yritysideoita Pielavedelle

Anonyymi-ap

Tuleeko hyvää ideaa millä saataisiin työllistettyä kuntalaisia

122

1055

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Puuttuuko muutama rivi vielä piekein tekstistä, johon tekoäly ei anna vastausta?

• Anonyymi00002

Käyppä kysymässä siltä teidän nohovalta elinkeino asiantuntijalta.

• Anonyymi00003

Ovenkahvatehdas olisi kova juttu näin pienelle kylälle.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ovenkahvatehdas olisi kova juttu näin pienelle kylälle.

Oven kahvoja tehdään jo Viitasaarella eli aika lähellä.

• Anonyymi00004

Mitenkäs se meni, "ensin on tunnustettava tosiasiat".... Niitä vastauksia odotellessa vai joko ne piekeessä luki?

• Anonyymi00005

Tervahaudat. Aito pielavetinen terva. Tervan poltossa tarvitaan työntekijöitä vahtimassa niitä polttohautoja. Saatais sitten omaa tuotantoa suksien yms.tervaamiseen.

• Anonyymi00006

Kysäisepä elinkeinojohtajalta saako siihen hyvät tukiaiset, ei kun tervan tekoon. Jos se kiiruiltaan joutaa.

• Anonyymi00008

Pontikkatehas.

• Anonyymi00009

Jos tanhu, vaikka perustaisi leipomon, kun osaa tehdä leivän.

• Anonyymi00010

Perusta sinä juoruakkojen kerho. Osta hame ekana itelles🤣

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Perusta sinä juoruakkojen kerho. Osta hame ekana itelles🤣

Osu ja upposi

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Osu ja upposi

Oletko vielä lapsen asteella kun laivanupotuspeliä pelaat🤣

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Osu ja upposi

Ei nyt ihan tainnut osua koska en asu edes Pielavedellä. En ole asunut kymmeniin vuosiin enkä edes tiedä ketä sanotaan tanhuksi mutta yleensä puolustan kaikkia niitä keitä jotkut häiriintyneet täällä kiusaa. Lienet entinen koulukiusaaja.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Oletko vielä lapsen asteella kun laivanupotuspeliä pelaat🤣

Aivopierujen perusteella kahtelee Pikku kakkosta aika tarkasti 🤣

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei nyt ihan tainnut osua koska en asu edes Pielavedellä. En ole asunut kymmeniin vuosiin enkä edes tiedä ketä sanotaan tanhuksi mutta yleensä puolustan kaikkia niitä keitä jotkut häiriintyneet täällä kiusaa. Lienet entinen koulukiusaaja.

Minä asun apteekkia vasta päätä ja tiedän, ketä kutsutaan tanhuksi ja tiedän, kuka sinä olet.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minä asun apteekkia vasta päätä ja tiedän, ketä kutsutaan tanhuksi ja tiedän, kuka sinä olet.

No et todellakaan tiedä, siitä olen 100% varma.
        Olen käynyt hyvin harvoin Pielavedellä ja voin sanoa etten tunne enää ketään.
        Koska aikanaan en edes asunut pitkään siellä enkä ehtinyt tutustua kovinkaan moneen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

No et todellakaan tiedä, siitä olen 100% varma.
        Olen käynyt hyvin harvoin Pielavedellä ja voin sanoa etten tunne enää ketään.
        Koska aikanaan en edes asunut pitkään siellä enkä ehtinyt tutustua kovinkaan moneen.

Älä viitsi. Et enää usko itsekään, noita tarinoitasi.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Älä viitsi. Et enää usko itsekään, noita tarinoitasi.

Uskoo ken tahtoo.

• Anonyymi00018

Juttujen taso täällä taas luokkaa pöljä. Yksi pahoittaa mielensä, kun toinen sanoo totuuden ja sitten vielä jatkaa mielensäpahoittamista, kun hänen mielestään paikkakunta väärä. No voi kai sitä siitäkin saada murhetta itselleen. En vaan ymmärrä miksi 😂

• Anonyymi00019

Hamekankaasta kirjoittaja on kyllä oikeassa!

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Hamekankaasta kirjoittaja on kyllä oikeassa!

Todellakin tämä joka saanut pakkomielteen yhdestä henkilöstä (lain. "tanhu")voi ostaa itselleen hameen.
        Jotakin ongelmaa täytyy olla päänupissa. Hankkisi ihan aikuisten oikeasti itselleen elämän.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Todellakin tämä joka saanut pakkomielteen yhdestä henkilöstä (lain. "tanhu")voi ostaa itselleen hameen.
        Jotakin ongelmaa täytyy olla päänupissa. Hankkisi ihan aikuisten oikeasti itselleen elämän.

