Ikävä vanhan ajan paperisia puhelinluetteloja

Anonyymi-ap

Oli aina kiva katsella ihmisten osoitteet ja tiedot oli julkisia kaikilla. Ei ollut puhelinmyyjiä tai rikollisia silloin kiusaamassa.

35

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ai että, niinpä. Ikävä myös pölyimurikauppiaita ja tv luvantarkastajia, ainoat jotka soittivat ovikelloani.

• Anonyymi00002

No siel ei silti ois mun numeroa eikä osoitetta.

• Anonyymi00003

Joo. Ei köyhillä ollut puhelimia.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ei varmaan kännyköitä mutta pöytäpuhelin oli jokaisen kodissa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei varmaan kännyköitä mutta pöytäpuhelin oli jokaisen kodissa.

Ei ihan kaikissa. Kuukausimaksu oli jotain 20-50 markkaa ja puhelut oli kalliita lisäksi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kyllä mulla oli ihan oma lankapuhelin/liittymä miksikä sitä sanottiinkaan.
        Ja nyt ihan oma puhelin ja liittymä, parikin.
        Mutta ei mistään saa mun tietojani paitsi joku poliisi-ihminen.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ei ihan kaikissa. Kuukausimaksu oli jotain 20-50 markkaa ja puhelut oli kalliita lisäksi.

Siis milloin? Kun kännyköitä alkoi tulemaan markkinoille, niin lankapuhelin oli pitkään halvempi käyttää, kuin kännykkä. Mulla oli 2000- luvun alkupuolella vielä lankapuhelin, koska nettiliittymään tarvitsin sitä. Muistaakseni oli tuolloinkin vielä halvemmat puhelut.

• Anonyymi00004

Näkyi jopa ammatti ja kotiosoite...on ajat muuttuneet

• Anonyymi00015

Joo, muistan, että jonkun miehen ammatti oli luettelossa helmenkalastaja. Äidin kanssa sitä naurettiin 80-luvulla.

• Anonyymi00008

Luettelon lopussa oli Helsingin kartta. Muistan kun ajoin Turuntietä ja seuraavalla sivulla tie jatkui ja oli Bemböle ajoväylänä.

• Anonyymi00009

Lopussa katuluettelo. Katujen nimiä ja postinumerot.

• Anonyymi00010

Ensimmäiset paperinuken vaatteita tein vanhoilla puhelinluettelo sivuista.

• Anonyymi00011

Taittele puhelinluettelon sivuista joulukuusia, siilejä tai muita figuureja tai
      puhelinluettelo on painava ja paksu, joten se toimii erinomaisena kasviprässinä.

• Anonyymi00012

Soititteko koskaan bulinaboksiin😄
      Sehän on vähän sama kuin tämä

• Anonyymi00017

Joo. Se oli kiva ajanviete silloin kun ei ollut nettiä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Joo. Se oli kiva ajanviete silloin kun ei ollut nettiä.

Ihastuin monesti vaan jonkun miehen ääneen näkemättä sitä koskaan😄
        Välillä tuntui että löytyi niitä "sielunkumppaneita"ja juttu luisti

• Anonyymi00023

059, ei porukat tykännyt hyvää kun soiteltiin sinne.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ihastuin monesti vaan jonkun miehen ääneen näkemättä sitä koskaan😄
        Välillä tuntui että löytyi niitä "sielunkumppaneita"ja juttu luisti

Ite juttelin tuolla 059 linjalla Jammun kanssa/tutustuin siihen :(

• Anonyymi00035
        Anonyymi00023 kirjoitti:

059, ei porukat tykännyt hyvää kun soiteltiin sinne.

ei meilläkään😄tais olla kallis

• Anonyymi00013

Mulla oli autossa se osa puhelinluettelosta, missä oli kartat. Ilman mapseja kuljettiin ja suuntavaistokin oli kunnossa.

