Olen ihmetellyt miksi itä-suomessa on hyvin paljon katkeruutta väestössä. Itse ajattelen muualta tulleena, että paikallinen luonto maisemineen pitäisi suoda otolliset elinolosuhteet.
Eletään myös Suomessa missä on verrattain hyvin asiat kun ajattelee moneen maailman maahan.
Tuskin siis paikallinen luonto ainakaan aiheuttaa katkeruutta itä-suomessa?
Itä-suomen luonto aiheuttaa katkeruuden?
8
169
Vastaukset
- Anonyymi00001
Oletko miettinyt että jospa katkeruutesi tulee pääsi sisältä?
- Anonyymi00005
Sieltäpä sieltä. Vian ei tarvitse olla iso jos se on päässä. Aloittajalla tosin saattaa ole kyse isommastakin vauriosta.
- Anonyymi00006
Aloittaja-tyttönen syntyi maailmaan, jossa suoritus oli rakkauden mittari. Jo varhain kävi selväksi, ettei hänellä ollut sisarustensa kaltaista luontaista älykkyyttä tai urheilullista ketteryyttä. Mannerheimin Lastensuojeluliiton mukaan lapsen itsetunto rakentuu hyväksynnän kokemuksista, mutta Aloittaja-tyttösen kohdalla kotiympäristö oli säästeliäs kiitoksessa.
Hän koki olevansa ”vähälahjainen” – termi, jota hän alkoi itsekin toistaa sisällään. Kouluvuodet olivat jatkuvaa kamppailua numeroiden ja sosiaalisten hierarkioiden kanssa. Kun hän ei saanut huomiota osaamisellaan, hän alkoi tuntea syvää kateutta, joka hiljalleen muuttui katkeruudeksi.
Murrosiässä Aloittaja-tyttösen sisäinen maailma muuttui selviytymistaisteluksi. Koska hän koki olevansa huonompi kuin muut, hän loi suojakseen naamion. Hän alkoi uskotella itselleen, että muiden menestys oli vain tuuria tai epärehellisyyden tulosta. Lääketiede kuvaa, kuinka narsistiset piirteet voivat kehittyä suojaksi hauraalle itsetunnolle.
Aloittaja-tyttönen ei enää yrittänyt parantaa itseään, vaan keskittyi muiden vähättelyyn. Katkeruus toimi polttoaineena: "Jos minä en saa loistaa, kenenkään muunkaan ei pitäisi."
Aikuisena Aloittaja-tyttösestä oli tullut nainen, joka vaati jatkuvaa ihailua, vaikka hänellä ei ollut näyttöjä sen tueksi. Hänen "vähälahjaisuutensa" oli peittynyt ylimielisyyden alle. Hän hakeutui ihmissuhteisiin, joissa hän saattoi dominoida ja manipuloida muita tunteakseen itsensä suuremmaksi.
Tiedossa on että narsistiselle persoonallisuudelle on tyypillistä empatian puute ja muiden hyödyntäminen. Aloittaja-tyttösen kohdalla tämä oli traaginen lopputulos: pieni tyttö, joka ei koskaan kokenut olevansa riittävä sellaisenaan, rakensi ympärilleen muurin, joka piti kaikki muut loitolla – mutta jätti hänet itsensä lopulta täysin yksin.
Ainoa kanava saada ajatuksiaan ulos Aloittaja-tyttösellä on anonyymit keskustelupalstat, jonne hän voi vapaasti öin ja päivin purkaa pahaa oloaan ja kertoa muille kuinka hänen elämänsä on mennyt pieleen. Tosin hän ei edelleenkään ymmärrä ettei se ole ympäristön syytä, vaan johtuu hänestä itsestään ja omista taustoistaan. - Anonyymi00007
Ei kukaan synny katkerana.
- Anonyymi00008
Luonnossa ei ole mitään vikaa vaan vika on valittajissa.
- Anonyymi00009
On valittajia ja valittajia. Sellaisia jotka purnaa ja valittaa joka asiasta turhaan.
Mutta sitten on heitä jotka eivät valita turhasta vaan he kritisoi esim kiusaamisen kulttuuria ja henkistä väkivaltaa vastaan. He eivät ole valittajia kun puhuvat oikeasta asiasta ja oikeista syistä.
Maakunnassa on tapana ajatella niin että ihmisiä saa kohdella kaltoin miten haluaa ja jos joku siitä edes huomauttaa, sanotaan että hän on kitisijä tai valittaja. Kyllä se on kiusaajien joiden tulisi lopettaa henkinen väkivalta. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
On valittajia ja valittajia. Sellaisia jotka purnaa ja valittaa joka asiasta turhaan.
Mutta sitten on heitä jotka eivät valita turhasta vaan he kritisoi esim kiusaamisen kulttuuria ja henkistä väkivaltaa vastaan. He eivät ole valittajia kun puhuvat oikeasta asiasta ja oikeista syistä.
Maakunnassa on tapana ajatella niin että ihmisiä saa kohdella kaltoin miten haluaa ja jos joku siitä edes huomauttaa, sanotaan että hän on kitisijä tai valittaja. Kyllä se on kiusaajien joiden tulisi lopettaa henkinen väkivalta.Ai? Että kiusaajanakin sinä olet se muita parempi? Itse en kyllä näe mitään eroa, ihan pesunkestävä kiusaaja ja riivinrauta olet.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ai? Että kiusaajanakin sinä olet se muita parempi? Itse en kyllä näe mitään eroa, ihan pesunkestävä kiusaaja ja riivinrauta olet.
Se on ankean lapsuuden uhri, kuten tuosta yo. tekstistäkin käy ilmi. Kun lähtee kerran kieroon kasvamaan, niin kieroonhan se menee loppuun asti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663338Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.791435- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991039Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48943- 63941
- 49855
- 42787
- 47772
- 113716