Tanhu on kansantanssi, jota kansa, rahvas, tanssii tai tapasi tanssia. Käsitettä käytetään erotuksena hovien ja ylempien säätyjen tansseista.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Tanhu on kansantanssi, jota kansa, rahvas, tanssii tai tapasi tanssia. Käsitettä käytetään erotuksena hovien ja ylempien säätyjen tansseista.

Jep jep. Kovin yksilöityä ja henkilökohtaista tuo sinun tanhu määritelmäsi kuitenkin ollut kaiken aikaa. Ei taida niitä löytyä ai:lta tai wikipediasta kysyttynä. Joten älä kehtaa. Nauraa sulle paikkakuntalaiset ja ulkopaikkakuntalaisetkin!

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Jep jep. Kovin yksilöityä ja henkilökohtaista tuo sinun tanhu määritelmäsi kuitenkin ollut kaiken aikaa. Ei taida niitä löytyä ai:lta tai wikipediasta kysyttynä. Joten älä kehtaa. Nauraa sulle paikkakuntalaiset ja ulkopaikkakuntalaisetkin!

Näin se näyttää olevan. Enpä ole törmännyt minkään muun paikkakunnan keskustelupalstalla tällaiseen tapaukseen mikä "jahtaa" jotakin tiettyä henkilöä tällä tavalla. Tuota voi sanoa pakkomielteisesti vainoamiseksi.
        Itse jos olisin kohde niin tekisin jo rikosilmoituksen. Poliisit kyllä löytävät kirjoittelijan. Vähemmästäkin on ihmisiä tuomittu mitä ovat Suomi24:llä kirjoitelleet.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Näin se näyttää olevan. Enpä ole törmännyt minkään muun paikkakunnan keskustelupalstalla tällaiseen tapaukseen mikä "jahtaa" jotakin tiettyä henkilöä tällä tavalla. Tuota voi sanoa pakkomielteisesti vainoamiseksi.
        Itse jos olisin kohde niin tekisin jo rikosilmoituksen. Poliisit kyllä löytävät kirjoittelijan. Vähemmästäkin on ihmisiä tuomittu mitä ovat Suomi24:llä kirjoitelleet.

Jatkuva nimittely keskustelupalstoilla voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, jos se on halventavaa tai omiaan aiheuttamaan uhrille vahinkoa tai kärsimystä.

Toistuvuus: Yksittäinen "tanhu"-nimitys tuskin johtaa tuomioon, mutta lakkaamatta jatkuva ja järjestelmällinen nimittely vahvistaa näyttöä.
        Halventavuus: Kunnianloukkaus edellyttää, että ilmaisu on halventava. Vaikka sana itsessään olisi neutraali, sen käyttötapa ja asiayhteys voivat tehdä siitä halventavan.
        Identifioitavuus: Rikos voi täyttyä, vaikka henkilöä ei mainittaisi oikealla nimellä, jos hänet voidaan tunnistaa muista tiedoista tai asiayhteydestä.

Nimenomaan mielestäni tuon teon JATKUVUUS on merkittävä tekijä vaikka itse "tahnu"-nimitys ei välttämättä ole suoranaisesti halveksiva lain puitteissa mutta itse kohde voi sen halveksivasti nähdä joten EHKÄ kannattaa miettiä vieläkö kirjoittelee vai haluaako oikeasti käräjille?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Jatkuva nimittely keskustelupalstoilla voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, jos se on halventavaa tai omiaan aiheuttamaan uhrille vahinkoa tai kärsimystä.

Toistuvuus: Yksittäinen "tanhu"-nimitys tuskin johtaa tuomioon, mutta lakkaamatta jatkuva ja järjestelmällinen nimittely vahvistaa näyttöä.
        Halventavuus: Kunnianloukkaus edellyttää, että ilmaisu on halventava. Vaikka sana itsessään olisi neutraali, sen käyttötapa ja asiayhteys voivat tehdä siitä halventavan.
        Identifioitavuus: Rikos voi täyttyä, vaikka henkilöä ei mainittaisi oikealla nimellä, jos hänet voidaan tunnistaa muista tiedoista tai asiayhteydestä.

Nimenomaan mielestäni tuon teon JATKUVUUS on merkittävä tekijä vaikka itse "tahnu"-nimitys ei välttämättä ole suoranaisesti halveksiva lain puitteissa mutta itse kohde voi sen halveksivasti nähdä joten EHKÄ kannattaa miettiä vieläkö kirjoittelee vai haluaako oikeasti käräjille?

Kyllä nyt alkaa Pielavesi kehittymään ja saadaan elinkeinoelämä toimimaan kun kylän sheriffi ottaa ohjat käsiinsä.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kyllä nyt alkaa Pielavesi kehittymään ja saadaan elinkeinoelämä toimimaan kun kylän sheriffi ottaa ohjat käsiinsä.

