36 000000000 MRD € ÷ 1 600000 eläkeläiselle vuosi kulut 22 500000000€
Mihin menee loput 13 500000000€ ???
Valtion kuluihin ko kukas vastaa näistä vai onko tuulessa nääkin
Eläkeläisille maksetaan vuodessa 36 MRD
10
115
Vastaukset
- Anonyymi00001
Työeläkkeet tulee työeläkeyhtiöistä ei valtion kassasta.
- Anonyymi00008
Käytännössä raha tulee suoraan veroluontoisista maksuista, mutta ne on nimetty eri tavalla, että voisi sanoa, ettei evrotus ole niin kireää.
Sosiaaliturvamaksu on toinen esimerkki verosta, jolle on keksitty hassu nimi.
- Anonyymi00002
Eläkkeistä on leikattava. Eläkeläisillä on paljon harhaluuloja siitä, miten se eläke on kertynyt. Moni luulee itse itselleen sen maksaneensa työuransa aikana. Näin asia ei kuitenkaan ole.
- Anonyymi00003
Monen MRD in rata mahtaa viedä kun ei tuu kommenttii vastuussa on KOKOOMUS
Joka jakaa Miljooniaa kymmenii Walhroos sähkötukee maanviljelys tukee jne rikolli set- Anonyymi00004
Olet varmasti ihan tosissasi, mutta tuossa ei ole mitään järkeä.
Tuo on vähän kuin AI matkisi Remu Aaltosta.
- Anonyymi00005
Tarkoitatko Kela-eläkeläisiä vai niitä, jotka on töissä käyneet ja maksaneet joka kuukausi palkastaan vai TYÖELÄKEYHTIÖILLE? Kaksi eri asiaa ja minun eläkkeeni tulee Työeläkeyhtiöltä, EI VERORAHOISTA.
Miksi itket eläkkeistä? Mikset itke Kelan eli veronmaksajien rahoilla loisivista?? Kerroppa yksikin fiksu selitys.- Anonyymi00009
Kelan eläke-nimellä tehdyt maksut ovat sosiaaliturvaa.
Työeläke-nimellä olevat maksut ovan myöhemmin maksettavaa palkkaa niille, jotka ovat syntyneet vuoden 1960 alkupuolella. Sitä aiakisemmin syntyneille se on muiden palkkaa, jonka he nostavat itselleen.
Niin sanottu sukupolvisopimus tarkoittaa sitä, että suuret ikäluokat saavat nuorempien palkasta ison osan, mutta heidän ei ole itse tarvinnut maksaa omille vanhemmilleen. Kätevää.
- Anonyymi00006
Valtiolla on palkolisilleen oma kassa mistä Petteri jo lainasi 3 MRD millo maksaa takas
- Anonyymi00007
Kyllä valtion rahat kelakassalla sieltä säästöjä! Vuosia kelantuilla täysylläpito hyysääminen ! Eläkkeet työssä käyneillä ja nyt aletaan puuttuu kun on huseerattu valtion rahoja velkaa silmät korvat täynnä!!! Niin tottahan eläkeläiset pelastaa! Joo mutta tälläset sopeutumis eläkkeet ?? Voisiko Harjanne miettii!
- Anonyymi00011
Työeläkeyhtiöillä on 300 miljardin omaisuus eli kyllä siellä on varaa maksaa eläkkeitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753445Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1051756Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2471455- 741356
- 651243
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991107Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521099- 631001
- 22937
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35883