Minulla nyt kävellessä rollaattorin avulla jalan nostovoima heikohko ja tasapaino heikohko. Kävely ei onnistu ilman apuvälinettä.
Tutkimuksia tehty mutta diagnoosia ei saatu selville mutta ENMG todettiin jaloissa tunto-ongelmia.
Olen jumpannut fysion ohjeiden mukaisesti ja polkenut restoraattorilla.
Noiden avulla olen selvinnyt päivästä toiseen.
Nyt kuitenki yllättävät krampit reiden yläosassa vetää jalan ylös vatsaa vasten ja löysää jonkin ajan kuluttua. Nuo tulee yleensä yöllä ja välillä myös päivällä. Kramppi tulee yhteen jalkaan ja vaihtuu sitten toiseen.
Onko vastaava muilla tai löytyykö neuvoja ongelmaan?
Krampit jaloissa levossa ja vaikeudet kävellessä
2
240
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minulla on kramppeja nilkoissa jalkapöydissä ja nilkasta polveeb saakka. Öisin pikahyppy ylös, hirvittävä kipu. Onneksi ei joka yö.
Sairastan diabetesta ja sepelvaltimotautia. Vatsa-aortassa on tukos, niin jaloille ei kulje veri kunnolla, eivätkä saa happea, joten kävely on ehkä 100m, kun toppi tulee.
Leikkausta eivät uskaltaneet tehdä n. 10v sitten, y-proteesi olisi auttanut ainakin hiukan. - Anonyymi00002
Jotkut käyttävät Magnesium-valmisteita kramppien estämiseksi, itsekin olen joskus käyttänyt. Omalla kohdalla joskus auttoi, joskus taas ei.
Riittävä nesteen juonti, riittävästi vettä päivän aikana olisi hyvä juoda, koska elimistön kuivuminenkin voi aiheuttaa lihaskramppeja.
Riittävän nesteytyksen määrän näkee herkästi virtsasta, virtsan väri kertoo sen. Jos on oikein tumma virtsa, voi olla nestevajausta.
Kramppeja voi toki aiheuttaa muutkin tekijät, mutta itselläni ei ole kaikista aiheuttajista tietoa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2912439Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1402208Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132038- 1711550
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381267Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193888- 85876
- 174846
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala449786- 51657