Hyvä, että joku uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Mitä mieltä itse olet Pielaveden elinkeinoasioiden hoitamisesta?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Aika yksipuolista saa olla täällä haukkuminen, kun ei vaan Keskustan pyhäälehmää arvostella.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Hyvä, että joku uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Mitä mieltä itse olet Pielaveden elinkeinoasioiden hoitamisesta?

Emme tarvitse suojatyöpaikkoja niinkuin tämä epäkelpoasiamiehen paikka on ollut.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Tämähän on ihan normaalia kanssakäymistä kun asiat sanotaan suoraan kansanomaisesti. Käyppäs lukemassa vaikka Kajaanin keskustelupalsta. Siellä persut saa aika kylmää kyytiä eikä sanoja säästellä.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Tämähän on ihan normaalia kanssakäymistä kun asiat sanotaan suoraan kansanomaisesti. Käyppäs lukemassa vaikka Kajaanin keskustelupalsta. Siellä persut saa aika kylmää kyytiä eikä sanoja säästellä.

Ei saa olla niin herkkäpyllyinen, että näistä kommenteista suuttuu. En ole nähnyt kenenkään henkilön nimitietoja ja mielikuvitukset ei ole tosiasioita.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Pakkomielteinen tosiaan, kun tätä on jatkunut jo vuosia, varmaan jo 5 ainakin. Haukkuvat monia, mutta eritoten tätä yhtä ja monin eri tavoin. Mutta pöljähän tuo haukkujaporukka on. Pelleksi ovat vaan itsensä tehneet. Ja paistaa niin läpi kateus noista jutuista!

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ei saa olla niin herkkäpyllyinen, että näistä kommenteista suuttuu. En ole nähnyt kenenkään henkilön nimitietoja ja mielikuvitukset ei ole tosiasioita.

Ei tarvitsekaan olla nimiä, jos henkilön tunnistaa jutuista niin se riittää, näin on käynyt käräjillä ennenkin.
        Se että haukutaan jonkun muun paikkakunnan palstalla jotakin henkilöä on oma juttunsa, jos sielläkin on jollain tahtoa niin käräjille menee. Siinä ei sitä syytetyn selitykset että "ei saa olla herkkänahkainen" ja nimenomaan täällä jo hyvin pitkään jatkunut yhtenä henkilöön kohdistuva räkyttäminen.
        Kaikista ko. viesteistä on otettu kuvakaappaus joten vaikka täältä kaikki viestit poistetaan niin tallessa ovat. Noita viestejä on toista sataa.
        Eräs asianajaja sanoi että kyllä tuollainen läpi menee jo ja on käräjä juttu.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ei tarvitsekaan olla nimiä, jos henkilön tunnistaa jutuista niin se riittää, näin on käynyt käräjillä ennenkin.
        Se että haukutaan jonkun muun paikkakunnan palstalla jotakin henkilöä on oma juttunsa, jos sielläkin on jollain tahtoa niin käräjille menee. Siinä ei sitä syytetyn selitykset että "ei saa olla herkkänahkainen" ja nimenomaan täällä jo hyvin pitkään jatkunut yhtenä henkilöön kohdistuva räkyttäminen.
        Kaikista ko. viesteistä on otettu kuvakaappaus joten vaikka täältä kaikki viestit poistetaan niin tallessa ovat. Noita viestejä on toista sataa.
        Eräs asianajaja sanoi että kyllä tuollainen läpi menee jo ja on käräjä juttu.

Mahtava juttu! Joskus harmittelin itse, kun ei tullut otettua kuvia, mutta hyvä jos joku on sen tehnyt. Eikun käräjille vaan ja katsotaan sitten kuka on "herkkänahkainen".

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Mahtava juttu! Joskus harmittelin itse, kun ei tullut otettua kuvia, mutta hyvä jos joku on sen tehnyt. Eikun käräjille vaan ja katsotaan sitten kuka on "herkkänahkainen".

"Kyllä, voit tehdä rikosilmoituksen. Poliisi on velvollinen vastaanottamaan ilmoituksen ja arvioimaan, ylittääkö toiminta kynnyksen esitutkinnan aloittamiseksi.

Asianajotoimisto Surakka

Huomioi nämä asiat arvioidessasi tilannetta:
        Näytön tallentaminen: Ota kuvakaappaukset (screenshotit) kaikista viesteistä, joissa nimittelyä esiintyy, jotta sinulla on konkreettista näyttöä.

