Minä olen pakkoenglantia vastaan

Anonyymi-ap

Ja minä jankutan siitä loputtomiin. Kun joku kehtaa laittaa englanninmyönteisen kommentin minä servaan hänet jankuttamalla lisää, että pakkoenglanti on haitallinen.
Minä olen ollut tällä palstalla sen alusta lähtien ja tarkkailen sitä yötä myöten, odottaen jos joku kehtaisi kehua englantia.
Minun ei tarvitse koskaan perustella mitään, se on aina sen toisen tehtävä. Jos joku laittaa jotain "faktoja" tiskiin, niin ne eivät kelpaa todisteeksi.

83

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Surkeaa, pakkoenglannittaja, surkeaa.

Etkö voisi myöntää ettet osaa väitellä.

• Anonyymi00002

Oletko jo alkanut riitelemään itsesi kanssa?

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Oletko jo alkanut riitelemään itsesi kanssa?

Älä viitsi, pakkoenglannittaja, luuletko todelkakin etteivät muut huomaa näitä.likaisia temppujasi?

No toisaalta, eihän sinulle muuta jää koska pakkoenglannillesi ei ole järki- eikä asiaperusteita.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Älä viitsi, pakkoenglannittaja, luuletko todelkakin etteivät muut huomaa näitä.likaisia temppujasi?

No toisaalta, eihän sinulle muuta jää koska pakkoenglannillesi ei ole järki- eikä asiaperusteita.

Onko suomen suhtautuminen pakkoenglantiin muuttunut paljonkin sinun ansiostasi?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

On.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

On.

Mielenkiintoista!
        Kerro miten ja missä suomalaisten suhtautuminen pakkoenglantiin on muuttunut sinun ansiostasi.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mielenkiintoista!
        Kerro miten ja missä suomalaisten suhtautuminen pakkoenglantiin on muuttunut sinun ansiostasi.

Muuan muassa sinä roikut täällä perskärpäsenä perässäni yrittäen vaientaa keskustelun pakkoenglannista rumin keinoin, niinkuin tämäkin aloitus osoittaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Muuan muassa sinä roikut täällä perskärpäsenä perässäni yrittäen vaientaa keskustelun pakkoenglannista rumin keinoin, niinkuin tämäkin aloitus osoittaa.

Niin minä en ole tuo aloittaja.
        Mutta vastaa toki kysymykseeni.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Niin minä en ole tuo aloittaja.
        Mutta vastaa toki kysymykseeni.

Älä valehtele.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Älä valehtele.

Luuletko tosiaan että yksi ja sama ihminen vastailee sinulle?
        Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten olet onnistunut muuttamaan asioita tämän palstan kautta, vai oletko kenties vaikuttanut politiikassa, kirjoittelemalle lehtiin. Mikä on tärkein kanavasi vaikuttaa?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Luuletko tosiaan että yksi ja sama ihminen vastailee sinulle?
        Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten olet onnistunut muuttamaan asioita tämän palstan kautta, vai oletko kenties vaikuttanut politiikassa, kirjoittelemalle lehtiin. Mikä on tärkein kanavasi vaikuttaa?

Miksi et koskaan penää näitä asioita siltä toiselta pakkoenglannittajalta, perskärpänen?

Pieni on osuuteni toki Trumppiin verrattuna mutta englannin tuputukseen on alettu pikkuhiljaa kyllästyä Suomessa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Miksi et koskaan penää näitä asioita siltä toiselta pakkoenglannittajalta, perskärpänen?

Pieni on osuuteni toki Trumppiin verrattuna mutta englannin tuputukseen on alettu pikkuhiljaa kyllästyä Suomessa.

Oletko Trumpin kannattaja?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Oletko Trumpin kannattaja?

Miksi olet kiinnostuneempi kommentoijista kuin kommenteista?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Miksi olet kiinnostuneempi kommentoijista kuin kommenteista?

"perskärpänen"

"Pieni on osuuteni toki Trumppiin verrattuna".

Minä en ole kutsunut ketään keskusteluissa "perskärpäseksi".
        Pidätkö Trumppia jotenkin aikaansaavana henkilönä?
        No saahan se kaikesta vaan paskaa aikaiseksi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"perskärpänen"

"Pieni on osuuteni toki Trumppiin verrattuna".

Minä en ole kutsunut ketään keskusteluissa "perskärpäseksi".
        Pidätkö Trumppia jotenkin aikaansaavana henkilönä?
        No saahan se kaikesta vaan paskaa aikaiseksi.

Trumppi on avannut monen silmät Yhdysvaltain politiikan suhteen.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Trumppi on avannut monen silmät Yhdysvaltain politiikan suhteen.

Anteeksi!

En tiennyt että olet trumpisti.
        En häiritse sinua enää ja toivotan pikaista paranemista!

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Anteeksi!

En tiennyt että olet trumpisti.
        En häiritse sinua enää ja toivotan pikaista paranemista!

Jahas, väärinymmärrystä ja kaivonmyrkytystä peliin kun et muuten pärjää.

Mikset kysy perusteita aloittajalta noille hänen esittämilleen typerille väitteille?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tuskinpa hänen ansiostaan, mutta perussuomalaisten anisosta pakkoenglanti tullaan vielä lopettamaan.

On meinaan Keskisarja vastustanut sen verran julmetusti englannin kielen pakko-opetusta.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tuskinpa hänen ansiostaan, mutta perussuomalaisten anisosta pakkoenglanti tullaan vielä lopettamaan.

On meinaan Keskisarja vastustanut sen verran julmetusti englannin kielen pakko-opetusta.

Taitaa olla ainoa persu joka on tuota mieltä. Eikö hän jo saanutkin "sapiskaa" sopimattomasta mielipiteestä puolueväeltä?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jahas, väärinymmärrystä ja kaivonmyrkytystä peliin kun et muuten pärjää.

Mikset kysy perusteita aloittajalta noille hänen esittämilleen typerille väitteille?

Mutta tuo aloittajahan on samaa mieltä sinun kanssasi. Vai onko hän eri tavalla samaa mieltä? Onko sinun tapasi vastustaa englantia se ainoa oikea?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mutta tuo aloittajahan on samaa mieltä sinun kanssasi. Vai onko hän eri tavalla samaa mieltä? Onko sinun tapasi vastustaa englantia se ainoa oikea?

Aloittaja taidat olla sinä. Luuletko etteivät muut näe typerän pelisi läpi?

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Aloittaja taidat olla sinä. Luuletko etteivät muut näe typerän pelisi läpi?

Sinä kirjoitit: "Mikset kysy perusteita aloittajalta noille hänen esittämilleen typerille väitteille?"
        Aloittaja "Minä olen pakkoenglantia vastaan".
        Sinä olet pakkoenglantia vastaan.
        Ergo, sinunkin väitteesi ovat typeriä, koska ne ovat samoja aloittajan kanssa.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Sinä kirjoitit: "Mikset kysy perusteita aloittajalta noille hänen esittämilleen typerille väitteille?"
        Aloittaja "Minä olen pakkoenglantia vastaan".
        Sinä olet pakkoenglantia vastaan.
        Ergo, sinunkin väitteesi ovat typeriä, koska ne ovat samoja aloittajan kanssa.

Tämä aloitus on ns. false flag, etkö sitä tajunnut?

• Anonyymi00007

No, se on sinun sananvapauttasi.

• Anonyymi00014

Pyhän pakkoruotsin arvostelu on kielletty, koska palstahurri suuttuu.

• Anonyymi00016

Surkeaa pakkoenglannittaja, surkeaa.

• Anonyymi00015

Toisilla on kielipää, härmäläisillä se taitaa olla heikohko...

• Anonyymi00018

Totta, osataan pelkkää pakkoenglantia ja sitäkin tosi huonosti.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Totta, osataan pelkkää pakkoenglantia ja sitäkin tosi huonosti.

Hurrin kieltä vielä vähemmän, mutta se ei haittaa mitään.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ja sekös svekomaaneja ahdistaa kun joutuvat pakkosuomen orjiksi.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ja sekös svekomaaneja ahdistaa kun joutuvat pakkosuomen orjiksi.

Surkeaa pakkoenglannittaja, surkeaa.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tyhmää, pakkoenglannittaja, tyhmää. Niin kuin tämä koko ketjusi.

• Anonyymi00032

Ruotsin kieli on vaan niin rumaa kuunneltavaa! Etenkin jos sitä puhuu ruotsalainen.

• Anonyymi00033

Älä viitsi, pakkoenglannittaja-identiteettivaras.
        Englannin kieltä tyhmempää, rumempaa ja pakollisempaa kieltä ei maailmassa ole.

Siksi sitä pitää puolustella tämän ketjun ja kommentin kaltaisilla rumilla tempuilla.

• Anonyymi00034

Slangi-ilmaisu servata (saada toinen hiljaiseksi nokkelalla kommentilla, voittaa väittely) kääntyy englanniksi useimmiten to burn, to roast tai to serve (varsinkin muodossa get served). Ilmaisu viittaa vastapuolen nolaamiseen tai sanalliseen voittamiseen. Fact = tosiasia.

• Anonyymi00035

Niinpä, olemme pahasti pakkoenglannin vankeja, henkisesti ja kulttuurillisesti.
        Mihinkä on kadonnut suomalaisuus ja eurooppalaisuus?

• Anonyymi00037

Ai hitto se on kiero!
      Tekee tuollaisen aloituksen, joka on muka häntä itseään vastaan, jotta voi jatkaa pakkoenglannistaan valittamista. Eli toisin sanoen riitelee itsensä kanssa voidakseen levittää pakkoenglanninvastaista propagandaansa (joka ei muuten toimi).
      Turhaan yrität, mitä enemmän täällä englannista valitat, sitä enemmän muut siitä kiinnostuvat. vai oletko kuitenkin englanninkielen asialla, puhuen muka sitä vastaan?

• Anonyymi00041

Tunnustus?
        Ovat nämä pakkoenglannittajat kieroa porukkaa,tai ainakin olevinaan.
        Mutta eivät tajua lopettaa ajoissa, joten homma kyseessä omaan hölmöyteen.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Tunnustus?
        Ovat nämä pakkoenglannittajat kieroa porukkaa,tai ainakin olevinaan.
        Mutta eivät tajua lopettaa ajoissa, joten homma kyseessä omaan hölmöyteen.

"Mutta eivät tajua lopettaa ajoissa"

Itse olet roikkunut tällä palstalla niin kauan kun se on ollut olemassa.

• Anonyymi00038

Englanti on hyvä kieli, toimii parhaiten kaikkialla. Kiina , Espanja/Portugali heikommin. Suomi toimii Malagan lähistöllä ,muualla heikommin. Kuule hönö olisiko aika opetella se englanti , se on hyvä osata.

• Anonyymi00039

Malagan?

• Anonyymi00040

Se osaa englantia.
        Se on vain löytänyt tämän palstan. jossa yrittää olla jotain.
        Se on ollut tällä palstalla jo ainakin 5 vuotta, päivystäen joka kommentin lävitse, josko pääsisi valittamaan pakkoenglannista (aiemmin se oli "paskoenglantia").
        Esimerkki siitä, miten tuhlataan elämä.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Se osaa englantia.
        Se on vain löytänyt tämän palstan. jossa yrittää olla jotain.
        Se on ollut tällä palstalla jo ainakin 5 vuotta, päivystäen joka kommentin lävitse, josko pääsisi valittamaan pakkoenglannista (aiemmin se oli "paskoenglantia").
        Esimerkki siitä, miten tuhlataan elämä.

Tyhmä, tyhmempi, pakkoenglannittaja-pers(u)kärpänen.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Tyhmä, tyhmempi, pakkoenglannittaja-pers(u)kärpänen.

Osui ja upposi!

• Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Osui ja upposi!

Perustelusi?

• Anonyymi00044

kaiken lisäksi hän haukkuu suomalaisia tyhmiksi, kun luulee että he englannin oppiessaan unohtavat suomen kielen.
      Samalla hän haukkuu myös Suomen nuoret tyhmiksi.
      Erittäin epäisänmaallinen teko!

• Anonyymi00046

Sellaisiahan te pakkoenglannittajat olette, tyhmiä ja epäisänmaallisia.

• Anonyymi00051

• Anonyymi00056

• Anonyymi00045

Siinähän sitten olet pakkoenglantia vastaan.
      Jotkut on oikeisto vastaan, jotkut on vasemmistoa vastaan.
      Joku on talvea vastaan, jotkut kesää, jotkut ei voi sietää linnun pesää.
      Joku on saunassa vastaa vastaan.
      Minä kysyn vaan, että mitä sitten?
      Siinähän vastustat.

• Anonyymi00049

Kovasti se tuntuu sinua kalvavan, kun joku kehtaa edes vähän arvostella pyhää pakkoenglantiasi.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kovasti se tuntuu sinua kalvavan, kun joku kehtaa edes vähän arvostella pyhää pakkoenglantiasi.

Näin, olet taas käyttänyt sananvapauttasi.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Näin, olet taas käyttänyt sananvapauttasi.

Ja sinä yrität kokoajan rajoittaa sitä, pakkoenglannittaja.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ja sinä yrität kokoajan rajoittaa sitä, pakkoenglannittaja.

Siinähän silti edelleen kommentoit. Miten olen muka sen estänyt? Ja englantia ei ole tarvinnut vielä kenellekään pakottaa, lapsetkin valitsivat sen ihan itse.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Siinähän silti edelleen kommentoit. Miten olen muka sen estänyt? Ja englantia ei ole tarvinnut vielä kenellekään pakottaa, lapsetkin valitsivat sen ihan itse.

Sinulla on outo käsitys valinnasta. Kun tarjolla on vain yksi etukäteen määrätty. vaihtoehto, se on sinulle vapaata valintaa.
        Muille se on pakkoa.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Sinulla on outo käsitys valinnasta. Kun tarjolla on vain yksi etukäteen määrätty. vaihtoehto, se on sinulle vapaata valintaa.
        Muille se on pakkoa.

Paskoruotsia ei tosiaan voi olla valitsematta, kun se on niin suos... ei kun laissa määrätty.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Paskoruotsia ei tosiaan voi olla valitsematta, kun se on niin suos... ei kun laissa määrätty.

No ei voi olla valitsematta englantiakaan, joten?

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

No ei voi olla valitsematta englantiakaan, joten?

Englanti ei ole laissa säädetty pakolliseksi toisin kuin säälittävä, hyödytön ja typerä ruotsi.

• Anonyymi00052

Muuta Ruotsiin siitä vinkumasta, Englanti on ehdottomasti hyvä kieli oppia.

• Anonyymi00054

Muuta itse, identiteettivaras-pakkoenglannittaja-pelle.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Soittakaa Paranoid!

• Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Soittakaa Paranoid!

Tunnustus?
        Lopeta typerä leikkisi.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Jos pelkäät "identiteettivarasta", niin mikset rekisteröidy jollekin nimimerkille?

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Jos pelkäät "identiteettivarasta", niin mikset rekisteröidy jollekin nimimerkille?

Mikset rekisteröidy itse?
        Täällä saa senverran paskaa silmilleen ( kuten tämäkin ketju) että on syytä pitää tietty vapaus tallella.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Mikset rekisteröidy itse?
        Täällä saa senverran paskaa silmilleen ( kuten tämäkin ketju) että on syytä pitää tietty vapaus tallella.

Ei taida vaan tuo rekisteröityminen nyt onnistua. Suoli24 taas oireilee?
        Jos tulee kakkaa silmille niin sittenhän kannattaa lopettaa. Jos kukaan ei tiedä kuka olet niin sittenpähän eivät tiedä ketä haukkua. Jos talo palaa ympärillä niin hoetko vaan että minhän en lähde minnekään?

• Anonyymi00061

Nykyään olisi hyvä olla pakko Suomi.

• Anonyymi00068

Siinähän sitten olet vastaan.
      Mitä sitte?

• Anonyymi00069

Arabianmurretta ei lainkaan ymmärretä.

