En olisi uskonut että ystävät hylkäävät kun jouduin työttömäksi.
Osoittivat kyllä että eivät olleet oikeita ystäviä.
Jouduin työttömäksi, ystävät hävisivät
27
353
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ystäväsi hylkäsivät koska käyvät töissä?
- Anonyymi00002
Luultavasti AP kärsii persoonallisuushäiriöstä
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Luultavasti AP kärsii persoonallisuushäiriöstä
Eikä kärsi! Miksi edellinen lyöt lyötyä?
Voi olla, että niillä työssäkäyvillä on vähän säälivä asenne, ja eivät halua siksi kajota asiaan.
Ja jos eivät olleet oikeita ystäviä, niin mitä sinä heillä teet?
Voit saada uusia reiluja ystäviä.
Etsi reippaalla mielellä uutta!
Olen itse ollut työttömänä, enkä ole antanut sen lannistaa. - Anonyymi00018
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eikä kärsi! Miksi edellinen lyöt lyötyä?
Voi olla, että niillä työssäkäyvillä on vähän säälivä asenne, ja eivät halua siksi kajota asiaan.
Ja jos eivät olleet oikeita ystäviä, niin mitä sinä heillä teet?
Voit saada uusia reiluja ystäviä.
Etsi reippaalla mielellä uutta!
Olen itse ollut työttömänä, enkä ole antanut sen lannistaa.Mt ongelmat ovat työttömillä yleisiä,
työttömiksi joutuvat ne joilla on taipumus mielen sairauteen - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mt ongelmat ovat työttömillä yleisiä,
työttömiksi joutuvat ne joilla on taipumus mielen sairauteenEli aloittaja irtisanottiin koska työterveyshuolto ei pystynyt auttamaan häntä mt ongelmissa. Aloittaja voi kertoa itse mikä mt sairaus hänelle tuli johon työterveyshuollosta ei ollut apua. Työuupumuksesta ja masennuksesta voi parantaua ja se ei ole mukään syy ystävien hylätä. Nähtävästi hänen ystävullään on aina elämä ns ruusuilla tanssimista ja elämässä ei voi tulla vastoinkäymisiä. Jos ystävä kokee vastoinkäymisen niin ei hyvä ytsävä hylkää sen sen takia että toinen jää työttömäksi. Mikä mt sairaus iskee kesken työnteon että siitä ei toivu.
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mt ongelmat ovat työttömillä yleisiä,
työttömiksi joutuvat ne joilla on taipumus mielen sairauteenOletko tietoinen että työnantaja voi irtisanoa esim tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Tai ohjeiden vastainen toiminta tai epäasiallinen käytös.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Oletko tietoinen että työnantaja voi irtisanoa esim tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Tai ohjeiden vastainen toiminta tai epäasiallinen käytös.
Niin tai sitten vaan sen takia, että henkilöstöä vähennetään.
- Anonyymi00004
Eli kaikki aloittajan ystävät hylkäsivät koska jäi työttömäksi. Joka ikinen hänen ystävänsä laittoi välit poikki. Sinä olet joutunut työttömäksi ilman omaa syytä ja ystäväsi hylkäävät sinut sen takia. Saako kysyä mitä töitä teit ja mitä töitä ystäväsi tekevät? Sinulla oli hyvät ja lämpimät välit ystävien kanssa ennen kuin jouduit työttömäksi? Vietitte aikaa yhdessä ja työttömyyden takia eivät halua sinua enää joukkoonsa koska häpeävät sinun työttömyyttä ? Jos ei olla töissä niin ei voida olla ystäviä.
- Anonyymi00005
Tarttee vain hyväksyä tosiseikka ja ryhtyä uusiin toimiin.
Eikä kaikkia voi kutsua ystäviksi, useimmat ovat vain kavereita tai tuttuja.
Aloita reippaasti uusi elämä!
Itse olen ollut pitkään kortisto-alalla ja sillä on hyvätkin puolensa, saa tehdä omiaan ja määrätä päivän kulun. Etsi uusia harrastuksia, seuraa maailman asioita, voisit opetella uuden kielenkin ja liittyä johonkin vapaaehtoistoimintaa.
Toki pitää töitä hakea, katsele ihan uusia toimija, ei oo pakko ottaa saman alan töitä.
Mutta pidä itsestäsi huolta, kampaa tukka, harjaa hampaat ja laita puhdasta päälle. Mistäpä tietää, vaikka löytyisi mallin hommia nyt kun sinulla on aikaa itsellesi.
Etsi uusia kavereita ja yhteisöjä.
Entäs onko sukulaisia, naapureita? Tervehdi iloisesti ja rohkeasti vaan eteenpäin! - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tarttee vain hyväksyä tosiseikka ja ryhtyä uusiin toimiin.
Eikä kaikkia voi kutsua ystäviksi, useimmat ovat vain kavereita tai tuttuja.
Aloita reippaasti uusi elämä!
Itse olen ollut pitkään kortisto-alalla ja sillä on hyvätkin puolensa, saa tehdä omiaan ja määrätä päivän kulun. Etsi uusia harrastuksia, seuraa maailman asioita, voisit opetella uuden kielenkin ja liittyä johonkin vapaaehtoistoimintaa.
