 vuotta sitten pystyin Commodorella tekemään ja tallentamaan nauhalle Ukko Nooan, mutta se on kaikki musiikki, jota olen koneillani kyennyt luomaan. (Paitsi silloin, kun minulla oli Ericssonin kannettava. Silloin löysin jonkin sivun, jolla saattoi tehdä alkeellisia soittoääniä Ericssonin puhelimiin, mutta siitäkin on kymmenkunta vuotta.)

Millaisia musiikkiohjelmistoja olet löytänyt?

• sinitiainen
        Remmari kirjoitti:

Olen etsinyt ohjelmia, joilla voi tehdä musiikkia.

23 vuotta sitten pystyin Commodorella tekemään ja tallentamaan nauhalle Ukko Nooan, mutta se on kaikki musiikki, jota olen koneillani kyennyt luomaan. (Paitsi silloin, kun minulla oli Ericssonin kannettava. Silloin löysin jonkin sivun, jolla saattoi tehdä alkeellisia soittoääniä Ericssonin puhelimiin, mutta siitäkin on kymmenkunta vuotta.)

Millaisia musiikkiohjelmistoja olet löytänyt?

nyt en heti muista, millä ohjelmalla tein...S oli joskus helmi-maaliskuussa ja kone on kerran sen jälkeen jo pistetty "puihin", eli tilttasi ja kaiken asentelin uusiksi ja tuon ohjelman nimeä en nyt muista...Jos palautuu mieleen, niin pistän vinkkiä kyllä sinulle illan mittaan...
        Nyt pitää mennä pojan koneelle, siellä on "siivous" kesken.
        Ja tuosta 64:sta, olen pari kertaa huutonetistä huudellut, mutta eipä ole vielä tärpännyt. Haluan semmoisen kotiin, noin niinkuin vanhojen muistoksi. Niitä on vaikea löytää enää, varsinkin toimivan levykeaseman kanssa...

• Remmari
        sinitiainen kirjoitti:

nyt en heti muista, millä ohjelmalla tein...S oli joskus helmi-maaliskuussa ja kone on kerran sen jälkeen jo pistetty "puihin", eli tilttasi ja kaiken asentelin uusiksi ja tuon ohjelman nimeä en nyt muista...Jos palautuu mieleen, niin pistän vinkkiä kyllä sinulle illan mittaan...
        Nyt pitää mennä pojan koneelle, siellä on "siivous" kesken.
        Ja tuosta 64:sta, olen pari kertaa huutonetistä huudellut, mutta eipä ole vielä tärpännyt. Haluan semmoisen kotiin, noin niinkuin vanhojen muistoksi. Niitä on vaikea löytää enää, varsinkin toimivan levykeaseman kanssa...

FileShareFinlad. Näytti mielenkiintoiselta.

En vielä tutustunut paremmin, mutta siellähän oli linkkejä vaikka mihin suuntaan.

• sinitiainen
        Remmari kirjoitti:

FileShareFinlad. Näytti mielenkiintoiselta.

En vielä tutustunut paremmin, mutta siellähän oli linkkejä vaikka mihin suuntaan.

tutustu ihmeessä. Sieltä löytää melkein mitä tarvitseekin...siis asiallista tietoa ja ohjelmia(ne muut"jutut"on sitten ties missä).

• tietsikalla

tehnyt jo runsaat viisitoista vuotta. Kotonakin on ollut kone lähes saman ajan. Kyllä sitä tulee käyteltyä enemmänkin kuin vain postiin tai pankkiin, tietysti aika paljon kotona viihteeseen, mutta myös monenlaiseen hyötykäyttöön.

• zakzak

En tulisi toimeen ilman.

Töissä tarvitsen konetta kaiken aikaa moneen työpaikan omaan ohjelmaan ja internetiin. Joudun hakemaan paljon tietoja esimerkiksi eri firmoista. Jos on tuntematon firma, niin mikään ei ole helpompaa kuin mennä sen kotisivuille ja katsoa sieltä.

Matkustan paljon. Ostan lennot ja hotellihuoneet netistä. Netistä näen aikataulut, löydän kartat ja osoitteet, maanlaisten reitit, bussit ja junat, puhelinnumerot. Netissä on paljon sanakirjoja, joita käytän päivittäin. Siellä on hauskoja humpuukisivuja, asiallisia ja ääliömäisiä mielipidesivuja, ohjelmasivuja, lehtiä, uutisia...(Esim. tänään huomasin, että Tamara Lund on kuollut. Kumpikaan iltapäivälehti ei ollut ehtinyt saada uutista painoon mennessään. Varmasti se olisi ollut etusivulla.)

Sähköposti on loistava väline. (Tosin se on työssä myös melkoinen rasitus. Ihan pelottaa, montako postia on tullut lomani aikana. Eräs työtoverini oli sairaslomalla, ja kun hän palasi, hänellä oli 2500 meiliä.)

