Olen pahasti mielisairas.Miunulla on niin paljon mielisairauksia että jos nyt kirjoitan ne tähän niin masennun varmaan jo siitäkin lisää.Mielisairauteni alkoivat pienenä lapsena jatkuvan väkivallan seurauksena.Koulu oli minulle vankila.Koti oli minulle vankila.Ulkona kimppuuni on hyökätty joten koko maailma on vankilani.Voisin antaa miljoonia euroja siitä että saisin edes muutaman mielisairauden pois.Olen erakko ja pelkään ihmisiä.Jos näen ihmisiä ,he saattavat alkaa heti haukkua ulkonäköäni.Olen syntynyt väärään maahan.Haaveilen että joku pv.asuisin Intiassa,mutta mitä jos sielläkin olen yhtä sairas eli sairaudet seuraavat minua menen sitten minne vain.Olen juoppo eli en enää kestä omaa päätäni joten juon ja yritän rentoutua edes pariksi sekunniksi.En toivo tälläisiä sairauksia edes pahimmalle vihamiehelleni.En tajua miksi ihmiset joutuvat kärsimään näin paljon enkä uskalla kysyä sitä Jumalalta koska pelkään sitä että mikä vastaus on..
Pahasti mielisairas
7
148
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ikävä juttu että oot joutunut kokemaan kauheita elämän alkutaipaleella asti. Muista että siellä sairauden takana on myös ihminen,sairauden ei tarvi määrittää sua ihmisenä. Kannattaa lopettaa juominen se vain pahentaa asioita,tiedän mistä puhun koska kävin pohjalla. Viina auttaa hetkeksi mutta lopulta se vain tuhoaa kaikki tärkeät mitä elämässä on. Trauma saattaa tulla kun hyökyaalto ahdistuksineen mutta ajan myötä helpottaa ja tunteet on vain kohdattava,mutta niin kauan kun henki pihisee periksi ei anneta. Voimia sulle:)
- Anonyymi00005
Saman tekee psyyken lääkkeet kuin alkoholi.Lopulta menee koko elämä piloille.
- Anonyymi00002
Ahdistuksesta ja pahasta olosta ei pääse eroon koskaan, jos yrittää päästä siitä ryyppäämällä eroon.
Lisäksi se juominen vain jatkuvasti heikentää enemmän ja enemmän ihmisen itsetuntoa. Pahasti ja syvästi alkoholisoitunut ihminen ei arvosta itseään yhtään, pitää itseään huonona ja epäonnistuneena. Ei sieltä nousta ylös, ennen kuin tekee alkoholiongelmalleen jotain, eli lopettaa juomisen. Mielisairauksin aika varmasti ainakin helpottaa, jos jättää alkoholin pois.
Ongelmat eivät katoa juomalla, vaikka joisi kuinka paljon.
Aloittajallakin on vielä kaikki mahdollista, jos hän niin haluaa. Elämään pystyy pääsemään takaisin, jos haluaa. Se vaatii vaan pirun paljon työtä, ja ehkäpä myös rohkeuttakin.
Menneisyys ei poistu juomalla, menneet vaikeudet täytyy käsitellä, että niiden kanssa pystyy elämään ilman alkoholiakin.- Anonyymi00004
No ei siitä pahasta olosta millään lääkkeilläkään eroon pääse.
- Anonyymi00003
Alapa autella muita ihmisiä, niin alkaa tulla jotain positiivistakin kun ihmiset osoittavat kiitollisuuttaan. Jätä juopottelut ja ala joogaamaan ja sitten kun alkaa paremmin mennä niin meditoimaan, tai ainakin tanssimaan kiirtania, joka pitää mielialaa korkeammalla. Youtubesta voi opetella Baba Nam Kevalam kiirtania.
Älä unohda myöskään, että meillä kaikilla on elämäntarkoitus, tuskin se on kenelläkään juopottelua varten. Mene selvännäkijöille ja meedioilla ja kysele mihin suuntaan kannattaisi edetä. Henkisyys on tärkeä asia, koska jos ei siinä suhteessa kehitä itseään niin psyykkiset ongelmat ottaa vallan helposti. Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Viestissäsi et kertonut minkälaista tukea saat tilanteeseesi. Joskus myös ammattimainen tuki on paikallaan.
Laitan tähän tiedoksi infoa eri auttamistahoista, joihin voit halutessasi olla yhteydessä, jos kaipaat ulkopuolista näkökulmaa sekä tukea.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.fi/fi
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Keskusteluapu kirjoittaen palvelusta. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-keskusteluapu-kirjoittaen
Lisäksi ma-to klo 15-21 on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-kriisichat
Tukinetissä on lisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Ryhmiin osallistuminen voi myös lievittää yksinäisyyttä ja tuoda sisältöä päiviin.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi00006
Mä en ole homo mä olen komea ja hyvännäköinen ja hyvä skeittaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805