Minulla nyt kävellessä rollaattorin avulla jalan nostovoima heikohko ja tasapaino heikohko. Kävely ei onnistu ilman apuvälinettä.
Tutkimuksia tehty mutta diagnoosia ei saatu selville mutta ENMG todettiin jaloissa tunto-ongelmia.
Olen jumpannut fysion ohjeiden mukaisesti ja polkenut restoraattorilla.
Noiden avulla olen selvinnyt päivästä toiseen.
Nyt kuitenki yllättävät krampit reiden yläosassa vetää jalan ylös vatsaa vasten ja löysää jonkin ajan kuluttua. Nuo tulee yleensä yöllä ja välillä myös päivällä. Kramppi tulee yhteen jalkaan ja vaihtuu sitten toiseen.
Onko vastaava muilla tai löytyykö neuvoja ongelmaan?
Krampit jaloissa levossa ja vaikeudet kävellessä
2
216
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minulla on kramppeja nilkoissa jalkapöydissä ja nilkasta polveeb saakka. Öisin pikahyppy ylös, hirvittävä kipu. Onneksi ei joka yö.
Sairastan diabetesta ja sepelvaltimotautia. Vatsa-aortassa on tukos, niin jaloille ei kulje veri kunnolla, eivätkä saa happea, joten kävely on ehkä 100m, kun toppi tulee.
Leikkausta eivät uskaltaneet tehdä n. 10v sitten, y-proteesi olisi auttanut ainakin hiukan. - Anonyymi00002
Jotkut käyttävät Magnesium-valmisteita kramppien estämiseksi, itsekin olen joskus käyttänyt. Omalla kohdalla joskus auttoi, joskus taas ei.
Riittävä nesteen juonti, riittävästi vettä päivän aikana olisi hyvä juoda, koska elimistön kuivuminenkin voi aiheuttaa lihaskramppeja.
Riittävän nesteytyksen määrän näkee herkästi virtsasta, virtsan väri kertoo sen. Jos on oikein tumma virtsa, voi olla nestevajausta.
Kramppeja voi toki aiheuttaa muutkin tekijät, mutta itselläni ei ole kaikista aiheuttajista tietoa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716