Eli etenkin nuorille pariskunnille ja pienten lasten vanhemmille: Mikä on SE KAUPUNGINOSA TURUSSA, mistä ette ikinä tahdo pois tai minne kaikki haluavat muuttaa? Se seksikäs postinumero? Meininkiä, hyviä palveluita, omaa rauhaa... Keskustassa tai aivan muualla?
Ihastuin kaupunkiinne kävellessäni keskustan kävelykatuja ja Aurajoen vartta. Ja olen kyllästynyt nykyiseen kotikaupunkiini. Turku on todellinen kaupunki!
Paras kaupunginosa Turussa?
27
5601
Vastaukset
- kesä
Ehdottomasti Hervanta.
- Sologdin
taloja ei ole rakennettu puupylväiden varaan. Esimerkiksi Martti.
- ????
Puupylväiden??
- Juuri muuttanut
Muutin turkuun Porista kesällä-04,koska kyllästyin asumaan Porissa.Minulla on 2 ala-asteikäistä lasta.Asuimme vuoden ensin betoniviidakossa ja kesäkuun alussa muutimme tänne Hirvensaloon.Kävin viime syksynä jo pyöräilemässä lasten kanssa täällä ja ihastuin heti paikkaan.Tämä on saari,2 km on kauppaan matkaa,mut se ei haittaa,en usko,et muutan täältä ikinä pois.Uimaranta on reilun kilometrin päässä,hiihtokeskukseen n.3 km.Meren rannalla siis:)
- -------
Saatat muutaman vuoden päästä muuttaa mieltäsi..Hirvensalo rakennetaan pikkuhiljaa pilalle ja jo nyt on rakennettu sossuporukoille vuokrataloja.Ei millään pahalla,mutta ne yleensä pilaavat alueen kuin alueen maineen.Nyt jo voi nähdä kaljaporukkaa ja ulkomaalaisia lorvailemassa Hirvensalossa.Liika ahneus rakentamisen suhteen pilaa hienon saaren.
- Vuokralainen
------- kirjoitti:
Saatat muutaman vuoden päästä muuttaa mieltäsi..Hirvensalo rakennetaan pikkuhiljaa pilalle ja jo nyt on rakennettu sossuporukoille vuokrataloja.Ei millään pahalla,mutta ne yleensä pilaavat alueen kuin alueen maineen.Nyt jo voi nähdä kaljaporukkaa ja ulkomaalaisia lorvailemassa Hirvensalossa.Liika ahneus rakentamisen suhteen pilaa hienon saaren.
Tiedoksi vaan, että kaikki vuokrataloissa asujat eivät ole sossuporukkaa sen enempää kuin "kaljaporukkaakaan". Vuokralla asumiseen voi olla useita syitä, kaikki eivät halua sijoittaa rahojaan kalliisiin taloihin, vaan esim. matkustelevat mieluummin. Hirvensalossa on myös rauhallisia, melko tasokkaitakin vuokrataloalueita, joissa asuu ihan fiksua porukkaa. Ja häiriköitä asustelee kyllä luxustaloissakin, omistaminen kun ei takaa hyvää mainetta.
Tervetuloa Hirvensaloon, muuttaja! - -------
Vuokralainen kirjoitti:
Tiedoksi vaan, että kaikki vuokrataloissa asujat eivät ole sossuporukkaa sen enempää kuin "kaljaporukkaakaan". Vuokralla asumiseen voi olla useita syitä, kaikki eivät halua sijoittaa rahojaan kalliisiin taloihin, vaan esim. matkustelevat mieluummin. Hirvensalossa on myös rauhallisia, melko tasokkaitakin vuokrataloalueita, joissa asuu ihan fiksua porukkaa. Ja häiriköitä asustelee kyllä luxustaloissakin, omistaminen kun ei takaa hyvää mainetta.
Tervetuloa Hirvensaloon, muuttaja!joo ei kaikki ole sossuporukkaa mutta kun niitä joukossa on niin kaikkien maine on mennyttä.
- on paras
------- kirjoitti:
joo ei kaikki ole sossuporukkaa mutta kun niitä joukossa on niin kaikkien maine on mennyttä.
Portsa on mielestäni oikein mukava mesta, on lähellä kaupunkia mutta täysin omassa rauhassa.
Eli kaikki kykenevät etenkin nätit maiset vaan portsaan asumaan!! - Kato ku
Vuokralainen kirjoitti:
Tervetuloa Hirvensaloon, muuttaja!Vuokralla-asujat tuo aina ongelmia alueelle. Siellä on alle puolet suht kunnollisia ihmisiä, loput paskaa.