Voit jättää rikosilmoituksen poliisin verkkopalvelussa (vaatii tunnistautumisen) tai käydä poliisiasemalla. Mikäli haluat vain antaa poliisille tiedon häiritsevästä toiminnasta ilman virallista tutkintapyyntöä, voit käyttää vihjelomaketta.
        Haluatko ohjeita siihen, miten voit pyytää Suomi24-ylläpitoa poistamaan kyseiset viestit ennen ilmoituksen tekemistä"?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

"Kyllä, voit tehdä rikosilmoituksen. Poliisi on velvollinen vastaanottamaan ilmoituksen ja arvioimaan, ylittääkö toiminta kynnyksen esitutkinnan aloittamiseksi.

Asianajotoimisto Surakka

Huomioi nämä asiat arvioidessasi tilannetta:
        Näytön tallentaminen: Ota kuvakaappaukset (screenshotit) kaikista viesteistä, joissa nimittelyä esiintyy, jotta sinulla on konkreettista näyttöä.

Voit jättää rikosilmoituksen poliisin verkkopalvelussa (vaatii tunnistautumisen) tai käydä poliisiasemalla. Mikäli haluat vain antaa poliisille tiedon häiritsevästä toiminnasta ilman virallista tutkintapyyntöä, voit käyttää vihjelomaketta.
        Haluatko ohjeita siihen, miten voit pyytää Suomi24-ylläpitoa poistamaan kyseiset viestit ennen ilmoituksen tekemistä"?

Tuossa edellä lainaus viestistä minkä olen saanut. Itseänihän ei juttu koske mutta koska olen lukenut lakia ja toiminut erinäisissä tehtävissä niin otin asian esille.
        Pielavesi on paras paikka maailmassa ja täällä ei kaivata pahantekijöitä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Tuossa edellä lainaus viestistä minkä olen saanut. Itseänihän ei juttu koske mutta koska olen lukenut lakia ja toiminut erinäisissä tehtävissä niin otin asian esille.
        Pielavesi on paras paikka maailmassa ja täällä ei kaivata pahantekijöitä.

Kunnianloukkauksesta tuomitaan Suomessa sakkoa tai enintään kuusi kuukautta vankeutta, kun henkilö esittää valheellista tietoa, vihjauksen tai muuten halventaa toista, aiheuttaen vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa. Korvaukset ovat tyypillisesti 800–2000 euroa.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kunnianloukkauksesta tuomitaan Suomessa sakkoa tai enintään kuusi kuukautta vankeutta, kun henkilö esittää valheellista tietoa, vihjauksen tai muuten halventaa toista, aiheuttaen vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa. Korvaukset ovat tyypillisesti 800–2000 euroa.

Eipä tuo paljoa maksa

• Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Minkä kunnian?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Minkä kunnian?

Sitä voi kysyä sitten käräjillä tuomarilta.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Eipä tuo paljoa maksa

Juu 2000 euroa pikku summa plus vielä jos uhri pyytää 10 000 euron korvauksen.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Pääsee uusimaan Bemarin.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Juu 2000 euroa pikku summa plus vielä jos uhri pyytää 10 000 euron korvauksen.

Siitä tulee älyttömän rikas, kun pyytää jokaiselta.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Pääsee uusimaan Bemarin.

Mihinkäs sulla nyt unohtui kansantanssit? Tuo on mm. sitä sinun yksilöimistä, jonka yrität kääntää muuhun aina välillä kun tulee hätä.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Ei tarvitse pyytää kun serihviltä!

• Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kyllä on ilkeitä ihmisiä. Kasvotusten sitten ovat niin kilttejä niin kilttejä..
        En yhtään ihmettele miksi maailmassa on sotia.
        Tuollainen jatkuva negatiivisuus/ilkeys myrkyttää myös omaa kroppaa ja mieltä.
        Miksi puratte pahaa oloanne muihin ihmisiin vai onko tuo sitä kuuluisa savolaista kateutta?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Kyllä on ilkeitä ihmisiä. Kasvotusten sitten ovat niin kilttejä niin kilttejä..
        En yhtään ihmettele miksi maailmassa on sotia.
        Tuollainen jatkuva negatiivisuus/ilkeys myrkyttää myös omaa kroppaa ja mieltä.
        Miksi puratte pahaa oloanne muihin ihmisiin vai onko tuo sitä kuuluisa savolaista kateutta?

"Vuonna 2023 uutisoitiin ikaalislaismiehen saaneen tuomion kunnianloukkauksesta Suomi24-palstalla tapahtuneen kirjoittelun vuoksi. Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi miehen sakkoihin ja korvauksiin toiselle henkilölle"

Yllä oleva teksti lainattu netistä. Tällaisia Suomi24:llä tapahtuvia juttuja on paljon jotka johtaneet tuomioihin. Yleensä kun yksityishenkilö tekee rikosilmoituksen ja yleinen syyttäjä nostaa syytteen niin se menee läpi käräjillä ja tuomio tulee.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Mihinkäs sulla nyt unohtui kansantanssit? Tuo on mm. sitä sinun yksilöimistä, jonka yrität kääntää muuhun aina välillä kun tulee hätä.

Kun saan rahaa ostan uudet tanhukengät.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

"Vuonna 2023 uutisoitiin ikaalislaismiehen saaneen tuomion kunnianloukkauksesta Suomi24-palstalla tapahtuneen kirjoittelun vuoksi. Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi miehen sakkoihin ja korvauksiin toiselle henkilölle"

Yllä oleva teksti lainattu netistä. Tällaisia Suomi24:llä tapahtuvia juttuja on paljon jotka johtaneet tuomioihin. Yleensä kun yksityishenkilö tekee rikosilmoituksen ja yleinen syyttäjä nostaa syytteen niin se menee läpi käräjillä ja tuomio tulee.

Minä lauloin eilen karaokessa kappaleen, minä tanhupallona luokses pompin. Saako siitä millaisen tuomion?

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Minä lauloin eilen karaokessa kappaleen, minä tanhupallona luokses pompin. Saako siitä millaisen tuomion?

Sikäli kun lauloit hymyssäsuin ja sinulla oikeasti oli hauskaa niin joudut ainakin huviveron maksamaan tuplana.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Hhomppelin harrastuksia

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Hhomppelin harrastuksia

Taesitpa osuva napakymppiin.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Taesitpa osuva napakymppiin.

Pimpelipom nami nami🤣

• Anonyymi00061
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Jos haluat säästyä huviverolta niin laula ensi kerralla kotonasi ei yleisellä paikalla. Anteeksi jos koet loukkaavaksi nämä neuvoni.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Onpa hyvä, kun keksittiin tämä, niin saadaan rahaa ryhmällemme, isolla kirkolla käymiseen.

• Anonyymi00039

Yritysideoita nyt pöytään jotka työllistää oikeasti kuntalaisia. Siitä lähtee kunta nousuun.

• Anonyymi00041

Älyttömältäkin kuulostava idea voi tuoda jollekin ahaa elämyksen ja siitä poikii yritys joka työllistää.
        Jollakin voi olla hyvä idea mutta ei mahdollisuutta perustaa yritystä niin siksi hyvä tuoda esille ideoita.

• Anonyymi00062

Sherihvi taas höpöilee ihan huolella puskiksessa 😂 Aatellaapa jos sen idea suuresta yritysjohtajasta jolle maksettaisi palkkaa 80-90t€ toteutuisi, niin mikä itku siitä alkaisi. Ja todennäköisesti sherihvin itsensä aloittamana. Koska kateus kaikkialla hänessä. Olen huomannut että teki kuka miten tahansa, sherihvi ei ole tyytyväinen.

• Anonyymi00063

On se tyytyväinen itseensä kun osaa käyttää tekoälyä. Vai osaako?

• Anonyymi00065

Sinä taidat olla vaan tanhuun tyytyväinen.

• Anonyymi00066

Alkaako olla hätä housussa, että kuntalaisetkin tajua, kuinka paljon tehottomaan elinkeinojen hoitamiseen on mennyt rahaa?

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Alkaako olla hätä housussa, että kuntalaisetkin tajua, kuinka paljon tehottomaan elinkeinojen hoitamiseen on mennyt rahaa?

Mielestäni rahalle on vastinetta

• Anonyymi00068

Nyt lopettakaa pilkkaaminen. Seriffi suuttuu ja vaatii kymmenientuhansien vahingonkorvauksia kunnianloukkauksesta.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Mielestäni rahalle on vastinetta

Kerropa yksikin esimerkki, mitä on saanut viimevuonna aikaiseksi.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Nyt lopettakaa pilkkaaminen. Seriffi suuttuu ja vaatii kymmenientuhansien vahingonkorvauksia kunnianloukkauksesta.

Rahastakaa ensi tanhulla, kun keksitte, että sillä lähtee rahan puute.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Kerropa yksikin esimerkki, mitä on saanut viimevuonna aikaiseksi.

Eikös hän ole henkilö, joka edesauttaa uusia ja vanhoja yrityksiä, kun he apua tarvitsevat. Mahdollistaa kasvua ja kehitystä siinä määrin, kun se hänen toimeensa kuuluu. Ja tätä työtä hoitanut ja saanut mahdollisuuksia uusille yrityksille syntyä ja kehittyä. On mukana hankkeissa ja luo edellytyksiä niille Pielavedelle. Nämä tulee nyt ekana mieleen, mutta työnkuvaan kuuluu varmasti muutakin.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Ei se sheriffi niitä korvauksia vaadi. Ootteko ihan pöljä

• Anonyymi00077
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Menepäs ite pyörittämään kunnan asioita, katotaan ootko yhtään viisaampi, epäilen suuresti.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Ei se sheriffi niitä korvauksia vaadi. Ootteko ihan pöljä

Täällähän joku tosikko kirjoitteli eilen paljonko tulee maksamaan mikäkin väärä sana. Minne lie hän tänä päivänä hävinnyt vai lähtikö jo oikeisiin töihin.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Täällähän joku tosikko kirjoitteli eilen paljonko tulee maksamaan mikäkin väärä sana. Minne lie hän tänä päivänä hävinnyt vai lähtikö jo oikeisiin töihin.