Toki pitää töitä hakea, katsele ihan uusia toimija, ei oo pakko ottaa saman alan töitä.
Mutta pidä itsestäsi huolta, kampaa tukka, harjaa hampaat ja laita puhdasta päälle. Mistäpä tietää, vaikka löytyisi mallin hommia nyt kun sinulla on aikaa itsellesi.
Etsi uusia kavereita ja yhteisöjä.
Entäs onko sukulaisia, naapureita? Tervehdi iloisesti ja rohkeasti vaan eteenpäin!Miten pyyhkii nyt?
Mitkä mietteet?
- Anonyymi00007
No mitä sillä on väliä aina voi alkaa keksiä uusia ystäviä. Jos alat auttamaan muita ihmisiä niin heistä tulee pian ystäviäsi. Joogatunneilla käyntikin voi saada aikaan ystävien ilmestymisen elämään. Meditoivat ja joogaavat ihmiset yleensä välittävät toisistaan. Näin olen nähnyt ainakin yhden Dadan tunneilla. Hän vetää ilmaista joogaa Vallilassa Helsingissä, jos asut lähellä niin voit osallistua sunnuntaina ilmaiseksikin, klo 7 illalla alkaa, osoite Sammatintie 2 eli siinä kirkon vieressä. Jos ei joogailu kiinnosta niin hän vetää myös meditaatio iltoja Oodissa, kaikkina iltoina noin 6 aikoihin, paitsi ei sunnuntaina. Eli kolmannen kerroksen porrastasanteella, ja jos on luento menossa niin sitten toisen kerroksen porrastasanteella.
- Anonyymi00008
kaikki ei asu helsingissä ja jos on työtön niin ei ole kauheesti varaa matkustaa muualta suomesta helsinkiin joogan takia.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
kaikki ei asu helsingissä ja jos on työtön niin ei ole kauheesti varaa matkustaa muualta suomesta helsinkiin joogan takia.
En suosittele ollenkaan jookaa! Se on hindulaisuutta, salakavalasti ujutettu Suomeen.
Kierrä kaukaa, on paljon fiksumpia ja järkevämpiä harrastuksia!
Lue kansalaisopiston ohjelmalehtistä ja sinne sakkiin mukaan vaan!
Siellä on reiluja ryhmiä ja tehdään, eikä vain haikailla! - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
En suosittele ollenkaan jookaa! Se on hindulaisuutta, salakavalasti ujutettu Suomeen.
Kierrä kaukaa, on paljon fiksumpia ja järkevämpiä harrastuksia!
Lue kansalaisopiston ohjelmalehtistä ja sinne sakkiin mukaan vaan!
Siellä on reiluja ryhmiä ja tehdään, eikä vain haikailla!Minulla on kyllä ystäviä ja tekemistä elämässä
- Anonyymi00010
Oletteko ajatelleet sitä, että ihminen jää yksinäiseksi myös kun sairastuu pitkäaikaisesti tai vakavasti.
Muita pelottaa vissiin toimia hoitohenkilökuntana ? Voi joutua vaikka kutsumaan ampparin, apu-va !
Tai kun tulee vanhaksi, lähes kaikilla alkaa kremppoja ja vaivoja. Monia samankaltaisia tämä yhdistääkin. Mutta ihmiset alkaa vanhemmiten tippua ympäriltä ja yksinäisyys tulee sitäkin myötä.
On myös eroa sillä, onko yksin vai yksinäinen, joka on pitkälti tunnetila, vaikka ympärillä olisi perheet, suku, ystävät ja tuttavat. Niin tunnet vaan olevasi yksin.- Anonyymi00013
Mutta työttömyys ei ole mikää syy hylätä ystäväänsä. Aloittaja ei kertonut että hänet irtisanottiin sairauden takia. Työnantajan on ensin selvitettävä mahdollisuudet tarjota muuta työtä tai kuntoutusta. Irtisanominen on aina kokonaisharkintaa vaativa toimenpide. Jos aloittajalla on joku sairaus niin hän voi saada uusia ystäviä yhdissten ja järjetöjen vertaistuen kautta.
- Anonyymi00027UUSI
Kun tulee niitä kremppoja ja vaivoja, voi käydä niin, että tulee jonkin verran liikuntarajoitteita, ja joutuu hidastamaan tahtia, ei enää pääsekään lähtemään ja kulkemaan joka paikkaan, kuin vaikka aiemmin.
Siinä voi jäädä aika yksin, kun muilla ihmisillä, kavereilla, ym. elämä ja liikkuminen jatkuu entiseen malliin. Sairastunut voi niin sanotusti " pudota kelkasta ", kun ei enää pysty osallistumaan kaikkeen.
Alkuun saattaa jäädä yksin, ja ajan myötä se voi ajaa yksinäisyyteen.
- Anonyymi00011
Jossain maaseudulla vaikee tehdä uusia ystäviä jos oot työtön
- Anonyymi00014
Ystävien löytäminen maaseudulla:
Harrastukset ja kylätoiminta: Kyläyhdistykset, vapaapalokunta (VPK), martat, metsästysseurat ja urheiluseurat ovat erinomaisia paikkoja tutustua paikallisiin.