- Portsa on slummi
on paras kirjoitti:
Portsa on mielestäni oikein mukava mesta, on lähellä kaupunkia mutta täysin omassa rauhassa.
Eli kaikki kykenevät etenkin nätit maiset vaan portsaan asumaan!!olen aina ihmetellyt, miksi sitä portsaa jaksetaan kehua ja vieläpä TÄYSIN SYYTTÄ.
Raskas liikenne jyrää pitkin puutarhakatua, muutenkin kova liikenne, kauhea pöly. Monet talot tosi paskassa kunnossa, joitakin yritetty remontoida, tuloksena ahtaat epäkäytännölliset kyhäelmät. Pisteenä ii:n päälle=lähinaapurina kakolan vankila.
Että kyllä saa olla kova mielikuvitus kun portsaa kehuu. - kukkkaa
Portsa on slummi kirjoitti:
olen aina ihmetellyt, miksi sitä portsaa jaksetaan kehua ja vieläpä TÄYSIN SYYTTÄ.
Raskas liikenne jyrää pitkin puutarhakatua, muutenkin kova liikenne, kauhea pöly. Monet talot tosi paskassa kunnossa, joitakin yritetty remontoida, tuloksena ahtaat epäkäytännölliset kyhäelmät. Pisteenä ii:n päälle=lähinaapurina kakolan vankila.
Että kyllä saa olla kova mielikuvitus kun portsaa kehuu.raskas liikenne on ystävä rakas siirtynyt uudelle helsingintielle jo vuosia sitten.
ja kakola naapurissa on lähtemässä pois, paskalaitos siirtyy kakolan alle.
PORTSAN ASUNTONI ARVO NOUSEE NOIN 5% VUODESSA
että niin paska paikka se on, pidä hauskaa Jäkärlässä jatkossakin... - nipa
Portsa on slummi kirjoitti:
olen aina ihmetellyt, miksi sitä portsaa jaksetaan kehua ja vieläpä TÄYSIN SYYTTÄ.
Että kyllä saa olla kova mielikuvitus kun portsaa kehuu.Voiko Kakolaa parempaa naapuria olla? Täysin hajuton, mauton ja äänetön jalopuita kasvava mäki, linna siellä ylhäällä.
Siitä en sitten tiedä, millainen Kakolasta tulee, kun vankila parin vuoden päästä muuttaa. Pelottava skenaarion näkee vaikkapa Wärtsilän alueella kaasukellon ympäristössä. Raha ratkaisee - varsinkin Turussa..
- opettaa
-Täällä opii miten kovaa eri kulttuureissa ajetaan 40km/h alueella.
-Täällä oppii monia kieliä, jos jaksaa olla aktiivinen.
-Auto ei varmasti pääse pölyttymään, vaikka et käyttäisikään sitä, siivoojat käyvät varsinkin öisin ja pitävät auton sisätilan puhtaana. (esim ylimääräiset kännykät, soittimet yms. nämä hoitavat pois.)
-Täällä ei tarvitse pelätä että nukkuisi pommiin , sillä naapuri (vuokra-kerrostalossa) kyllä pitää huolen että heräät ehkä jopa muutama tuntia ennen, kun töihin lähdet. Herätys ilmenee yleensä huutamalla/musiikkia soittamalla.
-Lisäksi täällä oppii pysymään valppaana esim. käydessäsi illalla/yöllä pankkiautomaatilla tai paikallisessa baarissa.
-Tämä paikkaa rikastuttaa ja opettaa monin ihanin tavoin, joista myös itse olen saanut osani.. - on paras
Kakskerta on paras! Upeaa maisemaa ihan lähellä. Ei ihme että Adolf Ehrnroot asui siellä myös.
- nipa
Ihmekös tuo, jos on sattunut perimään kartanon Kakskerrasta.
- UITTAMO!
Ranta,tanssilava ja kauppa liki,vehreetä maisemaa.Ainut haittapuoli narisevat pihapoliisimammat,mutta ei niitä tarvitse kuunnella.Ala-aste ja päiväkoteja parikin.Rauhallista aluetta.
- sanoa
kerrostalo vai omakotialue? Pitkämäki on kyllä hyvä, vaikka palveluihin onkin hiukan matkaa. Keskustassa (se on kai jtn 1,5 km säde Kauppatorilta) ovat tutut väittäneet olevan liian rauhatonta lapsille (mene ja tiedä siitä sitten). Kyllä tuossa noita on mainittukin.
