Hei te jotka olette lopettaneet psyykenlääkkeet. Näkyikö se verikokeiden arvoissa?
Lääkkeiden lopettajat
67
513
Vastaukset
- Anonyymi00001
Riippuu lääkkeestä.
Klozapiini (Leponex)
→ yleisimmin mitattu; vaatii myös säännölliset verenkuvaseurannat
Olantsapiini (Zyprexa)
Ketiapiini (Seroquel)
Risperidoni (Risperdal)
Aripipratsoli (Abilify)
Paliperidoni (Invega)
Haloperidoli
Tsuklopentiksoli (Cisordinol)- Anonyymi00002
Noista mun mielestä otetaan lääkearvot joista näkee arvot. Muuten ei toki näe.
Eli jos käytät noita ja lopetat ilman lupaa se näkyy - Anonyymi00006
Risperdal oli mulla joskus käytössä.
Silloin ei ainakaan seurattu verikokein tai ainakaan minulta. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Risperdal oli mulla joskus käytössä.
Silloin ei ainakaan seurattu verikokein tai ainakaan minulta.Eri käytäntöjä varmasti sit olemassa
- Anonyymi00011
Anonyymi00002 kirjoitti:
Noista mun mielestä otetaan lääkearvot joista näkee arvot. Muuten ei toki näe.
Eli jos käytät noita ja lopetat ilman lupaa se näkyyJos te paskiaiset luulette voivanne jättää lääkkeet ottamatta, niin silloin ne otetaan joko hoitajan valvonnassa tai suljetulla injektoidaan neulalla
Te ette voi kusettaa meitä! - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos te paskiaiset luulette voivanne jättää lääkkeet ottamatta, niin silloin ne otetaan joko hoitajan valvonnassa tai suljetulla injektoidaan neulalla
Te ette voi kusettaa meitä!No tuliko nyt parempi olo, kun pääsit meuhkaamaan ?
- Anonyymi00022
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos te paskiaiset luulette voivanne jättää lääkkeet ottamatta, niin silloin ne otetaan joko hoitajan valvonnassa tai suljetulla injektoidaan neulalla
Te ette voi kusettaa meitä!Psykiatria se vasta suurinta kusetusta onkin. Uskotellaan vastaanotolle tuleville potilaille, että heitä autetaan heidän kohtaamissaan vastoinkäymisissä, ahdistuksessa, tai elämässä olevissa ongelmissa. Todellisuudessa psykiatriassa ei tarjota asiakkaille, kuin diagnooseja ja lääkkeitä. Psykososiaalista tukeakin annetaan vain sairausidentiteetin ja kuuliaisen potilaan roolin omaksumiseen ja lääkkeiden käyttöön liittyvissä asioissa. Ei mihinkään muuhun. - Annetuilla diagnooseilla ja millään lääkkeillä ei ratkaista ja selvitetä niitä yksilön elämässä olevia oikeita ja todellisia ongelmia. Sen päälle lääkkeitä käyttävälle tulee vielä lisää haittaa, harmia ja vahinkoa hänen käyttämistään lääkkeistä. Lääkkeiden aiheuttamat haittavaikutukset saattavat aiheuttaa paitsi extrapsyramidaalioireita, seksuaalisen toiminnan häiriöitä ja viedä kokonaan tunteet. Ja huom. se tunnepuolikin kuuluu jokaisen ihmisen elämään. Se, että jollekin annetaan jokin diagnoosi, heitetään johonkin lokeroon, tai pidetään vain jonkin diagnoosin kantajana ei ole mikään oikeutus rasistiselle, tai ihmisoikeuksia rikkovalle toiminnalle. Lääkkeisiin pakottaminen on ihmisoikeuksien vastaista toimintaa ja rikkoo ihmisten perusoikeuksia.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Psykiatria se vasta suurinta kusetusta onkin. Uskotellaan vastaanotolle tuleville potilaille, että heitä autetaan heidän kohtaamissaan vastoinkäymisissä, ahdistuksessa, tai elämässä olevissa ongelmissa. Todellisuudessa psykiatriassa ei tarjota asiakkaille, kuin diagnooseja ja lääkkeitä. Psykososiaalista tukeakin annetaan vain sairausidentiteetin ja kuuliaisen potilaan roolin omaksumiseen ja lääkkeiden käyttöön liittyvissä asioissa. Ei mihinkään muuhun. - Annetuilla diagnooseilla ja millään lääkkeillä ei ratkaista ja selvitetä niitä yksilön elämässä olevia oikeita ja todellisia ongelmia. Sen päälle lääkkeitä käyttävälle tulee vielä lisää haittaa, harmia ja vahinkoa hänen käyttämistään lääkkeistä. Lääkkeiden aiheuttamat haittavaikutukset saattavat aiheuttaa paitsi extrapsyramidaalioireita, seksuaalisen toiminnan häiriöitä ja viedä kokonaan tunteet. Ja huom. se tunnepuolikin kuuluu jokaisen ihmisen elämään. Se, että jollekin annetaan jokin diagnoosi, heitetään johonkin lokeroon, tai pidetään vain jonkin diagnoosin kantajana ei ole mikään oikeutus rasistiselle, tai ihmisoikeuksia rikkovalle toiminnalle. Lääkkeisiin pakottaminen on ihmisoikeuksien vastaista toimintaa ja rikkoo ihmisten perusoikeuksia.
Edelliseen tekstiin korjaus: monet neuroleptit aiheuttavat käyttäjälleen extrapyramidaalioireita, jotka voivat olla todella vaikeita.
Jos tarkoitus on todella edistää henkistä hyvinvointia, niin on syytä miettiä vakavasti, edistävätkö psyykelääkkeet sitä todella ja oikeasti, ainakaan pidemmässä juoksussa, eli pidempiaikaisessa käytössä? Jos lääkkeet esim. aiheuttavat muuta neurologista, hermostollista, häiriöitä lihasten toimintaan, tai toimintakykyyn, niin minun mielestä, ne eivät ainakaan lisää ja todellakaan edistä mitään henkistä hyvinvointia ja terveyttä. Elämänlaatua harvemmin edes tutkitaan ja kysellään. Koska näyttää siltä, että alalla oleville on tärkeintä vain se, että heidän diagnosoimansa potilaat käyttävät heille määrättyjä lääkkeitä. Tämä on tullut aika selväksi esim. viimeisten vuosien aikana mediassa asiantuntijoiden antamista haastatteluista. Niissä korostetaan surullisen paljon, lähes saarnaamistyyliin, että lääkkeiden säännöllinen käyttö on A ja O, yksi hoidon merkittävimpiä kulmakiviä. Mutta entäpä jos potilaalle annettu diagnoosi on ollut alunperinkin väärä ja hänelle määrätyt lääkkeet vain huonontavat potilaan vointia, olotilaa ja hyvinvointia.
Omalla kohdallani sairastuin alkoholismiin, käytettyäni niin masennus, kuin neuroleptilääkkeitä melkein 20 vuoden ajan. Jos ihmisellä on jatkuvasti ahdistuneisuutta, akatisiaa, ja anhedoniaa, niin sitä voi vain kuvitella, että mitä se tekee ihmiselle? Tai ainakin suosittelen tekemään rooliin hyppäämistä. Se on oikeasti tietyllä tavalla helvetti. Lopulta siinä ei ole paljon vaihtoehtoja, kuin että joutuu pohtimaan, että haluaako voida koko ajan huonosti; ja että onko mitään syytä, tai järkeä käyttää sellaisia lääkkeitä, joista ei ole sinulle itsellesi välttämättä mitään hyötyä, vaan enemmänkin haittaa. Tätä ei alalla olevat koskaan mieti. Joskus joutuu kyseenalaistamaan sinulle vakuutettuja dogmeja ja teesejä, esim. alallahan uskotellaan, että tehdyt diagnoosit ja lääkemääräykset ovat aina oikein tehtyjä. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Edelliseen tekstiin korjaus: monet neuroleptit aiheuttavat käyttäjälleen extrapyramidaalioireita, jotka voivat olla todella vaikeita.
Jos tarkoitus on todella edistää henkistä hyvinvointia, niin on syytä miettiä vakavasti, edistävätkö psyykelääkkeet sitä todella ja oikeasti, ainakaan pidemmässä juoksussa, eli pidempiaikaisessa käytössä? Jos lääkkeet esim. aiheuttavat muuta neurologista, hermostollista, häiriöitä lihasten toimintaan, tai toimintakykyyn, niin minun mielestä, ne eivät ainakaan lisää ja todellakaan edistä mitään henkistä hyvinvointia ja terveyttä. Elämänlaatua harvemmin edes tutkitaan ja kysellään. Koska näyttää siltä, että alalla oleville on tärkeintä vain se, että heidän diagnosoimansa potilaat käyttävät heille määrättyjä lääkkeitä. Tämä on tullut aika selväksi esim. viimeisten vuosien aikana mediassa asiantuntijoiden antamista haastatteluista. Niissä korostetaan surullisen paljon, lähes saarnaamistyyliin, että lääkkeiden säännöllinen käyttö on A ja O, yksi hoidon merkittävimpiä kulmakiviä. Mutta entäpä jos potilaalle annettu diagnoosi on ollut alunperinkin väärä ja hänelle määrätyt lääkkeet vain huonontavat potilaan vointia, olotilaa ja hyvinvointia.
Omalla kohdallani sairastuin alkoholismiin, käytettyäni niin masennus, kuin neuroleptilääkkeitä melkein 20 vuoden ajan. Jos ihmisellä on jatkuvasti ahdistuneisuutta, akatisiaa, ja anhedoniaa, niin sitä voi vain kuvitella, että mitä se tekee ihmiselle? Tai ainakin suosittelen tekemään rooliin hyppäämistä. Se on oikeasti tietyllä tavalla helvetti. Lopulta siinä ei ole paljon vaihtoehtoja, kuin että joutuu pohtimaan, että haluaako voida koko ajan huonosti; ja että onko mitään syytä, tai järkeä käyttää sellaisia lääkkeitä, joista ei ole sinulle itsellesi välttämättä mitään hyötyä, vaan enemmänkin haittaa. Tätä ei alalla olevat koskaan mieti. Joskus joutuu kyseenalaistamaan sinulle vakuutettuja dogmeja ja teesejä, esim. alallahan uskotellaan, että tehdyt diagnoosit ja lääkemääräykset ovat aina oikein tehtyjä.Sen verran vielä korjaan edellistä tekstiä, että sairastuin alkoholismiin käytettyäni psyykeläääkkeitä noin kymmenen vuoden ajan. Senkin jälkeen vielä siis käytin psyykelääkkeitä, mutta lopetin niiden käytön juuri tuosta edellämainitusta syystäkin. Ja hyvästä syystä, En nähnyt enää mitään syytä, tai järkeä käyttää sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat enemmänkin haittaa, kuin mitään varsinaista hyötyä. Ja ihan hyvin menee edelleenkin, noin viisi vuotta lääkkeiden lopettamisesta.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Sen verran vielä korjaan edellistä tekstiä, että sairastuin alkoholismiin käytettyäni psyykeläääkkeitä noin kymmenen vuoden ajan. Senkin jälkeen vielä siis käytin psyykelääkkeitä, mutta lopetin niiden käytön juuri tuosta edellämainitusta syystäkin. Ja hyvästä syystä, En nähnyt enää mitään syytä, tai järkeä käyttää sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat enemmänkin haittaa, kuin mitään varsinaista hyötyä. Ja ihan hyvin menee edelleenkin, noin viisi vuotta lääkkeiden lopettamisesta.
Minäkin olen ollut jo vuosikausia ilman lääkkeitä.
Kerran kävi niin, että lääkäri yritti ehdottaa mielialalääkettä tupakoinnin lopettamisen tueksi. Sanoin hänelle suoraan, että minulla on huonoja kokemuksia psyykenlääkkeistä, ja kerroin, että jos alkaisin lääkettä käyttämään, tunteet latistuisivat, mieliala menisi sen takia alas, ja minusta tulisi sellainen, ettei millään olisi mitään väliä, ja sen seurauksena tulisi varmaankin päihteet takaisin kuvioihin (olen toipunut alkoholisti).
Lääkäri sanoi ymmärtävänsä ja keskustelu siitä lääkkeestä loppui siihen. - Anonyymi00035
Anonyymi00022 kirjoitti:
Psykiatria se vasta suurinta kusetusta onkin. Uskotellaan vastaanotolle tuleville potilaille, että heitä autetaan heidän kohtaamissaan vastoinkäymisissä, ahdistuksessa, tai elämässä olevissa ongelmissa. Todellisuudessa psykiatriassa ei tarjota asiakkaille, kuin diagnooseja ja lääkkeitä. Psykososiaalista tukeakin annetaan vain sairausidentiteetin ja kuuliaisen potilaan roolin omaksumiseen ja lääkkeiden käyttöön liittyvissä asioissa. Ei mihinkään muuhun. - Annetuilla diagnooseilla ja millään lääkkeillä ei ratkaista ja selvitetä niitä yksilön elämässä olevia oikeita ja todellisia ongelmia. Sen päälle lääkkeitä käyttävälle tulee vielä lisää haittaa, harmia ja vahinkoa hänen käyttämistään lääkkeistä. Lääkkeiden aiheuttamat haittavaikutukset saattavat aiheuttaa paitsi extrapsyramidaalioireita, seksuaalisen toiminnan häiriöitä ja viedä kokonaan tunteet. Ja huom. se tunnepuolikin kuuluu jokaisen ihmisen elämään. Se, että jollekin annetaan jokin diagnoosi, heitetään johonkin lokeroon, tai pidetään vain jonkin diagnoosin kantajana ei ole mikään oikeutus rasistiselle, tai ihmisoikeuksia rikkovalle toiminnalle. Lääkkeisiin pakottaminen on ihmisoikeuksien vastaista toimintaa ja rikkoo ihmisten perusoikeuksia.
Jos edes saisi psykososiaalista tukea. Kun edes saisi sitä muutaki kui lääkkeitä
- Anonyymi00040
Anonyymi00024 kirjoitti:
Sen verran vielä korjaan edellistä tekstiä, että sairastuin alkoholismiin käytettyäni psyykeläääkkeitä noin kymmenen vuoden ajan. Senkin jälkeen vielä siis käytin psyykelääkkeitä, mutta lopetin niiden käytön juuri tuosta edellämainitusta syystäkin. Ja hyvästä syystä, En nähnyt enää mitään syytä, tai järkeä käyttää sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat enemmänkin haittaa, kuin mitään varsinaista hyötyä. Ja ihan hyvin menee edelleenkin, noin viisi vuotta lääkkeiden lopettamisesta.
Korjaa vaan.
Taitaa yhä olla korjaamista.Sen verran sekavaa tekstiä pukkaa yhä olemaan että ei selvää saa. - Anonyymi00044
Anonyymi00040 kirjoitti:
Korjaa vaan.
Taitaa yhä olla korjaamista.Sen verran sekavaa tekstiä pukkaa yhä olemaan että ei selvää saa.Sinä puolestaan voit alkaa kerrata alakoulun oppeja. Siellä opetellaan lukemaan. Myös aikuiset voivat oppia lukemaan. Sr tietysti vaatii enemmän omaa panostusta jos ei ole enää oppivelvollisuuden piirissä.
- Anonyymi00045
Anonyymi00011 kirjoitti:
Te ette voi kusettaa meitä!Opettele hallitsemaan tunteesi. Sinut saatetaan ottaa silloin paremmin tosissaan.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Opettele hallitsemaan tunteesi. Sinut saatetaan ottaa silloin paremmin tosissaan.
Hän on varmaan joku kyynistynyt ja elämäänsä kyllästynyt alan "rautainen" ammattilainen.
Ikäväähän se on tuollaisia kommentteja lukea, kun ihmisellä on noin sairas asenne.
Nimenomaan, tunteiden hallinta voisi tehdä hänelle hyvää, siitä olisi muutkin kiitollisia. - Anonyymi00051
Anonyymi00046 kirjoitti:
Hän on varmaan joku kyynistynyt ja elämäänsä kyllästynyt alan "rautainen" ammattilainen.
Ikäväähän se on tuollaisia kommentteja lukea, kun ihmisellä on noin sairas asenne.
Nimenomaan, tunteiden hallinta voisi tehdä hänelle hyvää, siitä olisi muutkin kiitollisia.Jos en olis ite nähny en uskois mut turhan moni tollasia
- Anonyymi00003
Kerro eka mikä lääke ja millaset verikokeet
- Anonyymi00004
Kyllähän se voi näkyä maksa-arvoissa
- Anonyymi00005
Sen takia verikokeet mitk'ä otetaan tärkeä tietää. Ja toi ei yksinään kerro mitään jos arvot on ok rajoissa
- Anonyymi00008
Kun lopetin neuroleptien käytön, kerroin siitä psykiatrille ihan suoraan, rehellisesti. Ei heidän tarvinneet millään verikokeilla katsoa, syönkö lääkkeet vai en.
Rehellisenä ihmisenä en ole koskaan viitsinyt lähteä niin sanotusti "huijauslinjalle" terveydenhuollossa.
On ainakin itsellä parempi olla, kun on rehellinen. Ei vaivaa omatunto.- Anonyymi00009
Tää toki jos näät psykiatria. Kerran 6kk vaikea sanoa mitään
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tää toki jos näät psykiatria. Kerran 6kk vaikea sanoa mitään
Itse näin silloin aikoinaan tosi harvoin psykiatria. Lopetin lääkkeen pikkuhiljaa annosta laskemalla. Olin ollut täysin ilman lääkettä jo puoli vuotta siinä vaiheessa, kun oli sitten aika psykiatrille. Käynnin yhteydessä kerroin hänelle, että olin lopettanut lääkkeen puoli vuotta aiemmin.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Itse näin silloin aikoinaan tosi harvoin psykiatria. Lopetin lääkkeen pikkuhiljaa annosta laskemalla. Olin ollut täysin ilman lääkettä jo puoli vuotta siinä vaiheessa, kun oli sitten aika psykiatrille. Käynnin yhteydessä kerroin hänelle, että olin lopettanut lääkkeen puoli vuotta aiemmin.
Toki helppoa pillereiden kaa. Injektiot sit vaikeita
- Anonyymi00015
Ei ehkä omatunto mutta lääkkeet, kun ne laitetaan pakolla.
- Anonyymi00017
Rehellisyyden kannalla olen.Mutta psykiatriassa joskus pitää huijata jos ei halua lisää ongelmia.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Rehellisyyden kannalla olen.Mutta psykiatriassa joskus pitää huijata jos ei halua lisää ongelmia.
Mutta miltä se huijaaminen tuntuu omasta mielestä ? Auttaako se henkiseen olotilaan, jos lähtee huijauslinjalle ? Voisi ajatella, että jos on vaikkapa ahdistusta, niin huijaaminen ei ainakaan poista sitä.
Ja muutenkin, terveysasioissa ylipäänsä ei ole hyvä huijata, ettei hoideta väärin. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mutta miltä se huijaaminen tuntuu omasta mielestä ? Auttaako se henkiseen olotilaan, jos lähtee huijauslinjalle ? Voisi ajatella, että jos on vaikkapa ahdistusta, niin huijaaminen ei ainakaan poista sitä.
Ja muutenkin, terveysasioissa ylipäänsä ei ole hyvä huijata, ettei hoideta väärin.No kun ne lääkärit ei anyway kuuntele
- Anonyymi00025
Anonyymi00019 kirjoitti:
No kun ne lääkärit ei anyway kuuntele
Tämä, ne ei kuuntele. Joskus huijasin lääkeasioissa, nykyään olen lopettanut ihan rehellisesti koska olin injektiolla eikä se muutoin onnistunut. Näin on kieltämättä paljon parempi kuin huijaamalla. Tuntuu hyvältä että hoitohenkilöt tietävät etten käytä lääkkeitä. Kun sitä kuuluisa kunnon romahdusta ei tulekaan, vaikka aikaa kuluu, niin tuntuu hyvältä. Toki nöyränä pitää olla, kun alttius on aina olemassa.
- Anonyymi00027
Anonyymi00019 kirjoitti:
No kun ne lääkärit ei anyway kuuntele
Tarkoitatko, ettei ne kuuntele, jos puhuu totta, vai ettei ne kuuntele, jos niitä huijaa ?
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tarkoitatko, ettei ne kuuntele, jos puhuu totta, vai ettei ne kuuntele, jos niitä huijaa ?
Kumpaakin
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kumpaakin
Sekin on eri asia, kuunteleeko joku, vai kuuleeko se oikeasti, mitä toinen sanoo.
Miksi sinusta tuntuu, ettei sinua kuunnella ? Mitä haluaisit lääkärien sinulta kuulevan, ja miten reagoivan ? - Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sekin on eri asia, kuunteleeko joku, vai kuuleeko se oikeasti, mitä toinen sanoo.
Miksi sinusta tuntuu, ettei sinua kuunnella ? Mitä haluaisit lääkärien sinulta kuulevan, ja miten reagoivan ?Ei tunnu vaan tiedän. Näkee kantaan kirjattuna ihan eri mitä sanoin. Jos sanon et x-asia pelottaa ja tiedän sen olevan pelko=kirjattu jotain ihan muuta.
Tai sit ei laitettu mitä sanoin tai ei oteta mun huolia tosissaan. Sama muuten pätee kyll somaattisen puolen lääkäreihin. Tos buranaa ja ota lepoa vaikka kipeä käsi (jossa sit hiusmurtuma)
- Anonyymi00014
Te kaikki ymmärsitte väärin. Tarkoitin, että kun lopetitte lääkkeet ja kävitte verikokeissa sen jälkeen aikojen päästä, niin paraniko kolesteroli-, maksa-, munuais- ja sokeriarvot? Psykoosilääkkeet kun tahtoo nostaa noita arvoja.
- Anonyymi00016
Mulla ei vaikka käytin klotsapiinia 6v. Mulla pysy koko ajan kaikki normiarvoissa eli muutosta ei itelläni ollu mihinkään. Tosin uskoisin et yleensä näkyy eroa mut jokainen toki yksilö
- Anonyymi00020
Minä sanoin että voi vaikuttaa maksa-arvoihin. Minulla ei tosin vaikuttanut mihinkään veriarvoihin. Eli veriarvot on hyvät.
- Anonyymi00033
Anonyymi00020 kirjoitti:
Minä sanoin että voi vaikuttaa maksa-arvoihin. Minulla ei tosin vaikuttanut mihinkään veriarvoihin. Eli veriarvot on hyvät.
Jep. Ei mullakaan. Ainut mikä muuttu oli hemoglobiini. Tosin se voi olla muustasyystä kun mulla oli sh päällä
- Anonyymi00041
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mullaki vaikutti maksa-arvoihin.
Epäili heti alkoholia.
Sanoin heti että otetaan tämä b-peth.Se arvo oli minimissä ni loppu se epäily siihen.
- Anonyymi00021
Kannattaa olla syömättä pölhöjen lääkkeitä,jaa vaan suinkin voi. Ei niistä loppujen lopuksi ole,kuin haittaa.
- Anonyymi00028
Mä söin lääkkeitä silloin, kun olin pölhö. Kun pölhöys meni ohi, lopetin lääkityksen.
- Anonyymi00029
Kyllä mä mielummin syön unettomuuteen lääkkeitä kuin valvon.Miutta sinä saat valvoa kaikki yöt ja päivät jos se tukee sun hyvinvointia ja terveyttä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kyllä mä mielummin syön unettomuuteen lääkkeitä kuin valvon.Miutta sinä saat valvoa kaikki yöt ja päivät jos se tukee sun hyvinvointia ja terveyttä.
Ottaisin toki lääkettä, jos sellaista tarvitsisin.
- Anonyymi00036
Anonyymi00032 kirjoitti:
Vaikuttaa että tarvitset
- Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
Itse en kutsu itseäni pölhöksi kun käytän unettomuuteen lääkettä. Minulle siitä ei ole ollut haittaa. Mutta eihän kaikille lääkkeet sovi.
- Anonyymi00047
Anonyymi00036 kirjoitti:
Vaikuttaa että tarvitset
Jaa, etpä taida kuitenkaan tuntea minua. Toki saat sanoa ihan mitä itse haluat, sitä sanotaan sananvapaudeksi.
Pikku lisäys; en ole tarvinnut lääkkeitä kohta 15:een vuoteen. Eli akuuttia tarvettakaan ei taida juuri nyt olla. - Anonyymi00048
Anonyymi00037 kirjoitti:
Itse en kutsu itseäni pölhöksi kun käytän unettomuuteen lääkettä. Minulle siitä ei ole ollut haittaa. Mutta eihän kaikille lääkkeet sovi.
On ihan hienoa, että osa ihmisistä hyötyy lääkkeistään. Ja kannattaahan niitä käyttää silloin.
- Anonyymi00056
Anonyymi00048 kirjoitti:
On ihan hienoa, että osa ihmisistä hyötyy lääkkeistään. Ja kannattaahan niitä käyttää silloin.
Kukaan ei käytännössä hyödy lääkkeistä.Se on usko siihen.
