Otsikon mukaan ei ihmiset syö järvikalaa, paitsi ne jotka itse kalastaa. Kaupassa oli kuhafileen hinta 29.90e kilo? Voisi luulla, että etenkin vanhukset ja muut köyhät ei osta noilla hinnoilla. Kalastajat marmattaa, kun kauppa ostaa niin halvalla kalat, mutta silti tuntuvat pärjäävän ammattikalastajana? Norjan lohta ja kotimaista kirjolohta saa alle 10e kilo`Miksi kuhasta ja siiasta on tehty yliarvostettua? Muikku saa kalakauppiaalta alle 10e kilo. Pitääkin ostaa, kunhan muikkukauppias tulee. Kalansyönnin vähyyttä ruikuttaa politikot ja muut terveysintoilijat. Oliskohan niillä peiliin katsomisen paikka.
Miksi ei ihmiset syö järvikalaa
15
114
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Citymarket perattu muikku 19,95/kg.
Sisäfilettä saa paljon halvemmalla kuin järvikalaa.
Miksiköhän ihmiset ei syö järvikalaa...? 🤔- Anonyymi00002UUSI
K Kauppa on kallis. S on edullisempi mutta nyppii kun s ryhmä boikotoi Israelia. Lidl taas on valikoimalta heikko.
- Anonyymi00003UUSI
Kalastajana selvennän hiukan !
Kalastaja saa kuhakilosta vain 7 euroa...!!!
Kaupat vetää välistä osansa joten kauppiaat tienaa rutkasti.- Anonyymi00004UUSI
No eikö teidän kannattaisi ilmoittaa, tai mainostaa ja myydä vaikka rannasta 10 - 12 e kilo kuhaa? Mikä pakko se on kaupalle myydä ali hintaan?
- Anonyymi00005UUSI
Kuhan fileoinnista syntyy hävikkiä. Kilosta kuhaa saa 43-48% filettä. Kalatukku suorittaa yleensä fileoinnin ja se tarvii palkkionsa siitä työstä. Kalatukku myy noin 20 euroon kilohintaan fileen kauppoihin. Kalatukun osuus on perusteltu koska fileointi vie aikaa ja syntyy hävikkiä. Vähittäiskauppa tarvii tottakai katteensa mutta se on suhteessa suuri vaivaan nähden.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kuhan fileoinnista syntyy hävikkiä. Kilosta kuhaa saa 43-48% filettä. Kalatukku suorittaa yleensä fileoinnin ja se tarvii palkkionsa siitä työstä. Kalatukku myy noin 20 euroon kilohintaan fileen kauppoihin. Kalatukun osuus on perusteltu koska fileointi vie aikaa ja syntyy hävikkiä. Vähittäiskauppa tarvii tottakai katteensa mutta se on suhteessa suuri vaivaan nähden.
No, selitys se on tuokin? Minä ainskin osaan fileoida itse kalat, mutta kun ei mistään saa kuin filettä kaupasta ja periaatteesta en kiskurihinnoilla osta. Tuo muikun perattu 19,95 kg hinta voi olla jossain etelän kaupoisss, mutta ei Lieksassa. No, onneksi on ulkomaisia kaloja kaupan pakasteena myynnissä.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
No, selitys se on tuokin? Minä ainskin osaan fileoida itse kalat, mutta kun ei mistään saa kuin filettä kaupasta ja periaatteesta en kiskurihinnoilla osta. Tuo muikun perattu 19,95 kg hinta voi olla jossain etelän kaupoisss, mutta ei Lieksassa. No, onneksi on ulkomaisia kaloja kaupan pakasteena myynnissä.
Joensuun keskustan cittarissa kävin, perattu muikku 19,95. No onhan se joensuu toki etelässä lieksaan verraten...
Alaskan seiti pakaste 400g maksaa 3 euroa ja on ihan hyvää kun pannulla voissa paistaa.
- Anonyymi00007UUSI
Kalastaminen paleltaa sormia, ainakin näin talvella.
- Anonyymi00009UUSI
Suomalaista lohta kun ostaa kaupasta, ei sormia palele. Voi savustaa ja tehdä muutakin. Saa muun muassa tehtyä kunnon suolalohta, jota ei kaupasta saa? Kaupan suolalohi on vähäsuolaista ja siivuja ei saa paketista ehjänä, kun on niin phmeää ja luultavasti vanhaa.
Innolla odotan kalakauppiaan tuloa, niillä on tuoreita muikkuja ollut aina.
- Anonyymi00008UUSI
Mitä sokea sanoi kun käveli kalakaupan ohi.
Päivää tytöt 🫡 - Anonyymi00011UUSI
Nyt on matikkakeiton aika, kaupoissa hyvin madetta.
- Anonyymi00013UUSI
Joko madekilo on 30 euroa?
- Anonyymi00012UUSI
Pinppiii 9e perattuna
- Anonyymi00014UUSI
Cittarin kalatiskit ja hyllyt AINA puolityhjät!!!
- Anonyymi00015UUSI
Myyvät liian halvalla? Kuhakilo voisi maksaa 50e kilo ja siika 60e kilo, sekä made 80e kilo.
Onhan se kotimaista luulisin, tai Virolaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va3354690Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1294163Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,2102522Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1012239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.411741Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv21548Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk71389- 311356
Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii511294entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä1471026