Nettikameraa ja -puhelinta en ole hankkinut, kun en tiedä, mihin käyttäisin niitä. Töissä kyllä on nettikamera.

Joku täällä kirjoitti, ettei ole tarvinnut tietokonetta töissään. Se on nykyisin tosi harvinaista.

• zakzak

...että kun aloitus on "mihin käytät tietokonetta", niin luonnollisesti keskustelun kulku littyy pääasiassa nikkeihin ja erityisesti niiden puutteeseen, salanimiin ja moninikkisyyteen :)

• Jermu
        zakzak kirjoitti:

...että kun aloitus on "mihin käytät tietokonetta", niin luonnollisesti keskustelun kulku littyy pääasiassa nikkeihin ja erityisesti niiden puutteeseen, salanimiin ja moninikkisyyteen :)

Mutta esim. Marion ilmoitti nikinvaihdostaan, niin ei riitä sekään tuolle WC-ankalle, vaan se vinkuu samaa asiaa vieläkin kerrasta toiseen...Ja kaikki muut nauraa sen hermoilulle.
        Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.

• zakzak
        Jermu kirjoitti:

Mutta esim. Marion ilmoitti nikinvaihdostaan, niin ei riitä sekään tuolle WC-ankalle, vaan se vinkuu samaa asiaa vieläkin kerrasta toiseen...Ja kaikki muut nauraa sen hermoilulle.
        Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.

Oli aihe mikä tahansa, niin aina ilmestyy joku, joka siirtää keskustelun nikkeihin.

Eikös se ollut juuri tällä sivulla, jolla oli pallukan saanut aloitus tästä samasta nikkiasiasta? (En viitsi tarkistaa.)

Minusta koko asia on niin yhdentekevä. Tässä ketjussa sitä on ollut aika hauska seurata, kun se Marion.T., sinä & kumppanit osaatte roiskia niin mehevästi. Sorry. Nyt en muista kuka on vastaillut kenellekin, tai kuka on kenenkin kurkussa. Tällä kertaa näyttää siltä, että keskustelu on monitahoisempaa kuin aikaisemmin.

• Pirre*

justtiisa pyyhkäsin vikinki lotova, jos vaikka sais alottoo kesäloman tänäiltana...:)

Piirustellut olen AutoCadilla jotain, viimeksi asemapiiroksen tein ja sen semmosta. Corel Dravilla leikkinä oun ja PhotoShopilla niinikkään joskus, mutta kun niitä ei tarvihe työssä, niin ei jaksa paljoa kiinnostua enää.

Word -tekstinkäsittelyohjelma melkein riittää nykyisin. Töissä aikonnaan Pegasoksen kanssa seikkailin, lähinnä kirjausta ja reskontraa tein.

Nyt ei ole kuin terapia käytössä tämä internetti...:)

• Angiina

Ajattele, Pirre nyt meitä mammoja. Minä roikun netissä, koska minulla ei (ainakaan tällä hetkellä, kun se vähäinenkin perhe on Suomessa) ole ketään kenen kanssa jonkun ymmärrettävän sanan voisi vaihtaa. No, alakerran resepsuunin tytöt puhuvat englantia, mutta sitten pitäisi olla asiaa, että tiskillä kehtaisi notkua. Kun se keittiön katto hyväkäskin on pysytellyt paikoillaan. Ja sitten sinä pyörit täällä terapoimassa itseäsi. Katsopas vähän ympärillesi. Ei oikein vakuuta. Minusta tuntuu, että me taidetaan olla aika epätoivoisia.

• Pirre*
        Angiina kirjoitti:

Ajattele, Pirre nyt meitä mammoja. Minä roikun netissä, koska minulla ei (ainakaan tällä hetkellä, kun se vähäinenkin perhe on Suomessa) ole ketään kenen kanssa jonkun ymmärrettävän sanan voisi vaihtaa. No, alakerran resepsuunin tytöt puhuvat englantia, mutta sitten pitäisi olla asiaa, että tiskillä kehtaisi notkua. Kun se keittiön katto hyväkäskin on pysytellyt paikoillaan. Ja sitten sinä pyörit täällä terapoimassa itseäsi. Katsopas vähän ympärillesi. Ei oikein vakuuta. Minusta tuntuu, että me taidetaan olla aika epätoivoisia.

no, mie vilikasin ja yksi huiskuttaa kättä ja hymisee, toinen istuu ja riitelee itsensä kanssa ja kolmas meni juuri nukkumaan, samoin neljäs... heidän keskimääräinen älykkyytensä, yhteenlasketusta, on noin viisivuotiaan tasoa..seurustele siinä sitten..seinniin kanssa..:(
        En mie valita..en....enkä ou epätoivonen..eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...:), elä luulekkaa..:/

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

no, mie vilikasin ja yksi huiskuttaa kättä ja hymisee, toinen istuu ja riitelee itsensä kanssa ja kolmas meni juuri nukkumaan, samoin neljäs... heidän keskimääräinen älykkyytensä, yhteenlasketusta, on noin viisivuotiaan tasoa..seurustele siinä sitten..seinniin kanssa..:(
        En mie valita..en....enkä ou epätoivonen..eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...:), elä luulekkaa..:/

EIKÖ muka tämä palsta ole terapeuttinen..:)))

• omw34
        Pirre* kirjoitti:

EIKÖ muka tämä palsta ole terapeuttinen..:)))

Näyttäisi ihan olevan. Niin monet, niin monet saavat purkaa täällä tuntojaan, pahojakin pois. Jospa se helpottaa a.o:n oloa. Mihin kaikki tuo paha energia olisikaan mennyt ilman tietokonetta?
        Asiasta toiseen, muistin juttuja lukiessani, että huomenissa pitää ostaa uusi WC-ankka, entinen loppui kun siivosin...heh!

• Jermu
        omw34 kirjoitti:

Näyttäisi ihan olevan. Niin monet, niin monet saavat purkaa täällä tuntojaan, pahojakin pois. Jospa se helpottaa a.o:n oloa. Mihin kaikki tuo paha energia olisikaan mennyt ilman tietokonetta?
        Asiasta toiseen, muistin juttuja lukiessani, että huomenissa pitää ostaa uusi WC-ankka, entinen loppui kun siivosin...heh!

aineen tai aiheen loppuessa kuuluu vinkaus ja tiedät kysellä kaupasta tai palstalta lisää..
        Näin ainakin tää meidän WC-ankka täällä näkyy toimivan. Koko ajan on vinkumassa jostain...

• omw34
        Jermu kirjoitti:

aineen tai aiheen loppuessa kuuluu vinkaus ja tiedät kysellä kaupasta tai palstalta lisää..
        Näin ainakin tää meidän WC-ankka täällä näkyy toimivan. Koko ajan on vinkumassa jostain...

lähimarketista löydä, niin palailen kysymään tänne huomenna. Siellä kaupassa kyllä on hyvät valikoimat, luulen, että löytyy kuitenkin.
        Mutta hyvän haluan, ISOLLA vinkuäänellä...Korvikkeita en huoli.

• Jermu
        omw34 kirjoitti:

lähimarketista löydä, niin palailen kysymään tänne huomenna. Siellä kaupassa kyllä on hyvät valikoimat, luulen, että löytyy kuitenkin.
        Mutta hyvän haluan, ISOLLA vinkuäänellä...Korvikkeita en huoli.

meidänkään palstan WC-ankkaa tartte kummemmin puristella, kun sillä on tavarat jo kankaalla ja vinkuääntä joutuu kaikki sitten kuunteleen.
        Kaikkee ne siellä Taiwanilla tekköö...

• Marion.T
        Jermu kirjoitti:

meidänkään palstan WC-ankkaa tartte kummemmin puristella, kun sillä on tavarat jo kankaalla ja vinkuääntä joutuu kaikki sitten kuunteleen.
        Kaikkee ne siellä Taiwanilla tekköö...

valkoisen pytyn keltaiseksi, onkohan siinä jokin vika?

Siis ihan oikeasti !!!
        Pytystä ei tahdo se sitruunantuoksuinen ja värinen ankan sisuksista puristettu liemi lähteä irti sitten vessaharjallakaan hinkkaamalla...se on melkein yhtä sitkeässä kuin tuo toinenkin WC-ankka :DDD

Hmm... itsepäistä porukkaa nuo ankat:)))
        No tuo kaupasta ostettu ankka ainakin tuoksuu hyvlle - tuosta toisesta en osaa sanoa....

• Mummi

Minä käytän nettiä/tietokonetta työssäni päivittäin. Maksan laskut ja kirjoitan sähköpostia. Nykyisin tallennan kaikki valokuvat koneelleni, sieltä on hyvä lähetellä liitetidostoina kuvia sukulaisille. Tilaan kirjoja ja postimyyntituotteita, kuten vaatteita ja meikkejä. Tilaan ja maksan auton katsastukset, maksan käyttömaksut netissä jne. Paljon olen löytänyt myös ruokareseptejä. Tietoa löytyy aivan valtavasti, viimeksi etsin aineistoa noitavainoista. Myös sukututkimus kiinnostaa ja vanhat kirkonkirjat ovat mielenkiintoista luettavaa. Jo omissa kodeissaan asuviin lapsiini pidän yhteyttä sähköpostitse, toki myös soitellen. Netissä on tietoa puutarhanhoidosta ja kaikesta mahdollisesta, todella monipuolinen ja hyödyllinen asia.

Ketjusta on poistettu 155 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2310
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1011
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      989
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      980
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      931
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      848
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      746
    9. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      694
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      687
    Aihe