Minä olen "sekakukkuja". Nukun miten milloinkin, vaikka yritän pitää yllä
säännöllistä nukkumarytmiä, että uneni laatu paranisi. En saa helposti unta
alkuillasta, mutta en myöskään nuku aamulla myöhään, vaikka haluaisin.
Tuntuu, että aina on hiukan univajetta. Melatoniini ei sovi minulle eikä unettomuus
aina johdu melatoniinin puutteesta.
Jos nukun päivätorkut ne ovat lyhyet, 5 minuuttia koiranunta.
Oletko aamuihminen vai yökukkuja ?
12
162
Vastaukset
- Anonyymi00001
Viimeksi olen nukkunut hyvin yöuneni, kun olin töissä.
Sen jälkeen kaikki meni ranttaliksi, mutta väliäkö sillä. - Anonyymi00002
En sentään kahdelta nouse kahvia juomaan, mutta herään liian aikaisin,
vaikka menen myöhään nukkumaan. - Anonyymi00003
Eilen-tänään olen ainakin ilta ja yökukkuja. Saas nähdä etenenkö aamukukkujaksi suoraan.
- Anonyymi00006
Aaamun tunnit ovat parhaat, varsinkin kun aamut tästä vaalenevat
- Anonyymi00007
Samaistun ranttaleihin. Ihana että on heitä. Ei päätä ei häntää millään aikatauluilla tai säännöllisyydellä.
- Anonyymi00010
Mukavasti sanottu tuo ranttalit.
Minulla on mennyt ranttaliksi unien suhteen.
Eikä se haittaa. Ainoastaan jos on pakollinen meno. Yritän iltapäivän puolelle sovitella tarpeen tullen. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mukavasti sanottu tuo ranttalit.
Minulla on mennyt ranttaliksi unien suhteen.
Eikä se haittaa. Ainoastaan jos on pakollinen meno. Yritän iltapäivän puolelle sovitella tarpeen tullen.Sama juttu. Nukkumiseni on niin epäsäännöllistä, etten sovi mitään
tapaamisia ennen klo 13. Jos olen nukkunut liian vähän jahuonosti
voi aamupäivällä vielä yrittää pieniä torkkuja, että pääsee
lähtemään vaikkapa lääkäriin.
- Anonyymi00008
En ole aamuihminen, ei meinaa millään herätä kunnolla, vaikka nukkuiskin hyvin. Vasta puolilta päivin alan olla vireessä.
- Anonyymi00009
Tuo vire onkin vähän eri asia. Nousen kahdeksan maissa, mutta vireessä olen
vasta alkuillasta. Ideat syntyvät iltapäivän loppupuolella ja toteutus alkaa sen jälkeen.
- Anonyymi00012
Uni 1.30-10.00. Mukavaa eläkeläiselle.
Hei kaikille,
Laitan tähän vinkiksi Tukinetistä löytyvän Keskustele unesta ryhmän. Siellä voi jutella unesta ja siihen liittyvistä asioista. Helsingin Uniyhdistyksen asiantuntija CBT-I unettomuusterapeutti Susan Pihl ohjaa näitä uneen ja nukkumiseen liittyviä ryhmäkeskusteluja. Mukana on myös vertainen, jolla on omakohtainen kokemus uniongelmista.
Ryhmän löydät täältä: https://tukinet.fi/fi/palvelut/286
Tukinetissä on myös monia muita ryhmiä sekä ryhmächattejä ja myös yksilötuen palvelluita. tukinet.fi
Ystävällisin terveisin
MIELI kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202990Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622672Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o502441Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä312407Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181489Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121482- 721413
- 571359
- 471344