Yli 5v perinnön jakamisen jälkeen, olin ainut perillinen.

Anonyymi-ap

Miten esim voi vaikuttaa yli 5 vuoden jälkeen perinnön jakoon, olin ainut perillinen ja mies jonka perin oli mun biologinen kasvattajaisä, olin ylempää keskiluokkaa, en ole köyhästä perheestä.

Nyt on ilmennyt ongelmia, kun olen rahaa käyttänyt, äitini on ollut mun "omaishoitaja" vuodesta 1986 ja hän saa siitä palkkaa ja syö sen tietysti ruokana, käyttää lakisääteisiä terveyspalveluita, auton huoltona sekä tankkaa bensiininä. En minä halua hänelle mitään pahaa

äitini on aika iäkäs, enkä halua häntä hakea oikeuden kautta eroon minusta, hänkin on joskus vanha ja tarvitsee minun apuani. Hän meni vanhalla iällä naimisiin erään rakennus miehen kanssa, joka palvoo maata hänen jalkojen alla.

Mua harmittaa ihan helvetisti, koska olen nyt rikas eläkeläinen, joku kompromissi asiaan tulisi tehdä, koska hänen entiset riidat, vihan ja rakkauden tunteensa isäni kanssa kostautuu nyt minulle ja yleensä papereiden perusteella "edunvalvonnasta" päätetään, näkemättä "potilasta", joku 20 euron viikkoraha.

Itse olin ennen isän kuolemaa sitämieltä, ettei heidän olisi tullut erota, meillä oli iso omakotitalo. Eihän äitini halunnut erota, koska isä maksoi asumisen, korjasi autot omin käsin, maksoi married autot, bensiinit, teki kahta työtä, että olin rikas opiskelija ja sain tankata hänen piikkiin, rällätä ja popittaa autoillani.

3

325

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hanki itsellesi edunvalvoja, mutta hanki sellainen, joka ei ole vaan rahojesi perään vaan aidosti välittää. Elä ota heti ensimmäistä.

Toinen mahdollisuus olisi, että käyt juttelemassa perheneuvojan kanssa. Tuttua tuo, että äitisi vihantunteet isääsi kohtaan kostautuu sinulle. Sano selvään, että "eivät kuulu sinulle ja et halua tietää". Juttele jonkun kanssa. Hän osaa selittää asiasi fiksusti myös äidillesi. On kaunis ajatus, että huolehdit, että äitisi vois myös hyvin.

• Anonyymi00002

Enkä hae! Rahojen perään ne kuitenkin on, et kelpaa edes omaa pankkitiliäsi käyttämään tai käymään kaupassa, antavat sen 20 euroa/vko, koska "ihan vege" ja päättävät papereiden perusteella "koiravallakumouksessa". Joku tuota kuitenkin törkeästi hyödyntää?

• Anonyymi00003

osaat kirjoittaa varsin hyvin, joten miksi tarvitset edunvalvojaa tai omaishoitajaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      349
      1352
    2. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      66
      788
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      773
    4. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      38
      745
    5. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      741
    6. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      688
    7. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      62
      657
    8. 47
      644
    9. 57
      638
    10. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      57
      620