Eikös tuo ihan asijoo kirjottanu. Kukapa se tykkeis jos vuojesta toeseen tiällä jollakii keksityllä nimellä kirjotellaan mitä millonnii. Jokkaesella täätys olla sevverran ite hillintöö että lietii vähän mitä tänne laettaa. Huumorija suap olla mutta rajasa kaekella ja hyvän.maun rajoessa pittää pysyvä.

• Anonyymi00070

Tänä vuonna sai uuden kuntalaisen josta kasvaa tuleva veronmaksaja.

• Anonyymi00072

Sekös se keputtajia keljuttaa?

• Anonyymi00081
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Sekös se keputtajia keljuttaa?

Toivottavasti tulee oikeilla töillä ja omilla ansioilla veronmaksaja ja viisaampi siis kun isänsä milloinkaan. Liekö ikinä oikeita töitä tehnyt mutta valittaa sitäkin enemmän kaikesta. Mutta niinhän ne tommoset katkeruuksissaan tekee, kun ei muuhun kykene.

• Anonyymi00082

Nyt menee taas haukkumiseksi ei riitä lakiasiantuntijat kaikkia tutkimaan. Onneksi otin kuvakaappauksen.

• Anonyymi00083

Joka saadaan kokoon isolle kirkolle reissurahat?

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Joka saadaan kokoon isolle kirkolle reissurahat?

Kyllä päästään monellekin kirkolle nuin törkeellä henkilöön kohdistuvalla haukkumisella. Pysyttelisi lempinimissä jos sellaisia on olemassa.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Kyllä päästään monellekin kirkolle nuin törkeellä henkilöön kohdistuvalla haukkumisella. Pysyttelisi lempinimissä jos sellaisia on olemassa.

Juoruakkojen piiri taas keskustelee.

• Anonyymi00086

Hyvä sheriffi 👏 Voidaan sitten samoilla käräjillä lyödä pöytään kaikki herjat. Myös ne hätäpäissäsi somesta poistetut haukkumiset vuosien ajalta monista henkilöistä. Melkosta tekstiä siellä onkin kohdistettu henkilökohtaisesti niihin joita eniten kadehdit. Riittääkö omat sormesi laskemaan montako ihmistä pöydän ympärillä istuu 😄

• Anonyymi00087
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Juoruakkojen piiri taas keskustelee.

Anna kepulien unelmoida, miten ne rikastuvat.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Hyvä sheriffi 👏 Voidaan sitten samoilla käräjillä lyödä pöytään kaikki herjat. Myös ne hätäpäissäsi somesta poistetut haukkumiset vuosien ajalta monista henkilöistä. Melkosta tekstiä siellä onkin kohdistettu henkilökohtaisesti niihin joita eniten kadehdit. Riittääkö omat sormesi laskemaan montako ihmistä pöydän ympärillä istuu 😄

Kops..nyt iskit pöljä kirveesi kiveen tai niin sanotusti haukut väärää puuta.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Kops..nyt iskit pöljä kirveesi kiveen tai niin sanotusti haukut väärää puuta.

Ei sillä väliä kuka tämän kirjoitti vaan sillä kuka on haukkuja. Ja keneen kohdistuu erittäin vahva näyttö.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Ei sillä väliä kuka tämän kirjoitti vaan sillä kuka on haukkuja. Ja keneen kohdistuu erittäin vahva näyttö.

Minä veikkaan Mustia.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Älä ala matkimaan sheriffiä.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Nuapurissa jo 14 vuotijas koeta ee se ennee haaku.

• Anonyymi00091

Laidan asioita paljon on kyselty. Muikun kanssa voi selfien.

• Anonyymi00094

Juoruakkojen lakikerho kokoontuu🤣

• Anonyymi00097

Minilex
      Lakitieto Vahingonkorvaus Erityisiä korvaus- ja vastuutilanteita Kunnianloukkaus oikeuttaa vahingonkorvaukseen
      Lakipuhelin neuvoo
      Klo 8 - 23, la-su klo 9 - 23
      Soita 0600 12 450
      Kunnianloukkaus oikeuttaa vahingonkorvaukseen
      » Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »
      Kunnianloukkauksia voi tapahtua muunkin kuin median toimesta. Myös yksityishenkilö voi loukata toisen kunniaa ja joutua tästä vahingonkorvausvelvolliseksi. Lainsäädännössämme kunnianloukkaus on rikos, ja kyseeseen voi tulla joko tavallinen tai törkeä kunnianloukkaus riippuen teon vakavuusasteesta.

Jos joku esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle, taikka muilla tavoin halventaa toista, voi tästä seurata sakkoja. Vahingonkärsijällä on oikeus vaatia vahingonkorvausta kunnianloukkauksesta aiheutuneen kärsimyksen perusteella.

Kunnianloukkauksena pidetään myös sitä, että joku esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä henkilölle, joka oli vainajalle erityisen läheinen. Tällaisella erityisen läheisellä henkilöllä on oikeus saada vahingonkorvausta vainajaan kohdistuneesta loukkauksesta.

Törkeästä kunnianloukkauksesta on kyse, jos halventavalla teolla aiheutetaan loukatulle suurta kärsimystä tai erityisen suurta vahinkoa ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä. Tällaiseen tekoon syyllistynyt voi saada rangaistukseksi sakkoja tai vankeutta enintään kaksi vuotta. Myös törkeässä teossa loukkauksen kohteella on luonnollisesti oikeus saada vahingonkorvausta.

Kaikki mahdoliset arvostelutilanteet, eivät tule kuitenkaan rangaistaviksi kunnianloukkauksena vaan laissa on säännelty yleisestä arvostelusta, jota ei pidetä kunnianloukkauksena. Kyseessä ei ole kunnianloukkaus, jos arvostellaan kohtuuden rajoissa pysyen toisen toimintaa julkisessa toiminnassa kuten politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa, tai kun puhutaan yleiseltä kannalta merkittävistä asioista. Kuitenkin jos edellä mainituissa tilanteissa käytetään erittäin loukkaavaa tai solvaavaa kieltä, tai muulla tavoin ylitetään hyväksyttävän arvostelun raja, tekoa pidetäänkin rangaistavana kunnianloukkauksena.

Kunnianloukkaussäännösten soveltumista arvioidaan tapauskohtaisesti ja siten kyse on aina yksityiskohtien arvioinnista, joten ongelmatilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen.

• Anonyymi00098

Lopetahan tuo tanhuaminen.

• Anonyymi00099

Voi mennä useampikin vuosi vielä mutta sitä varmempi on tuomio.

• Anonyymi00100

Linnatuomio, vähintään kaksi vuotta.

• Anonyymi00101

Korvaukset 2000 eurosta 15 000 euroon. Sellaista on kiva maksaa olis sakot päälle.

• Anonyymi00102

Kyllä lähtee kepulta rahanpuute.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Sakot menee valtiolle

• Anonyymi00105
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Persupelle on kateellinen.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Kepuhan lähtee Mualimannavalle reissuun, ei niillä ole rahanpuutetta. Kuuntelevat siellä mitenkä Pielavedellekin saadaan uusille yrityksille rahaa.

• Anonyymi00106

Tässä se nähdään Pielaveden kuntalaisten älyllinen taso varsinkin niiden jotka lähes joka päivä täällä kommentoivat.
      Tämän viestiketjun aihe on "Yritysideat" niin kaikkea muuta skeidaa tänne sullotaan mutta ei varsinaisen aiheen liittyviä ehdotuksia.
      Jännästi tuo anonyymeys esiin joidenkin ihmisten todellisen luonteen.

• Anonyymi00107

Meillä kepulaisilla on valitettavasti huono geeniperimä.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Niinpä. Ei tainnut esi-isät ehtiä siihen jonoon, jossa älyä jaettiin.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Niin se taitaa olla teillä kaikilla Pielavetisillä. Tehän teette kaikki korjauksetkin "pielavetisittäin" vai miten se sanonta meni. Ihan niin kuin rautalangalla vaan korjaatte🤣 olette kyllä varsinaisia uuvatteja kaikki.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Persuvöppänä yrittää esiintyä kepulaisena.

Persut vs Kepu ero on kuin yöllä ja päivällä. Kepuille menee pointsit. Persut nuolee vaan omia sukupuolielimiään🤣🤣🤣

• Anonyymi00111
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Persut vs Kepu ero on kuin yöllä ja päivällä. Kepuille menee pointsit. Persut nuolee vaan omia sukupuolielimiään🤣🤣🤣

Koirilta ottaneet mallia.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Perussuomalaisten kannatus on noussut kuukaudessa 1,6 prosenttiyksiköllä, jolla se ohitti neljännellä sijalla olleen keskustan. Näin ollen perussuomalaiset ovat nyt kolmanneksi suosituin puolue 14,9 prosentilla. Keskusta puolestaan tippui 1,1 prosenttiyksiköllä neljänneksi. Ei ihmekään, että alkoivat haukkumaan.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Perussuomalaisten kannatus on noussut kuukaudessa 1,6 prosenttiyksiköllä, jolla se ohitti neljännellä sijalla olleen keskustan. Näin ollen perussuomalaiset ovat nyt kolmanneksi suosituin puolue 14,9 prosentilla. Keskusta puolestaan tippui 1,1 prosenttiyksiköllä neljänneksi. Ei ihmekään, että alkoivat haukkumaan.

