Uuslestadiolainen nainen hakusessa.

yksin.40

Anteeksi nyt aluksi, tiedän kirjoittavani väärää asiaa väärään säikeeseen, mutta mitäs teet.

Joten etsin oikeata kumppania, Uuslestadiolais naista. Toivottavasti olisit pääkaupunki seudulta. Iältäsi viellä perheen perustamis lukemissa. Henkisesti riittävän vahva tasapainoiseen suhteeseen.

Olen nelikymppinen mies , kaipaan rinnalleni oikeata kumppania.

Jotenkin en oikein ole osannut löytää sinua tilaisuuksistammekaan, saatan olla vähän ujokin yrityksini.

Kesä alkaa olla ohi ja syys saapuu löydänkö sinut näin?

Tälläiset maalliset asiat kuin duunit asunnot jne kunnossa, en tupakoi.


Voisit vastata suoraan : [email protected]

Siunausta kaikille tasapuolisesti.

23

4510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu

      Johanneksen evankeliumi 2:16

      Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."

      • Uskon_Veli

        Kylläpä tämä elämä käy raskaaksi täällä.

        Tuon miehen ilmoitus oli asiallistakin asiallisempi, miksi olemme aina nokkimassa toisiamme?

        Ihmissuhteiden luominen näin aikuisiällä ei ole helppoa.

        Uusi kumppanini on minun tavallisten ihmissuhteiden ulkopuolelta, minulla oli onnea kun rakkani löysin.

        Elän ihanan suur uusioperheeni kanssa onnellisena.


      • edes vähän ajatusta

        Menehän itseesi ja mieti, oliko kommenttisi jotenkin asiaan liittyvä ja asiallinen.


      • Uskon_Veli
        edes vähän ajatusta kirjoitti:

        Menehän itseesi ja mieti, oliko kommenttisi jotenkin asiaan liittyvä ja asiallinen.

        Mikäköhän nyt meni vikaan ?

        Emmekö halua että uskon veljillämme & sisarilla on hyvä elämä edessä, moralisoimalla kaikkea saamme vain pahaksuvan ilmapiirin aikaiseksi.

        Se että toinen on ilman puolisoa, pitäisi olla toisille huolen aihe , ei mahdollisuus moralisoida. Toisaalta lähimmäisten tulisi autaa puolison löytämisessä noudattaen UL arvoja.

        Toivottavasti Yksin.40 löytää puolison joukostamme, sitähän me kaikki toivomme, mikä muu ratkaisu olisi parempi ?


      • edes vähän ajatusta
        Uskon_Veli kirjoitti:

        Mikäköhän nyt meni vikaan ?

        Emmekö halua että uskon veljillämme & sisarilla on hyvä elämä edessä, moralisoimalla kaikkea saamme vain pahaksuvan ilmapiirin aikaiseksi.

        Se että toinen on ilman puolisoa, pitäisi olla toisille huolen aihe , ei mahdollisuus moralisoida. Toisaalta lähimmäisten tulisi autaa puolison löytämisessä noudattaen UL arvoja.

        Toivottavasti Yksin.40 löytää puolison joukostamme, sitähän me kaikki toivomme, mikä muu ratkaisu olisi parempi ?

        En tehnyt kyllin selvästi tiettäväksi, kenelle kommenttini oli. Ei sinulle Uskon veli, vaan naiskauppiaalle.

        Aloittajan puheenvuoro tietty oli mitä parasta asiaa!


      • Marja-Liisa Yksinäinen
        Uskon_Veli kirjoitti:

        Kylläpä tämä elämä käy raskaaksi täällä.

        Tuon miehen ilmoitus oli asiallistakin asiallisempi, miksi olemme aina nokkimassa toisiamme?

        Ihmissuhteiden luominen näin aikuisiällä ei ole helppoa.

        Uusi kumppanini on minun tavallisten ihmissuhteiden ulkopuolelta, minulla oli onnea kun rakkani löysin.

        Elän ihanan suur uusioperheeni kanssa onnellisena.

        Miten hyvä kuulla että olet tavoittanut kaverin elämän tielle. Toivotan kaikille muille kumppanin etsijöille onnea matkaan ja siunausta!