• Anonyymi00019

Juuri näin. Minä en kyllä katsele karttoja vieläkään. Joskus on hauska vähän eksyä😊

• Anonyymi00032
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Juuri näin. Minä en kyllä katsele karttoja vieläkään. Joskus on hauska vähän eksyä😊

Voishan se olla joskus kiva eksyä.

• Anonyymi00014

Kaikki oli paremmin ennen. Chris Rean sanoin "it's road to hell"

• Anonyymi00016

Ja varsinkin siksi, kun oli itse vielä nuori. Jaksoi kaiken vielä paremmin 💓

• Anonyymi00020

Yhteisöllisyys ja naapuriapu, naapurit tunsivat toisensa paremmin ja auttoivat toisiaan, ja lapset saivat leikkiä ulkona vapaammin.
      Tavarat korjattiin, eikä niitä heitetty heti pois. Ruoka oli usein lähempää tuotettua.
      Maailman uutiset eivät tulleet silmille 24/7, mikä toi turvallisuuden tunnetta. Käytöstavat ja kunnioitus, ihmiset kohtelivat toisiaan kunnioittavammin.

• Anonyymi00021

Ikävä melkein kaikkea entistä.
      En pysy nykyajan matkassa.

• Anonyymi00024
    • Anonyymi00027

Lällärit, kuin moni oli nois jutuis?

• Anonyymi00028

Jos nykypäivän nuoret sijoitettaisiin elämään esimerkiksi kultaiselle 1970-luvulle, voisi se olla aikamoinen shokki. Ei ollut sähköpostia, älypuhelimia, Internetiä, sosiaalista mediaa ja pelit olivat perinteisiä lautapelejä.

• Anonyymi00030

Joskus taantuma kannattaisi! Liian helpoksi kaikki tehty. Amen.

• Anonyymi00031

Mun lapset on leikkinyt käpylehmillä.

• Anonyymi00033

80- luvulla oli kirjekavereita. Brasilia, Italia, Singapori ja Japani. Kirjeitä aina odotti ja mukana tuli mm. valokuvia, paikallislehtiä Brasiliasta, koruja, kortteja. Kuulumisia vaihdeiltiin milloin mistäkin. Toiset kirjoitti paljon ja toiset vähemmän ja täältä lähti kirjeisiin Fazeria, sanomalehtiä, valokuvia jne. Silloin kerättiin myös postimerkkejä.
        Saman ikäisiä oltiin ja kielitaito parani sujuvasti.

• Anonyymi00034

Numerotiedustelu korvaa puhelinluettelon nykyään eikä kaikilla ole salainen numero vieläkään mulla on miksi mä otan vastaan ne suunsoittajatkin mieluiten kotioveni takana ni saan helpommin hätävarjelun piikkiin kotiosoitteni ei ole salainen

• Anonyymi00037

Muuten oikein, mutta puhelinmyyjiä kyllä oli. Myivät tosin lähinnä lehtiä, eikä meno tietenkään ollut nykyisenkaltaista häiriköintiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      103
      7650
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      367
      6749
    3. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      72
      4099
    4. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      29
      3849
    5. Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa

Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?
      Ikävä
      196
      2296
    6. Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?

Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os
      Tv-sarjat
      24
      2015
    7. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      65
      1788
    8. Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?

Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps
      Tv-sarjat
      18
      1728
    9. Amazing Race Tomas rehellisenä Esko-appiukon, 63, tilasta: "Sairastelut ja..."

Tomas Grekov ja Esko Rotola-Pukkila ovat mukana Amazing Race Suomi -kisassa. Ja nyt vuorossa on finaali. Hankaluuksia m
      Tv-sarjat
      1
      1597
    10. Elämäni biisi starttaa uudessa muodossa - Voi olla pettymys faneille!

Elämäni biisi ja juontaja Katja Ståhl ovat suomalaisten suosikkeja. Lauantai-iltaisin ohjelma on vetänyt tv-katsojat arv
      Tv-sarjat
      1
      1590
    Aihe