Itse olen huomannut että kaipaus iskee silloin kun kokee yksinäisyyttä. Tiedän että moni ei tahdo myöntää itselleen, mutta tosiasiassa se toinen ihminen jota kaivataan voi olla vain oletettu pelastusrengas sille omalle tyhjälle ololle tai yksinäisyydelle.
Enkä nyt puhu yksinäisyydestä kokonaisvaltaisesti vaan esimerkiksi romantiikan ja seksuaalisuuden eli parisuhteen puutoksena elämässä. Se toinen nähdään ratkaisuna näihin ongelmiin ja koska hän on edes hetkeksi raottanut mahdollisuutta päästä eroon tästä yksin olon tunteesta noihin liittyen niin siihen tarraudutaan kaksin käsin.
Toinen juttu on myös tylsistyminen. Kun ihmisen mieli harhailee eikä oikein keksi mitään tekemistä se alkaa keksiä mitä voisi tarvitse elämäänsä. Tuolloin toinen ihminen luo merkityksiä joskus isojakin ja emme havaitse tietoisesti miten toinen ihminen liitetään ajatuksiin esimerkiksi onnellisuudesta, yhteydestä, asioiden jakamisesta yms.
En ole pitkään aikaan oikeasti kaivannut ketään vaan on ollut epämääräisiä haahuiluja mielessä, ohitettuja mahdollisuuksia sekä pettymyksiä ja luopumisia. Elämä tuntuu kaikkinensa joskus näennäisestä kiireestä huolimatta tylsältä. Näen että kun tarpeeksi kipristää yksin olo niin rakentaa jostain kärpäsestä härkäsen.
Mitä mieltä olette?
Kaipaajat, oletteko yksinäisiä vai tylsistyneitä?
57
346
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kumpikaan noista ei ole minulle ongelma.
En ole yksin ollessani koskaan yksinäinen. Joskus (väärässä) seurassa kyllä koen yksinäisyyttä ja porukkaan kuulumattomuutta.
En myöskään koskaan ole tylsistynyt. Maailma on täynnä tekemistä, kokemista ja oppimista, kun mieli on niille avoin ja kun ihminen on laajasti asioista ja ilmiöistä kiinnostunut.- Anonyymi00002
Olet siis täydellisesti romanttisesti ja seksuaalisesti tyydyttynyt etkä kaipaa elämääsi mitään.
Miksi sitten olet ikävä-palstalla? - Anonyymi00011
Anonyymi00002 kirjoitti:
Olet siis täydellisesti romanttisesti ja seksuaalisesti tyydyttynyt etkä kaipaa elämääsi mitään.
Miksi sitten olet ikävä-palstalla?En ole koskaan hakenut elämääni miestä sen takia, että olisin yksinäinen tai tylsistynyt. En koskaan. Minusta tuo on kamala ajatuskin - ei mies ole mikään hyväksikäytettävä objekti, jonka tehtävä on paikata jotain puutetta minun elämässäni (tai hyvänen aika ehkäistä jotain niinkin banaalia asiaa kuin "tylsistyminen!").
En itse asiassa koskaan ole hakenut elämääni miestä, piste. Olen aina ollut hyvin itsenäinen, mutta sitten vain sattui niin, että vastaan tuli mies, johon rakastuin.
Eli minä rakastuin. Siksi olen täällä.
Kyse on halusta ja valinnasta, ei tarpeesta ja puutteesta. - Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
En ole koskaan hakenut elämääni miestä sen takia, että olisin yksinäinen tai tylsistynyt. En koskaan. Minusta tuo on kamala ajatuskin - ei mies ole mikään hyväksikäytettävä objekti, jonka tehtävä on paikata jotain puutetta minun elämässäni (tai hyvänen aika ehkäistä jotain niinkin banaalia asiaa kuin "tylsistyminen!").
En itse asiassa koskaan ole hakenut elämääni miestä, piste. Olen aina ollut hyvin itsenäinen, mutta sitten vain sattui niin, että vastaan tuli mies, johon rakastuin.
Eli minä rakastuin. Siksi olen täällä.
Kyse on halusta ja valinnasta, ei tarpeesta ja puutteesta.Sanon tämän suoraan ja arvasin että aloitus saisi tuollaisia vastauksia.
-Kyse on halusta ja valinnasta, ei tarpeesta ja puutteesta.-
Ei, kyllä sinulla oli se tarve ja puute olemassa jo pitkän aikaa. - Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Sanon tämän suoraan ja arvasin että aloitus saisi tuollaisia vastauksia.
-Kyse on halusta ja valinnasta, ei tarpeesta ja puutteesta.-
Ei, kyllä sinulla oli se tarve ja puute olemassa jo pitkän aikaa.Ymmärrät varmaan, ihan järjellä ajatellen, että et voi mitenkään uskottavasti sanoa tuollaisia puolestani, kun et tunne minua ollenkaan. Sinä et tiedä elämästäni, kokemuksistani, haluistani tai mistään muustakaan mitään. Minä tiedän miten asiat ovat ja se riittää, eikä minun tarvitse selitellä elämääni kenellekään anonyymipalstalla. Sen vain sanon suoraan, että sinä olet oletuksinesi väärässä.
Ehkä jonain päivänä ymmärrät, että ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki ajattele ja tunne samalla tavalla kuin sinä (luulet heidän ajattelevan/tuntevan). - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ymmärrät varmaan, ihan järjellä ajatellen, että et voi mitenkään uskottavasti sanoa tuollaisia puolestani, kun et tunne minua ollenkaan. Sinä et tiedä elämästäni, kokemuksistani, haluistani tai mistään muustakaan mitään. Minä tiedän miten asiat ovat ja se riittää, eikä minun tarvitse selitellä elämääni kenellekään anonyymipalstalla. Sen vain sanon suoraan, että sinä olet oletuksinesi väärässä.
Ehkä jonain päivänä ymmärrät, että ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki ajattele ja tunne samalla tavalla kuin sinä (luulet heidän ajattelevan/tuntevan).Aika helppo tuntea kun tiedän mitä ihminen kokee ajatellessaan noin. Et olisi muuten katsos täällä palstalla.
Se että et tunne itseäsi ja mistä ne kumpuavat ne tunteet niin sille minä taas en mahda mitään. ;-) - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Aika helppo tuntea kun tiedän mitä ihminen kokee ajatellessaan noin. Et olisi muuten katsos täällä palstalla.
Se että et tunne itseäsi ja mistä ne kumpuavat ne tunteet niin sille minä taas en mahda mitään. ;-)En välitä jatkaa tätä "keskustelua", kun toinen osapuoli ei edes kuule mitä sanon. Ymmärryksestä puhumattakaan.
Siinä kaikki. - Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
En välitä jatkaa tätä "keskustelua", kun toinen osapuoli ei edes kuule mitä sanon. Ymmärryksestä puhumattakaan.
Siinä kaikki.Tämä on yksittäinen ketju, anonyymilla keskustelupalstalla. En oikeasti ihan ymmärtänyt mistä tulit keskustelemaan ketjuun kun kielsit kaiken edes millään tavoin koskettavan sinua.
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tämä on yksittäinen ketju, anonyymilla keskustelupalstalla. En oikeasti ihan ymmärtänyt mistä tulit keskustelemaan ketjuun kun kielsit kaiken edes millään tavoin koskettavan sinua.
Niin ja lisäten vielä, se että puhuu mitkä asiat ajattelee olevan elämässä puutteita ja toisaalta mitkä määrittää ongelmiksi, kertoo yllättävän paljon ihmisestä ;-)
- Anonyymi00040
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ymmärrät varmaan, ihan järjellä ajatellen, että et voi mitenkään uskottavasti sanoa tuollaisia puolestani, kun et tunne minua ollenkaan. Sinä et tiedä elämästäni, kokemuksistani, haluistani tai mistään muustakaan mitään. Minä tiedän miten asiat ovat ja se riittää, eikä minun tarvitse selitellä elämääni kenellekään anonyymipalstalla. Sen vain sanon suoraan, että sinä olet oletuksinesi väärässä.
Ehkä jonain päivänä ymmärrät, että ihmiset ovat erilaisia eivätkä kaikki ajattele ja tunne samalla tavalla kuin sinä (luulet heidän ajattelevan/tuntevan).Sivusta: Hyvin sanotu. Tänne kirjoittelee ihmisiä, jotka kuvittelevat että juuri heidän tapansa on se oikea tapa elää. Nykyaikana, pitäisi olla sen verran yleissivistystä, että tajuaisi erilaisuutta olevan ihmisten uskomuksissa, tavoissa, harrastuksissa, tunteissa ym.
- Anonyymi00045
Anonyymi00040 kirjoitti:
Sivusta: Hyvin sanotu. Tänne kirjoittelee ihmisiä, jotka kuvittelevat että juuri heidän tapansa on se oikea tapa elää. Nykyaikana, pitäisi olla sen verran yleissivistystä, että tajuaisi erilaisuutta olevan ihmisten uskomuksissa, tavoissa, harrastuksissa, tunteissa ym.
Ei se oli huonosti sanottu.
Yleissivistyksen määrityksen mukaisesti sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Palstalla tapahtuvan keskustelun kanssa ja sen miten joku määrittelee elävänsä ei ole mitään merkitystä keskenään.
Ei minulla ole oikea tapa elää, mutta minulla on oikea tapa ajatella.
Checkmate.
- Anonyymi00003
Mulla ei ole ketään ikävä paitsi no omaa suloista vauvaa mutta onneksi kohta kotona
- Anonyymi00004
Olen kattonu romanttisia elokuvia nyt aika monta putkeen. Ennen en niistä tykännyt.
Pystyy kaipaamaan ja samalla ne nostaa mielihyvähormoneja.- Anonyymi00008
Aloituksessa tarkoitin että itse olen tehnyt jotain tuollaista juuri, mutta se ei ole kohdistunut yhteenkään tiettyyn henkilöön koska en ole nähnyt heitä realistisina tavoitteina.
- Anonyymi00005
Olen pohtinut paljon alusta saakka, onko hän kuvaamasi tyhjyyden ja yksinäisyyden pelastusrengas tai ratkaisu tai tylsyyden karkoitus vai rakastanko. En oikein jaksa miettiä asiaa enää. Annan vain itselleni luvan tuntea mitä tunnen.
- Anonyymi00007
Aloituksessa ei ollut tarkoitus sanoa että se olisi negatiivinen asia se pelastusrengas. Tarkoitan vain että se ei välttämättä ole realistinen ratkaisu todelliseen ongelmaan.
Haemme siis elämäämme joskus sisältöä pois tylsyydestä tai toisaalta tunnelmoimme asioissa joita kaipaamme, se on varmasti ihan hyvä että se voi näyttäytyä sitten tietyn ihmisen kaipauksena, mutta se ei välttämättä ratkaise sitä alkuperäistä ongelmaa se ihminen.
- Anonyymi00006
Varmaan molempia. Lisäksi olen ominut täältä niin paljon pskaa itseeni. Etten pysty ajattelemaan edes ihmisten näkemistä. Minut on kutsuttu mökkiviikonlopulle bileisiin en kykene menemään. Minut on pyydetty pitämään porukalla juhlat en kykene. Tuntuu ettei nekään oikeasti edes halua mua sinne.Ainut on läheiset joita jaksan nähdä. Itken vessassa salaa, itken suhkussa. Pyöritän arjen ja olen onneton. En enää edes odota et elämä muuttuu. Tiedän ettei minua haluta tännekään. Olen jokapaikassa yli määräinen. Joku jota ei tarvita.
- Anonyymi00009
Tähän mun on pakko kyllä puuttua. Olen joskus tuntenut ihan samalla tavoin eli vältellyt noita tilanteita, samalla menettänyt paljon mahdollisuuksia. Se suorastaan hävettää.
-Etten pysty ajattelemaan edes ihmisten näkemistä. Minut on kutsuttu mökkiviikonlopulle bileisiin en kykene menemään. Minut on pyydetty pitämään porukalla juhlat en kykene.-
- En enää edes odota et elämä muuttuu. Tiedän ettei minua haluta tännekään. Olen jokapaikassa yli määräinen. Joku jota ei tarvita.-
Noissa kahdessa maininnassa ei ole mitään järkeä, sinulla on selkeästi ihmisiä ympärilläsi jotka ovat kiinnostuneet sinusta ja välittävät. Esimerkiksi enemmän kuin minulla aloittajalla. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tähän mun on pakko kyllä puuttua. Olen joskus tuntenut ihan samalla tavoin eli vältellyt noita tilanteita, samalla menettänyt paljon mahdollisuuksia. Se suorastaan hävettää.
-Etten pysty ajattelemaan edes ihmisten näkemistä. Minut on kutsuttu mökkiviikonlopulle bileisiin en kykene menemään. Minut on pyydetty pitämään porukalla juhlat en kykene.-
- En enää edes odota et elämä muuttuu. Tiedän ettei minua haluta tännekään. Olen jokapaikassa yli määräinen. Joku jota ei tarvita.-
Noissa kahdessa maininnassa ei ole mitään järkeä, sinulla on selkeästi ihmisiä ympärilläsi jotka ovat kiinnostuneet sinusta ja välittävät. Esimerkiksi enemmän kuin minulla aloittajalla.Kyllä minä tiedän et se on järjen vastaista. Ja tiedän itsekin et tämä pahanee kun en jaksa. Kun yritän koko ajan räpiköidä ylös. Tunnistan nämä ajatukset pyöri kun olin masentunut. Ajatelin ettei kukaan välitä eikä kukaan rakasta minua. Et on palvelus muille että kuolen. Vaikka minulla oli silloinkin ihmisiä ympärillä ja välitti sekä rakasti. En enää ikinä halua vajota siihen pisteeseen. Jotenkin en enää halua kuormittaa muita omilla oloilla. Vetäydyn mieluummin. Tää on ollut vaan kanava päästää jotain ulos. Mut tääkin vaan pahentaa kaikkea.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kyllä minä tiedän et se on järjen vastaista. Ja tiedän itsekin et tämä pahanee kun en jaksa. Kun yritän koko ajan räpiköidä ylös. Tunnistan nämä ajatukset pyöri kun olin masentunut. Ajatelin ettei kukaan välitä eikä kukaan rakasta minua. Et on palvelus muille että kuolen. Vaikka minulla oli silloinkin ihmisiä ympärillä ja välitti sekä rakasti. En enää ikinä halua vajota siihen pisteeseen. Jotenkin en enää halua kuormittaa muita omilla oloilla. Vetäydyn mieluummin. Tää on ollut vaan kanava päästää jotain ulos. Mut tääkin vaan pahentaa kaikkea.
Tää palsta pahentaa kyllä kaikkea, ei kannata hautautua ainakaan tänne. Sitä vaan etsii jotain joka vie eteenpäin ja sitä tarttuu niihin tuttuihin juttuihin. Sen takia puhuin tuossa aloituksessa pelastusrenkaasta.
Itse olen ollut joskus todella syvässä kuopassa ja en oikeastaan tajunnut kuinka olin ollut siinä jo pitkään ennen kuin olin suhteessa. Se suhde tavallaan pelasti minut vaikka siitä henkilöstä luopuminen kesti vuosia vaikka suhde ei kestänyt niin erityisen pitkään. Suhde kuitenkin näytti että mitä tahtoisin löytää elämääni ja sen tunteen. Valitettavasti elämän tapahtumien myötä vajosin taas ja ne voimat piti löytää jostain ns. omasta tekemisistä, tärkeistä asioista.
Sen takia joskus vetäytyminen voi olla hyväksi kun ei ole voimia ja esimerkiksi toisten läsnäollessa tuntee teeskentelevänsä.
Mutta totuus on että niinkuin itsekin tiedät niin se ponnistuu lähtee itsestä ettei vajoaisi sinne masennukseen johon ei halua palata. Se on vähän kuin painon pudottaminen että sitä herkästi päätyy syömään entistä enemmän ja herkuttelemaan sen sijaan että saisi asioita hiljaa ja kontrolloidusti liikkeelle.
En kirjoittaisi muuten, mutta olen kokenut itse elämässäni ihan samaa ja tähän päälle vielä erilaiset hylkäämiskokemukset, selän takana panettelut, syytökset mm. lähentelystä tai suoranaisesta stalkkaamisesta, vähättelyt jossa vähimpänä on tuntunut esimerkiksi juuri ne pakit vaikkapa ja luopuminen unelmista jonkun suhteen. Ihmiset osaavat olla raakoja, mutta pitää keskittyä niihin ihmisiin, läheisiin jotka tarjoavat sitä mitä lopulta kaipaa. Niille ihmisille jäisi loputon ja lohduton suru siinä tilanteessa että joutuisivat sinusta luopumaan elämässään joten elä sinäkään luovu heistä vaikka eläisitkin. Piiloutuminen heiltä on vain ajan tuhlaamista ja se aika täällä kivipallolla on hyvin rajallinen. - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tää palsta pahentaa kyllä kaikkea, ei kannata hautautua ainakaan tänne. Sitä vaan etsii jotain joka vie eteenpäin ja sitä tarttuu niihin tuttuihin juttuihin. Sen takia puhuin tuossa aloituksessa pelastusrenkaasta.
Itse olen ollut joskus todella syvässä kuopassa ja en oikeastaan tajunnut kuinka olin ollut siinä jo pitkään ennen kuin olin suhteessa. Se suhde tavallaan pelasti minut vaikka siitä henkilöstä luopuminen kesti vuosia vaikka suhde ei kestänyt niin erityisen pitkään. Suhde kuitenkin näytti että mitä tahtoisin löytää elämääni ja sen tunteen. Valitettavasti elämän tapahtumien myötä vajosin taas ja ne voimat piti löytää jostain ns. omasta tekemisistä, tärkeistä asioista.
Sen takia joskus vetäytyminen voi olla hyväksi kun ei ole voimia ja esimerkiksi toisten läsnäollessa tuntee teeskentelevänsä.
Mutta totuus on että niinkuin itsekin tiedät niin se ponnistuu lähtee itsestä ettei vajoaisi sinne masennukseen johon ei halua palata. Se on vähän kuin painon pudottaminen että sitä herkästi päätyy syömään entistä enemmän ja herkuttelemaan sen sijaan että saisi asioita hiljaa ja kontrolloidusti liikkeelle.
En kirjoittaisi muuten, mutta olen kokenut itse elämässäni ihan samaa ja tähän päälle vielä erilaiset hylkäämiskokemukset, selän takana panettelut, syytökset mm. lähentelystä tai suoranaisesta stalkkaamisesta, vähättelyt jossa vähimpänä on tuntunut esimerkiksi juuri ne pakit vaikkapa ja luopuminen unelmista jonkun suhteen. Ihmiset osaavat olla raakoja, mutta pitää keskittyä niihin ihmisiin, läheisiin jotka tarjoavat sitä mitä lopulta kaipaa. Niille ihmisille jäisi loputon ja lohduton suru siinä tilanteessa että joutuisivat sinusta luopumaan elämässään joten elä sinäkään luovu heistä vaikka eläisitkin. Piiloutuminen heiltä on vain ajan tuhlaamista ja se aika täällä kivipallolla on hyvin rajallinen.Minun kuoppa oli niin syvä että ihme että olen hengissä edelleen. Mutta se oli nuorena se. Jotenkin tää kaikki on niin järjen vastaista. Ihminen jota kaivannut. Ei todellakaan ollut kohtaani hyvä vaan kohteli kuin itsestään selvyyttä ja jätti heti kun en enää sietänyt sitä. Ja nyt haen jotain "pelastusta" sitä kaipaamalla vaikka minulla niin monta muuta ihmistä jolle merkitsen jotain. Tää on vaan helppo paikka muissa pitää olla omana itsenään. Ajatelin et täällä saa olla rauhassa ja eikä tarvitse selitellä. Mut joutunut kiusatuksi täälläkin. Ihan turhalta tuntuu oikeastaan kaikki.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Minun kuoppa oli niin syvä että ihme että olen hengissä edelleen. Mutta se oli nuorena se. Jotenkin tää kaikki on niin järjen vastaista. Ihminen jota kaivannut. Ei todellakaan ollut kohtaani hyvä vaan kohteli kuin itsestään selvyyttä ja jätti heti kun en enää sietänyt sitä. Ja nyt haen jotain "pelastusta" sitä kaipaamalla vaikka minulla niin monta muuta ihmistä jolle merkitsen jotain. Tää on vaan helppo paikka muissa pitää olla omana itsenään. Ajatelin et täällä saa olla rauhassa ja eikä tarvitse selitellä. Mut joutunut kiusatuksi täälläkin. Ihan turhalta tuntuu oikeastaan kaikki.
Sanon tässä nyt että jos sinusta tuntuu että tulet täällä kiusatuksi ei tämä ole oikea paikka sinulle. Tämä on anonyymi-palsta, jossa ihmiset eivät tunne sinua IRL eivätkä edes täällä. He kuten minäkään eivät tunne sinua lainkaan kuin ehkä sen yhden kirjoituksen perusteella johon vastaavat. Lisäksi varsinkin tällaisessa paikassa pitäisi omaksua sellainen ei haukku haavaa tee periaate koska täällä on paljon erilaisia ihmisiä eri lähtökohdista. Ei tämä mikään paikka ole ns. olla missään. Täällä vain heitellään vähän kuin paperilennokkeja toisille silmät siteissä ja johonkin ne lennokit osuu.
Minullakin nuo kaikki syvyydet tapahtui nuorena, mutta siellä ne edelleen taustalla keikkuu ja nostavat päätään. Erityisesti se kun tulee huonosti kohdelluksi ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin miten kauheita ihmiset voivat olla. En kuitenkaan uhriudu kuten ei sinunkaan tulisi koska silloin ne ihmiset voittavat. Aivan samoin sinun tapauksessa niin sinä teit oikein kun omanarvon tunnossasi asetit rajasi sille toiselle. Sitä vain toivoo että se toinen ihminen olisi sen kaipauksen arvoinen.
Niin ne toisten ihmisen välinpitämättömyydet, julmuudet yms. voivat tuntua täysin järjettömiltä, mutta olen sen oppinut että ne ihmiset tulee jättää omaan arvoonsa ja keskittyä niihin joilla on se todellinen arvo on elämässi. Tiedät jo keitä ne ovat ja tulet löytämään vain niitä lisää kun selviät tästä myrskystä ja toisaalta tyynestä poukamasta. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Sanon tässä nyt että jos sinusta tuntuu että tulet täällä kiusatuksi ei tämä ole oikea paikka sinulle. Tämä on anonyymi-palsta, jossa ihmiset eivät tunne sinua IRL eivätkä edes täällä. He kuten minäkään eivät tunne sinua lainkaan kuin ehkä sen yhden kirjoituksen perusteella johon vastaavat. Lisäksi varsinkin tällaisessa paikassa pitäisi omaksua sellainen ei haukku haavaa tee periaate koska täällä on paljon erilaisia ihmisiä eri lähtökohdista. Ei tämä mikään paikka ole ns. olla missään. Täällä vain heitellään vähän kuin paperilennokkeja toisille silmät siteissä ja johonkin ne lennokit osuu.