      • Uskon_Veli
        Marja-Liisa Yksinäinen kirjoitti:

        Miten hyvä kuulla että olet tavoittanut kaverin elämän tielle. Toivotan kaikille muille kumppanin etsijöille onnea matkaan ja siunausta!

        Hei.

        Totta olen onnekas, viellä kun maallisenelämän tilanteenikin oli erittän vaikea, kun uuden kumppanini löysin.

        Rukouksiini vastattiin oikealla hetkellä ja parhaimmalla tavalla, mutta en ollut passiivinen kumppanin löytämisen suhteen.

        Kuten tuolla kirjoittavat, pitäisi meilläkin olla jonkinlainen nykyaikainen menetelmä samanhenkisen kumppanin löytämiseksi, muuten meidän pienet piirit käyvät vain aina pienemmiksi ja pienemmiksi.

        Selkeästi on näkyvissä että kun elämme nykyisellä tavalla ja kehityksen suunta ei käänny, 20-30 vuoden sisällä aktiivisia uskon siskoja ja veljiä on kyllä hyvin vähän.

        Nuorisoon pitäisi onnistua istuttamaam uskomisen ilo, rakkaus ja anteeksianto ei helvetintulta, pelkoa ja kyräilyä.

        Toivottavasti löydätte kumppanin vaellukseenne.

        Ei tälläisen kumppanin löytämisen asian pitäisi olla mitenkään negatiivinen?

        Todella hyvä, että tämä asia on esillä täällä.


    • vaikeus

      Juuri tällaisille viesteille tarvittaisiin hyvä foorumi. On niin vaikeaa tutustua uskovaisten tilaisuuksissa silloin kun ei enää ole ihan nuori. Fiksuja uskovaisia leidejä ilman kumppania on aivan mahdottoman paljon. Uskon että enemmän kuin miehiä. Ainakin vanhoillislestadiolaisten piirissä kolmikymppisen kouluttautuneen naisen on vaikea löytääsamanhenkistä kumppania. Itsellni on kaksi fiksua ja kohtuullisen hyvännäköistä. elämänmyönteistä ja vanhoillisestadiolaisessa lapsuudenuskossa elävää sisarta jotka rukoilevat Jumalalta puolisoa. Vuosi vuoden jälkeen turhaan. Asia ei tietenkään minulle muuten kuulu mutta surettaa kun näkee siskojensa surevan. Kumppanin kanssa eläminen ja oma perhe olisi ollut kummankin haave.

    • yksin.40

      Mielenkiinnolla olen katsellut keskustelua ilmoitukseni ympärillä.

      Nyt lukukertoja on 727 takana ja ei yhtään vastausta ei ole tullut, voinko tästä päätellä että pääkaupunki seudulla ei ole vapaata Lestadiolaisnaista, ilmankos en ole häntä löytänyt.


      Toisaalta tuossa kirjoitti joku, kuinka sisarensa kärsii kumppanittomuudesta.
      En oikein tiedä mitä asiasta ajattelisin, voiko kumppani aivan tyhjästä ilmestyä, jomman kumman pitää olla jotenkin aktiivinen?

      Ajattelin viellä odotella jonkin aikaa, jos joku vaikka rohkaistuisi vastaamaan minulle.

      Tuosta VL / UL asiasta, oikeastaan kumppani voisi olla myös VL suuntautunut, kunhan vain ymmärtää minun UL-kantaani ja ei ahdistu siitä.

      Toivottavasti löydän sinut nyt näin syksyn kynnyksellä.

      Siunausta kaikille.

      • ripaus

        Mitäs jos olisinkin sinkkunainen, joka etsin ja kaipaan rinnalleni miestä? Tämän ilmoituksen perusteella en ehkä vielä uskaltaisi avata peliä, kun en tiedä sinusta melkein mitään. Duuniasioilla kun ei suhdetta pitkälle rakenneta.
        Jos tosissasi olet, mieti mitä sinun pitäisi kertoa itsestäsi jotta kiinnostus heräisi. Kysymys on kuitenkin huumorilla sanottuna itsesi myymisestä, ja silloin vastapeluri tarvitsee kättä pitempää valintansa tueksi, koska kipailua näillä markkinoilla on.


    • yksin.40

      Nyt lukukertoja on 1092 takana ja ei yhtään vastausta ei ole tullut.

      Kuten tuo LISÄÄ RIPAUS kirjoitti, pitänee kertoa lisää itsestään.

      Tämä alkuperäinen muoto oli tarkkaan harkittu, Odotin kovempaakin ilmoituksen kritisointia , se siis syynä lyhyyteen ,ja kuivakkaaseen asiatyyliin.

      Mitäpä itsestään kertoisi.

      Pitkähkö , normaali painoinen.
      Lyhyehkö ruskea tukka & siniset silmät.
      Harrastan.
      Matkustelen.
      Tykkään lapsista aivan mahdottomasti, haluan niitä myöskin.
      Osaan puhua & pussata kuten nykyisin sanotaan toisen kanssa kommunikoinnista.
      Laitan hyvin ruokaa.
      Kaikki kotihommat käyvät minulta.
      Tiedän osaavani rakastaa koko sydämmestäni rakastani.
      Olen läheisilleni lämmin ihminen.
      Olen varmasti valmis vakiintumaan.

      Edelleen siunausta kaikille tasapuolisesti.

      • Leeviläinen

        Nyt lukukertoja on 1092 takana ja ei yhtään vastausta ei ole tullut.

        Kuten tuo LISÄÄ RIPAUS kirjoitti, pitänee kertoa lisää itsestään.

        Tämä alkuperäinen muoto oli tarkkaan harkittu, Odotin kovempaakin ilmoituksen kritisointia , se siis syynä lyhyyteen ,ja kuivakkaaseen asiatyyliin.

        Mitäpä itsestään kertoisi.

        Pitkähkö , normaali painoinen.
        Lyhyehkö ruskea tukka & siniset silmät.
        Harrastan.
        Matkustelen.
        Tykkään lapsista aivan mahdottomasti, haluan niitä myöskin.
        Osaan puhua & pussata kuten nykyisin sanotaan toisen kanssa kommunikoinnista.
        Laitan hyvin ruokaa.
        Kaikki kotihommat käyvät minulta.
        Tiedän osaavani rakastaa koko sydämmestäni rakastani.
        Olen läheisilleni lämmin ihminen.
        Olen varmasti valmis vakiintumaan".

        Mitä vikaa sinussa on? Oletko vanhapiika vai lesbo? Vaiko muuten ruma?? Neljäkymmentä vuotta olet jo yksinelänyt ja vielä miestä (?) huutelet? Onnea ja menestystä! Osaatko keittää hernerokkaa??
        Siunausta tiellesi!


    • avarammalle

      En ole minkään sortin lestadiolainen, mutta kommentoinpa silti jotain. Tuttavapiiriini kuuluu akateeminen, nätti, hauska vl-nainen, n.35v., joka mielellään avioituisi, mutta ei ole omista piireistään toistaiseksi miestä löytänyt.

      Joku totesi aiemmin sen, mikä pitää havaintojeni mukaan paikkansa muissakin krist. piireissä, että fiksuja naisia on enemmistö, suorastaan ylivoimainen. Ei luulisi siten miehen, jossa on aviomiesainesta, olevan mahdottoman vaikeaa löytää sopivaa.

      Ehdotukseni ilmoittelijallemme siis on, että onko aivan mahdotonta laajentaa piiriä, missä liikut.
      Se edellyttää tietenkin rohkeutta astua sen
      (vl-)lestadiolaisen pannukakun laidan yli.Jos se
      ehdottomasti ei käy, niin olet itse yksinäisyytesi ylläpitäjä siltä osin, että vapaaehtoisesti rajoitat elämänpiiriäsi tarpeettoman suppeaksi.

      Pääkaupunkiseudulla KRS järjestää sinkkuiltoja.
      Seuraa mm. Hesarin ilmoituksia.Ehkä luontevimmalta tuntuisi aloittaa Rauhan Sanan seuroista. Suomi24:n Hengelliset ilmoitukset- palstalla
      on ilm. krist. deittipalvelusta, "Löydä puoliso..." -otsikolla . Mikäpä estää tutustumasta siihenkin.

      Mitä mahdat tarkoittaa henkisesti riittävän vahvalla naisella? Tarkoittaako se, että sinulla on kokemusta naisista, jotka eivät olleet henkisesti riittävän vahvoja suhteeseen kanssasi? Vain itsellesi mietittäväksi, sillä tuo tuntui kummalta.

      Muutama vuosi sitten ilmestyi entisen poikamiehen
      pitkällisestä sinkkuudestaan kirjoitama kirja.
      Saattaisit löytää siitä jotain hyödyllistä ajateltavaa.Tiedustele kirjastosta.
      Eero Tolvanen: Sinkku:elävänä elämässä

      • ????????????

        Ethän ole käytetty, ettei sinulla ole ollut suhteita?
        Mikä on kantasi ehkäisyyn? Naisen kuormittamiseen ainaisilla synnytyksillä?
        Olethan akateeminen :)


      • yksin.40
        ???????????? kirjoitti:

        Ethän ole käytetty, ettei sinulla ole ollut suhteita?
        Mikä on kantasi ehkäisyyn? Naisen kuormittamiseen ainaisilla synnytyksillä?
        Olethan akateeminen :)

        Kuten ????? kirjoitti, vastannen hänen ajatuksiinsa.

        Se että on 40v vanha, merkitsee kyllä että ei ole netsyt, takana kaksi vakavaa seurustelu suhdetta, olen siis käytetty, en ole ollut koskaan aviossa, siis en eronnut.

        Tähän ehkäisy kysymykseen sitten, haluan ehkäistä, esimerkiksi tämä oli muuten syynä tuohon sanomiseeni vahvasta ihmisestä jos on VL,ja kumppani haluaa ehkäistä, siistä saattaa tuntea helposti tarpeetonta syyllisyyttä.

        Joten vaimo ei ole mikään lapsi tehdas.

        Olen akateeminen.

        Taaskin siunasta kaikille ja tasapuolisesti.


      • Lars-Levi
        yksin.40 kirjoitti:

        Kuten ????? kirjoitti, vastannen hänen ajatuksiinsa.

        Se että on 40v vanha, merkitsee kyllä että ei ole netsyt, takana kaksi vakavaa seurustelu suhdetta, olen siis käytetty, en ole ollut koskaan aviossa, siis en eronnut.

        Tähän ehkäisy kysymykseen sitten, haluan ehkäistä, esimerkiksi tämä oli muuten syynä tuohon sanomiseeni vahvasta ihmisestä jos on VL,ja kumppani haluaa ehkäistä, siistä saattaa tuntea helposti tarpeetonta syyllisyyttä.

        Joten vaimo ei ole mikään lapsi tehdas.

        Olen akateeminen.

        Taaskin siunasta kaikille ja tasapuolisesti.

        Kuten ????? kirjoitti, vastannen hänen ajatuksiinsa.

        Se että on 40v vanha, merkitsee kyllä että ei ole netsyt, takana kaksi vakavaa seurustelu suhdetta, olen siis käytetty, en ole ollut koskaan aviossa, siis en eronnut.

        T"ähän ehkäisy kysymykseen sitten, haluan ehkäistä, esimerkiksi tämä oli muuten syynä tuohon sanomiseeni vahvasta ihmisestä jos on VL,ja kumppani haluaa ehkäistä, siistä saattaa tuntea helposti tarpeetonta syyllisyyttä.

        Joten vaimo ei ole mikään lapsi tehdas.

        Olen akateeminen."

        Akateemisuutesi hieman arvelluttaa? Missä olit äidinkielentunneilla?? Lapsitehdas tietääkseni on yhdyssana, kuten myös seurustelusuhdekkin?


      • kinkittäjä
        Lars-Levi kirjoitti:

        Kuten ????? kirjoitti, vastannen hänen ajatuksiinsa.

        Se että on 40v vanha, merkitsee kyllä että ei ole netsyt, takana kaksi vakavaa seurustelu suhdetta, olen siis käytetty, en ole ollut koskaan aviossa, siis en eronnut.

        T"ähän ehkäisy kysymykseen sitten, haluan ehkäistä, esimerkiksi tämä oli muuten syynä tuohon sanomiseeni vahvasta ihmisestä jos on VL,ja kumppani haluaa ehkäistä, siistä saattaa tuntea helposti tarpeetonta syyllisyyttä.

        Joten vaimo ei ole mikään lapsi tehdas.

        Olen akateeminen."

        Akateemisuutesi hieman arvelluttaa? Missä olit äidinkielentunneilla?? Lapsitehdas tietääkseni on yhdyssana, kuten myös seurustelusuhdekkin?

        Peruskoulutason alitukseen viittaa myös "Lapsitehdas tietääkseni on yhdyssana, kuten myös seurustelusuhdekkin?"

        Pääte on 'kin', ei 'kkin'.


      • Kinkitystä
        kinkittäjä kirjoitti:

        Peruskoulutason alitukseen viittaa myös "Lapsitehdas tietääkseni on yhdyssana, kuten myös seurustelusuhdekkin?"

        Pääte on 'kin', ei 'kkin'.

        Pahoittelen, mutta nyt tulee tuplasti happamia uutisia kirjoittajalle. Oikein harjaantumattoman ja epäuskottavan kuvan antaa itsestään kirjoittaja, joka tunkee samaan lauseeseen sanan "myös" ja
        -kin -päätteen. Merkitys tuplaantuu, sillä -kin merkitsee samaa asiaa kuin "myös".


      • Tuplaviski
        Kinkitystä kirjoitti:

        Pahoittelen, mutta nyt tulee tuplasti happamia uutisia kirjoittajalle. Oikein harjaantumattoman ja epäuskottavan kuvan antaa itsestään kirjoittaja, joka tunkee samaan lauseeseen sanan "myös" ja
        -kin -päätteen. Merkitys tuplaantuu, sillä -kin merkitsee samaa asiaa kuin "myös".

        Merkitys tuplaantuu vielä, kunhan kaadat lasiisi tuplawhiskyn! Keskioluesi on lopussa? Kellonajasta päätellen laskuhumalasi iskee aamulla. Nyt, tähän aikaan olet saanut jo uuden keskiolutkännin? Kenties olet löytänyt akateemisen ymmärtäjän itsellesi? Netistä vaikka?


    • aurinko

      Tuli mieleeni,että miksi naisen tulisi välttämättä olla uuslestadiolainen?Miten olisi yleensäkin joku joka kunnioittaa ja harjoittaa kristillisiä arvoja,vaikka luterilaisen kirkon parista? Luulisi markkinoiden laajenevan...! :) Itse olen buddhalainen ja mieheni vapaa-ajattelija,mutta en näe siinä ristiriitaa sillä toisen ihmisen maailmankatsomuksen hyväksyminen ja suvaitseminen ovat niitä arvoja jotka saavat rakkauden kestämään vaikeinakin aikoina. Mutta ymmärrän täysin että haluat vaimon oman uskontosi parista,kirjoitin vain oman kokemukseni. Toivotan koko sydämestäni sinulle kaikkea hyvää! Vaikutat mukavalta mieheltä ja tiedän sinun löytävän oman rakkaan,kun vain jaksat luottaa itseesi. Tsemppiä! :)

      • kristitty

        Eikö kristitty uskova käy? Vaikkapa ihan evankelisluterilainen? Toivottavasti löydät puolison, olet mies parhaassa iässä.

        Onnea etsintöihisi ja siunausta!


    • heikki

      Jumalalta elämänkumppania.

    • yksin.40

      Tuhannet luku kerrat ovat takana, ei yhtään vastausta ole sähköpostiini saapunut.

      Keskustelu sai jopa aika ikävän sävyn välillä.

      Tuossa muutama päivä sitten rohkaistuin ja panin ilmoituksen tuonne maalliselle puolelle, yllätys yllätys sähköposti oli kukkuroillaan vastauksia.
      Mitä tämä kertoo meistä?

      TÄMÄ ON SITTEN TÄMÄN KESKUSTELUN PÄÄTÖS.

      Kiitos kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3040
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2194
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1604
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1067
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      894
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe