Single Malt / Tallinna

Maltaan ystävä

Mistä päin tallinnaa kannattaa haeskella Single maltteja? Ei oikein noi laivaterminaalien blendit kiinnosta...

Hintataso? Kandeeko edes tuoda...?

19

10541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepi

      Liki samat hinnat kuin Suomessa, itselläni tarttuu aina taxfreestä mukaan, kentiltä ja ruotsin laivoilta.

    • Malttia, malttia

      Katselin eilen mallaspulloja useammassakin Tallinnan kaupassa vesi kielellä.

      Ja niiden hintoja.

      Ja ostin köyhyyksissäni 5 pulloa blended-viskiä. Samaa omaa merkkiäni, jota löytyy Alkostakin sekoiteviskien hintahaitarin alemmasta päästä. Hinta osapuilleen puolet Suomen hinnasta.

      Voi kun mallasviskinkin hinnat olisivat Tallinnassa puolet meikähinnoista!!!

      • super netto

        super netto tamsaareteen ja rahumäenteen kulmassa on yksi monista paikoista.olen ostanut sieltä kalliimpia juomia.esim.sininen johnie valker,itse tosin ostan vain vihreää.halvoista vierasviinoista ballantines litran pullo maksaa 254 eek.muualla ja laivalla paljon kalliinpaa.malt viskiä löytyy kyllä perin montaa merkkiä,halvin lienee glenn tallog.kirjoitusvirheistä huolimatta saanet selvää.


      • Happonen
        super netto kirjoitti:

        super netto tamsaareteen ja rahumäenteen kulmassa on yksi monista paikoista.olen ostanut sieltä kalliimpia juomia.esim.sininen johnie valker,itse tosin ostan vain vihreää.halvoista vierasviinoista ballantines litran pullo maksaa 254 eek.muualla ja laivalla paljon kalliinpaa.malt viskiä löytyy kyllä perin montaa merkkiä,halvin lienee glenn tallog.kirjoitusvirheistä huolimatta saanet selvää.

        Vihreää johnnie walkeria?? Onkos se joku vitun virolaisten oma sotku???? Ainakin sinen JW liki samanhintaista kuin alkoissa, taxfree-myymälöissä, niin laivoilla, kuin lentokentillä huomattavasti halvempaa....


      • johnnie walker
        Happonen kirjoitti:

        Vihreää johnnie walkeria?? Onkos se joku vitun virolaisten oma sotku???? Ainakin sinen JW liki samanhintaista kuin alkoissa, taxfree-myymälöissä, niin laivoilla, kuin lentokentillä huomattavasti halvempaa....

        super netossa hinta 2880 ekk.en ole tuotetta laivoilla nähnyt.johnnie walkeria on viittä eri lajia tavallinen,musta kulta,vihreä ja sininen.kyllä vihreä on ihan muuta kuin virossa sekoitettua.se on skottilaista 15 vuotta vanhaa.itse pidän kyllä ihan kohtuullisen hyvänä tormore single malt viskyä,vaikka se onkin vain 12 vuotista.jos joku on ystävällinen ja kertoo paljonko edullisempiä kyseiset tuotteet ja vastaavat ovat laivalla ja muualla.


      • J_K
        johnnie walker kirjoitti:

        super netossa hinta 2880 ekk.en ole tuotetta laivoilla nähnyt.johnnie walkeria on viittä eri lajia tavallinen,musta kulta,vihreä ja sininen.kyllä vihreä on ihan muuta kuin virossa sekoitettua.se on skottilaista 15 vuotta vanhaa.itse pidän kyllä ihan kohtuullisen hyvänä tormore single malt viskyä,vaikka se onkin vain 12 vuotista.jos joku on ystävällinen ja kertoo paljonko edullisempiä kyseiset tuotteet ja vastaavat ovat laivalla ja muualla.

        Itse oon aattellut joskus ostaa tuota sinistä, mitä se supernetossa tai jossain muualla Tallinnassa maksaa, onko kellään muistikuvaa??

        Laivalla muistaakseni n 110 euroa/0.7l.


