Nuorissako tulevaisuus

Anonyymi-ap

Ei ainakaan tämän kylän jos Karjalaista uskominen, koulusta pitää erottaa kun ei yhteisiin sääntöihin sopeuduta. Siperiaan joutas tuommoset!

19

1220

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tulevaisuuttahan se on huonokin tulevaisuus.

• Anonyymi00002

Säännöt ovat tehty rikottaviksi, ainakin muinoin kun itse koulussa olin. Kiinni ei saanut jäädä suuristakaan virheistä..

Itse olin ongelmanuori, terrorisoin kaikenlaista ja kaikkea. Tykinlaukauksia rakennusten auloihin, tulipaloja, ryyppäämistä, ym... Jälki istunnot ym. oli tuttu juttu.. Poliisikin tuli tutuksi muutamaan otteeseen..

Nyt olen perheellinen mies, normaali kansalainen, en kadu mitään..

• Anonyymi00005

Ei sitten ole älyä tullut vieläkään huomioida toisia ja katua tyhmiä, rumia tekojaan. Nöf.Nöfffffiiiih.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei sitten ole älyä tullut vieläkään huomioida toisia ja katua tyhmiä, rumia tekojaan. Nöf.Nöfffffiiiih.

Miksi katumaan menneisyyttä jos on kunnon kansalainen ja perheenisä..

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Miksi katumaan menneisyyttä jos on kunnon kansalainen ja perheenisä..

Oletko korvannut aineelliset vahingot?

• Anonyymi00003

Itke sitä, että suomen kansalaista ei voi lähettää Siperiaan.

• Anonyymi00004

Nuorilla ei ole okussa tulevaisuutta, korkeintaan näillä häiriköillä...

• Anonyymi00007

Monia syitä on olemassa miksi Pohjois-karjalassa ei voi kehittyä tervettä itsetuntoa nykyisillä arvoilla ja tavoilla mutta kerron niistä yhden tärkeimmistä.

Oikeus yksityisyyteen on määritelty ihmisoikeudeksi joka korostaa sen merkitystä. Kun lapsi ja nuori kasvaa kulttuurissa jossa ei kunnioiteta toisen ihmisen erillisyyttä ja yksityisyyttä, vaan lapsen asiat pienestä pitäen tehdään julkisiksi ja muidenkin asioiksi, niin ihmiselle ei jää mitään omaa. Ja kun ihmiselle ei jää mitään joka oliis vain hänen, niin hänelle ei kehity omaa persoonaa ja identiteettiä eikä edes tervettä itsetuntoa.

Ongelma on siinä että kieroon kasvaneet aikuiset toimii tavalla joka on täysin vahingollinen lapsen kehitykselle ja itseuntoa ei kehity. Pohjois-karjalassa ihmisestä kehittyy vain lauman osanen eikä oma erillinen yksilönsä. Ihmisen kuuluisi olla erilainen ja edustaa itseään, ei suinkaan laumaa,

Muualta maakuntaan tulleena näkee tämän ongelman erityisen selvästi. Toki usein ne paikallisetkin jotka muuttavat muualle ja heidän silmänsä aukeavat.

Kun kaikki toisten asiat juorutaan pitkin kyliä, tehdään monenlaista vahinkoa ihmisarvolle. Ei vain juorujen kohteille vaan myös lapsille ja nuorille. Riistetään heidän itsetunnon kehitys. Heistä kasvaa aikuisvauvoja jotka tarvii joka asiaan toisten tukea eivätkä seiso omilla jaloillaan kuten vastuullisen aikuisen tulisi seisoa jo esimerkin vuoksi nuorille.

• Anonyymi00008

Totta kirjoittelet. Olen junantuoma Pohjois-Karjalassa jota työn puolesta kierrän, Outokumpu ja lähikunnat ovat tuttuja niin kuin yleensä Joensuun ympäristökin. Asun Joensuussa jossa olen viihtynyt hyvin mutta Outokumpu erottuu kuin pohjantähti taivaalla negatiivisimpana ympäristönä Pohjois-Karjalassa. Ero ilmapiirissä Polvijärveen ja Liperiin on järkyttävä, käsinkosketeltava..

Mitä isot edellä sitä lapset perässä, voin sanoa että otan osaa Outokumpulaiset lapset ja nuoret, aina voi muuttaa muualle ja elää elämäänsä vapaassa ilmapiirissä...

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Totta kirjoittelet. Olen junantuoma Pohjois-Karjalassa jota työn puolesta kierrän, Outokumpu ja lähikunnat ovat tuttuja niin kuin yleensä Joensuun ympäristökin. Asun Joensuussa jossa olen viihtynyt hyvin mutta Outokumpu erottuu kuin pohjantähti taivaalla negatiivisimpana ympäristönä Pohjois-Karjalassa. Ero ilmapiirissä Polvijärveen ja Liperiin on järkyttävä, käsinkosketeltava..

Mitä isot edellä sitä lapset perässä, voin sanoa että otan osaa Outokumpulaiset lapset ja nuoret, aina voi muuttaa muualle ja elää elämäänsä vapaassa ilmapiirissä...

Sitten varmaan ymmärrämme toisiamme muualta tänne tulleina. Minulla kokemukseni on Lieksan alueelta jossa on kamalaa kyttäystä, juoruilua ja kateutta. Totaalinen yksityisyyden puute. kaikki asiat levitetään ilman mitään myötätuntoa että mille toisesta tuntuu.

Narsismi täällä on hyvin voimallista. Ei oteta vastuuta. Lapsellisuus näkyy alueella hyvinkin varttuneissa ihmisissä.

Jotkut on empaattisia mutta hekin juoruaa liikaa koska ovat kasvaneet sellaiseen väärään malliin vaikka eivät kaikki pahaa puhukkaan.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Äitis on pohjanoteeraus, sinä tulit

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Äitis on pohjanoteeraus, sinä tulit

Narsisti olet kommenttisi perusteella.

Kiellät totuuden kun se riipaisee liian syvältä...

• Anonyymi00011

Sanoisin, jotta oli virhe laittaa sekä yläaste että ala-aste samaan kouluun. Nyt ne isommat ovat esimerkkeinä nuoremmille, jotka tahtovat isompien suosioon ja tekevät mitä vain päästäkseen siihen.

Siihen kuuluu huumeita myöten kaikki, mikä on kielletty!

• Anonyymi00012

Suuren suuri virhe oli.. Huumeet, jopa alkoholi, tupakka leviää koulussa estoitta.

Opettajat voimattomia, poliisi on yleensä kaukana.. Vahtimestari oli muinoin ainakin ylä asteella, nyt voisi palkata 2 vartijaa pentuja kaitsemaan...

• Anonyymi00015

Olin ylä-asteella 80-luvulla. Silloin erotettiin useampi koulusta. Ei siitä lehdessä kirjoitettu. Silloin tais erottaminen sujua helpommin.

Noista erotetuista moni pääty linnaan nuorena. Yks kuolikin ennenaikojaan

• Anonyymi00016

Pesty sillä demongratsialla kaikki.

• Anonyymi00017

pelkosissa on tulevaisuus

• Anonyymi00019

Ai tumpissa? 😀

• Anonyymi00018

Nuorisosta on tulossa henkisiä arvoja kunnioittavia, joogaavia, meditoivia etc. Intialainen tiedemies ja Guru ennusti jo vuonna 1979, että Suomesta tulee yksi ensimmäisistä maista, jossa Prout talous- ja yhteiskunta teoria tullaan toteuttamaan käytännössä, sekin pohjautuu henkisiin arvoihin.

Aiheesta tulee luennoimaan englanniksi Helsinkiin joogi Krishnasevananda, 20.3, klo 18.00 - 18.15 Oodin ryhmähuone 3.

Tämän Gurun mukaan suomalaiset ovat maailman rehellisin kansa ja Suomella on hyvin mystinen menneisyy, ollut yhteys Atlantikseenkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      237
      1471
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      282
      1043
    3. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      94
      814
    4. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      772
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      723
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      110
      619
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      585
    8. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      574
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      548
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      41
      491
    12. 32
      481
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      465
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      77
      451
    15. Pelasta mut tältä tuskalta

Jo!!!
      Ikävä
      32
      429
    16. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      29
      421
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      412
    18. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      400
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe