Kannattaa jo vaihtaa linuxiin on parempi eikä kyttää käyttäjää. Linuxissa saat itse päättää asioista, sinulle ei pakkosyötetä jotain mitä et halua, kuten winuskassa. Koneen hallinta jää käyttäjälle linuxissa.
Linux on parempi kuin windows
25
388
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niinhän sinä luulet.
- Anonyymi00004
Ei ole mitään luuloa vaan TIETOA!! Linuxit ei oikeasti kyttää ketään ja hallinta on oikeasti koneen käyttäjällä, toisinkuin windowsin kanssa!
- Anonyymi00002
Olen 70+ enkä jaksa opiskella niiden lukuisten komentorivien käyttöä enää tässä iässä. Windows on helppo käyttää. Ensimmäinen koneeni oli1990 luvulla McIntosh Performa 1200 tai 1400. Sitten siirryin halvempaan PC järjestelmään.
- Anonyymi00003
Niin tai ensimmäinen McIntoshini oli jo se 1980 luvulla se pikkuvehje jonka nimeä ei nyt tule mieleen. Eihän sillä voinut muuta kuin kirjoittaa niin että luokittelen sen kirjoituskoneeksi.
- Anonyymi00005
Linuxitkin on helppoja käyttää eikä komentoriviä ole linuxeissa pakko käyttää, moinen on vain harhaluuloa että pitäisi opetella komentorivi!!
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Linuxitkin on helppoja käyttää eikä komentoriviä ole linuxeissa pakko käyttää, moinen on vain harhaluuloa että pitäisi opetella komentorivi!!
Noin kirjoittaa vain Ubuntun ja Mintin kanssa sähläävä!
https://forum.endeavouros.com/t/a-complete-idiots-guide-to-endeavour-os-maintenance-update-upgrade/25184 - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Noin kirjoittaa vain Ubuntun ja Mintin kanssa sähläävä!
https://forum.endeavouros.com/t/a-complete-idiots-guide-to-endeavour-os-maintenance-update-upgrade/25184Kuule rölli, minä en sählää mitään! Enkä käytä Ubuntua vaan Minttiä. JA osaan kyllä käyttää myös komentoriviä mutta väitteet siitä että komentorivi olisi pakko opetella Linuxeissa, on silkkaa BS:ää!!
Minä olen 60 vuotias,ei linux pohjaisia käyttöjärjestelmiä ole pakko käytää terminaalin kautta.Hyvä olisi toki osata,mutta ei se välttämätöntä ole.Minä en ainakaan ole käyttänyt ensimmäsitäkään kertaa ja olen kuitenkin käyttänyt linux pohjaisia käyttöjärjestelmiä jo 10 vuotta.Mistähän juontaa moinen väite,linux pohjaisia käyytöjärjestelmiä on muka pakko käytää konentokehoitetta? Väite,jolla ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä.
- Anonyymi00008
Tapio-Tre kirjoitti:
Minä olen 60 vuotias,ei linux pohjaisia käyttöjärjestelmiä ole pakko käytää terminaalin kautta.Hyvä olisi toki osata,mutta ei se välttämätöntä ole.Minä en ainakaan ole käyttänyt ensimmäsitäkään kertaa ja olen kuitenkin käyttänyt linux pohjaisia käyttöjärjestelmiä jo 10 vuotta.Mistähän juontaa moinen väite,linux pohjaisia käyytöjärjestelmiä on muka pakko käytää konentokehoitetta? Väite,jolla ei ole totuuden kanssa mitään tekemistä.
Kun alkaa selvittää ongelmia niin vastaukset sisältävät aina komentorivin käyttöä.
Ikunat käyttöjärjestelmää en ole käyttänyt enää kymmeneen vuoteen.Muutoin kuin satunaisesti esim.kirjastossa.Jotenkin se vaikuttaa minusta vanahanaikaiselta käyttöjärjestelmältä,loputtomiin pyörivine palloineen.Päivitykset tapahtuu edelleen samoin kuin ennen, käyttäjältä lupaa kysymättä? No onhan Ikkunat käyttöjärjestelmä kuitenkin Mikrosoftin omaisuutta.Kyseisen järjestelmän käyttäjällä on ainoastaan käyttöoikeus,sekin maksua vastaan.Me jotka pitävät arvossa vapautta,eikä hyväksy minkään yrityksen rajoituksia,sekä velvoillisuutta jakaa yritykseen omia henkilökohtaisia tietojaan ei Mikfosoftin eikä myöskään Omenan tuoteita käytä.Ei kiitos kummallekin yritykselle!
- Anonyymi00009
Ei minulla pyöri pallot. Onko sinulla tehoton kone?
"Päivitykset tapahtuu edelleen samoin kuin ennen, käyttäjältä lupaa kysymättä?"
Automaattiset päivitykset voi kytkeä pois.
"Kyseisen järjestelmän käyttäjällä on ainoastaan käyttöoikeus,sekin maksua vastaan"
Microsoft ei ole mikään sosiaalitoimisto. Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei minulla pyöri pallot. Onko sinulla tehoton kone?
"Päivitykset tapahtuu edelleen samoin kuin ennen, käyttäjältä lupaa kysymättä?"
Automaattiset päivitykset voi kytkeä pois.
"Kyseisen järjestelmän käyttäjällä on ainoastaan käyttöoikeus,sekin maksua vastaan"
Microsoft ei ole mikään sosiaalitoimisto.Kuten edellä kirjoitin en ole käyttänyt ikkunat käyttöjärjelmää kymmeneen vuoteen.
Ainoastaan satunnaisesti esimerkiksi kirjastossa.Tuolloin pallero pyöri kun käyttöjärjestelmä haki internetistä päivityksiä.
Hienoa mikäli enää ei päivitykset tapahdu ilman käyttäjän lupaa.
Mitä tulee sosiaalitomistoon ei ole mitkään muutkaan tietokoneiden käyttöjärjestelmät.
Joko kirjoitukseeni vastannut ei ymmärtänyt mitä tarkoitin tai sitten kyse on aivan jostain muusta kuin siitä mihin viitasin.- Anonyymi00011
Et ole käyttänyt Windowsia 10 vuoteen paitsi kirjastossa ja ajattelet että sinulla on kompetenssia haukkua Windowsia?
- Anonyymi00010
Moni ajattelee, että Linux = musta ruutu ja komentorivit. Se ei enää pidä paikkaansa.
Esimerkiksi Linux Mint ja Zorin OS ovat täysin graafisia käyttöjärjestelmiä, joita voi käyttää aivan kuten Windowsia – hiirellä, valikoilla ja sovelluskaupalla. Terminaalia ei ole pakko käyttää.
Mutta tärkeä huomio: myös Windowsissa on komentorivi (cmd) ja PowerShell. Monesti netistä löytyvät ohjeet on nopeinta toteuttaa juuri komentorivillä – niin Windowsissa kuin Linuxissakin.
Komentorivi ei ole pakko. Se on työkalu.
Ei tarvitse osata kaikkea, mutta perusasioiden ymmärtäminen säästää aikaa ja vaivaa käyttöjärjestelmästä riippumatta.Noin olen asian itsekkin ymmärtänyt.Myönnän sen,komentoriviä olisi hyvä osata käyttää
mutta en ole tullut sitä opetelleeksi.Syynä lienee se ettei kärsivällisyyteni riitä sen opiskeluun.
Kuten edellä jo kirjoitin olen käyttänyt 10 vuotta linux pohjaisia käyttöjärjestelmiä ainoastaan graaffisesti.
- Anonyymi00012
Linux on hyötykäytössä täyspaska. NVIDIA-ohjaimet eivät useinkaan lataudu nykyaikaisiin Ubuntu/Mint-laitteisiin.
- Anonyymi00013
Näiden suljettujen ajureiden asentamiseen on olemassa oma työkalu. Mitähän jos käyttäisit sitä? Itselläni ei ole ollut parin vanhemman nVidian kortin kanssa mitään ongelmia ladata ajureita tuota kautta.
- Anonyymi00015
Miksi petät itseäsi ja uskottelet harhoja itsellesi? Ryhdistäydy pahvi ennenkuin valkotakkiset tulee apuun.
- Anonyymi00017
Mitä hiton harhoja aloittaja on tuossa sanonut? SINUA ne valkotakkiset tulee hakemaan!!
- Anonyymi00018
Linulksia olen käyttänyt pitää välillä tutkia suolta. Onko sellaista kaapelikameraa jonka voi työntää?
- Anonyymi00019
Siinä taas yksi "järjen jättiläinen" kun ei tajua ettei se ole mikään Linulks vaan Linux eikä se liity sun suolesi toimintaan mitenkään!! Etkö voisi ees keksiä parempia trollauksia sen sijaan että tunget suoltasi jokapaikkaan??
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Siinä taas yksi "järjen jättiläinen" kun ei tajua ettei se ole mikään Linulks vaan Linux eikä se liity sun suolesi toimintaan mitenkään!! Etkö voisi ees keksiä parempia trollauksia sen sijaan että tunget suoltasi jokapaikkaan??
Mikä se nyt kismittää? Eikö miehillä ole oikeutta tehdä aborttia?
- Anonyymi00021
Ubuntu on paras!
- Anonyymi00022
Ainakin Ubuntu on saavuttananut tason jossa on parempi!
- Anonyymi00023
Miksi käyttää wemputus-käyttöjärjestelmää kun tilalle voi asentaa linux:in?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1373791Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81835Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 70897
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 55678