      • tk

        voi..voi.. eikö olis kannattanut ostaa vaikka yksi kunnon single malt pullo kun 5 ploa halpaa blended-viskiä?! Kännin voi vetää vodkallakin ;)


    • Viskeeraaja

      Netistä löytyy ainakin
      http://www.viinarannasta.ee

      ja sieltä

      Glenfiddich Special Reserve 12 YO 0,7 l 28,14 e, Alkossa 36,00 e (= Virossa 21,8 % halvempaa)

      Laphroaig Single Islay Malt 10 YO 1,0 l 53,78 e, Alkossa 0,7 l 38,90 e = 55,43 e / litra (= Virossa 3,0 % halvempaa)

      Glenfiddich on maailman myydyin Single Malt. Alko näkyy nyhtävän siitä katetta enemmän kuin Laphroaigista (verotus kai kohtelee molempia samaan tapaan).

      Muiden virolaiskauppojen hinnat voivat poiketa ylläolevista suuntaan tai toiseen.

      • Viskeeraaja

        >Alko näkyy nyhtävän siitä katetta
        >enemmän kuin Laphroaigista

        Tarkemmin miettien: ei välttämättä Alko (eikä edes Alkon emoyhtiö Altia). Maahantuoja voi olla jokin muukin firma. En löytänyt pikaisella nettihaulla vastausta kysymykseen, mikä firma maahantuojana voisi toimia.

        Muistaakseni Taliskeria tuo maahan Hartwall. Suomessa Taliskerin hinta on lähempänä kansainvälistä tasoa kuin monien muiden mallasviskien; maahantuojan täytynee siis tyytyä sen kohdalla hieman pienempään katteeseen. Eikä tuo ole huonokaan asia: Talisker on loistava viski!


      • ape man

        Glenfiddichiä myydään 18 e 0.7 ja Laphroaigh 28 e 0.7 l. Lagavulin 42 e 0.7 l.

        Kannattaa siis ennen mennä Saksaan, jos viskiä haluaa halvalla.

        Glenfiddich on erittäin pistävän makuista, mutta hinta on halpa. Jos haluaa nimenomaan sigle malt tavaraa niin sitten kannataa hankkia Glenfiddiciä, muussa tapauksessa suosittelen Laphroaigia tai jos haluaa extra nannaa kannattaa kokeilla Lagavulinia.

        Eli siis autolomalle Saksaan ja paluumatkalla sitten tavartila täyteen viskiä.


    • tyrsle

      Kehittävää puuhaa miettiä tuollaista. Jatka samaan malliin, pääset vielä pitkälle.

      • hyvä

        onkohan sinulla jäänyt lääkkeet ottamatta, kun pitää joka keskusteluun käydä lisäämässä typerä kommenttisi?


    • sieltä jotain
      • Olen itse haeskellut näistä klassikoista Obania ja Glenkinchieta, mutta ei taida löytyä Tallinnan putiikeista? Itse asiassa eräs parhaimmista ja halvimmista Single Malt-valikoimista löytyy Saksasta Düsseldorfin kentältä.

        Varsinkin tuo Oban on hakusessa, koskapa hyllysssä on jo tyhjä kohta sen osalta.

        Samoin vähän haeskelen Lagavullin- ja Talisker-viskejä vaikka varasto ei vielä tyhjä olekaan. Onkohan ollut Tallinnassa näköhavaintoa, kun en viitsi lähteä oikein hakuammunnalla etsimään?


      • on epäily
        crudo kirjoitti:

        Olen itse haeskellut näistä klassikoista Obania ja Glenkinchieta, mutta ei taida löytyä Tallinnan putiikeista? Itse asiassa eräs parhaimmista ja halvimmista Single Malt-valikoimista löytyy Saksasta Düsseldorfin kentältä.

        Varsinkin tuo Oban on hakusessa, koskapa hyllysssä on jo tyhjä kohta sen osalta.

        Samoin vähän haeskelen Lagavullin- ja Talisker-viskejä vaikka varasto ei vielä tyhjä olekaan. Onkohan ollut Tallinnassa näköhavaintoa, kun en viitsi lähteä oikein hakuammunnalla etsimään?

        "Olen itse haeskellut näistä klassikoista Obania ja Glenkinchieta, mutta ei taida löytyä Tallinnan putiikeista? Itse asiassa eräs parhaimmista ja halvimmista Single Malt-valikoimista löytyy Saksasta Düsseldorfin kentältä.

        Varsinkin tuo Oban on hakusessa, koskapa hyllysssä on jo tyhjä kohta sen osalta.

