Nyt saa poliitikot vastata

Anonyymi-ap

Mitä aiotte tehdä omaishoitajien hyväksi?
He ovat hoitoketjun aliarvostetuin lenkki. Sen likaisen työn tekijä 24/7.
He säästävät yhteiskunnan varoja kymmeniä tuhansia euroja vuodessa verrattuna laitoshoitoon.
Saako heitä oikeasti kohdella näin?
Omaishoidon palkkioita pienennetään esim. Satakunnan hyvinvointialueella.
Osasta hyvinvointialueita on omaihoitajilta jätetty uusimatta ja evätty omaishoidon sopimus.
Onko teillä antaa ympärivuorokautisen hoidon paikkoja nyt kaikille omaishoidossa oleville hoidettaville.
Voin kertoa, että pelkkä rakkaus ei elätä,
Ja myös heitä rakastetaan, jotka ovat laitoshoidossa.

Mitkää korulauseet ei nyt auta. Omaishoitajat eivät enään usko joulupukkiin.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Terveydenhoidon järjestelmät on tehty yhdessä kaikkien puolueiden kanssa. Hallitus ei voi yksin tehdä mitään.

Omaishoitajana oleminen tehdään rahasta, asunnosta ja joskus rakkaudesta. Jos hoidettava menee hoivakotiin, monelta menee oma asunto alta ja sen lisäksi vielä tukku rahaa, joka on tarkoitus käyttää hoidettavaan.

Yhetsikunnan kannalta omaishoito ei ole tehokkain tapa pitää huolta ihmisistä, mutta siihen ei ole vielä puututtu kovalla säästöllä.

• Anonyymi00002

Itse olen ollut 30 v. omaishoitajana. Minulta ei mene asunto alta eikä myöskään tuo vähän päälle 600 € palkkio oaljon lohduta. Et varmaan tiedä, että siitä maksetaan vero, työeläkemaksu sekä työttömyysvakuutusmaksu ym. Jos ei ole vielä eläkeikäinen omaishoitaja.
        Hoitopaikkaa ei löydy vaan hoidettava pärjää kotona omaishoitajan kanssa.
        Millä hinnalla? Omaishoitajan oma elämä menee symbioosissa hoidettavan kanssa. Kyse ei aina ole iäkkäistä, voi olla vammainen, mielenterveyspotilas tms. joka ei tule toimeen ilman toisen ihmisen hoivaa ja valvontaa.

Laskehan montako hoitovuorokautta saat omaishoitajan kuukausi palkkiolla? Kerro sen jälkeen paljonko tulee säästöä laitoshoidossa.
        Voit myös laskea omaishoitajan tuntipalkan 24/7.
        Eikä siihen tulee likaisentyön lisää, ei ylityö tai viikonloppukorvauksua, ei vuosilomia, eikä kunnon vapaita vaan 2-3 lakimääräistä vapaapäivää. Joita et edes pysty pitämään koska hybinvointialueet ovat lopettaneet hoitolaitoksia

Terveisin 30 vuoden kokemuksella.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Itse olen ollut 30 v. omaishoitajana. Minulta ei mene asunto alta eikä myöskään tuo vähän päälle 600 € palkkio oaljon lohduta. Et varmaan tiedä, että siitä maksetaan vero, työeläkemaksu sekä työttömyysvakuutusmaksu ym. Jos ei ole vielä eläkeikäinen omaishoitaja.
        Hoitopaikkaa ei löydy vaan hoidettava pärjää kotona omaishoitajan kanssa.
        Millä hinnalla? Omaishoitajan oma elämä menee symbioosissa hoidettavan kanssa. Kyse ei aina ole iäkkäistä, voi olla vammainen, mielenterveyspotilas tms. joka ei tule toimeen ilman toisen ihmisen hoivaa ja valvontaa.

Laskehan montako hoitovuorokautta saat omaishoitajan kuukausi palkkiolla? Kerro sen jälkeen paljonko tulee säästöä laitoshoidossa.
        Voit myös laskea omaishoitajan tuntipalkan 24/7.
        Eikä siihen tulee likaisentyön lisää, ei ylityö tai viikonloppukorvauksua, ei vuosilomia, eikä kunnon vapaita vaan 2-3 lakimääräistä vapaapäivää. Joita et edes pysty pitämään koska hybinvointialueet ovat lopettaneet hoitolaitoksia

Terveisin 30 vuoden kokemuksella.

Olet jäävi koska tuolla tavalla perustelet oman valinnan itsellesi.

Jos saman ajan olisi käyttänyt osaamisen parantamiseen ja töissä käyntiin, sinä olisit maksanut veroja enemmän kuin hoidon kustannukset.

Olisit silloin tulon lähde etkä kustannus.

Jos taas olisit tehnyt sitä työksesi, olisit voinut hoitaa useamman ihmisen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 93
      1494
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1344
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1267
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1168
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1145
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      945
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      807
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      751
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      744
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      715
    Aihe