Ittensä ympärille kehitetty muuri. Tästä on kyse

Anonyymi-ap

Tästä on kyse. Maakunnassa isoin osa on luonut muurin itsensä ympärille, Siis sisimpänsä ympärille. Itseä ei kohdata jolloin keskitytään muiden asioihin.

Täällä kiinnostaa muiden asiast enemmän kuin itsensä tunteminen ja kohtaaminen.

Itsensä kohtaaminen on sen edellytys, että näkee rehellisesti itsensä heikkoudet ja vahvuudet ja haluaa siten tietoisesti kasvaa ihmisenä. Silloin osaa kunniottaa muidenkin yksityisyyttä kun on itsellä oma identiteetti.

4

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Asuin aikoinaan Outokummussa. Kasvatin itselleni muurin jonka läpi ei päässyt yksikään paikkakuntalainen. Inhosin tilannetta mutta miksi olisin jakanut itsestäni yhtään enempää juoruajille kuin pakko.
      Minun ihmiset olivat ja elivät toisaalla joiden seurassa olin oma itseni, hyppäsin autoon ja menin yleensä viikonloppuisin tuulettumaan muuten en olisi jaksanut elämää juorupiirin keskellä.

Olin silloin vahva ihminen, toki heikkouksiakin oli mutta ne piti piilottaa visusti ettei niillä päässyt pilkkaamaan ja ivailemaan kukaan.

Nyt minulla hyvä elämä maailmalla, hyvä puoliso ja lapset ja lapsenlapsi. Saan olla sellainen kuin olen ilman muuria, minua rakastetaan vikoineni ja heikkouksien kanssa.
      Outokumpulainen ahdistava ympäristö ei sopinut minulle, tilanne ei liene muuttunut vuosikymmenten aikana miksikään.

Muuttoni aikaan Outokummussa oli piiri pieni jonka muodostivat ihmiset jotka vihasivat ulkopuolella olevia kulkijoita.
      Sama meno ilmeisimmin jatkuu ainakin minkä seuraan maailman menoa. Okulaiset syyttelevät kaikesta muita, yleistävät oman pahanolonsa koskemaan koko Itä-Suomea missä ei mitään perää..

Kohdatkaa itsenne ja toisenne, muuttakaa käytöksenne...

• Anonyymi00002

Hyvä kirjoitus ja onnittelut kun lähdit pois oudosta kummusta ( nimi lienee enne tässä tapauksessa).

Pohjois-karjalassa tuntuu olevan joka suunnalla enemmän tai vähemmän samaa menoa. Kateus voittaa kaiken näiden elämässä ja katkeruus. Juoruilua on täällä Lieksan lähistöllä aivan hirvittävästi ja niin kertovat olevan muuallakin alueella. Narsisteja lienee suurin osa itä-suomessa.

Kritiikistä täällä eivät opi mitään vaikka se on aiheesta sanottua kun ensiksi puukottavat selkään. Minuakin on puukotetu selkään pielisen alueella niin länsipuolella, itäpuolella ja pohjoispäässä. Kyttäilyä. seurailua ja tasan kaiki asiat levitellään ja vielä keksivät juoruja.

Itä-suomessa ei ole omaa identiteettiä porukalla ja itsetunto puuttuu kokonaan. Kiusaamisen maakunta.

• Anonyymi00005

Outokumpulaiset ovat rakentaneet muurin ympärilleen, sisäpuolella on ahdistavaa ja tuskaista..
      Muurin sisäpuolelta sitten huudellaan syytöksiä koko maakuntaan...

• Anonyymi00006

Bii mies

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      273
      3401
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      103
      1703
    3. 68
      1269
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      200
      1130
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1087
    6. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      58
      1051
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      51
      1010
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      981
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      837
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      16
      823
    Aihe