Apatiassa hankala uskoa, kun ei tunne uskon iloa

Anonyymi-ap

Apatiani on päässyt kroonistumaan. Tämä on kaventanut sananvarastoani ja tehnyt elämästä entistäkin harmaampaa. Minusta on tullut lähes tulkoon huonekasviin verrattava olento. Päivät vain olla öllötän, eikä pääni riitä enää mihinkään. Edes itkemiseen siitä, miksi Jumala minut tänne loi ilman tehtävää.

Olen ollut työtön kohta jo seitsemän vuotta putkeen. Tätä ennen olen kyennyt saamaan vain pätkätöitä. Olen silti jaksanut hakea töitä, kunnes minut lopulta asetettiin työkyvyttömyyseläkkeelle. Päiväni on vain olemista. En kykene mihinkään. Käyn silti seuroissa, mutta se kaikki puhe, mitä siellä saarnataan, tuntuu vain pelkältä hutulta, joka ei tunnu missään. Kavereille olen sanonut, että en välttämättä enää ole uskomassakaan, kun tuntuu, että mikään ei tunnu missään. Päivätkin vain viipottaa ohi kovaa vauhtia. He vain sanovat, että usko vain raakasti, usko ei ole tuntemisissa.

No miten tää vuodesta toiseen toimettomuus vaikuttaa? Tuntuuhan elämä turhalta, ku ei oo mitää sisältöä. Samalla ehtii ajatella kaikkea turhaa maan ja taivaan väliltä. Ja kuunneltua myös sellaista musiikkia, mitä uskoivaisen ei pitäisi kuunnella. Nyt se musiikkikaan ei tunnu missään. Eli ei kiinnosta sekään. Mikään ei tuota iloa. Päivät vain kuluu kulumistaan ja minä mietin, miksi Jumala tänne loi minunlaisia, jotka ovat vain kulueriä ja jotka eivät kykene nauttimaan omasta elämästä lainkaan. Edes alkoholi ei tuota mitään tuntemuksia, joten mokomaa litkuakaan en juo. Turhaa kuluu rahaa ja sillä saa vain sekavan olon, joka lähinnä tympii. En saa siis mitään irti siitä, että maailma ympärillä keinuu. Ehkä elimistöni on kuluttanut kaiken dopamiinin ja sitä ei enää erity, teki mitä teki.

En kykene ees enää pohtimaan ittensä poistamista. Ei aivoni siihen riitä. Olen jotenkin tottunu vain tähän, että päivät kuluu ohitseni. Mutta onhan tää hei tylsää!!!
Onko muita yhtä apaattisia kuin minä? Joita ei kiinnosta yhtää mikää. Eikä silti tiiä, pitäiskö kaikki lopettaa tähän pisteeseen..... Jos minussa olisi virtakatkaisin, josta sais virrat pois, niin olisin tehnyt sen jo aika päiviä sitten.

10

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

älä huoli sinussa on virta katkasin sitä voi elää olematta olemassa ja sitten kun asiat muuttuu kääntää virta päälle

• Anonyymi00002

kun ei tunne uskon iloa=syntinen sääntö lista nilcuttaja valittaa jälleen

• Anonyymi00003

katso aamulla ikkunasta kun aurinko paistaa

• Anonyymi00004

Heti pitää tehdä parannus, tulla uskoon ja ryhtyä herjaamaan muita siitä miten eivät ymmärrä oikein Raamattua, ovat laittomuuden tekijöitä ja heissä ei ole mitään muuta kuin vikaa. Ja johan elämään tulee aivan uusi riemu ja tarkoitus.

Ainakin kannattaa kokeilla ja monille se tuntuu auttavan sekä antavan elämäntehtävän.

Ei siinä ainakaan mitään menetä että sillä tavalla kääntyy Herran puoleen.

• Anonyymi00005
      UUSI

Otin muuten eilen muutaman huikan ajatellen, josko nyt alkoholi toisi edes jotain värejä elämääni. Ostin kolme tölkkiä 5% kaljaa ja katoin, että jos niillä ei tule värejä hetkellisesti, niin ei suuremmallakaan määrällä. Tämä määrä sai kyllä maailman keinuu silleen snadisti. Mutta se kepeyttävä tunnelma puuttui. Ei irronnu dopamiinia eikä mitään muitakaan mielihyvähormooneita. Joten jätin litkimisen sitten siihen ja jatkoin näillä samoilla harmailla väreillä, joilla nytkin tässä pötkin.

Eräs ex-meikäläinen suositteli minulle psykedeelejä, jotka kuulemma olisi "oikein käytettyinä" turvallisia. Jotenkin vain en uskalla näihin mennä, koska niissä piireissä on niin paljon ollut erinäisiä psykoositapauksia. Jos pitäisi valita harmaiden päivien ja psykoosien välillä, niin totisesti mieluummin pidän nämä harmaat värit, vaikka tylsäähän tämä toki on.

Huolestuttaa tää nyky aika, kun moni mielenterveysongelmien kanssa painiva lähtee hakee tämän ajan huumeista lohtua ja huomaakin olevan syvemmällä suossa. Jopa omassa lähipiirissäni on näitä, jotka ovat kokeilleet psykedeelejä ja osa jopa tätä pahamaineista alfa-php:tä. Jälkimmäinen sekoittaa päänupin ihan sataprosenttisella varmuudella, sillä kaikki tuntemani, jotka ovat tähän sotkeutuneet, ovat nyt aivan sekaisin ja elämä ihan rempallaan. Ja tätä ainetta saa aivan liian helposti. Psykedeelejähän saa kesäkautena ilmaiseksi luonnosta. Mutta se ei tarkoita todellakaan sitä, että ne olisi turvallisia, vaikka kuinka olisivat luonnon antimia. Jo aikojen alussa paratiisissa oli puu, jonka hedelmää ei saanut syödä. Näitä erilaisia luonnon antimia, jotka eivät ole hyväksi ihmismielelle, kasvaa tämänkin aikakauden luonnossa.

Tänään kävin pitkästä aikaa lääkärin vastaanotolla ja toivoin siltä jotain lääkevalmistetta, joka voisi tuoda edes joitain värejä elämääni. Sain kokeiltavaksi erästä lääkettä, ja katotaan, lähteekö se minulla toimimaan. Aiemmat lääkekokeilut eivät ole auttaneet lainkaan.

• Anonyymi00006
        UUSI

Sinähän osaat kirjoittaa.

Kirjoita vastauksia toisille ja rohkaise heitä jollakin tavoin. Samalla itsekin tunnet että teet jotain mielekästä. Minäkin olen melko lailla työtön, mutta koetan kirjoittaa jotain silloin tällöin.

Sattuisikohan olemaan joku toinen yksinäinen läheisyydessä? Voisit pyytää kahville.

• Anonyymi00007
        UUSI

En tunne sua, ei minkäänlaista aavistustakaan kuka olisit.
        Mut älä rakas ihminen turruta ittees niillä lääkkeillä jos et oo täysin 100% varma että tarviit niitä. Ei ne saa sulle iloa ja onnea aikaan. Ei ne paranna
        sun elämää. Ne vaan saa sut robotiksi jolla ei ole tunteita enää. Jo ennenku tän kommentin luin tiesin et mun pitää kirjoittaa jotain sulle. Tunsin surua ja jotain muuta ennen tätä, mut nyt mä jo itken vaikken tiedä kenen takia.

Halusin sanoa että sille että sä oot tossa tilassa mitä kerroit, on joku syy.
        Jokin tärkeä syy. Ehkä oot ns "säästöliekillä" koska sua varten on tarkoitettu jotain merkittävää ja sitä varten sun pitää nyt "levätä" ja "nollata" ittees.
        Sua varten on jotain erityistä tarkoitettu!

Sä oot erityinen, ja tärkeä osa jotain sanomattoman mahtavaa ja tärkeää!
        Sussa on jotain mitä ei monessa ole. En osaa selittää mitä tarkoitan.

Mutta usko tää, sä olet osa jotain suurta ja sulla on tärkeä tarkoitus jotain Jumalan suunnitelmissa. Löydä se jokin musiikki mistä oikeesti nautit, ei se ole syntiä vaikka joku sen synniksi ja pahuudeksi luokittelisikin.
        Jumalan mielestä se ei ole pahasta ei syntiä, eikä Jumala tuomitse sua siitä.
        Tai jotain muuta kun se musiikki, mut tärkeintä on se että sä nautit siitä,
        ja se saa sulle hyvän mielen ja olon.
        Sä tunnet itse sen sun sydämessäsi onko se pahasta tai väärin,
        mistä saat iloa, ja voimaa, ja mielenrauhan.

Anteeks tää mun kommentti.

Rakkaudella joku joka ei kuulu mihinkään yhteisöön tai seurakuntaan, joku joka Jumalan mielestä ansaitsi puhtaan uskon ja Hänen rakkauden, Jumala valitsi mut,
        ei niin että joku muu olisi päättänyt että Uskon ja Rakastan Jumalaa. Hän halusi mut tähän osaan missä nyt oonkin. Tähän että nyt kirjoitan sulle tässä. Just sulle!

Oot tärkeä, älä luovuta.
        Ikinä!

• Anonyymi00008
        UUSI

L-tryptofaanista voi olla apua. Se lisää serotoniinin muodostusta. Matala serotoniinipitoisuus on yhteydessä masennukseen. Sitä saa luontaistuotekaupoista.
        Mirtazapin-lääkkeestä voi myös olla apua. Vaatii lääkärin kirjoittaman reseptin.

• UUSI

Kyllä ne puhvelien jorinat seuroisa lissää apatiaa ellei ossaa ottaa niitä porinoita camphuumorin kannalta. 🎪🤡📖

• Anonyymi00009
      UUSI

Mutta jos se ei auta että tulee herjaavaan uskoon, niin silloin tauti on jo lähes kuolemaksi. Mikään ei voi piristää enemmän kuin kunnon herjaaminen ja vaikka ei oikein alkuun edes keksi kovin hyviä herjoja, niin latelee samoja tilanteeseen kuin tilanteeseen niin se voitaa kaikki mahdolliset kemialliset sekä henkiset avut. Eihän mikään hivele ihmisen omanarvontuntoa niin paljon kuin se että voi herjaamalla tuntea olevansa muita parempi, yleveämpi, pyhempi ja vielä ainut, joka pääsee taivaaseen.

Ja jos ei tiedä miten aloittaa, niin esimerkkejä kyllä löytää ja pystyy tekemään vaikka tikusta asiaa kun ottaa onkin vain kohteekseen, niin ei sinällään ole mitään väliä onko herjassa edes siteeksi totta vaan kaikki tähtää vain oman mielenerveyden puolesta toimieksi ja sillä niin pelastaa itsensä. Eikä siten kenenkään pidä siitä hermostua jos vahingossa herja tietää paikkansa. Pitää vain kiittää Herraa että löytynyt niin mainio parannuskeino monille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      292
      8566
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      72
      5191
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      289
      4579
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      63
      3179
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      2
      2637
    6. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      4
      2012
    7. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      6
      1903
    8. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      112
      1892
    9. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      1793
    10. Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!

Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.
      Tv-sarjat
      0
      1760
    Aihe