• Anonyymi00070

Joku on talvea vastaan, mutta kukaan ei voi asialle mitään.
      Joku on matematiikkaa vastaan, mutta sitä tarvitaan.
      Joku ei tykkää syömisestä, mutta on pakko tai lähtee henki.
      Joku ei tykkää peseytyä, mutta on pakko tai haisee.
      Joku ei tykkää englannista, mutta sitä on vaan luettava jos meinaa päästä opiskelemaan. Eikä sille kukaan voi yhtikäs mitään. Ei ainakaan tänne kirjoittamalla.

• Anonyymi00071

Englanti on sinulle siis jokin yliluonnollinen voima johon ei voi muuta kuin alistua?

Pakkoenglanti on siis uskonto ja sinä olet uskovainen.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Englanti on sinulle siis jokin yliluonnollinen voima johon ei voi muuta kuin alistua?

Pakkoenglanti on siis uskonto ja sinä olet uskovainen.

Vaikka kirjoittelisit tälle palstalle loppuelämäsi, niin englannin kielelle et voi yhtään mitään.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Vaikka kirjoittelisit tälle palstalle loppuelämäsi, niin englannin kielelle et voi yhtään mitään.

Vaikka kirjoittaisit tälle palstalle loppuikäsi et mahda sille totuudella mitään että englannista on tullut paha pakko- ja haittakieli suomalaisille.
        Etkä sillekään, ettei maailma ole englanninkielinen.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Vaikka kirjoittaisit tälle palstalle loppuikäsi et mahda sille totuudella mitään että englannista on tullut paha pakko- ja haittakieli suomalaisille.

Lopeta sinä ensin, niin minä lopetan sitten.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Minä otan sinulta nyt oikeuden valittaa pakkoenglannista itselleni, sillä minä olen siinä paljon parempi kuin sinä.
        Itse asiassa taidat olla vain pakkoenglannin puolustaja joka likaisilla tempuilla yrittää saada ihmiset innostumaan englannista sillä niin siinä käy kun tekee työnsä surkeasti.
        Olet surkea pakkoenglannittaja!

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Minä otan sinulta nyt oikeuden valittaa pakkoenglannista itselleni, sillä minä olen siinä paljon parempi kuin sinä.
        Itse asiassa taidat olla vain pakkoenglannin puolustaja joka likaisilla tempuilla yrittää saada ihmiset innostumaan englannista sillä niin siinä käy kun tekee työnsä surkeasti.
        Olet surkea pakkoenglannittaja!

Karu totuus sattui, pakkoenglannittaja?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Lopeta sinä ensin, niin minä lopetan sitten.

Miksi haluat vaientaa järjen äänen?

• Anonyymi00079
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Miksi haluat vaientaa järjen äänen?

Järjen äänen? Tähän mennessä sieltä on kuulunut vain jotain tyhjän tynnyrin kolinaa.
        Mutta hyvää elämänjatkoa.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Järjen äänen? Tähän mennessä sieltä on kuulunut vain jotain tyhjän tynnyrin kolinaa.
        Mutta hyvää elämänjatkoa.

Tyhjiä tynnyreitä löytyy lähinnä sieltä sinun päästäsi, pakkoenglannittaja.

• Anonyymi00080

Sun typerällä jankuttamisellasi vaan ei oikein näytä olevan lukijakuntaa.

• Anonyymi00082

Ainakin vähättelykuntaa piisaa runsaasti.
        Osoittaa että näillä viesteillä.on tehoa.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Ainakin vähättelykuntaa piisaa runsaasti.
        Osoittaa että näillä viesteillä.on tehoa.

Olet osaltasi suorastaan innostanut meitä lukemaan lisää englantia. Olet vähän niinkuin 80-luvun kriitikko, että jos haukut jotain, niin sen täytyy olla hyvä.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Olet osaltasi suorastaan innostanut meitä lukemaan lisää englantia. Olet vähän niinkuin 80-luvun kriitikko, että jos haukut jotain, niin sen täytyy olla hyvä.

Älä valehtele. Sinä saat joka viestilläsi englannin tuntumaan vähän pakollisemmalta kivireeltä.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Kiitos, tämäkin viesti osoitti että viesteilläni on tehoa. Tätä voi taas pitää pienenä tappion tunnustuksena.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      149
      3531
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      137
      1003
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      857
    Aihe