Ei koske Pielavettä 😂 Joten..

• Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Ei koske Pielavettä 😂 Joten..

Näyttää olevan kumminkin hätähousussa.

• Anonyymi00115

allekirjoitan myös minä. Todettava että on melkosta showta vaan ei kovin monen osanottajan kesken. Olisiko heitä suurimmillaan 5 keskenään kun viettävät päiviä keskenään täällä ja me lukijat lisäksi.Mökkiläisenä en tunnista sketsihahahmoja eikä tarvitse. Huvitun silti ja seuraan aikani kuluksi. Vaan ei täällä pohjoisemmassakaan paljoa eroa.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00115 kirjoitti:

allekirjoitan myös minä. Todettava että on melkosta showta vaan ei kovin monen osanottajan kesken. Olisiko heitä suurimmillaan 5 keskenään kun viettävät päiviä keskenään täällä ja me lukijat lisäksi.Mökkiläisenä en tunnista sketsihahahmoja eikä tarvitse. Huvitun silti ja seuraan aikani kuluksi. Vaan ei täällä pohjoisemmassakaan paljoa eroa.

Muutama kepulainen näyttää haukkuvan päivästä toiseen Perussuomalaisia ja Avointa. Ilmeisesti heillä ei ole kaikki muumit laaksossa.

• Anonyymi00116

Yritysidea! Pakkohoitolaitos tämän Suomi24:n vakioasiakkaille.

• Anonyymi00118

Valitkaa seuraavassa tupaillassa, ne, jotka ovat kiireellisemmän hoidon tarpeessa.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Valitkaa seuraavassa tupaillassa, ne, jotka ovat kiireellisemmän hoidon tarpeessa.

Se on helppo homma, kaikki Persut lähtee.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Se on helppo homma, kaikki Persut lähtee.

Tupailloissa kaikki on Keputtajia. Ei sinne vääräuskoisia päästetä.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Tupailloissa kaikki on Keputtajia. Ei sinne vääräuskoisia päästetä.

Mitta silti Persut ja muut hoitoon. Suljettujen ovien taa.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Mitta silti Persut ja muut hoitoon. Suljettujen ovien taa.

Oletko yksinäinen siellä suljettujen ovien takana? Pyydä Kepulaisia sinne.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Oletko yksinäinen siellä suljettujen ovien takana? Pyydä Kepulaisia sinne.

En ole kun olen jo Niuvassa.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Tällä ovet avoinna. Rsbyasajnalla grimmaam.e makkaraa

• Anonyymi00126
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Hyvä, että olet päässyt hoitoon.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Oliko muita Keskustasta?

• Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Oliko muita Keskustasta?

Vaikuttavat olevan sivukyliltä

• Anonyymi00130

Kysäseppäs olisko Niuvassa tilaa minullekin olen vakavasti harkinnut liittymistä persuihin kun on valtionvarainpuolue ja pitää meidän puolia.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Kysäseppäs olisko Niuvassa tilaa minullekin olen vakavasti harkinnut liittymistä persuihin kun on valtionvarainpuolue ja pitää meidän puolia.

Pysy vaan Keskustasa, sen jäsenkirjalla pääset varmasti.

• Anonyymi00132

Meitä on paljon näissä avareissa,jotka ollaan mielenterveyden takia eläkkeellä.Mielisairaalaa kyllä tarvittaisiin kylälle.Voisi rakentaa samalla uuden koulun yhteyteen.Ei haittaisi rakennus-kulujen kasvu,kun tarpeeseen tulisi.

• Anonyymi00134

Taidat olla jo harhoissasi, kun kuvittelet, että olisitte liittyneet Avoimeen. Voittehan te järjestää Keskustan edustajille hoitolaitoksen, vaikka Aravalle, siinä olisi teidän keskustoimistonne kupeessa.

• Anonyymi00135
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Taidat olla jo harhoissasi, kun kuvittelet, että olisitte liittyneet Avoimeen. Voittehan te järjestää Keskustan edustajille hoitolaitoksen, vaikka Aravalle, siinä olisi teidän keskustoimistonne kupeessa.

Ei sitä muuten hoitoon pääsekään ellei ole harhoja

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2181
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2022
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      388
      1670
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      915
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe