Makuasioista ei voi kiistellä

😷 🐟🥉 eilen menin hakemaan euron banaaneja. Katselin siinä samalla kaikkea muuta kun ostoslista oli niin lyhyt. Huomasin kalakaapissa, että surströmming purkki maksoi 24 euroa. Miten joku voi niitä edes syödä saati maksaa tuollaista hintaa. Oma kokemus tuosta herkusta on se, kun purkki avattiin niin ei pystytty olemaan siinä hajussa, vaan se purkin sisältö meni pihan perällä olleeseen kompostiin. Vaikka yleensä olen sitä mieltä, että ruoasta ei voi kieltäytyä ilman että maistaa ensin, niin joku raja sentään mullakin on.

Mutta niinkuin otsikossa sanoin ei makuasioista voi kiistellä. Joku tuostakin "herkusta" pitää ja maksaa sen 24 euroa. Jonkun mielestä minunkin kirjoitukseni voivat olla kohtalaisia vaikka se yksi kommentoija ahkerasti näitä haukkuu.

16

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tunnen joitakin nuoria ja teinejä, joilla tuntuu olevan melkoisia komplekseja ruokailun suhteen. Kaikenlaista nirsoilua ja väheksymistä ruokaan. Sokeri ja muu mössö kyllä maistuu.

• Anonyymi00003

Sokeri on hyvä missä muodossa vaan ja nythän on tullu uusia tutkimuksia, että eipä se sokeri olekaan niin paha kun on luultu, päinvastoin

• Vanhempainillassa pojan luokanvalvoja kertoi sanoneensa lapsille, että jos ei pidä hernekeitosta, niin se ei tarkoita että on allerginen sille.

Karkit on nykyisin nin suosittuja, että ne on joskus jopa sisääntulossa ensimmäisenä. Joskus tuntuu, että niillä korvataan jopa aterioita. Mulla oli sellainen linjaus, että kun lapsi ei pyytänyt karkkeja, niin niitä ei myös ostettu.

• Anonyymi00007
        lounas.ajatus kirjoitti:

Vanhempainillassa pojan luokanvalvoja kertoi sanoneensa lapsille, että jos ei pidä hernekeitosta, niin se ei tarkoita että on allerginen sille.

Karkit on nykyisin nin suosittuja, että ne on joskus jopa sisääntulossa ensimmäisenä. Joskus tuntuu, että niillä korvataan jopa aterioita. Mulla oli sellainen linjaus, että kun lapsi ei pyytänyt karkkeja, niin niitä ei myös ostettu.

Karkit oli kätsää saada 90-luvulla kun koulun vieressä oli kauppa ja kioski
        Kaikki me mässytettiin niitä tunnillakin. Ei ollut kieltoja yläasteella.
        Kotona sai uudet satsit koulun jälkeen, kun karkkipv oli joka pv

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Karkit oli kätsää saada 90-luvulla kun koulun vieressä oli kauppa ja kioski
        Kaikki me mässytettiin niitä tunnillakin. Ei ollut kieltoja yläasteella.
        Kotona sai uudet satsit koulun jälkeen, kun karkkipv oli joka pv

Toivottavasti ei näy hampaissa. Tässä lähellä on koulu ja kauppoja. Päivällä on kova trafiikki kauppoihin. Ostoksista en tiedä, mutta paistopisteen pusseja ainakin näkyy kaduilla.

• Anonyymi00008
        lounas.ajatus kirjoitti:

Toivottavasti ei näy hampaissa. Tässä lähellä on koulu ja kauppoja. Päivällä on kova trafiikki kauppoihin. Ostoksista en tiedä, mutta paistopisteen pusseja ainakin näkyy kaduilla.

Ei näy.. Käyn kerran vuoteen hlääkärissä..yleesä pesen normisti hampaat..
        Makeaa syön nykyäänki aika paljo

• Anonyymi00009
        lounas.ajatus kirjoitti:

Joo paistopisteeltä nuoret hakee paljon, oon huomannut kun käyn lidlissä
        Ja sitten enerkiajuomaa yleesä

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Joo paistopisteeltä nuoret hakee paljon, oon huomannut kun käyn lidlissä
        Ja sitten enerkiajuomaa yleesä

Energiajuomia ei suositella alle 15 vuotiaille niiden kofeiini- ja sokeripitoisuuden takia. Kahvia saa kuitenkin vapaasti juoda.

• Anonyymi00010
        lounas.ajatus kirjoitti:

Energiajuomia ei suositella alle 15 vuotiaille niiden kofeiini- ja sokeripitoisuuden takia. Kahvia saa kuitenkin vapaasti juoda.

Eihän sitä suositella, mutta nuoret juo sitä silti

Kun olin nuokkarilla ohjaajana, niin ne joi sen 3 pannullista kahvia illan aikaan 6 tunnin sisään ja useita energiajuomia per nenä

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Eihän sitä suositella, mutta nuoret juo sitä silti

Kun olin nuokkarilla ohjaajana, niin ne joi sen 3 pannullista kahvia illan aikaan 6 tunnin sisään ja useita energiajuomia per nenä

Siinä menee yöunet sekaisin. Valvotaan yöllä ja nukutaan koulussa. Ilmankos monet eivät osaa lukea ja laskea koulusta päästyään. Ammattikoulujen opet siitä valittavat.

• Anonyymi00011
        lounas.ajatus kirjoitti:

Siinä menee yöunet sekaisin. Valvotaan yöllä ja nukutaan koulussa. Ilmankos monet eivät osaa lukea ja laskea koulusta päästyään. Ammattikoulujen opet siitä valittavat.

Sepä se.
        Joklut kaupat on tehneet kaupungin kanssa sopparin, ettei ne myy energiajuomia alle 18v, mutta harva kauppa on tehnyt niin
        Ja huoltajillahan se kaikessa on viimenen sana kuitenkin

• Anonyymi00002

No ehkä ne, jotka on sairaalloisen kiinnostunnu naisen alapään aromeista

• Anonyymi00004

Niinkuin tämä sillinhajun huutelija. Nuuhkaisis kerran suströmmingiä, niin olis hiljaa vähän aikaa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Niinkuin tämä sillinhajun huutelija. Nuuhkaisis kerran suströmmingiä, niin olis hiljaa vähän aikaa.

Oon mä nuuhkinu sitä, se muistuttaa kyl naisen alapäätä

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Minäpä olen jopa syönykin sitä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Minäpä olen jopa syönykin sitä

Oliko teillä isokin voittopotti vedonlyönnissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18654
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      60
      5581
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5197
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      35
      5084
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      4921
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      77
      4819
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4363
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4027
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      46
      3308
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2999
    Aihe