Miten avattu punaviinipullo säilyisi parhaiten, ja kuinka kauan säilyy hyvänä?
Avatun viinipullo säilytys
8
4060
Vastaukset
- JENGAA
ja kauniisti kurkusta alas. Äläs rupea annostelemaan sitä,
Viini virtaa. - Jakke_Jayha
Sanottakoon heti kättelyssä, että en ole mikään oikea asiantuntija!
Itse kuitenkin laitan sellaisen kumisen mehupullon korkin (jos tiedät sellaisen, jota käytetään kun tehdään mehumaijalla omaa mehua lasipulloon).
En kuitenkaan pistä pulloa kuin korkeintaan viileäkaappiin, mutta ainakin jonnekkin varjoon laitan. Maku muuttuu omasta mielestäni jo seuraavaksi päiväksi, mutta juotavana pysyy (jos ei ole turhan nirso). - Tyhjentävä vastaus
...se pullo tyhjenee aina tasan tarkkaan.
Ja sen jälkeen avataan toinen tyhjenemään. - Punkkumies
Unohda kaikenmaailman kumitutit sun muut pihin-säästö-metodit!!
Kaupassa myydään vartavasten viineille tarkoitettuja "viinipullon sulkijoita".- kivakiva
Alkon ilmauskorkeilla luvataan kuukauden säilyvyys ihan tehtaan puolesta. Tosin käytössä olen huomannut ettei yli viikkoa kannata niilläkään säilyttää. Tosiasiahan on että viinin muutos alkaa heti kun pullon avaat, eli se joutuu ilman kanssa kosketuksiin...
- voi ostaa
tyhjiöpumpun jota käyttämällä saa aika kivasti lisää säilyvyyttä. http://www.alko.fi/www/wwwBachus.nsf/0/9AD6ABE11F3ABF7FC2256F2E007D8ADE?opendocument
- Tyttö
Tuo alkon tyhjiöpumppu on loistava valinta jos harrastelet enemmänkin ja arvokkaampiakin viinejä. Mutta jos viinien hintahaarukka on 5-10 euroa/pullo, tyytyisin ihan siihen, että painan pullon oman korkin kiinni ja pullo jääkaappiin. Menetelmä kuin menetelmä, avattu viini ei kuitenkaan säily hyvänä 2-4 päivää pidempään.
( paino sanalla HYVÄNÄ ) - M M
Korkkaamattomana säilyy huoneenlämmössä vaikka kuinka kauan, mutta kun kerran avaa, niin.. Mutta siedettävänä menee viikon muutenkin, kunhan tunkee korkin (tai korkin puolikkaan :) hyvin kiinni takaisin.
Kotikellariin, viileäkaappiin kannattaisi korkattu viinipullo laittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657