Talkoot: Maaseudulla järjestetään usein talkoita, jotka ovat paras tapa päästä osaksi yhteisöä.
Lähialueen tapahtumat: Paikalliset kesätorit, kyläjuhlat ja koulujen tapahtumat tuovat ihmiset yhteen.
paikallislehdet (esim. Maaseudun Tulevaisuus) ovat hyviä väyliä. - Anonyymi00020
Mutta eikös maaseudulla voi kerätä marjoja, sieniä, tehdä puutöitä myyntiin.
Kai siellä kylällä on kansanopisto? Jos ei oo, nii aja linjurilla toiseen kylään tai pyöräile kesällä, kunto kohenee.
Laita tavalliseen lehteen ilmoitus, että etsit seuraa ja ystäviä.
Tai maitokaupan ilmoitustaululle.
Ite oon yksinäinen, mutta puuhailen niin paljon kaikkea, että on ihan liikaa.
- Anonyymi00016
Jos olisin sinä niin olisin kyllä hyvin tyytyväinen.Jos joku on kiinnostunut pankkitilistäsi enemmän kuin sinusta niin sellaiset tyypit voisi mun puolesta lähettää vaikka kuuhun.
Itse olen jatkuvasti köyhä ja sairas.kyllä lähtee monet pois kun he saavat tietää että olen köyhä ja sairas mutta on mulla muutama juoppo kaveri.juopot ei ees näe eteensä joten sen takia munkin naama kelpaa vähän aikaa.- Anonyymi00017
Mitä sinulla on tuloina ja mikä sairaus sinulla on? Sinulla on juoppoja kavereita . Mikä sun juopoissa kaverissa tekee sen että viihdyt heidän kanssaan. onko se että saat edes jotain huomiota ja arvostusta heiltä?
- Anonyymi00021
Entäs jos menisit vapaaehtoistyöhön, vaikka olet köyhä ja sairas?
Vaikuttaa tosi oudolta ehdotukselta, - tiedän!
Mutta saisit kavereita ja seuraa.
Ja eihän siellä haittaa, kun on köyhä kun muita auttaa. Ethän kuitenkaan saa rahaa ja työtä mistään. Mutta saisit kavereita, ja varmaan oikeita ystäviäkin. Ihmiset jotka siellä pyörii auttamassa muita ovat sosiaalisia, ystävällisiä ja huolehtivia. Huolehtivat sinusta henkisesti.
Oletko kovasti sairas? Ei tietenkään voi mennä, jos tartuttaa muita.
Ei olisi ainakaan juoppoja. Ei ne juopot oo pahoja, ovat vain heikkoja.Ja jos itse olet selvinpäin,
Voi myös olla, että tarttuu sinuun heidän tapansa. Ja ei oo hyvä!
- Anonyymi00023
Jäin itse pos töistä aivan omasta halusta, ja tulot rohqhtivat. Eipä ole sen jälkeen "Ystävät' juurikaan yhteyksiä pitäneet, kun ei ole enää väraa jeesata rahallisesti jatkuvasti.
- Anonyymi00024UUSI
Mikä sai irtisanomaan itsesi? Oliko palkka huono ,jos pankkitili on miinuksen puolella? Annat ymmärtää että palkkasi oli huonompi kuin työttömyyskorvaus.
- Anonyymi00025UUSI
Yhteiskunnalta tulee ns.ulkonäköpaineita ja kaikkia suorituspaineita tulee yhteiskunnalta.Jos joku haluaa esim.lapsia niin monet olettavat että ensin pitää olla hyvä työpaikka.Jos ihmisellä on sairaus niin sitten jotkut syyllistävät naista jolla on lapsi.Minua on syyllistetty siitä että hankin lapsen vaikka on minulla sairauksia.En ole kuolettavasti sairas mutta jotkut natsit olettavat että sairauteni periytyvät myös lapselle.Rikkaat ja terveet natsit eivät pysty tuntemaan mitään sympatiaa sairastavia ihmisiä kohtaan.
Pari naista soitti minulle keväällä ja kysyivät että olenko jo bikini kunnossa..He ovat sovinisti naisia jotka eivät ymmärrä että en ole missi tai malli.
Olen järkyttynyt siitä että sovinisti naisia on niin paljon enkä ymmärrä miksi sairaita ihmisiä syrjitään ja haukutaan.Suomalaisille lapsille ei opeteta moraalista käytöstä juuri ollenkaan joten en edes ihmettele että ihmisiä syrjitään ja haukutaan kaiken aikaa.- Anonyymi00028UUSI
Opetatko sinä lapsellesi natsi-sanan ? Et kai sentään ?
Sorry, oli pakko mainita kun puhuit itse moraalista, ym.
Paineita voi tulla, ja varmaan tuleekin, yhteiskunnalta, ympärillä olevilta ihmisiltä, jne.
Jokaisella on silti lupa ja oikeus olla oma itsensä, olla sellainen kuin on. Ei ole mikään pakko olla sellainen kuin jotkut muut muka haluaisivat sinun olevan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857