Omat lapset muuttavat pysyvästi tietyllä lailla sisarussuhteita. Hyvässä ja huonossa.
Ollaan siskon kanssa oltu aikuisena tosi läheisiä. Varmasti aika läheisiä myös loppuelämämme ajan . Luulen niin. Tärkeysjärjestys vaan tulee muuttumaan lopullisesti. Olen ollut pikkusiskolleni luultavasti siihen asti läheisin naispuolinen ihminen, kun hän sai oman tyttövauvan. Minulla itselläni taas on oma poika ainut lapsi. Joka on kohta aikuinen. Tärkein miespuolinen ihminen minulle ja tärkein asia maailmassa. Pikkusisko sillain on ollut tosi tärkeä ja tulee aina olemaan . Tuntuu vaan nyt siltä että olen menettänyt jonkun aseman hänen elämässään. Mistä olen ollut niin kiitollinen tähän asti. Koin, että se oli kova menetys minulle kun hän sai oman tytön. Toki olen tietyllä lailla onnellinen hänen puolestaan. Mutta tunnen tuskaa oman aseman menetyksen vuoksi. Sitten en pysty olemaan hänen elämässään mukana kuin tosi harvoin. Meillä välimatka on pitkä. Muutenkin nähdään tosi harvoin. Mutta kova pala tänä on ollut niellä.
Sisarus suhteet
14
142
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olet ilmeisesti sama nainen, joka on useampaan kertaan viime aikoina kommentoinut, kuinka olet kateellinen siskollesi, kun hänellä on hyvä mies ja nyt pieni lapsi.
Kuulostat siltä, että pystyt mielekkäisiin ihmissuhteisiin (sisarsuhteet ja varmaan myös ystävyyssuhteet) vain, jos toinen osapuoli on sinua huonommassa asemassa. Saatko jotain tyydytystä siitä, että sinulla menee paremmin kuin läheisilläsi? Koetko silloin, että oma surkea tilanteesi on parempi kuin oikeasti onkaan?
Olet todella itsekeskeinen ja ilkeä ihminen, jos et pysty olemaan iloinen läheistesi puolesta. Et ole todellinen ystävä tai sisar, jos sinun puoleltasi suhde perustuu vain siihen, että saat siitä itsetunnollesi pönkitystä, kun toisella menee huonommin kuin sinulla.
Kehotan sinua miettimään, mitkä asiat parantaisivat sinun elämäntilannettasi (ei sellaiset, jotka saisivat muiden tilanteen huonommaksi, esim. sisaresi lapsen kuolema, vaan myönteisiä asioita, jotka lisäävät omaa onnellisuuttasi, mutta eivät ole muilta pois). Ja sen jälkeen alat tavoittelemaan aktiivisesti niitä asioita. Jos se on hyvä mies ja parisuhde, niin sitten alat tavoittelemaan sitä. Jos haluat sydänystäviä, alat tavoittelemaan niitä.
Kehotan myös luomaan paremman suhteen poikaasi. Kuulostaa ikävästi siltä, että ajattelet, että äidillä ja pojalla ei voi olla yhtä syvällistä sidettä kuin äidillä ja tyttärellä. Väheksyt poikaasi. Se on todella inhottavasti tehty poikaasi kohtaan, että hyljeksit häntä hänen sukupuolensa perusteella.
Ja voit myös luoda syvällisen suhteen sisarentyttäreesi. Sisaresi suhde omaan tyttäreensä ei ole sinulta pois.- Anonyymi00002
Onpa kovaa puhetta, vaikka et tiedä juuri mitään, mutta arvelet sitäkin enemmän. Tervehtisitkö ilolla tällaista, jos se kohdistuisi sinuun?
- Anonyymi00003
Voi olla että tällainen persoona sitoo pojankin kotiin loppuelämäksi.
- Anonyymi00014
Anonyymi00002 kirjoitti:
Onpa kovaa puhetta, vaikka et tiedä juuri mitään, mutta arvelet sitäkin enemmän. Tervehtisitkö ilolla tällaista, jos se kohdistuisi sinuun?
Minulla on useita sisaria. Monissa asioissa heillä menee paremmin kuin minulla ja heillä on monia asioita, joita minulta puuttuu ja joita toivoisin myös itselleni. Samoin ystävilläni. En kuitenkaan ole koskaan ollut heille kateellinen. Toivon, että heillä menee hyvin ja toivon heille vaan enemmän ja lisää hyviä asioita. Ei heidän onnensa ole minulta pois. Päinvastoin. Minulle tulisi surkea olo, jos tietäisin, että siskoilla tai ystävillä menee huonosti. Ja silloin kun heillä menee hyvin, olen itsekin iloisempi. Iloitsen heidän puolestaan.
