Ei ainakaan tämän kylän jos Karjalaista uskominen, koulusta pitää erottaa kun ei yhteisiin sääntöihin sopeuduta. Siperiaan joutas tuommoset!
Nuorissako tulevaisuus
10
319
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tulevaisuuttahan se on huonokin tulevaisuus.
- Anonyymi00002
Säännöt ovat tehty rikottaviksi, ainakin muinoin kun itse koulussa olin. Kiinni ei saanut jäädä suuristakaan virheistä..
Itse olin ongelmanuori, terrorisoin kaikenlaista ja kaikkea. Tykinlaukauksia rakennusten auloihin, tulipaloja, ryyppäämistä, ym... Jälki istunnot ym. oli tuttu juttu.. Poliisikin tuli tutuksi muutamaan otteeseen..
Nyt olen perheellinen mies, normaali kansalainen, en kadu mitään..- Anonyymi00005
Ei sitten ole älyä tullut vieläkään huomioida toisia ja katua tyhmiä, rumia tekojaan. Nöf.Nöfffffiiiih.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei sitten ole älyä tullut vieläkään huomioida toisia ja katua tyhmiä, rumia tekojaan. Nöf.Nöfffffiiiih.
Miksi katumaan menneisyyttä jos on kunnon kansalainen ja perheenisä..
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miksi katumaan menneisyyttä jos on kunnon kansalainen ja perheenisä..
Oletko korvannut aineelliset vahingot?
- Anonyymi00003
Itke sitä, että suomen kansalaista ei voi lähettää Siperiaan.
- Anonyymi00004
Nuorilla ei ole okussa tulevaisuutta, korkeintaan näillä häiriköillä...
- Anonyymi00007UUSI
Monia syitä on olemassa miksi Pohjois-karjalassa ei voi kehittyä tervettä itsetuntoa nykyisillä arvoilla ja tavoilla mutta kerron niistä yhden tärkeimmistä.
Oikeus yksityisyyteen on määritelty ihmisoikeudeksi joka korostaa sen merkitystä. Kun lapsi ja nuori kasvaa kulttuurissa jossa ei kunnioiteta toisen ihmisen erillisyyttä ja yksityisyyttä, vaan lapsen asiat pienestä pitäen tehdään julkisiksi ja muidenkin asioiksi, niin ihmiselle ei jää mitään omaa. Ja kun ihmiselle ei jää mitään joka oliis vain hänen, niin hänelle ei kehity omaa persoonaa ja identiteettiä eikä edes tervettä itsetuntoa.
Ongelma on siinä että kieroon kasvaneet aikuiset toimii tavalla joka on täysin vahingollinen lapsen kehitykselle ja itseuntoa ei kehity. Pohjois-karjalassa ihmisestä kehittyy vain lauman osanen eikä oma erillinen yksilönsä. Ihmisen kuuluisi olla erilainen ja edustaa itseään, ei suinkaan laumaa,
Muualta maakuntaan tulleena näkee tämän ongelman erityisen selvästi. Toki usein ne paikallisetkin jotka muuttavat muualle ja heidän silmänsä aukeavat.
Kun kaikki toisten asiat juorutaan pitkin kyliä, tehdään monenlaista vahinkoa ihmisarvolle. Ei vain juorujen kohteille vaan myös lapsille ja nuorille. Riistetään heidän itsetunnon kehitys. Heistä kasvaa aikuisvauvoja jotka tarvii joka asiaan toisten tukea eivätkä seiso omilla jaloillaan kuten vastuullisen aikuisen tulisi seisoa jo esimerkin vuoksi nuorille.- Anonyymi00008UUSI
Totta kirjoittelet. Olen junantuoma Pohjois-Karjalassa jota työn puolesta kierrän, Outokumpu ja lähikunnat ovat tuttuja niin kuin yleensä Joensuun ympäristökin. Asun Joensuussa jossa olen viihtynyt hyvin mutta Outokumpu erottuu kuin pohjantähti taivaalla negatiivisimpana ympäristönä Pohjois-Karjalassa. Ero ilmapiirissä Polvijärveen ja Liperiin on järkyttävä, käsinkosketeltava..
Mitä isot edellä sitä lapset perässä, voin sanoa että otan osaa Outokumpulaiset lapset ja nuoret, aina voi muuttaa muualle ja elää elämäänsä vapaassa ilmapiirissä... - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Totta kirjoittelet. Olen junantuoma Pohjois-Karjalassa jota työn puolesta kierrän, Outokumpu ja lähikunnat ovat tuttuja niin kuin yleensä Joensuun ympäristökin. Asun Joensuussa jossa olen viihtynyt hyvin mutta Outokumpu erottuu kuin pohjantähti taivaalla negatiivisimpana ympäristönä Pohjois-Karjalassa. Ero ilmapiirissä Polvijärveen ja Liperiin on järkyttävä, käsinkosketeltava..
Mitä isot edellä sitä lapset perässä, voin sanoa että otan osaa Outokumpulaiset lapset ja nuoret, aina voi muuttaa muualle ja elää elämäänsä vapaassa ilmapiirissä...Sitten varmaan ymmärrämme toisiamme muualta tänne tulleina. Minulla kokemukseni on Lieksan alueelta jossa on kamalaa kyttäystä, juoruilua ja kateutta. Totaalinen yksityisyyden puute. kaikki asiat levitetään ilman mitään myötätuntoa että mille toisesta tuntuu.
Narsismi täällä on hyvin voimallista. Ei oteta vastuuta. Lapsellisuus näkyy alueella hyvinkin varttuneissa ihmisissä.
Jotkut on empaattisia mutta hekin juoruaa liikaa koska ovat kasvaneet sellaiseen väärään malliin vaikka eivät kaikki pahaa puhukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat1027107Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur4166858SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden1625122Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien954042Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal953976Kun täällä kysytään aina vaan naisilta
Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en723917Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr103692Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.03390Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil82232Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?
Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema161819