        Samoin vähän haeskelen Lagavullin- ja Talisker-viskejä vaikka varasto ei vielä tyhjä olekaan. Onkohan ollut Tallinnassa näköhavaintoa, kun en viitsi lähteä oikein hakuammunnalla etsimään?"


        että tuollaisia harvinaisempia juomia (nuo ensin mainitut) on vaikea löytää Tallinnasta. Noita jälkimmäisiä saattaa löytää. Oisko useammin siellä käyvät löytäneet?


      • sieppo
        on epäily kirjoitti:

        "Olen itse haeskellut näistä klassikoista Obania ja Glenkinchieta, mutta ei taida löytyä Tallinnan putiikeista? Itse asiassa eräs parhaimmista ja halvimmista Single Malt-valikoimista löytyy Saksasta Düsseldorfin kentältä.

        Varsinkin tuo Oban on hakusessa, koskapa hyllysssä on jo tyhjä kohta sen osalta.

        Samoin vähän haeskelen Lagavullin- ja Talisker-viskejä vaikka varasto ei vielä tyhjä olekaan. Onkohan ollut Tallinnassa näköhavaintoa, kun en viitsi lähteä oikein hakuammunnalla etsimään?"


        että tuollaisia harvinaisempia juomia (nuo ensin mainitut) on vaikea löytää Tallinnasta. Noita jälkimmäisiä saattaa löytää. Oisko useammin siellä käyvät löytäneet?

        Viime reissulla harvinaisempia viskejä metsästäneenä voin todeta, että tallinnan viinakaupoissa on pitkälti sama valikoima kaikissa ja ainakaan itse en harvinaisuuksiin törmännyt.

        Mainitut Talisker ja Lagavulin kyllä löytyvät mm. SuperAlkosta sataman lähettyviltä. Lagavulinilla on nettisivujen mukaan hintaa n. 50€. Valikoimaa voi käydä katsomassa tuolla --> http://www.viinarannasta.ee/


      • sieppo kirjoitti:

        Viime reissulla harvinaisempia viskejä metsästäneenä voin todeta, että tallinnan viinakaupoissa on pitkälti sama valikoima kaikissa ja ainakaan itse en harvinaisuuksiin törmännyt.

        Mainitut Talisker ja Lagavulin kyllä löytyvät mm. SuperAlkosta sataman lähettyviltä. Lagavulinilla on nettisivujen mukaan hintaa n. 50€. Valikoimaa voi käydä katsomassa tuolla --> http://www.viinarannasta.ee/

        Obanin löysin jo. Väitti kauppias, että varsinainen tuotanto olisi loppumassa, mutta kyllähän tynnyreistä vielä riittää myytävää kauaksi aikaa. Lopettaminen olisi vahinko kun kyseessä on hyvä ja vanha viskimerkki ja kuuluu Classic Malteihin.

        Lagavulinia käynkin sitten hakemassa - oli näköjään listalla tuo 16Y-versio, kymmenenkin olisi riittänyt vuosiksi.


      • Brew
        crudo kirjoitti:

        Obanin löysin jo. Väitti kauppias, että varsinainen tuotanto olisi loppumassa, mutta kyllähän tynnyreistä vielä riittää myytävää kauaksi aikaa. Lopettaminen olisi vahinko kun kyseessä on hyvä ja vanha viskimerkki ja kuuluu Classic Malteihin.

        Lagavulinia käynkin sitten hakemassa - oli näköjään listalla tuo 16Y-versio, kymmenenkin olisi riittänyt vuosiksi.

        Oban voi hyvin eikä mitään merkkejä lopettamista ole ilmassa. Ongelmana on se, että varastokapasiteetti on varsin rajallinen eikä tislaamon sijannin takia paikallista varastokapasitettia ole helppo kasvattaa. Hyvä perus mallasviski, kevyt mutta kuitenkin erittäin maukas ja makukirjoltaan yllättän laaja. Suosittelen maistamaan vanhempia versioita sekä DE-versiota, ovat maistamisen arvoisia.


    • malttia maltti

      Olen joitain malteja huomioinut, mutta ei taida missään Tallinnan liikkeessä kovin suuria ja monipuolisia malt-valikoimia olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      406
      4067
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      136
      2784
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1928
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1350
    5. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1239
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      72
      1232
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1232
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1201
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1011
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      950
    Aihe