Tavoittelen itse niitä asioita, jotka tekisivät minut onnelliseksi. Jos en tavoita niitä, niin sitten elän ilman ja löydän onnellisuuden jostain muualta. Läheiseni tukevat minua siinä. Siksi en voi ymmärtää aloittajan tunteita. Minun korviini aloittaja kuulostaa myrkylliseltä ihmiseltä.
1-kommentin kirjoittaja
- Anonyymi00004
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Olen aika varmasti tunnevammainen ihminen. On ollut kovasti menetyksiä . Haluatko edes kuulla niitä ?
Äitimme teki itsemurhan, kun olimme teinejä miesystävä raiskasi minut kun olin suhteessa. Sittemmin painosti aborttiin.
Oiskohan tässä jotain syitä miksi olen tunnevammainen ? Pahaa tekee kun pilkkaat siellä itsekkääksi ja ilkeäksi ihmiseksi.- Anonyymi00005
En pilkkaa vaan sinä olet itsekäs ja tunteeton. Sinun mahdollinen ikävä historia ei sitä tosiasiaa poista. Voit toki jäädä märehtimään ja syyttelemään muita tai sitten alat kehittämään itseäsi.
- Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
En pilkkaa vaan sinä olet itsekäs ja tunteeton. Sinun mahdollinen ikävä historia ei sitä tosiasiaa poista. Voit toki jäädä märehtimään ja syyttelemään muita tai sitten alat kehittämään itseäsi.
Kertoja on oikeesti mieheke!?
- Anonyymi00013
Anonyymi00005 kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kaikilla on elämässään traumoja. Se ei oikeuta kohtelemaan muita huonosti ja itsekkäästi.
- Anonyymi00006
Kukahan nyt on itsekäs ja tunteeton?
Sitä paitsi mistäs tiedät mitkä välit minulla on poikaani. Tosi hyvät, asuu jo omassa taloudessa jhän a vierailemme toistemme luona.
Hän on paras saavutukseni mitä olen saanut 🙂- Anonyymi00008
Saavutus! Ei hitto sentään.
- Anonyymi00007
Lapset ovat lahjoja, näin ajattelen.
- Anonyymi00009
Saavutus kuulostaa pikemminkin joltain pokaalilta.
- Anonyymi00010
Olimme toistemme parhaimmat ystävät, jonkin verran nuoremman sisareni kanssa siihen asti, kun minä pääsin yliopistoon opiskelemaan. Hän tuntui olevan kateellinen opiskelustani yliopistossa. Hänellä oli aina se päämäärä, että hän haluaa aviomiehkseen lääkärin ja sen hän saikin! Ei arvostanut omaa isäänsä sen vertaa, että olisi hänet kutsunut häihinsä. Ja aina vain paheni, haukkui minua nauraen lihavaksi mökiltä jonne olimme kutsuneet hänet ja perheensä mökille. Hänen miehensä sukulaiset olivat hänen arvostuksena mukaisesti tärkeimoiä koska kuuluivat kuuluisaan sukuun! Vaikka minä opskelin yliopistossa se ei, minä en muka tiennyt mistään mitään ja kaikkea muutakain suorastaa paskaa sain kuulla. Viimeinen niitti oli se kun hän aina soitti minulle ja kertoi avioerostaan ja tunnelmistaan, mutta ei jaksanut kuunnella mitään siitä mitä minä olisin halunnut kertoa hänelle. Hänellä taisi mennä päähän se kun miehet pitivät hänestä ja hän jopa petti miestään tämän serkun kanssa. Mieskin petti siskoani työkaverinsa kanssa ja siitä lähti sitten etenemään se että he erosivat. Ilmoitin etten halua olla siskoni kanssa missään tekemisissä, koska hän ei selvästikään pystynyt ymmärtämään sitä, miten huonosti hän kohteli minua. Enkä ole katunut päätöstäni koskaan! Hän halusi aina olla keskipiste teimmepä mitä tahansa ja sellainen ihminen ei todellakaan ole mukavaa seuraa, vaikka olisi oma sisko!
- Anonyymi00012
Höpöjä puhut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p254915Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1494709Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su1934628Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal1184541Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil133630Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?
Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema192334Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!
Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud32108- 661617
Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill201201- 1841159