Postinumeroista tuota ei voi Turussa oikein katsoa... Hirvensalo, Uittamo, Pitkämäki-Kähäri vai miten ne menee. kilsan - puolentoista päässä melkein mistä vaan voi olla ihan eri meininki. Kyllä ne paikat siitä sitten äkkiä oppii. Joskus tenavana sai luvan kanssa seikkailla yhdellä puolen yhtä aluetta kun taas toiselle puolelle menemisestä sai moitteita jos jäi kiinni.
Terv. Numme(nmäe)ltä l. Pakalta- alue
20660
- hyvä tuokin
alue kirjoitti:
20660
eli Littoinen (Kaarina, Lieto), Hirvensalo oli 20900.
- vastauksista!
Kiitos vastauksistanne, hyvät ihmiset! Ja luen mielelläni edelleen lisää kommenttajanne.
Ainakin sikäläisten asuntojen hinta- ja vuokrapyynnöt kuulostavat järkevämmiltä kuin esim. täällä Helsingissä, jossa olen niin kyllästynyt asumaan. Turku on kaunis. Turku on se kaupunki.- matti vanhanen
Miksi pitäisi asua josaain ihme mestoilla mistä on pitkä matka joka paikkaan, Turun keskusta määrää! Eikä edes ole mikään betonihelvetti
- ..............................
asuin puutalossa puistomäessä, kaunista ja rauhallista seutua. Palvelut ja luonto lähellä, uimaranta, lenkkipolut yms.. nykyisin asun Naantalissa joka on lapsiperheelle erittäin varteenotettava vaihtoehto, ja idyllisempi kuin Turku. Mutta täällä on kans hinnat nousussa, olikohan jopa kalleimmat asuntohinnat koko varsinais-suomessa..
- * * *
Jäkärlä on hyvä mesta...!
- mutta
olen asunut Suikkilassa kauan, ja tää on musta rauhallista aluetta naapurit ystävällisiä, Länkkäri vieressä eli palvelut pelaa. Suosittelen.....! =)
- Martti!
Martti!
- keskusta
Mä olen niin mieltynyt Itäiseen keskusta-alueeseen, että tuntuis oudolta muuttaa sinne tois puol jokke. :)
- joe---
Oletan, että etsit kerrostalohuoneistoa.
Jos haluat, että palvelut on ihan vieressä, niin länsikeskuksen vieressä on paljon hyviä paikkoja. Asuntoja on aivan kauppojen ympärillä ja jos ei pane kilometrin-parin matkaa pahakseen, niin teräsrautela, nättinummi, suikkila, pläkkikaupunki ja paljon muita löytyy tällaisen matkan päästä.
Asukkaita ja asuntoja löytyy laidasta laitaan, luontoa on lähellä ja julkisten välineiden liikenneyhteydet hyvät. Yleensä löytyy pieni lähikauppa ja länsikeskuksessa on sitten marketit, kourallinen erikoisliikkeitä, apteekki ja alko. Jos tykkää liikkua luonnossa, kuninkojanlaaksossa on siihen loistavat mahdollisuudet.
Toinen suosikki on kupittaan, itäharjun ja nummenpakan ympäristö. Palvelut on taas lähellä, sekä moottoritie että kupittaan rautatieasema ovat vieressä ja väkeä on jokaisesta luokasta, mutta ei niin hajautuneena mitä länsipuolella. Vanhukset asuu vanhoissa kerrostaloissa, tosi oldskool-turkulaiset ikään katsomatta nummenpakalla, opiskelijat tys:in taloissa ja kupittaan teknologiakeskuksen paikallinen väki uusissa taloissa. Poikkeuksia on tietysti paljon, mutta täällä tuon yleistyksen voi tehdä. Julkinen liikenne toimii hyvin, koska 3 km lisää samaan suuntaan on varissuo.
Keskustaan minä en muuttaisi, en yksin ja vielä vähemmän lasten kanssa. Kämpät alikuntoisia tai ylihinnoiteltuja, varsinkin kesäisin ja viikonloppuisin juoksee jatkuvasti ventovierasta porukkaa ikkunan alla pipona ja iltaisin ovat vielä humalassa tai muista syistä tutkalla, parkkipaikkoja ei ole tai ne maksavat liikaa, päästäkseen luontoon joutuu ensin lähtemään pois keskustasta, jne. Henkilökohtaisista preferensseistä riippuvia juttuja toki kaikki.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894