Tästä on kyse. Maakunnassa isoin osa on luonut muurin itsensä ympärille, Siis sisimpänsä ympärille. Itseä ei kohdata jolloin keskitytään muiden asioihin.
Täällä kiinnostaa muiden asiast enemmän kuin itsensä tunteminen ja kohtaaminen.
Itsensä kohtaaminen on sen edellytys, että näkee rehellisesti itsensä heikkoudet ja vahvuudet ja haluaa siten tietoisesti kasvaa ihmisenä. Silloin osaa kunniottaa muidenkin yksityisyyttä kun on itsellä oma identiteetti.
Ittensä ympärille kehitetty muuri. Tästä on kyse
4
261
Vastaukset
- Anonyymi00001
Asuin aikoinaan Outokummussa. Kasvatin itselleni muurin jonka läpi ei päässyt yksikään paikkakuntalainen. Inhosin tilannetta mutta miksi olisin jakanut itsestäni yhtään enempää juoruajille kuin pakko.
Minun ihmiset olivat ja elivät toisaalla joiden seurassa olin oma itseni, hyppäsin autoon ja menin yleensä viikonloppuisin tuulettumaan muuten en olisi jaksanut elämää juorupiirin keskellä.
Olin silloin vahva ihminen, toki heikkouksiakin oli mutta ne piti piilottaa visusti ettei niillä päässyt pilkkaamaan ja ivailemaan kukaan.
Nyt minulla hyvä elämä maailmalla, hyvä puoliso ja lapset ja lapsenlapsi. Saan olla sellainen kuin olen ilman muuria, minua rakastetaan vikoineni ja heikkouksien kanssa.
Outokumpulainen ahdistava ympäristö ei sopinut minulle, tilanne ei liene muuttunut vuosikymmenten aikana miksikään.
Muuttoni aikaan Outokummussa oli piiri pieni jonka muodostivat ihmiset jotka vihasivat ulkopuolella olevia kulkijoita.
Sama meno ilmeisimmin jatkuu ainakin minkä seuraan maailman menoa. Okulaiset syyttelevät kaikesta muita, yleistävät oman pahanolonsa koskemaan koko Itä-Suomea missä ei mitään perää..
Kohdatkaa itsenne ja toisenne, muuttakaa käytöksenne...- Anonyymi00002
Hyvä kirjoitus ja onnittelut kun lähdit pois oudosta kummusta ( nimi lienee enne tässä tapauksessa).
Pohjois-karjalassa tuntuu olevan joka suunnalla enemmän tai vähemmän samaa menoa. Kateus voittaa kaiken näiden elämässä ja katkeruus. Juoruilua on täällä Lieksan lähistöllä aivan hirvittävästi ja niin kertovat olevan muuallakin alueella. Narsisteja lienee suurin osa itä-suomessa.
Kritiikistä täällä eivät opi mitään vaikka se on aiheesta sanottua kun ensiksi puukottavat selkään. Minuakin on puukotetu selkään pielisen alueella niin länsipuolella, itäpuolella ja pohjoispäässä. Kyttäilyä. seurailua ja tasan kaiki asiat levitellään ja vielä keksivät juoruja.
Itä-suomessa ei ole omaa identiteettiä porukalla ja itsetunto puuttuu kokonaan. Kiusaamisen maakunta.
- Anonyymi00005
Outokumpulaiset ovat rakentaneet muurin ympärilleen, sisäpuolella on ahdistavaa ja tuskaista..
Muurin sisäpuolelta sitten huudellaan syytöksiä koko maakuntaan... - Anonyymi00006
Bii mies
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984822Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1192257Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575781980Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801366- 1371324
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1681296En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5461178- 531135