Käytännössä se on plasebo vaikutus. - Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Kukaan ei käytännössä hyödy lääkkeistä.Se on usko siihen.
Käytännössä se on plasebo vaikutus.Vähän lääkevastaista mut lääkkeitä on niin monta ettei toi plasebo kyllä selitä kaikkea. En sais nukuttua ilman lääkkeitä nykyään
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Vähän lääkevastaista mut lääkkeitä on niin monta ettei toi plasebo kyllä selitä kaikkea. En sais nukuttua ilman lääkkeitä nykyään
Niin minäkin aikoinaan kuvittelin että en saa unta ja nukuttua ilman lääkkeitä.Mutta senkin asian sain kuntoon ilman lääkkeitä.
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
Vähän lääkevastaista mut lääkkeitä on niin monta ettei toi plasebo kyllä selitä kaikkea. En sais nukuttua ilman lääkkeitä nykyään
Sinun pitäs ymmärtää että et sä oikiasti nuku.Se on sitä plaseboa.Lääke unta on ihan turha verrata luonnolliseen uneen.
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Sinun pitäs ymmärtää että et sä oikiasti nuku.Se on sitä plaseboa.Lääke unta on ihan turha verrata luonnolliseen uneen.
Tiedän. Mut mielummin nukun näin kuin en ollenkaan. Traumat näkyy kamalina painajaisina
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Tiedän. Mut mielummin nukun näin kuin en ollenkaan. Traumat näkyy kamalina painajaisina
Mielummin unilääkkeitä kuin et nään unta joka ikinen yö missä hoitaja murhaa/kiduttaa yms mua. Valinta on aika helppo
- Anonyymi00062
Anonyymi00058 kirjoitti:
Niin minäkin aikoinaan kuvittelin että en saa unta ja nukuttua ilman lääkkeitä.Mutta senkin asian sain kuntoon ilman lääkkeitä.
RIippuu varmaan miksi ei nuku. Mulla on terapia mut senkin kaa painajaisista pääsyssä voi mennä vuosia. Et eipä valintaa ole aina lääkkeille.
Samoin mielialalääkkeitä tarttin aikoinaan oikeesti, ahdistuskin on aika paska kaveri - Anonyymi00063
Anonyymi00061 kirjoitti:
Mielummin unilääkkeitä kuin et nään unta joka ikinen yö missä hoitaja murhaa/kiduttaa yms mua. Valinta on aika helppo
Kaannattas traumat käsitellä ihan muutoin kuin unilääkkeillä.
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Kaannattas traumat käsitellä ihan muutoin kuin unilääkkeillä.
Oon terapiassa joo mut tässä menee vuosia varmaan koska Kela jne. Eli eipä täs valinnan varaa ole
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Oon terapiassa joo mut tässä menee vuosia varmaan koska Kela jne. Eli eipä täs valinnan varaa ole
Onnea matkaan.
Musiikki terapialla käsittelin omat trauamat muutamassa viikossa. - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Onnea matkaan.
Musiikki terapialla käsittelin omat trauamat muutamassa viikossa.Riippuu varmaan traumoista ja kuinka usein C-PTSD on vähän pidempi projekti. Kokeillaan ja katotaan mikä toimii. Olis tarkotus ja toive et pääsisin lääkkeistä ennen joulua eroon mut... Sen näkee sit
- Anonyymi00067
Anonyymi00058 kirjoitti:
Mutta sinä olet sinä, jotkut muut ovat muita, he eivät ole sinä.
En minäkään lääkkeistä hyötynyt enää vuosien jälkeen, mutta en voi mennä muille sanomaan, hyötyvätkö he, vai eivät.
Ja jos vaikka lääkkeellä olisi se placebo vaikutus, niin hyvähän sekin sitten on, jos tuntee lääkkeestä avun saavansa. Ihan sama kai siinä vaiheessa, auttaako lääke oikeasti, vai auttaako pelkkä ajatus siitä, että lääke auttaa.
- Anonyymi00038
Et lopeta niitä tost noin vaan!
Ne pitää hitaasti pikkuhiljaa vähentäen lopettaa.
Ja mieluusti sit sillai et joku seurailee sun vointia tyyliin koko aika.- Anonyymi00039
Ja se joka seurailee ja on sun kaa pitää olla sellanen joka osaa "lukea" sua ja tosiaan reilusti sanoo jos huomaa jotain haitallista. Ja joka tarvittaessa soittaa piipaapiipaan välittämättä suututko.
