Jokohan mahtaa olla selvinnyt, mihin suuntaan ollaan menossa, lämpimämpään vai kylmempään.
Ilmaston muutos
197
1181
Vastaukset
- Anonyymi00001
Maapallo lämpenee. Paikalliset sääilmiöt äärevöityy ja vuosivaihtelut kasvaa.
- Anonyymi00103
Juuri näin. Keskilämpötila kohoaa, mutta ääri-ilmiöt lisääntyvät: kuumuus, kylmyys, kuivuus, tulvat, myrskyt.
- Anonyymi00129
Anonyymi00103 kirjoitti:
Juuri näin. Keskilämpötila kohoaa, mutta ääri-ilmiöt lisääntyvät: kuumuus, kylmyys, kuivuus, tulvat, myrskyt.
Mutta minkäs teet? Auttaako syvällinen tiedostaminen itse asiaa? Ei ilmasto ole ihmisen käsissä.
- Anonyymi00003
lopeta juominen,
niin selviää... - Anonyymi00004
Suomeen tulee lämpimämmät kesät, ei tarvitse enää matkustella niin usein etelän lämpöön.
- Anonyymi00049
Juuri kerrottiin, että suomalaiset ovat niin outoa kansaa, että eniten matkustetaan etelän aurinkoon Suomen harvinaisten helteiden aikaan keskikesällä.
- Anonyymi00071
voihan sinne viidenkymmen asteen helteeseen,
joku juoppo juntti matkustaa,
halvan viinan takia... - Anonyymi00081
Anonyymi00071 kirjoitti:
halvan viinan takia...Halpa viina on aina hyvä syy matkustaa, vaikka kauemmaksikin! ☝️😀
- Anonyymi00109
tulee varmaan hyvä olo,
kun imee alkoholia,
50 asteen lämmössä... - Anonyymi00127
Anonyymi00109 kirjoitti:
tulee varmaan hyvä olo,
kun imee alkoholia,
50 asteen lämmössä...Joo ja viina tekee myös kauniiksi ja fiksuksi. Joisit sinäkin viinaa!
- Anonyymi00198
Anonyymi00049 kirjoitti:
Juuri kerrottiin, että suomalaiset ovat niin outoa kansaa, että eniten matkustetaan etelän aurinkoon Suomen harvinaisten helteiden aikaan keskikesällä.
Minä kävin 90 luvulla ensiksi naisen kanssa (missi kisoissa hyvin pärjännyt, häiriöitä) kaksi kertaa syksyllä.
Sitten kohtasin upean hiihtäjätytön, hänen kanssaan kävi viitenä jouluna. Häiriöitä en ollut, hänellä oli sen näköinen roppa, että katsoivat kyllä, ja arvelivat ilmeisesti itsepuoluslajien harrastajaksi. Mutta, niiden harrastaja olin minä. Mutta itse asia, joulun aikaan oli sopiva aika olla lomalla, yhdellä kertaa tosin tuli hiekkamyrsky Saharasta. Minulla oli kohtuu suuri yritys, joulun aika oli siksi sopiva. - Anonyymi00199
Anonyymi00071 kirjoitti:
halvan viinan takia...Mikäs junyyi itte oot, ei, minä tiedän huono käytöksinen juntti.
- Anonyymi00005
Kyllähän tuo jokusen pakkaspäivänkin piti vähän aikaa sitten, mutta eiköhän se siitä viimeistään maaliskuun loppupuolella ala lämpimämpään päin taas suuntautua.
- Anonyymi00006
Koko maapallon tammikuu oli mittaushistorian viidenneksi lämpimin. Jos Suomen ylle lirvahtaa vähän siperian pakkasia, ei se muuta ilmastonmuutosta mihinkään suuntaan. Maapallo on aika paljon isompi paikka kuin joensuulaisen asunnon ikkunasta katsoen luulisi.
- Anonyymi00007
Juurikin näin. Älkää arvioiko muutosta omasta napanöyhtästä.
- Anonyymi00008
Viidenneksi lämpimin...?
Entäs ne neljä lämpimämpää, kaukaisin varmaan liki 200 vuotta sitten?
Eikö silloin muutos ollut katastrofaalista kuten nyt?
Enemmän tuo panikointi ja vouhottaminen tulee sieltä napanöyhdästä, ei ilmaston luontaiselle vaihtelulle mitään ihminen mahda vaikka kuinka panikoisi. - Anonyymi00026
Anonyymi00008 kirjoitti:
Viidenneksi lämpimin...?
Entäs ne neljä lämpimämpää, kaukaisin varmaan liki 200 vuotta sitten?
Eikö silloin muutos ollut katastrofaalista kuten nyt?
Enemmän tuo panikointi ja vouhottaminen tulee sieltä napanöyhdästä, ei ilmaston luontaiselle vaihtelulle mitään ihminen mahda vaikka kuinka panikoisi.Enpä löydä aikakirjoista mainintaa että nuo aiemmat lämpimät vuodet olisi aiheuttaneet minkäänlaista kauhua ja liikehdintää. Se taitaa olla nykyajan muoti-ilmiö että pitää olla olevinaan niin valveutuneita vaikka ei asialle mitään mahtaisikaan.
- Anonyymi00100
Ilmaston muutos on hieman eri, kuin säätilan muutos !
- Anonyymi00115
Anonyymi00100 kirjoitti:
Ilmaston muutos on hieman eri, kuin säätilan muutos !
Ihan totta? Kiitti kun kerroit, oi viisas ilmastotietäjä!
- Anonyymi00009
Ainakin tulevat yöt ovat menossa kylmempään suuntaan mut varmaan kevättä kohden lämpimämpään suuntaan. Oliko tässä hakemasi vastaus?
- Anonyymi00010
Tässä taitavat olla napit vastakkain ahvenen selkäevät, kirkon seinät ja muut kulmakarvat vastaan laajemmat teknisemmät tutkimukset.
Hmmm...- Anonyymi00020
Laajemmat tekniset tutkimukset ovat viherhörhöjen miehittämissä yliopistoissa laadittuja viheruskontunnustuksia ja jopa sähköautobisneksen tilaamia "tutkimuksia", joissa tilaaja antaa tutkimustuloksen ja "tutkijat" tekevät siihen sopivan "tutkimuksen".
Näin tutkimus palvelee sekä viheruskoa että muka ilmastonmuutosta vastaan kamppailevaa teollisuusbisnestä.
Omaa viheruskoa pyritään levittämään noilla "tutkimuksilla", ihan samoin kuin kristinuskoa raamatulla ja molemmat ovat ihan yhtä uskottavia. - Anonyymi00104
Anonyymi00020 kirjoitti:
Laajemmat tekniset tutkimukset ovat viherhörhöjen miehittämissä yliopistoissa laadittuja viheruskontunnustuksia ja jopa sähköautobisneksen tilaamia "tutkimuksia", joissa tilaaja antaa tutkimustuloksen ja "tutkijat" tekevät siihen sopivan "tutkimuksen".
Näin tutkimus palvelee sekä viheruskoa että muka ilmastonmuutosta vastaan kamppailevaa teollisuusbisnestä.
Omaa viheruskoa pyritään levittämään noilla "tutkimuksilla", ihan samoin kuin kristinuskoa raamatulla ja molemmat ovat ihan yhtä uskottavia.Edellinen kirjoittaja yrittää lietsoa epäluuloa tiedettä vastaan. Todennäköisesti Putinin käskystä, hämmentääkseen länsimaita.
- Anonyymi00116
Anonyymi00104 kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja yrittää lietsoa epäluuloa tiedettä vastaan. Todennäköisesti Putinin käskystä, hämmentääkseen länsimaita.
No niin, johan se putinkin siihen löytyi... 😂😂
Olette te viherniiskut niin suloisia...
- Anonyymi00011
Siperian pitkät pakkasjaksot saattavat synnyttää mielikuvan kaiken muuttumattomuudesta.
Aloittaja näyttäisi oelvan henkilö, joka elää omassa pienessä maailmassaan, eikä seuraa tapahtumia laajemmin, ja jos seuraakin, niin ei välitä, koska ne tapahtumat on niin kaukana.
Nyt näyttää siltä, että hän teki koko maapalloa koskevan päätelmän paikallisesta säätilasta.
Lopulta hän vetäisi päänsä ulos rectumistaan ja esitti kysymyksen, jolla on tarkoitus kyseenalaistaa ilmastonmuutos, ja nimenomaan se lämpeneminen.
Ei ihan "natsannut".
Huippututkijat ovat tehneet laskelmia ja päätelmiä, ja nyt he puhuvat aika ikävään sävyyn. Ihmiselle voi hyvinkin tulla hiki muuallakin, kuin suomalaisessa saunassa. Saunasta pääsee jäähylle, mutta ilmaston lämpeneminen ei anna sitä mahdollisuutta.
Saattaa käydä todella "kälysesti", jopa koko populaatio voi kadota. Ihmiskunnan loppu olisi ehkä parasta mitä on kuulunut aikoihin. Ei maapallo tarvitse ihmistä, mutta ihminen tarvitsee maapalloa.
Tämän pallon ihminen on tavallaan ainutlaatuinen, mutta vastaavia evoluution harjoitelmia löytyy universumista miljoonittain. Tarkoitan sitä, että jos ns. Homo Sapiens on niin tyhmä, että pilaa elinmahdollisuutensa, niin antaa tuhoutua.
En tosin usko, että koko tämänkään pallon popula katoaa tähän lämpenemiseen, mutta leikkaustapa voi olla tehokkaampi, kuin Purran "sakset". Sanokaamme vähintään 99,99 %.
Jo seuraavan sadan vuoden aikana tulllaan näkemään todella raju muutos.
1,5 asteen lämpötilan nousun raja piti toteutua jossakin vaiheessa tulevaisuudessa. Toisin kävi ja tuo raja saavutettiin 2024.
Kolmiulotteisessa maailmassa voidaan vaihtaa paikkaa lähes vapaasti, mutta kun mukaan otetaan neljäs ulottuvuus eli aika, niin tilanne muuttuu. Ajassa ei voi peruuttaa, se oli ja meni.
Jos tai kun kato käy, niin (mahdollisesti) jäljelle jäävillä on hyvät mahdollisuudet elää nykysukupolvia fiksummin ja ehkäpä maapallokin toipuu, vaikkei entiselleen tulekaan.
Tuossa YLE:n uutisessa on hyvin tuoretta tietoa ilmiöstä ja siitä kuinka lopullista se jossakin vaiheessa on. Mahdollisesti jo nyt.
"Trumpistien" ajattelua on tietysti turha yrittää muuttaa tietoa jakamalla, koska vastaanottavalla puolellakin pitäisi olla aivot.
https://yle.fi/a/74-20209804- Anonyymi00013
Kiitos perusteellisista "tiedoista". Saatko palkkasi ns. tutkijana vai oletko tuulimyllytehtailija, vihreä nyt kuitenkin. Kuinka monta kertaa olet matkustanut lentokoneella ja kirjoitatko tarinoitasi energiaystävällisellä tekoälyllä?
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kiitos perusteellisista "tiedoista". Saatko palkkasi ns. tutkijana vai oletko tuulimyllytehtailija, vihreä nyt kuitenkin. Kuinka monta kertaa olet matkustanut lentokoneella ja kirjoitatko tarinoitasi energiaystävällisellä tekoälyllä?
En minäkään kaikkea ymmärtänyt mutta toisin kuin sinä en reagoi ärsyyntymällä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
En minäkään kaikkea ymmärtänyt mutta toisin kuin sinä en reagoi ärsyyntymällä.
Et vai! Älä viitsi vähätellä, sillä varmastikin ymmärrät kaiken ja erityisesti enemmän kuin miljoonat, lukemattomat muut ihmiset YHTEENSÄ, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä!
Sinun ei tarvitse muuta kuin kuitata kaikki muu, pieninkin arvostelu osaamistasi, tietojasi, taitojasi sekä lopppumattoman suurta älyllisyyttäsi vastaan sanoilla: "Trumpistien" ajattelua on tietysti turha yrittää muuttaa tietoa jakamalla, koska vastaanottavalla puolellakin pitäisi olla aivot" Se on sillä selvä eikä muuta tarvita!
Minä olen aivan eri ihminen kuin hän jolle vastasit noin, mutta kirjoittamasi perusteella tämä kaikki tuli kerralla selväksi. Suosittelenkin sinua avaamaan oman, kaikenlaisten perimmäisiä ja muuttumattomia totuutksia julkituovan foorumin, missä esillä olevat ja esille tulevat asiat ovat sinun täydellisen erehtymättömällä tiedollasi ja mielipiteelläsi lopullisesti ja muuttumattomasti oikeiksi vahvistettu! - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Et vai! Älä viitsi vähätellä, sillä varmastikin ymmärrät kaiken ja erityisesti enemmän kuin miljoonat, lukemattomat muut ihmiset YHTEENSÄ, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä!
Sinun ei tarvitse muuta kuin kuitata kaikki muu, pieninkin arvostelu osaamistasi, tietojasi, taitojasi sekä lopppumattoman suurta älyllisyyttäsi vastaan sanoilla: "Trumpistien" ajattelua on tietysti turha yrittää muuttaa tietoa jakamalla, koska vastaanottavalla puolellakin pitäisi olla aivot" Se on sillä selvä eikä muuta tarvita!
Minä olen aivan eri ihminen kuin hän jolle vastasit noin, mutta kirjoittamasi perusteella tämä kaikki tuli kerralla selväksi. Suosittelenkin sinua avaamaan oman, kaikenlaisten perimmäisiä ja muuttumattomia totuutksia julkituovan foorumin, missä esillä olevat ja esille tulevat asiat ovat sinun täydellisen erehtymättömällä tiedollasi ja mielipiteelläsi lopullisesti ja muuttumattomasti oikeiksi vahvistettu!Lisään vielä sen verran että erityisen sopiva nimi perimmäisiä ja muuttumattomia totuuksia julkituovalle foorumille, missä esillä olevat ja esille tulevat asiat ovat sinun täydellisen erehtymättömällä tiedollasi ja mielipiteelläsi lopullisesti ja muuttumattomasti oikeiksi vahvistettu, on "Korkein totuus"
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
En ole tuulimyllytehtailija, en tutkija, enkä myöskään vihreä, mutta suhtautumiseni luontoon suojeleva. Mielestäni ihmisen täytyy rajoittaa toimiaan siten, ettei maapallon kestokykyä ylitetä.
Tästä huolimatta olen matkustanut satoja kertoja lentäen, ja lentänyt (siis ohjannut konetta) itsekin. Työt on tehtävä ja kävellen olisi kovin hidasta matkata vaikkapa Hampuriin (tässä olisi sinulle "iskun" paikka - jään odottamaan).
Käytän joskus tekoälyä, mutta siitä energiaystävällisyydestä en osaa sanoa, koska siihen en ole vielä ennättänyt perehtyä, hyvä kun muistutit.
En kirjoita tekstejäni tekoälyllä, mutta haen tietoa netistä ja mm. siinähän sitä tekoälyä tulee käytettyä. Tarjolle tulevan tiedon pyrin varmistamaan useammasta lähteestä.
Minulle syntyi vaikutelma, että sinä olet pettynyt tekoälyyn. Näin voi käydä, jos kuvittelee, että tekoäly myötäilee vastapuolen ajatuksia. Se kommentoi kyllä asiallisesti, mutta sanoo kyllä reilusti oman "mielipiteensä". Kyllähän sitä nyt ihminen närkästyy vähemmästäkin. - Anonyymi00024
Anonyymi00018 kirjoitti:
Lisään vielä sen verran että erityisen sopiva nimi perimmäisiä ja muuttumattomia totuuksia julkituovalle foorumille, missä esillä olevat ja esille tulevat asiat ovat sinun täydellisen erehtymättömällä tiedollasi ja mielipiteelläsi lopullisesti ja muuttumattomasti oikeiksi vahvistettu, on "Korkein totuus"
Uskonlahko olisi myös erityisen suositeltava ympäristö! 😆 Kaikilla niillä on korkein totuus eikä poikkeavia mielipiteitä sallita!
- Anonyymi00067
Anonyymi00023 kirjoitti:
En ole tuulimyllytehtailija, en tutkija, enkä myöskään vihreä, mutta suhtautumiseni luontoon suojeleva. Mielestäni ihmisen täytyy rajoittaa toimiaan siten, ettei maapallon kestokykyä ylitetä.
Tästä huolimatta olen matkustanut satoja kertoja lentäen, ja lentänyt (siis ohjannut konetta) itsekin. Työt on tehtävä ja kävellen olisi kovin hidasta matkata vaikkapa Hampuriin (tässä olisi sinulle "iskun" paikka - jään odottamaan).
Käytän joskus tekoälyä, mutta siitä energiaystävällisyydestä en osaa sanoa, koska siihen en ole vielä ennättänyt perehtyä, hyvä kun muistutit.
En kirjoita tekstejäni tekoälyllä, mutta haen tietoa netistä ja mm. siinähän sitä tekoälyä tulee käytettyä. Tarjolle tulevan tiedon pyrin varmistamaan useammasta lähteestä.
Minulle syntyi vaikutelma, että sinä olet pettynyt tekoälyyn. Näin voi käydä, jos kuvittelee, että tekoäly myötäilee vastapuolen ajatuksia. Se kommentoi kyllä asiallisesti, mutta sanoo kyllä reilusti oman "mielipiteensä". Kyllähän sitä nyt ihminen närkästyy vähemmästäkin.Joo, lopetetaan hengittäminen ja piereminen, kyllä se siitä sitten niin.
- Anonyymi00082
Kuka on kyseenalaistanut ilmastonmuutoksen?
Ainoastaan ihmisen vaikutus siihen on kyseenalainen.
Syy ilmastonmuutoksiin löytyy maapallon kiertoradan muodosta auringon ympäri ja muutokset tulee automaattisesti olipa täällä ihmisiä tai ei. - Anonyymi00106
Anonyymi00082 kirjoitti:
Kuka on kyseenalaistanut ilmastonmuutoksen?
Ainoastaan ihmisen vaikutus siihen on kyseenalainen.
Syy ilmastonmuutoksiin löytyy maapallon kiertoradan muodosta auringon ympäri ja muutokset tulee automaattisesti olipa täällä ihmisiä tai ei.Ilmastonmuutokset johtuvat SEKÄ luontaisista syistä ETTÄ ihmisen teoista. Eivät ne sulje toisiaan pois.
- Anonyymi00117
Anonyymi00106 kirjoitti:
Ilmastonmuutokset johtuvat SEKÄ luontaisista syistä ETTÄ ihmisen teoista. Eivät ne sulje toisiaan pois.
Muutokset tapahtuu vaikka ihmisiä ei olisikaan.
- Anonyymi00144
Anonyymi00117 kirjoitti:
Muutokset tapahtuu vaikka ihmisiä ei olisikaan.
"Muutokset tapahtuu vaikka ihmisiä ei olisikaan."
Kyllä, tuhansissa vuosissa. Ihminen on käynyt painamassa raskaasti kaasua siihen moottoriin.
Ongelma on siinä, ettei mikään tällä planeetalla ehdi sopeutua siihen. - Anonyymi00184
Anonyymi00144 kirjoitti:
"Muutokset tapahtuu vaikka ihmisiä ei olisikaan."
Kyllä, tuhansissa vuosissa. Ihminen on käynyt painamassa raskaasti kaasua siihen moottoriin.
Ongelma on siinä, ettei mikään tällä planeetalla ehdi sopeutua siihen.Sitä ei ihminen päätä. Kyllä luonto asiansa hoitaa.
- Anonyymi00012
Nyt on sopivasti pakkasta.
- Anonyymi00014
Eiköhän nuo omituiset sään vaihtelut johdu juuri ilmastonmuutoksesta. On myös todistettu että muutos on osaltaan ihmisten aiheuttamaa. Turhaa kinaamista tuo erimieltä oleminen, asioistahan voi ottaa selvää eikä vain kaveripiirissä päätellä mikä on oikein.
- Anonyymi00021
Ilmasto muuttuisi vaikka maapallolla ei olisi ainoatakaan ihmistä, aina on muuttunut ja muuttuu tulevaisuudessakin.
Kukaan ei ilmastonmuutosta kiistä, ainoastaan ihmisen vaikutuksen siihen ja mainitsemillasi kinaavilla erimieltä olevilla voi olla paljon realistisempi näkemys asiasta kuin teillä tuulimyllyjä vastaan sotivilla ilmaston pelastajilla, jotka ette edes tajua tajua panikoivanne ja vouhottavanne turhaan ja tekevänne ihan turhaa työtä.
Kyllä luonto asiat hoitaa ilman teidän ja muiden ihmisten apuakin. - Anonyymi00031
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ilmasto muuttuisi vaikka maapallolla ei olisi ainoatakaan ihmistä, aina on muuttunut ja muuttuu tulevaisuudessakin.
Kukaan ei ilmastonmuutosta kiistä, ainoastaan ihmisen vaikutuksen siihen ja mainitsemillasi kinaavilla erimieltä olevilla voi olla paljon realistisempi näkemys asiasta kuin teillä tuulimyllyjä vastaan sotivilla ilmaston pelastajilla, jotka ette edes tajua tajua panikoivanne ja vouhottavanne turhaan ja tekevänne ihan turhaa työtä.
Kyllä luonto asiat hoitaa ilman teidän ja muiden ihmisten apuakin.Ompahan kommentti, nyt ei muuta kuin selailet vähän nettiä ja luet muutakin kuin samaa mieltä olevien julkaisuja.
- Anonyymi00036
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ompahan kommentti, nyt ei muuta kuin selailet vähän nettiä ja luet muutakin kuin samaa mieltä olevien julkaisuja.
Sinunkin kannattaisi lukea muutakin kuin aivopesevää vihermanipulaatiota ja ennen kaikkea opetella ajattelemaan asioita ihan itse.
Mikä tosin voi olla vaikeaa jos viheraivopesu on jo tehonnut ja ei asioita ymmärrä, eikä näe maapallon historian perspektiiviä, vaan katsoo asioita vain oman napansa lähimaastosta vihreiden linssien läpi.
Mutta kommentoi vaan, onhan se ihan viihdyttävää nähdä että jotkut luulevat olevansa luontoa mahtavampia.
Eräänlainen jumaluusharha tuokin ilmastonmuutosta vastaan taisteleminen. - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sinunkin kannattaisi lukea muutakin kuin aivopesevää vihermanipulaatiota ja ennen kaikkea opetella ajattelemaan asioita ihan itse.
Mikä tosin voi olla vaikeaa jos viheraivopesu on jo tehonnut ja ei asioita ymmärrä, eikä näe maapallon historian perspektiiviä, vaan katsoo asioita vain oman napansa lähimaastosta vihreiden linssien läpi.
Mutta kommentoi vaan, onhan se ihan viihdyttävää nähdä että jotkut luulevat olevansa luontoa mahtavampia.
Eräänlainen jumaluusharha tuokin ilmastonmuutosta vastaan taisteleminen.Huomena on vielä koulupäivä niin kysyhän äidinkielen opettajalta miten osallistutaan keskusteluihin. Tähän mennessä nuo sinun kommentit on vain oman mielipiteen tuputtamista tyyliin mie olen oikiassa. Yksikään niistä ei ota kantaa minun tekstiini vaan olet jostain saanu päähäs että olen joku ilmastoaktivisti. Yksinkertainen asia, ihminen on omalta osaltaan syyllinen ilmastonmuutokseen. Mitähän siellä peruskoulussa oikein opetetaan kun ei tällaisesta ees keskustella. Aika huonoa provoilua nuo sinun kirjotukset.
- Anonyymi00043
Anonyymi00038 kirjoitti:
Huomena on vielä koulupäivä niin kysyhän äidinkielen opettajalta miten osallistutaan keskusteluihin. Tähän mennessä nuo sinun kommentit on vain oman mielipiteen tuputtamista tyyliin mie olen oikiassa. Yksikään niistä ei ota kantaa minun tekstiini vaan olet jostain saanu päähäs että olen joku ilmastoaktivisti. Yksinkertainen asia, ihminen on omalta osaltaan syyllinen ilmastonmuutokseen. Mitähän siellä peruskoulussa oikein opetetaan kun ei tällaisesta ees keskustella. Aika huonoa provoilua nuo sinun kirjotukset.
Voi kun minun opettajani ovat kuolleet jo n. 20 v. sitten, joten nyt pitää mennä ihan omillaan ja kommentoida ihan näin eläkeläispohjalta.
Oletkos koskaan analysoinut omia mielipiteitäsi ja kommenttejasi, eikö ne sitten ole "vain oman mielipiteen tuputtamista tyyliin mie olen oikiassa?"
Kannattaisi joskus katsoa siihen peiliin, vaikka se vihertääkin niin avoimin silmin sieltä saattaisi totuuskin näkyä...
Opi penska ajattelemaan ja tule sitten keskustelemaan aikuisten kanssa!
Nyt et siihen vielä kykene. - Anonyymi00047
Anonyymi00043 kirjoitti:
Voi kun minun opettajani ovat kuolleet jo n. 20 v. sitten, joten nyt pitää mennä ihan omillaan ja kommentoida ihan näin eläkeläispohjalta.
Oletkos koskaan analysoinut omia mielipiteitäsi ja kommenttejasi, eikö ne sitten ole "vain oman mielipiteen tuputtamista tyyliin mie olen oikiassa?"
Kannattaisi joskus katsoa siihen peiliin, vaikka se vihertääkin niin avoimin silmin sieltä saattaisi totuuskin näkyä...
Nyt et siihen vielä kykene.No kerrohan mikä kohta mulla on omien mielipiteitten tuputtamista?
- Anonyymi00051
Anonyymi00047 kirjoitti:
No kerrohan mikä kohta mulla on omien mielipiteitten tuputtamista?
Ethän muuta teekään, lisäksi yrität mitätöidä toisten eriävät mielipiteet jyräämällä.
Et ole kovinkaan vakuuttava keskustelija. - Anonyymi00055
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ethän muuta teekään, lisäksi yrität mitätöidä toisten eriävät mielipiteet jyräämällä.
Et ole kovinkaan vakuuttava keskustelija.Eiköhän nuo omituiset sään vaihtelut johdu juuri ilmastonmuutoksesta. On myös todistettu että muutos on osaltaan ihmisten aiheuttamaa. Turhaa kinaamista tuo erimieltä oleminen, asioistahan voi ottaa selvää eikä vain kaveripiirissä päätellä mikä on oikein.
Tässä minun laittama kommentti, missähän siinä on tuputtamista. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Eiköhän nuo omituiset sään vaihtelut johdu juuri ilmastonmuutoksesta. On myös todistettu että muutos on osaltaan ihmisten aiheuttamaa. Turhaa kinaamista tuo erimieltä oleminen, asioistahan voi ottaa selvää eikä vain kaveripiirissä päätellä mikä on oikein.
Tässä minun laittama kommentti, missähän siinä on tuputtamista.Onhan se nyt outoa että säät vaihtelee. Eihän ne koskaan aiemmin ole niin tehneet...
Nuo todistelut ihmisen vaikutuksesta ovat sitä viherpropagandaa, viheryliopistoissa laadittuja viheruskontunnustuksia, joita tilataan tukemaan ilmastonmuutoksen varjolla tehtävää globaalia suur-bisnestä, suoranaista huijausta.
Mutta hauskaa panikointia vaan, jospa sillä olisi vaikutusta ilmastoon. - Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Onhan se nyt outoa että säät vaihtelee. Eihän ne koskaan aiemmin ole niin tehneet...
Nuo todistelut ihmisen vaikutuksesta ovat sitä viherpropagandaa, viheryliopistoissa laadittuja viheruskontunnustuksia, joita tilataan tukemaan ilmastonmuutoksen varjolla tehtävää globaalia suur-bisnestä, suoranaista huijausta.
Mutta hauskaa panikointia vaan, jospa sillä olisi vaikutusta ilmastoon.Nyt löyty sitte panikointia? Minusta tuo on vain yks kommentti muitten mukana ei sen kummempaa. Jännityksellä jään odottelemaan mitä tästä löytyy.
- Anonyymi00058
Anonyymi00043 kirjoitti:
Nyt et siihen vielä kykene.Sinulla ei ole esittää ainoatakaan perustelua tämän nopean ilmastonmuutoksen syyksi. Ei ole ollut katastrofaalisia tulivuorenpurkauksia, eikä muuta vastaavaa.
Tutkijoilla sen sijaan on esitettävänä ihan selkeitä perusteluja.
Sinun kohdallasi lienee kyse seniiliydestä, joka estää hyväksymästä tosiasioita. - Anonyymi00063
Anonyymi00058 kirjoitti:
Sinulla ei ole esittää ainoatakaan perustelua tämän nopean ilmastonmuutoksen syyksi. Ei ole ollut katastrofaalisia tulivuorenpurkauksia, eikä muuta vastaavaa.
Sinun kohdallasi lienee kyse seniiliydestä, joka estää hyväksymästä tosiasioita.Jatka ihmeessä. Mukava seurata kun ilmastoutopisti vouhottaa suu vaahdossa asiasta jolle ei mahda mitään.
Kyllä se sinullakin iän myötä tasoittuu. - Anonyymi00064
Anonyymi00057 kirjoitti:
Nyt löyty sitte panikointia? Minusta tuo on vain yks kommentti muitten mukana ei sen kummempaa. Jännityksellä jään odottelemaan mitä tästä löytyy.
Älä ota itseäsi noin vakavasti. Eiväthän muutkaan ota.
- Anonyymi00068
Anonyymi00064 kirjoitti:
Älä ota itseäsi noin vakavasti. Eiväthän muutkaan ota.
En ota vakavasti, tunnen vain myötähäpeää noin huonosta provosoinnista.
- Anonyymi00072
Anonyymi00068 kirjoitti:
En ota vakavasti, tunnen vain myötähäpeää noin huonosta provosoinnista.
Älä suotta, et sinä siihen kuitenkaan voi vaikuttaa, kuten et ilmastoonkaan.
- Anonyymi00107
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kyllä luonto asiat hoitaa ilman teidän ja muiden ihmisten apuakin.Miksi kiistät ihmisen vaikutuksen ilmastoon? Millä todistat sen? Et millään.
- Anonyymi00118
Anonyymi00107 kirjoitti:
Miksi kiistät ihmisen vaikutuksen ilmastoon? Millä todistat sen? Et millään.
Millä sinä todistat ihmisen vaikutuksen ilmastoon? Et millään.
Kukaan ei enää risuparta-kakkulalinssien tekaistuihin tutkimuksiin usko. - Anonyymi00128
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ompahan kommentti, nyt ei muuta kuin selailet vähän nettiä ja luet muutakin kuin samaa mieltä olevien julkaisuja.
Ihan hyvä ja todenmukainen kommenttihan tuo oli. Kun karsii turhan ilmastokiihkoilun asian ympäriltä pois niin tuota voisi sanoa jopa asian ytimeksi.
- Anonyymi00145
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kyllä luonto asiat hoitaa ilman teidän ja muiden ihmisten apuakin.Eli lähes 98% tiedemiehistä ja tutkijoista on väärässä, vääristelleet dataa tai muuten mukana jossain salaliitossa?
Tämä keskustelu ilmastodenialistien kanssa on tuntunut jo pitkään samalta kuin väittely flat earth-porukan kanssa. - Anonyymi00163
Anonyymi00058 kirjoitti:
Sinulla ei ole esittää ainoatakaan perustelua tämän nopean ilmastonmuutoksen syyksi. Ei ole ollut katastrofaalisia tulivuorenpurkauksia, eikä muuta vastaavaa.
Sinun kohdallasi lienee kyse seniiliydestä, joka estää hyväksymästä tosiasioita.Koululainen, seniili, persu, putinisti...?
Yrittäisit jo päättää, melkoista hakuammuntaa tuo sinun epätoivoinen ilmastouskosi.
Et vielä ole kerettiläistä tarjonnut... - Anonyymi00164
Anonyymi00145 kirjoitti:
Eli lähes 98% tiedemiehistä ja tutkijoista on väärässä, vääristelleet dataa tai muuten mukana jossain salaliitossa?
Tämä keskustelu ilmastodenialistien kanssa on tuntunut jo pitkään samalta kuin väittely flat earth-porukan kanssa.98% tiedemiehistä ja tutkijoista tutkii ihan muuta kuin ilmastonmuutosta.
Pieni osa tutkijoista, ehkä juuri tuo 2% ovat niitä viherorientoituneita "tutkijoita", jotka ovat ottaneet agendakseen ilmastoraamatun kirjoittamisen ja maailman palauttamisen kivikaudelle, tai ainakin hevosliikenteen aikaan.
Te ilmastohuuhaat olette kuin mikä tahansa kiihkomielinen uskonlahko, joka itsepintaisesti julistaa sanomaansa ilman että siinä järjelle ja normaalin arkielämän realiteeteille paljon sijaa annettaisiin. - Anonyymi00185
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tässä minun laittama kommentti, missähän siinä on tuputtamista."Turhaa kinaamista tuo erimieltä oleminen, asioistahan voi ottaa selvää eikä vain kaveripiirissä päätellä mikä on oikein."
Tässähän sinä tuputat omaa mielipidettäsi ainoana oikeana.
Erimieltä oleminen on ihan hedelmällistä, varsinkin jos on oikeassa...
- Anonyymi00017
Polaaripyörre on pelotellut, mutta sotkeeko se jatkossakin pidempiä sääennusteita.
- Anonyymi00019
Suomessa voidaan alkaa viljellä enemmän.
- Anonyymi00146
Joo, tarvitseehan ne miljoona ilmastopakolaiset ruokaa. Tosin se viljely kannattaa ajoittaa oikein ettei rankkasateet ja myrskyt vie satoa eikä kaikenmaailman itikat syö viljaa eikä viljelijää.
- Anonyymi00165
Anonyymi00146 kirjoitti:
Joo, tarvitseehan ne miljoona ilmastopakolaiset ruokaa. Tosin se viljely kannattaa ajoittaa oikein ettei rankkasateet ja myrskyt vie satoa eikä kaikenmaailman itikat syö viljaa eikä viljelijää.
Jep. heinäsirkkaparvet tulee ja sitten vedenpaisumus ja mualimanloppu.
Ihan varmasti tulee kun viherguru niin sanoo!
- Anonyymi00022
Ilmastohöpelöt saarnaavat maailmanloppua ja pelottelevat kakaratkin vauhkoiksi kauhuskenaarioillaan. Lukkojen taakse moiset apostolit pitäisi laittaa.
- Anonyymi00025
Omalta osaltani yritän kaikkeni, että Suomen ilmasto lämpenisi. Menee terveys näissä kuukausia kestävissä paukkupakkasissa. Saati että rahat riittäisi sähkölaskuun.
- Anonyymi00027
Suomeen Välimeren ilmasto ilman muuta! 👍
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Helleaallot tervetulleita että pääsee heikommista aineksista eroon. Kojootit, rotat, skorpionit, nävertäjäkovertajat, heinäsirkkaparvet ja muut pedot tervetulleita. Samoin tulvat, rutikuivat kesät ja muut maanjäristykset että päästään eteläeuroopan fiiliksiin.
- Anonyymi00126
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyllä Perämerellinen ilmasto sopii meille suomalaisille.
- Anonyymi00147
Anonyymi00027 kirjoitti:
Niin tai sitten vain muutat itse sinne välimerelle etkä pilaa muiden ilmastoa. Heh heh.
- Anonyymi00028
Minä olen huomannut, että talvella on kylmempää kuin kesällä.
- Anonyymi00037
Minulla on taas vahva epäily että kesällä saattaa olla lämpimämpää kuin talvella.
Mittaustuloksia minulla ei ole esittää, joten vannomaan en mene...
Mutta jos on, niin se on varmaan sitten sitä ilmastointimuutosta... 🤔
- Anonyymi00029
Jos ilmasto lämpenee, niin luulisi sen näkyvän parhaiten juuri täällä Suomessa, jossa hytistään äärimmäisissä pakkasissa talvi toisensa jälkeen, mutta eipähän vain nävy. oikeasti nyt on tulossa pieni jääkausi, joka on normaalia maapallon omaa sykliä. Ihmsen toimilla ei ole planeetan elämään paskankaan merkitystä.
- Anonyymi00032
Suomi kattaa noin 0,07 % maapallon koko pinta-alasta. Silloinhan pakkasessa hytisevä suomalainen tietääkin jo maailman lämpötilan kehityksestä.
- Anonyymi00033
Kerrohan paljonko pakkasta äärimmäisissä pakkasissa on. Minusta kunnon pakkastalvea ei ole ollu vuosikymmeniin.
- Anonyymi00034
Jos ilmasto lämpenee, niin Jos ilmasto lämpenee, niin luulisi sen näkyvän parhaiten sen näkyvän parhaiten luulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisiluulisi
- Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Suomi kattaa noin 0,07 % maapallon koko pinta-alasta. Silloinhan pakkasessa hytisevä suomalainen tietääkin jo maailman lämpötilan kehityksestä.
Silti suomalaisten pitäisi kurjistaa elämänsä, maksaa itsensä kipeiksi ja ratkaista jokin viherpölhöjenkeksimä "ilmastokriisi".
- Anonyymi00039
Anonyymi00035 kirjoitti:
Silti suomalaisten pitäisi kurjistaa elämänsä, maksaa itsensä kipeiksi ja ratkaista jokin viherpölhöjenkeksimä "ilmastokriisi".
Tietäminen ja maksaminen on vähän eri asia.
- Anonyymi00044
Anonyymi00039 kirjoitti:
Tietäminen ja maksaminen on vähän eri asia.
Juu, tietämättömät maksaa turhasta.
- Anonyymi00040
Tällä palstalla ymmärrys on näköjään tarkasti säännösteltyä.
Aloittakaa vaikka merien lämpenemisen seurauksista.
https://yle.fi/a/74-20209856
Sitten kattokaa milloin ihminen alkoi käyttämään fossiilisia polttoaineita ja kas, tähän liityy hiilen määrän kasvu ilmakehässä ja kas, samaan aikaisesti alkanut globaali lämpö nousta. Ja heureka, tässähän on kausaalinen seurausfunktio ❤️ viisautta ja tiedettä kaikille- Anonyymi00062
Ei kun menet merenrantaan könnälleen ja puhaltelet tai löyhytät viuhkalla meren aaltoja.
Se on nimittäin kaikki mitä pystyt asialle tekemään.
- Anonyymi00041
Minkä verran fossiilisia polttoaineita kuluu turhissa jatkuvasti ajettavissa ralleissa ja formuloissa ym. pikkupoikien leikeissä. TV 1:n uutisten urheilussa näytettiin just äsken, kuinka bensa palaa jossain, olikohan Ruotsin Lapin rallissa. Hankien ja metsän keskelle oli aurattu tie, jos jotkut pikkulapsen tasolle jääneet jatkavat leikkejään pyörittämällä autojaan. Jos ollaan oikeasti huolissaan "ilmastonmuutoksesta", tällaiset leikkimiset pitäisi kieltää koko maailmasta. Millaista tuhoa tuo naurettava leikkiminen aiheuttaa alueen eläimille?
Entäs loputtomat sotaharjoitukset?- Anonyymi00042
Massaturismi ja hupilennot. Kestävääkö? Ei ole.
- Anonyymi00045
Anonyymi00042 kirjoitti:
Massaturismi ja hupilennot. Kestävääkö? Ei ole.
Ei mitään merkitystä maapallon ilmastoon.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
No eipä varmaan. Olet tyypillinen ilmastodenialisti.
- Anonyymi00048
Anonyymi00045 kirjoitti:
Puhuu lentävä massaturisti varmaan. Tai muuten hällävälitön tyyppi.
- Anonyymi00052
Anonyymi00046 kirjoitti:
Juu, miksi kurjistaisin elämääni muutaman vouhkan utopioiden takia?
- Anonyymi00060
Anonyymi00048 kirjoitti:
Perunakuopassa istuenko se ilmasto korjaantuu?
- Anonyymi00061
Anonyymi00046 kirjoitti:
Onpa viherniisku-kurssilla opetettu hienoja sanoja...
- Anonyymi00069
Anonyymi00048 kirjoitti:
No mitäs tuo sinun "välittämisesi" sitten auttaa?
Saa sinut tuntemaan itsesi hyväksi ihmiseksi?
Muuta vaikutustahan sillä ei ole, sillä lentokoneet lentää kyllä ilman sinua ja minuakin ihan samalla tavalla.
- Anonyymi00050
Maailman ilmasto muuttuu vaikka jotkut sen kieltävätkin. Mutta eihän se haittaa kun muutoksia näkee vain tv:n välityksellä ja kelan korvaus juoksee.
- Anonyymi00053
Ei ilmastonmuutosta kukaan kiellä, vaan ihmisen vaikutusmahdollisuudet siihen.
Älä sotke asioita.
Ilmastonmuutos on ihan luonnollinen ja luonnon kiertokulkuun kuuluva sykleittäin toistuva ilmiö.
Se tapahtuu olipa täällä ihmisiä eli ei.
Mutta vouhottakaa toki rauhassa, kuluupa aikanne paremmin.
Mutta vouhottakaa omalla kustannuksellanne, älkääkä pyrkikö fantasioidenne kanssa veronmaksajien kukkarolle. - Anonyymi00065
Anonyymi00053 kirjoitti:
Älä sotke asioita.
Ilmastonmuutos on ihan luonnollinen ja luonnon kiertokulkuun kuuluva sykleittäin toistuva ilmiö.
Mutta vouhottakaa omalla kustannuksellanne, älkääkä pyrkikö fantasioidenne kanssa veronmaksajien kukkarolle.ihminen voi vaikuttaa hiilipäästöihinsä.
toinen komponentti on mm maapallon kiertoradan muoto auringon ympäri ja maan laskennallinen akselikulma suhteessa aurinkoon: näin avaruudellisiin ilmiöihin toki emme voi vaikuttaa eli maapallon geometriaan suhteessa aurinkoon - Anonyymi00066
Anonyymi00053 kirjoitti:
Älä sotke asioita.
Mutta vouhottakaa omalla kustannuksellanne, älkääkä pyrkikö fantasioidenne kanssa veronmaksajien kukkarolle.Ja missäköhän tuossa oli se sotkeminen?
- Anonyymi00070
Anonyymi00065 kirjoitti:
ihminen voi vaikuttaa hiilipäästöihinsä.
toinen komponentti on mm maapallon kiertoradan muoto auringon ympäri ja maan laskennallinen akselikulma suhteessa aurinkoon: näin avaruudellisiin ilmiöihin toki emme voi vaikuttaa eli maapallon geometriaan suhteessa aurinkoonIhmisen päästöt eivät aiheuta ilmastonmuutosta, yksi ainoa tulivuoren tupsahdus saattaa tuottaa moninkertaiset päästöt ihmisen aiheuttamiin verrattuna, mutta luonto ja ilmasto kestää senkin.
Ilmastonmuutokset johtuu juurikin tuosta maapallon kiertoradan muodosta ja akselikulmasta suhteessa aurinkoon, siksi ilmastonmuutokset tulevat lähes säännöllisissä sykleissä, ennen, nyt ja tulevaisuudessa.
Ei siitä ihmisen ole syytä huonoa omaa tuntoa potea ja elämäänsä sen takia kurjistaa. - Anonyymi00073
Anonyymi00066 kirjoitti:
Ja missäköhän tuossa oli se sotkeminen?
"Maailman ilmasto muuttuu vaikka jotkut sen kieltävätkin. "
Sotket ilmastonmuutoksen ja ihmisen vaikutuksen siihen.
Tuskin monikaan kieltää luonnon kiertokulkuun ihan luontaisesti kuuluvaa ilmastonmuutosta, sillä ilmaston kuuluukin muuttua johtuen maan kiertoradan muodosta ja pituusakselin kaltevuudesta aurinkoon nähden.
Mutta ihmisen vaikutuksen siihen kieltää hyvinkin moni järkevään ajatteluun kykenevä ihminen. - Anonyymi00077
Kerro milloin ilmasto ei ole muuttunut maapallon historiassa?
- Anonyymi00059
Eilen oli hernerokka-päivä ja yöllä oli melko voimakas ilmastonmuutos, joka takuulla oli ihmisen aiheuttama. Muusta en tiedä sanoa.
- Anonyymi00089
Siinä ainakin on peiton alla ilmasto lämmennyt...
- Anonyymi00074
Kamnattaisi ilmastonlämpenemishörhöjen mennä ulos jäähdyttelemään päätänsä
- Anonyymi00076
Kohta kun alkaa kevät lähenemään ja lämmöt nousta niin alkaa taas ilmastonmuutosvöyhötys
- Anonyymi00078
Oikeesti!! Eikö nämä uuvatit VIELÄKÄÄN YMMÄRRÄ mitä tarkoittaa kun puhutaan ilmaston lämpenemisestä!
Se ei kuulkaa tarkoita sitä mitä mittari näyttää talvella jossain itun Joensuun perähikiällä. Ilmastonmuutos, maapallon lämpeneminen tarkoittaa juuri tuota. KOKO MAAPALLON KESKILÄMPÖTILAN NOUSUSTA puhutaan eikä vaan Perähikiän lämpötiloista.
Lisäksi nämä heikkolahjaiset uuvatit eivät ole lukeneet mitä ilmastonmuutos saa aikaan.
Mm. Golfvirta toimii niin että se tuo lämmintä merivettä Atlantin läpi Jäämerelle saakka jossa tullut.lämmin merivesi jäähtyy ja palaa takaisin Atlantin etelä-osiin mutta nyt kun ilmaston muutos on nostanut pohjoisen pallon puoliskon merien lämpötilaa niin Golf-virta ei enää toimikaan niin kuin on toiminut näin vuosiin saakka. Golf-virta on alkanut hiipumaan sekä kääntymään.
Se tarkoittaa sitä että Suomesta tule aika ripeää vauhtia Siperian kaltainen. Talvet ovat hyvin ankaria. Ehkä jo tämä talvi näyttää jo mallia. Pitkä tasainen pakkaskausi.
Tutkijat sanoo että nyt on ns. keikahduspiste ohitettu eli väistämättä Suomesta tulee Siperian kaltainen. Kesät voi tulla ryminällä, olla hyvinkin lämmintä. Kasvukausi jää lyhyeksi ja kesää seuraa hyvin ankara talvi. Pakkaslukemat pahimmillaan 50-60 pakkasastetta pitkiäkin aikoja.
Aivan Etelä-Suomikin muuttuu kylmäksi, Helsingissäkin tullaan kokemaan -40 asteen pakkasia. Eikä mene kauan kun tämä toteutuu, itse arvioin että 2-3 vuotta jos sitäkään, sillä Golf-virta hiipuu ja kääntyy nopeasti, se on kuin telttakaminasta sammuisi tuli.- Anonyymi00079
Niin...?
Ja sinä uuvattikko et tajua ettei ihminen mahda kaikelle tuolle yhtään mitään, ellei onnistu korjaamaan maan kiertorataa ja kallistuskulmaa aurinkoon nähden?
Mitä hittoa tuollainen vaahtoaminen ja paniikinlietsonta tointaa, kun tosiasiallisia vaikutusmahdollisuuksia ei ole?
Luonto hoitaa nuo asiat ja ihmiset menee sen mukaan, mutta matkustajina ei suinkaan ohjaajina, kuten jotkut mahtavuusharhassaan tuntuvat kuvittelevan.
Toisaalta te ilmastouskovaiset, etten sanoisi ilmastofundamentalistit, olette kuin mikä tahansa muu uskonlahko, joille objektiivinen ajattelu ja tosiasioiden myöntäminen on aivan ylivoimaista, koska se ei ole heidän fantasioidensa mukaista. - Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Niin...?
Ja sinä uuvattikko et tajua ettei ihminen mahda kaikelle tuolle yhtään mitään, ellei onnistu korjaamaan maan kiertorataa ja kallistuskulmaa aurinkoon nähden?
Mitä hittoa tuollainen vaahtoaminen ja paniikinlietsonta tointaa, kun tosiasiallisia vaikutusmahdollisuuksia ei ole?
Luonto hoitaa nuo asiat ja ihmiset menee sen mukaan, mutta matkustajina ei suinkaan ohjaajina, kuten jotkut mahtavuusharhassaan tuntuvat kuvittelevan.
Toisaalta te ilmastouskovaiset, etten sanoisi ilmastofundamentalistit, olette kuin mikä tahansa muu uskonlahko, joille objektiivinen ajattelu ja tosiasioiden myöntäminen on aivan ylivoimaista, koska se ei ole heidän fantasioidensa mukaista.Eihän siinä muuta muuta onhan se hyvä syy jonninjoutaville vihreille risaprseille mennä kaupungille kirkumaan ja liikennettä haittaamaan ja seiniä tuhrimaan, se on sitä joutosakin yhteisöllisyyttä ja massaterapiaa, laholatvoja kun enimmäkseen ovat.
- Anonyymi00083
Sytytin tässä uuniin tulen ja odotettavissa on täällä kotosalla ilmaston lämpenemistä.
- Anonyymi00084
Jospa me kaikki nyt yhdessä kääntyisimme Herran puoleen väkevin rukouksin ja anoisimme itsellemme armahdusta, sekä kääntämään kaiken sellaiseksi kuin se oli kivikauden aikaan. Toki silloinkin erilaiset, isommat ja pienemmät nuotionsavut myrkyttivät, saastuttivat ja lämmittivät ilmastoa. Herran tahtohan tämä kaikki kuitenkin on. Valitusvirret 3:37–38: "Kuka voi sanoa jotakin, ja se tapahtuu, ellei Herra ole sitä käskenyt?
- Anonyymi00085
Mutta ketä syyllistäisimme 100 000 vuotta sitten alkaneesta viimeisestä jääkaudesta...? 🤔
Miten silloin torjuttiin ilmastonmuutosta kun ei ollut vielä tiestöä jolla istua ja rakennuksia joita töhriä? - Anonyymi00087
Anonyymi00085 kirjoitti:
Mutta ketä syyllistäisimme 100 000 vuotta sitten alkaneesta viimeisestä jääkaudesta...? 🤔
Miten silloin torjuttiin ilmastonmuutosta kun ei ollut vielä tiestöä jolla istua ja rakennuksia joita töhriä?Jos vaikka sen aikakauden persuja noin niin kuin aluksi ja siihen asti ennen kuin muita mahdollisia syyllisiä löytyy.
- Anonyymi00088
Anonyymi00087 kirjoitti:
Jos vaikka sen aikakauden persuja noin niin kuin aluksi ja siihen asti ennen kuin muita mahdollisia syyllisiä löytyy.
Onko persujen fossiileja löydetty tuolta aikakaudelta?
- Anonyymi00090
Anonyymi00088 kirjoitti:
tietääkseni perussuomalainen puolue on varsin perustettu planetaarisessa mittakaavassa varsin äskettäin. ei taida löytyä persufossiileja. tämä on tiedettä myös.
- Anonyymi00091
Anonyymi00088 kirjoitti:
Kyllä, on löydetty ja ajoitettu noin 8000 eaa. – 1100 jaa.
Todiste: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/Dolni_Vestonice_burial_DV13-DV14-DV15.jpg/1280px-Dolni_Vestonice_burial_DV13-DV14-DV15.jpg?20220329180447 - Anonyymi00093
Anonyymi00091 kirjoitti:
Kyllä, on löydetty ja ajoitettu noin 8000 eaa. – 1100 jaa.
Todiste: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/Dolni_Vestonice_burial_DV13-DV14-DV15.jpg/1280px-Dolni_Vestonice_burial_DV13-DV14-DV15.jpg?20220329180447Enämpi nua vihreiltä kyllä näyttää. Selvästi kasvissyöjiä kun nuan laihoja ovat...
- Anonyymi00098
Anonyymi00093 kirjoitti:
Enämpi nua vihreiltä kyllä näyttää. Selvästi kasvissyöjiä kun nuan laihoja ovat...
Arvalisin että jonkin verran lihaksistoa on hävinnyt luiden ympäriltä kun aikaakin on kulunut jo ihan jonkin verran.
- Anonyymi00086
Nykyään on niin kovin trendikästä näyttää olevansa valveutunut ja olla huolissaan kaikista mahdollisista ja mahdottomistakin asioista, sellaisistakin joille ei mitään mahda.
Eikö se ole silkkaa ajan ja voimien tuhlausta sellainen?
Toki joutavan pohtiminen käy varmaan monelle ihan harrastuksesta, joillekin jopa työstä. - Anonyymi00092
Koko ajan se muuttuu joten ei mitään väliä.
- Anonyymi00094
Maan kiertoradan muutokset (Milankovitchin jaksot) säätelevät pitkän aikavälin ilmastoa 20 000–100 000 vuoden sykleissä, ohjaten jääkausien alkamista ja päättymistä. Ne vaikuttavat siihen, miten auringonsäteily jakautuu maapallolla, erityisesti pohjoisella pallonpuoliskolla, vaikuttaen jäätiköiden sulamiseen tai kasvuun.
Kiertoradan vaikutusmekanismit:
Soikeus eli eksentrisyys: Maan kiertoradan muoto auringon ympäri vaihtelee lähes ympyrästä soikeammaksi noin 100 000 ja 400 000 vuoden jaksoissa, mikä muuttaa säteilyn määrää.
Akselikallistuma eli obliquiteetti: Maan pyörimisakselin kallistuskulma vaihtelee noin 41 000 vuoden välein (
22
,
1
∘
2
2
,
1
∘
–
24
,
5
∘
2
4
,
5
∘
), mikä vaikuttaa vuodenaikojen voimakkuuteen.
Akselikiertymä eli prekessio: Maan akselin suunta muuttuu noin 20 000 vuoden sykleissä, mikä määrittää, missä kohtaa kiertorataa kukin pallonpuolisko on kääntyneenä aurinkoon päin.
Ilmastovaikutukset:
Jääkausien sykli: Viileät kesät pohjoisella pallonpuoliskolla (pieni kallistuskulma, kiertorata kaukana auringosta) sallivat lumen pysymisen, mikä kasvattaa jäätiköitä ja käynnistää jääkauden.
Lämpimät jaksot: Päinvastaiset olosuhteet (suuri kallistuskulma, aurinkoa lähellä oleva kesä) sulattavat jäätiköitä ja johtavat lämpimiin interglasiaalikausiin.
Kasvihuonekaasut: Kiertoradan muutosten aiheuttamat lämpötilan vaihtelut muuttavat merien hiilidioksidipitoisuutta, mikä voimistaa ilmastonmuutosta.
Nykypäivänä ja lähitulevaisuudessa ihmisen aiheuttamat kasvihuonekaasupäästöt vaikuttavat ilmastoon nopeammin kuin kiertoradan muutokset.- Anonyymi00096
Mielestäsi siis fake news. Varsin väsynyt Maga-hokema sanoisin. Lukeminen kannattaa aina sanoi jo Jörn Donner. Kannattaa lukea kuitenkin muitakin kuin Maga-somea ja persujen vaaliohjelmaa.
Haleja ja pusuja kuiteski 💕💕💕 - Anonyymi00097
Kykenetkö älyllisempään argumentaatioon?
- Anonyymi00119
Anonyymi00097 kirjoitti:
Kykenetkö älyllisempään argumentaatioon?
Kato kun viherkandi osaa hienoja sanoja...😂
- Anonyymi00125
En kyllä jaksanut lukea mutta muistitko mainita että maapallo muistuttaa pyöreää mutta ei ole pyöreä. On vähän sellanen epämuotoinen pallo.
- Anonyymi00105
Jumala pelastaa meidät, Jeesus Jumalan poika saapuu luoksemme, laskeutuu taivaista maan päälle ja antaa anteeksi meidän kaikki synnit ja tekee maasta paratiisin johon kaikki pääsee jotka uskoo Iankaikkiseen elämään, Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan. Aamen.
- Anonyymi00108
Lentävä spagettihirviö tulee ja antaa meille ilmaista nuudelia ja sähköä.
- Anonyymi00110
Jaa, että sellane Jösse tällä kertaa. Pelastustehtävissä. Mikäpä tässä sitten. Ei muuta kuin ootellaan supersankarin saapumista. https://pics.craiyon.com/2023-07-07/b29165c3cc4644158b9b19d8ee9262a7.webp
- Anonyymi00112
No eihän siinä sitten mitä. Homma hoidossa. Kyllä se jesse järjestää.
- Anonyymi00111
Huomenna vielä kylmään suuntaan.
- Anonyymi00121
Ilmastofundamentalistin uskontunnustus
Minä uskon hiilidioksidiin, kaikkivaltiaaseen,
ilmastonmuutoksen luojaan.
Ja yhteen, ainoaan totuuteen,
joka on kirjoitettu jääkairauksiin ja graafeihin.
Minä uskon,
että synti on tehty bensiinistä ja lennoista,
ja me olemme syntisiä joka ikinen.
Me olemme luomakunnan turmelijoita,
ahneuden kahlitsemia.
Minä uskon,
että pelastus löytyy vain rajoituksista.
En usko teknologiaan, en huomisen ratkaisuihin,
vaan vain tämän päivän kieltäymyksiin.
Minä tunnustan:
Tulevaisuus on tuomittu,
jos emme käänny tuhkasta,
jos emme kadu kulutustamme.
Me odotamme suurta kuumenemista,
ja ylösnousemusta vihreään uuteen maailmaan,
jossa vain harvat ja valitut pelastuvat.
Ja jos joku epäilee,
hän on harhaoppinen.- Anonyymi00122
Yhtä typerä uskontunnustus kun uskonnoissa noin yleensä. Kannattaa uskoa tieteeseen.
- Anonyymi00123
Kun pukeutuu säkkiin, ruoskii itseään ja ripottelee tuhkaa päällensä niin ilmasto ja maailma pelastuu, se on viheruskon ydinsanoma.
- Anonyymi00130
Tuskaa lisää syvällinen tiedostaminen, sillä se antaa lisää eväitä paniikkiin ja ilmastoahdistukseen.
Edes hämärä aavistus siitä että asialle ei mahda yhtään mitään, ei helpota oloa kun ilmastoahdistus ja paniikki on saanut vallan.
Jotkut lapset ahdistuu jopa siinä määrin että alkavat käyttäytyä itsetuhoisesti ja menevät istumaan vilkkaasti liikennöidylle tielle.
Myöskin ilkivaltainen käyttäytyminen, vandalismi, joka ilmenee mm. julkisten rakennusten töhrimisenä liittyy vahvasti hoitamattomaan ilmastoahdistukseen. - Anonyymi00139
tuas on peräkammarin nettosaaja pummin vötkylää,
ahistana...
- Anonyymi00131
Ilmastonmuutoksesta puhuttaessa opetelkaa termit : ilmasto ja säätila, sekä niiden ero.
Mieluummin pitäisi puhua tässä vaiheessa siitä pitääkö ilmastonmuutokselle tehdä jotain kuin siitä, onko sitä olemassa. Tosin ei tuo edellinenkään keskustelunaihe ole järkevä nykytieteeseen nojaten.- Anonyymi00132
Asia ei ole ihmisen käsissä, ei sää eikä ilmasto.
Sellainen tiede joka ei tätä myönnä, on manipuloitua hömppätiedettä. - Anonyymi00134
Minulle on aivan sama kirjoitetaanko ilmastosta vaiko säätilasta. Kummallekaan en mahda enkä voi yhtään mitään vähimmässkän määrin tai millään lailla. Sama jos kävisin pelkäämään esimerkiksi kuun irtautumista radaltaan ja törmäävän maapalloon, tai Jahven paiskaavan minua tulivuorella hirvittävän kauhistuttavien syntieni tähden. Kaikin mokomin halukkaat voivat uskoa ja ajatella juuri kuten hyväksi näkevät ja parhaaksi kokevat omien päämäärien ja tarkoituksiensa edistämiseksi. Minulle riittää omasta elämästäni huolehtiminen ilman ylimääräisiä rasitteita. Näillä mennään: https://areena.yle.fi/1-437480 😆
- Anonyymi00133
Toivottavasti ensi yönä olis viimeinen kova pakkanen tänä talvena.
- Anonyymi00138
Eiköhän ne pakkaset siitä maaliskuun loppupuolella viimeistään helpota, mikäli asiaan liittyviin tilastoihin uskomme, ja miksipä emme uskoisi! Kovillehan se odottelu ottaa, mutta jospa sitä vielä tämän kerran selvittäisiin. Vaikka vähän huonommin. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/kevattilastot
- Anonyymi00136
Ilmakehän hiilidioksidi (
C
O
2
𝐶
𝑂
2
) on merkittävin pitkäikäinen kasvihuonekaasu, joka voimistaa luonnollista kasvihuoneilmiötä ja nostaa maapallon keskilämpötilaa. Ihmisen toiminta, erityisesti fossiilisten polttoaineiden käyttö, on nostanut
C
O
2
𝐶
𝑂
2
-pitoisuuden yli 415 ppm:ään, mikä on korkein taso kolmeen miljoonaan vuoteen. Tämä lämmittää ilmastoa estämällä lämpösäteilyn karkaamisen avaruuteen.
C
O
2
𝐶
𝑂
2
ja ilmaston lämpeneminen
Kasvihuoneilmiö:
C
O
2
𝐶
𝑂
2
päästää auringon valosäteilyn läpi, mutta absorboi maasta takaisin heijastuvaa lämpösäteilyä, lämmittäen alailmakehää.
Pitoisuuden kasvu: Hiilidioksidipitoisuus on noussut esiteollisesta ajasta (n. 280 ppm) yli 415 ppm:ään.
Lämmitysvoima: Lisääntynyt
C
O
2
𝐶
𝑂
2
vahvistaa lämpenemistä ja levittää sitä globaalisti.
Kertautuva vaikutus: Lämpötilan nousu haihduttaa ilmaan enemmän vettä, joka on myös voimakas kasvihuonekaasu, voimistaen lämpenemistä entisestään.
Hiilidioksidin rooli ja kierto
Päästölähteet: Eniten hiilidioksidia vapautuu energiantuotannosta, maankäytön muutoksista (kuten sademetsien raivaus) ja liikenteestä.
Hidas poistuminen: Ihmisen ilmakehään vapauttamat hiilidioksidipäästöt poistuvat hyvin hitaasti.
Nielut: Osa hiilidioksidista liukenee meriin (aiheuttaen happamoitumista) ja osa sitoutuu kasvillisuuteen.
Historiallinen yhteys
Ilmastonmuutos: Vaikka luonnollisessa historiassa hiilidioksidi on seurannut lämpötilan muutoksia viiveellä, nykyisessä ilmastonmuutoksessa ihmisen tuottama
C
O
2
𝐶
𝑂
2
on lämpenemisen ensisijainen ajuri.
Yhteenvetona:
C
O
2
𝐶
𝑂
2
-pitoisuuden nopea kasvu on suoraan kytköksissä planeetan keskilämpötilan nousuun.- Anonyymi00140
Kerran tulivuori kun tupsahtaa niin siinä on teille hiilidioksidia enemmän kuin ihmiskunta koskaan kykenee tuottamaan.
Mutta maapallo ja luonto selviää siitäkin ja ihan ilman ihmisen apua.
Älkää lapset kuvitelko itsestänne liikoja, luonto se sanoo miten nämä asiat menee. - Anonyymi00150
uskokkee penut, uskokkee,
kun nettosaaja pummi,
kertoo tottuuven... - Anonyymi00151
Anonyymi00140 kirjoitti:
Kerran tulivuori kun tupsahtaa niin siinä on teille hiilidioksidia enemmän kuin ihmiskunta koskaan kykenee tuottamaan.
Mutta maapallo ja luonto selviää siitäkin ja ihan ilman ihmisen apua.
Älkää lapset kuvitelko itsestänne liikoja, luonto se sanoo miten nämä asiat menee.https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_suurista_tulivuorenpurkauksista
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vulkaaninen_räjähdysasteikko#:~:text=Table_title: Purkauksia Table_content: header: | VEI |,Yellowstone | Vuosi: 640 000 BP |
Kyllähän tuossa muutaman kilometrin saisi polttomoottoriautolla(kin) ajella, ennen kuin vastaavanlaista vahinkoa ilmastolle tapahtuisi!😆 - Anonyymi00152
Anonyymi00151 kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_suurista_tulivuorenpurkauksista
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vulkaaninen_räjähdysasteikko#:~:text=Table_title: Purkauksia Table_content: header: | VEI |,Yellowstone | Vuosi: 640 000 BP |
Kyllähän tuossa muutaman kilometrin saisi polttomoottoriautolla(kin) ajella, ennen kuin vastaavanlaista vahinkoa ilmastolle tapahtuisi!😆Lisätäänpä vielä tämä uutinen: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005167780.html
- Anonyymi00157
Anonyymi00150 kirjoitti:
uskokkee penut, uskokkee,
kun nettosaaja pummi,
kertoo tottuuven...Onko kaikki ihmiset sinulle nettosaaja pummeja?
- Anonyymi00162
ei,
vain työhaluttomat,
peräkammarin elämäntapainkkarit... - Anonyymi00166
Anonyymi00162 kirjoitti:
ei,
vain työhaluttomat,
peräkammarin elämäntapainkkarit...Tuota, mistä tiedät että nuo ovat niitä?
- Anonyymi00170
Anonyymi00166 kirjoitti:
Tuota, mistä tiedät että nuo ovat niitä?
Ka kun viherpunukalla on venäläinen ristallipallo.
se vuan toimii huonosti niinkun muuttii vennäänvärkit.
Ei se venäläinen persienpäristinkää kuulemma pärise,
eikä mahu persieenkään... - Anonyymi00177
Huippuälykkö asialla . 😇
- Anonyymi00148
Ei ole ainakaan jokapäiväisiä kävelylenkkejä nämä pakkaset estänyt.
- Anonyymi00149
Ei ole ei, ja minun on muutenkin välttämätöntä tehdä päivittäiset kävelylenkit koiran, sekä sydänterveyden huolehtimisen kannalta. Pientähän nämä Suomen pakkaset on siihen verrattuna mitä voisi olla -lisättynä kovalla tuulella- 😱 eivätkä kestä kuin lyhyitä aikoja.
- Anonyymi00153
Tällä palstalla se tyhmyys kukoistaa. Ehtymätön uusiutuva luonnonvara.
- Anonyymi00154
Jäähtyypä tai kylmenee niin ihmisen on vain otettava se vastaan, sopeuduttava tai kadota. Olemme osa luontoa ja lopulta sen armoilla, vaikka ihminen luuleekin olevansa maailman herra.
- Anonyymi00155
Herra antoi, herra otti, tyydy siihen hottentotti!
- Anonyymi00156
Aloittaja tuntui kyselevän, kumpaan suuntaan lämpötilat on menossa, en tiedä minäkään, mutta tuskin täällä appelsiineja takapihalta pääsee keräilemään, siltä vaikuttaa.
- Anonyymi00158
Entäpä jos tännekin: https://yle.fi/a/74-20034743
Jos vaikka löytyisi talvenkestävä palmulajike!😆
- Anonyymi00161
Syötellään vaan talvilintuja, että pärjäävät pakkasessa, laulavat sitten kesällä kiitokseksi.
- Anonyymi00167
Ei järkeä eikä arkielämän tuntemusta ole sen enempää ilmastovihreillä kuin muillakaan kiihkouskovaisilla.
Oma oppi menee kaiken järjen ja käytännöllisyyden edelle, eikä myönnetä että voisi olla muitakin vaihtoehtoja kuin se heidän ahdas uskonsa.
Asiasta kuin asiasta saa leivottua ahdasmielisen uskonnon, näköjään myös ilmastonmuutoksesta, jossa tosin ihminen itse ottaa jumalan aseman ja kuvittelee voivansa vaikuttaa ilmastoon ja pitää vääräuskoisina niitä jotka ymmärtävät ilmaston olevan vain luonnon ja planetaaristen voimien alainen. - Anonyymi00168
Miksi sähköautoilijat ovat niin hiljaisia, varmaan Lapin hiihtolomamatka mietityttää, ennen oli tankkauspaikat tuttuja.
- Anonyymi00169
Koska mahtaa se lämpeneminen alkaa, uutisissa näytettiin, kun sulasivat maan alla kiinteistön umpi jäässä olevia pa--a kaivoja.
- Anonyymi00171
Eipä hyvältä näytä.
- Anonyymi00172
Ihan yhtä hyvältä näyttää kuin ennenkin. Ota rennosti vaan.
- Anonyymi00173
Ainut varma asia on, että verot ja maksut nousevat. Suomessa enemmän kuin missään muualla, luulisin.
- Anonyymi00174
Vähintään tuplaantuvat jos viherpuna pääsee taas ilmastotekojaan tekemään seuraavaan hallitukseen.
- Anonyymi00175
"varma asia, luulisin",
BBUUUAAAAAHAHAHAAAA...
- Anonyymi00176
Jokohan aloittajalle selvisi, tuskin, meni niin vaikeaksi.
- Anonyymi00178
Kaksi kovakalloista keskustelijaa ja lopputulos oli + - 0
-😇
- Anonyymi00179
Nämähän ovat mielipidekirjoituksia, johon on helppo osallistua, onneksi asumme Suomessa, niin on sananvapaus.
- Anonyymi00180
Vastaus yksiselitteinen. Seuraavien muutaman sadan vuoden aikana kuumenee.
- Anonyymi00181
Mielipide/uskomus vs. Tiede.
- Anonyymi00182
Ei tiedekään ole enää mikään absoluuttinen tiedonlähde.
Alkaa olla jo vaikea erottaa se oikea tiede mm. ilmastofundamentalistien esille nostamasta ja tyrkyttämästä tarkoitushakuisesta aivopesutieteestä.
Näin he romuttavat pohjaa tieteeltä, sekä aiheuttavat voimakkaasti leviävää ilmastoskeptisyyttä. - Anonyymi00183
"varma asia, luulisin",
BBUUUAAAAAHAHAHAAAA...
- Anonyymi00186
No pelastuiko se ilmasto nytten kun hesalais pennut istui viikonkoppuna kadulla?
- Anonyymi00187
Siellä onnyt monta virtsarakon tulehusta.
- Anonyymi00188
Anonyymi00187 kirjoitti:
Siellä onnyt monta virtsarakon tulehusta.
Ainoa tulos on saada sairaslomaa, niin ei tarvitse mennä kouluun tai töihin.
- Anonyymi00189
"varma asia, luulisin",
BBUUUAAAAAHAHAHAAAA... - Anonyymi00190
Anonyymi00189 kirjoitti:
"varma asia, luulisin",
BBUUUAAAAAHAHAHAAAA...Tältä keloapinalta on aivotkin jäätynyt...
- Anonyymi00191
Ennusteita lukemalla ei paljon viisastu, samoin pitkäaikaiset sääennusteet muuttuvat päivittäin. Parempi palata takaisin menneisyyteen ja katsoa säätilaa mökkinsä ikkunasta, niin ei paljon pety.
- Anonyymi00192
Islannin ja Hawain tulivuoren purkaukset viilentävät ilmastoa. Hyvä niin.
- Anonyymi00193
Ketä syyllistäisimme niistä? Auttaako tiellä istuminen ja huutaminen? 🤔
- Anonyymi00194
Ilmastonmuutos lykkääntyi kun vihervasemmisto ei saakaan sauhutella kannabista laillisesti.
- Anonyymi00200
mut kilijua sua immöö laillisesti...
- Anonyymi00195
Kenen syy oli 100 000 vuotta sitten alkanut jääkausi, jolloin suomenkin päällä oli 2 km paksuinen jääkerros? Eikö tuo lie kuitenkin ollut yksi pahimmista ilmastonmuutoksista.
- Anonyymi00196
Toivottavasti Golf virta ei pysähdy, tai muuta suuntaa, koska edellä mainittu tilanne siinä tapauksessa saattaisi uusia.
- Anonyymi00197
Tuskin meidän elinaikana. Se on tuhansien vuosien prosessi.
- Anonyymi00202
Kyllä, jopa kymmenien tuhansien vuosien. Turha hermoilla.
- Anonyymi00201
Hidasta on vain tuo lämpeneminen, vesijohtojen sekä jätekaivojen sulattajat tekevät tiliä. Jäänmurtajat painavat töitä vuorotta, kun vuosikymmeniin meret eivät ole olleet näin paksussa jäässä.
- Anonyymi00203
Nytkö se ilmasto muuttui yllättäen, kun lunta tuli rutkasti taivaalta, vai muuttuiko vain auramiesten työvuorot.
- Anonyymi00204
Rajusti on ilmasto yllättänyt, lumet auraamatta, polanteet poistamatta.
- Anonyymi00205
Tällaista se on joka vuosi https://www.youtube.com/watch?v=5nWCzKbrn9U
Ilmasto vaihtelee. - Anonyymi00206
Nyt se muuttui, plussakeli.
- Anonyymi00207
juup,
uutisissakin puhuivat jo keväästä...
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse123807SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2253743Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1313405Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky723374Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222257Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv321799Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575421635- 361583
- 321491
- 921433