Minullakin nuo kaikki syvyydet tapahtui nuorena, mutta siellä ne edelleen taustalla keikkuu ja nostavat päätään. Erityisesti se kun tulee huonosti kohdelluksi ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin miten kauheita ihmiset voivat olla. En kuitenkaan uhriudu kuten ei sinunkaan tulisi koska silloin ne ihmiset voittavat. Aivan samoin sinun tapauksessa niin sinä teit oikein kun omanarvon tunnossasi asetit rajasi sille toiselle. Sitä vain toivoo että se toinen ihminen olisi sen kaipauksen arvoinen.
Niin ne toisten ihmisen välinpitämättömyydet, julmuudet yms. voivat tuntua täysin järjettömiltä, mutta olen sen oppinut että ne ihmiset tulee jättää omaan arvoonsa ja keskittyä niihin joilla on se todellinen arvo on elämässi. Tiedät jo keitä ne ovat ja tulet löytämään vain niitä lisää kun selviät tästä myrskystä ja toisaalta tyynestä poukamasta.Se kiusaaminen on sitä minun viesteistä trollaillaan tehdään pilaa. Olen ollut täällä kauan. Tiedän miten tämä toimii. Kyllä mulla ne ihmiset jo on elämässäni. Enkä oikestaan välitä tutustua kehenkään enää. Tämäkin paikka osoittaa minkälaisia ihmiset nykyään on.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Se kiusaaminen on sitä minun viesteistä trollaillaan tehdään pilaa. Olen ollut täällä kauan. Tiedän miten tämä toimii. Kyllä mulla ne ihmiset jo on elämässäni. Enkä oikestaan välitä tutustua kehenkään enää. Tämäkin paikka osoittaa minkälaisia ihmiset nykyään on.
Kyllä olen saanut kuvan nykyajan ihmisistä ihan muualta ja myös tosielämästä. Voimia sinulle, yritä irtautua täältä ja löydä elämääsi jotain uutta.
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kyllä olen saanut kuvan nykyajan ihmisistä ihan muualta ja myös tosielämästä. Voimia sinulle, yritä irtautua täältä ja löydä elämääsi jotain uutta.
Eipä se ole niin helppoa kun fyysisesti sairas ja joutuu olemaan sen takia paljon kotona. Kyllä minä muutenkin ihmisten juttuja seuraan laajasti. Ihan samanlaista kaikkialla.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Eipä se ole niin helppoa kun fyysisesti sairas ja joutuu olemaan sen takia paljon kotona. Kyllä minä muutenkin ihmisten juttuja seuraan laajasti. Ihan samanlaista kaikkialla.
Ymmärrän, olen valitettavasti todistanut joidenkin yksinäisten sekä fyysisesti että psyykkisesti sairaiden kohtaloita tässä elämässä varsin läheltä. On vain jatkettava eteenpäin, ei tässä muu auta. Itseasiassa pitää soittaa läheisille tänä iltana. Kaikkea hyvää sinne.
- Anonyymi00026
Anonyymi00019 kirjoitti:
Sekä olen aika varma et ihmiset on vaan kaksnaamaisia päin naamaa. Miehet esim. Monet ovat oikeasti ajatusmaailmaan sellaisia kuin täällä. Kun mikään ei pidättele.
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Sekä olen aika varma et ihmiset on vaan kaksnaamaisia päin naamaa. Miehet esim. Monet ovat oikeasti ajatusmaailmaan sellaisia kuin täällä. Kun mikään ei pidättele.
Sitä samaa se on naisissa. Olen niitä hetkiä todistanut kun naisen naamion alta paljastuu hirviö esimerkiksi päihtyneenä ja todelliset mielihalut, teot ja ajatukset muista pääsevät irti. Samoin käytös toisten seurassa ja toisaalta kun sitä sosiaalista painetta tehdä oikein ei enää ole.
Kaikkein pahinta naisissa on ollut sellaiset voi-voi-minua nyyhkytarinat, jotka hyvin lyhyen ajan sisään muuttaa muotoaan toisten kaltoin kohteluksi, välinpitämättömyydeksi, hyväksikäytöksi ja ihmisten pettämiseksi.
Palstalla ihmiset käyvät avautumassa aiheesta eri mielentiloissa joten en sen takia panostaisi tähän millään muotoa tulkintoihin ihmisyydestä. - Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
Sitä samaa se on naisissa. Olen niitä hetkiä todistanut kun naisen naamion alta paljastuu hirviö esimerkiksi päihtyneenä ja todelliset mielihalut, teot ja ajatukset muista pääsevät irti. Samoin käytös toisten seurassa ja toisaalta kun sitä sosiaalista painetta tehdä oikein ei enää ole.
Kaikkein pahinta naisissa on ollut sellaiset voi-voi-minua nyyhkytarinat, jotka hyvin lyhyen ajan sisään muuttaa muotoaan toisten kaltoin kohteluksi, välinpitämättömyydeksi, hyväksikäytöksi ja ihmisten pettämiseksi.
Palstalla ihmiset käyvät avautumassa aiheesta eri mielentiloissa joten en sen takia panostaisi tähän millään muotoa tulkintoihin ihmisyydestä.Eli siis olin oikeassa ihmiset on oikeasti hirveitä. Hyvää jatkoa.
- Anonyymi00035
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ymmärrän, olen valitettavasti todistanut joidenkin yksinäisten sekä fyysisesti että psyykkisesti sairaiden kohtaloita tässä elämässä varsin läheltä. On vain jatkettava eteenpäin, ei tässä muu auta. Itseasiassa pitää soittaa läheisille tänä iltana. Kaikkea hyvää sinne.
Tietäisitpä vaan minkälainen hlvetti ja ennakkoluulojen säestämä sellainen elämä on. Sehän oli myls yksi syys miksi kaivattulleni en lopulta kelvannut. Taas yksi syy vähemmän olla kaipaamatta. Tämä on ollut hyvä keskustelu kyllä.
- Anonyymi00050
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tietäisitpä vaan minkälainen hlvetti ja ennakkoluulojen säestämä sellainen elämä on. Sehän oli myls yksi syys miksi kaivattulleni en lopulta kelvannut. Taas yksi syy vähemmän olla kaipaamatta. Tämä on ollut hyvä keskustelu kyllä.
Ymmärrän osittain niiden ihmisten avulla, joista osa lähti oman kätensä kautta tästä maailmasta. Tämä oli hyvä keskustelu.
Mutta ihmisistä olet oikeassa ja hyeenat sekä korppikotkat tulivat repimään tätäkin ketjua omassa avuttomuudessaan kappaleiksi etsiessään syypäätä omalle vajavaiselle ajattelulleen aloittajasta, joten aika poistua vähin äänin. Parempia aikoja odotellessa.
- Anonyymi00012
Puutteessa 😅
- Anonyymi00015
Ainakin rehellistä, arvostan. Ennen kaikkea itselle kannattaa olla rehellinen. Sen takia nämä -en mä mitään kaivannut tai tarvitse häntä elämääni, olen täällä vapaaehtoisesti- ovat hauskoja viestejä.
- Anonyymi00027
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ainakin rehellistä, arvostan. Ennen kaikkea itselle kannattaa olla rehellinen. Sen takia nämä -en mä mitään kaivannut tai tarvitse häntä elämääni, olen täällä vapaaehtoisesti- ovat hauskoja viestejä.
Mitä sitä kiertelemään 😉
Vaikka naisena pitkälti vapaaehtoistahan tämä tavallaan on. - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mitä sitä kiertelemään 😉
Vaikka naisena pitkälti vapaaehtoistahan tämä tavallaan on.Sitä minä ja me kaikki täällä itselle selitetään. Jostain syystä sinäkin ajattelet että miehille tuo olisi jonkin pakko. Ei se ole varsinkin jos on vaihtoehtoja.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Sitä minä ja me kaikki täällä itselle selitetään. Jostain syystä sinäkin ajattelet että miehille tuo olisi jonkin pakko. Ei se ole varsinkin jos on vaihtoehtoja.
Enhän minä niin sanonut, että olisi miehille pakko. Totesin vain, että naisena pitkälti vapaaehtoista olla tai olla olematta, kun nyt satun olemaan nainen. Mielestäni en puhunut miehistä mitään!
Molemmissa sukupuolissa varmasti löytyy sekä että, niitä joille se on vapaaehtoista ja niitä joille se ei ole vapaaehtoista. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Enhän minä niin sanonut, että olisi miehille pakko. Totesin vain, että naisena pitkälti vapaaehtoista olla tai olla olematta, kun nyt satun olemaan nainen. Mielestäni en puhunut miehistä mitään!
Molemmissa sukupuolissa varmasti löytyy sekä että, niitä joille se on vapaaehtoista ja niitä joille se ei ole vapaaehtoista.Pointtini on se että en usko että se on kenellekään vapaaehtoista. Meillä kaikilla on omat puutostilat. ;-)
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Pointtini on se että en usko että se on kenellekään vapaaehtoista. Meillä kaikilla on omat puutostilat. ;-)
Siksi laitoinkin, että tavallaan vapaaehtoista. En kuitenkaan kelpuuta ihan ketä hyvänsä.
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Siksi laitoinkin, että tavallaan vapaaehtoista. En kuitenkaan kelpuuta ihan ketä hyvänsä.
Sehän on selvä, mutta se juuri onkin hyvin pitkälle oma valinta mihin sen rajan vetää ketä kelpuuttaa ja ketä ei.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sehän on selvä, mutta se juuri onkin hyvin pitkälle oma valinta mihin sen rajan vetää ketä kelpuuttaa ja ketä ei.
Nii i!
- Anonyymi00037
En ole ikinä yksinäinen tai tylsistynyt.
Mutta asioita olisi mukava tehdä yhdessä 💜- Anonyymi00042
Noin minäkin ajattelin joskus, mutta usein sieltä alta löytyy vain joku salainen tarve ja puute jolle ei löydy nimeä kunnes sitten sen ihmisen kohtaa.
- Anonyymi00046
Anonyymi00042 kirjoitti:
Noin minäkin ajattelin joskus, mutta usein sieltä alta löytyy vain joku salainen tarve ja puute jolle ei löydy nimeä kunnes sitten sen ihmisen kohtaa.
No mikä se salainen tarve tai puute sulla sitten on ollut?
Se, että minä tunnen jotain ei tarkoita, dttä sinä olisit tuntenut joskus ja minä tuntisin samoin kuin sinä 💜 - Anonyymi00049
Anonyymi00046 kirjoitti:
No mikä se salainen tarve tai puute sulla sitten on ollut?
Se, että minä tunnen jotain ei tarkoita, dttä sinä olisit tuntenut joskus ja minä tuntisin samoin kuin sinä 💜Voi kultainen, se on sinun selvitettävä omassa elämässäsi.
-Se, että minä tunnen jotain ei tarkoita, dttä sinä olisit tuntenut joskus ja minä tuntisin samoin kuin sinä-
Kyllä se tarkoittaa koska me jaamme saman ihmisyyden. Se on ihan yleismaallista tietoa katsos. Ei ne kaipaukset ja rakkaudet mistään mystisestä tyhjyydestä synny.
- Anonyymi00039
Koit sitten tylsistyneisyydessäsi itsellesi parhaaksi tulla lyttäämään ihmisiä ikävä palstalla?
- Anonyymi00041
Luitkohan nyt ketjua lainkaan että miten olen ihmisiä lytännyt täällä.
- Anonyymi00043
niinpä. jokaiseen vastaukseen pitää mennä väittämään vastaan tai urputtamaan jotain
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Luitkohan nyt ketjua lainkaan että miten olen ihmisiä lytännyt täällä.
Outoa, jos et itse sitä huomaa!
- Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
Outoa, jos et itse sitä huomaa!
En nyt vastaa provoajiin. Olet sama kirjoittaja kuin tuolla ylempänä joka äänestää omia tekstejään yrittäen saada reagoinnin aikaiseksi.
Sori, you lost. Check mate. - Anonyymi00048
Anonyymi00043 kirjoitti:
niinpä. jokaiseen vastaukseen pitää mennä väittämään vastaan tai urputtamaan jotain
Ihmisten asenteet pitää korjata varsikaan jos ei osaa kirjoittaa suomea kuten sinä teet.
- Anonyymi00052
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ihmisten asenteet pitää korjata varsikaan jos ei osaa kirjoittaa suomea kuten sinä teet.
varsinkin. ei varsinkaan.
- Anonyymi00053
Anonyymi00047 kirjoitti:
En nyt vastaa provoajiin. Olet sama kirjoittaja kuin tuolla ylempänä joka äänestää omia tekstejään yrittäen saada reagoinnin aikaiseksi.
Sori, you lost. Check mate.Itse tykkäät omista kirjoituksistasi! 🤣
- Anonyymi00056
Anonyymi00053 kirjoitti:
Itse tykkäät omista kirjoituksistasi! 🤣
Niin se tykkääkin, hyvä että sinä palstasetä /narkkaripsyko oot näyttämässä sille kaapin paikan
- Anonyymi00051
Älähä besserwisser aloittaja ala määräilee tai me laitetaan tää ketju sileeks.
Esitä vaa älykästä vaik ihmiset tykkää eniten vieistestä jossa sinua mollataa..
Lolzit - Anonyymi00054
- Anonyymi00055
Hevonpaskoja.
- Anonyymi00057
Kyllä, nämä palstasedän sadut ja psykonarkkiksen vastaukset ovat juuri sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p1218676Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su4307927Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-105518Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite825159Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill294989Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa
Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?2373487- 1253204
Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?
Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os353096Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin853089Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?
Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps252690