- Anonyymi00042
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ja se joka seurailee ja on sun kaa pitää olla sellanen joka osaa "lukea" sua ja tosiaan reilusti sanoo jos huomaa jotain haitallista. Ja joka tarvittaessa soittaa piipaapiipaan välittämättä suututko.
Olen lopettanut jo aikoja sitten ilman mitään seurantaa. No panic. Halusin vain tietää miten lopetus teillä lopettaneilla näkyy veriarvoissa kun myrkkyjen vaikutus loppuu kehossa.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Olen lopettanut jo aikoja sitten ilman mitään seurantaa. No panic. Halusin vain tietää miten lopetus teillä lopettaneilla näkyy veriarvoissa kun myrkkyjen vaikutus loppuu kehossa.
Mulla ei veriarvoissa mitenkään vaikka 550mg klotsapiinia oli pahimmillaan. Tiedän tosin muutaman joilla itseasiassa arvot romahti lopetuksen yhteydessä (en tosin tiedä miksi, ehkä niillä joku muu ongelma) mut syy jäi aina vähän mysteeriksi ja ne korjaantu 6kk sisällä mut piti käydä seurannassa
- Anonyymi00049
Anonyymi00042 kirjoitti:
Mulla ei lääkkeet vaikuttanut veriarvoihin, ei maksa-, kilpirauhas-., eikä muihinkaan arvoihin.
Pari neuroleptiä aiheutti sydämen rytmiin jotain häiriötä, GT-rytmi, eli johtumisrytmi piteni lääkkeiden takia. - Anonyymi00053
Mä lopetin aikoinaan n puolenvuoden lääkityksen jälkeen kaikki kerralla.
No siitä ei seurannut mitään.Kyllä ne varotti uudesta osasto hoitojaksosta.Mutta sitä ei ole vieläkään tullut ja siitä on jo kulunut lähes 11vuotta. - Anonyymi00055
Anonyymi00049 kirjoitti:
Mulla ei lääkkeet vaikuttanut veriarvoihin, ei maksa-, kilpirauhas-., eikä muihinkaan arvoihin.
Pari neuroleptiä aiheutti sydämen rytmiin jotain häiriötä, GT-rytmi, eli johtumisrytmi piteni lääkkeiden takia.Maksassa voi silti olla vaurioita vaikka maksa kokeet on ok.
- Anonyymi00068
Anonyymi00055 kirjoitti:
Maksassa voi silti olla vaurioita vaikka maksa kokeet on ok.
Juu, tiedän. Kyllä minulla rasvamaksakin on ollut jo vuosikausia, arvot kuitenkin kunnossa.
Koepalakin on otettu joitain vuosia sitten, ja diagnoosina rasvamaksa.
- Anonyymi00050
Kannattaa tutustua homeopatiaankin, auttavat usein jopa pysyvämmin kuin tavalliset lääkkeet. Aina kannattaa myös alkaa auttamaan muita ihmisiä niin omat ongelmat unohtyuu ihmisten osoittaessa kiitollisuutta ja siinä karmakin hupenee samalla. Sen lisäksi henkisyyttäkään ei saisi unohtaa jos sitä puolta ei kehitä niin sekin voi lisätä psyykkisiä ongelmia. Ihminen kun ei ole pelkkä fyysinen ja psyykkinen eikä taloudellinenkaa olento vaan myös henkinen. Henkiset saavutukset voi vieläpä viedä seuraavaan elämäänkin eli siitä asteesta mihin on edennyt voi jatkaa, kun taas rahat, lääkkeet ja yliopisto opiskelut on jätettävä taakseen.
- Anonyymi00052
Nyt taas piru istui avun päälle ,kun ruohonjuuri auttaa tarjoaa eteerisiäöljyä
vaivoihin.
MUTTA LAILLISTA ON TUPAKAT JOITA TARJOTAAN AIVAN LAPSILLE
NIISSÄ SAA OLLA MAKUJA MANSIKASTA LÄHTIEN JOTKA KOUKUTTAA
JA TUHOAA AIVOT !
kukaan ei noussut tupakkaa vastaan
MUTTA NYT VAARATTON ETEERIÖLJY NOSTETAAN TIKUN NOKKAAN
HÄVETKÄÄ !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708