Orimattilan asuntojen vuokrakerrostalot alkaa olla suurten remonttien tarpeessa. Remonttihinnat on niin korkeita että samalla rahalla mikä menisi kerrostalon remonttiin rakentaa uuden vastaavan kokoisen kerrostalon.
Kohta alkaa Orimattilassakin kerrostalokanta harventua. Ei tänne uusia kerrostaloja kannata rakentaa, eikä remontoida vanhoja. Tyhjiä asuntoja on vaikka kuinka paljon, eli taloja purkuun ja asukkaat tyhjiin huoneistoihin.
Vuokrataloja menee purkuun
15
364
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei pidä paikkaansa. Turha provosoida tälläkään asialla.
- Anonyymi00002
Jos ne on niitä Vuokratalojen omistamia, niin en ihmettele yhtään. Minäkin nimenomaan muutin sieltä pois, kun se oli niin h*lvetillistä. Maanisia liikkeentunnistimia joka ikisessä rapussa ja sähköllä toimivat avaimet, joita kaikenlisäksi Vuokratalot leuhki että ne voi KOSKA VAAN poistaa toiminnasta. Se vielä niin voitokkaana hymyili siinä. Minua se karmi, mutten sitten tietä tarkoituksellako se pelotteli minua.
En keksi mitään hyvää siinä että ne avaimet saa pois toiminnasta KOSKA VAAN heidän toimestaan sieltä. V*ttu! Miksi mä sellaista haluaisin?
Voi vain miettiä enkä jäikö joku pakkasilla pihalle koskaan sen takia? Vihasin niitä ihme sähköavaimia, kun se saa virtansa siis siitä jotenkin oudosti vetämällä, muttei välttämättä aina toiminut. Joskus sai tapella niiden kanssa ja se on jotain mitä en ole IKINÄ ennen joutunut kokea että aina joutui pelätä että toimiikohan se s**tanan avain nyt vai ei. Ei siis ollut koskaan ihan 100% varma että pääseekö sitä enää takaisin kotiin, jos sieltä poistuu. Miksi minä tällaista haluaisin? Ihan v*tun p*skat avaimet ne vaihtoi kaikkiin lukkoihin. Olisi talvipakkasilla muutakin mietittävää kuin miettiä että jääkö keskellä yötä sinne roskienvientireissuillaan... kun ei siis ollut edes puhelinta mukana sellaisille reissuilla!!!
Ja sama kun näkyi että ihan KAIKKIIN kerrostaloihin tuolla Myllylässä ainakin oli laitettu ne ihan järkyttävät liikkeentunnistimet. Ne oli niin herkät että kun RAOTTI asuntonsa ovea, niin se jo räpsäytti rappukäytävään kirkkaan valot. Maaaaaaaanista. Mä oikein testailin sitä että p*run tarkka se oli. Et ei pystynyt ovea avata esim. lukkoa, kun se millin nytkähdys aina räväytti valot rappukäytävään.
Valo oli myös vain pienelle alueelle! Ja jos ei joku tajua, niin pimeän aikaan se loistaa KAAAAAAAAAAAUAS. Eli rappukaytävään tuli aina valo vain siihen missä raotti ovea. Se loistaa koko Orimattilaan ja minä sitä mittasuhdetta mietin... mä mietin sitä paljon. Eli... mä milliraotan mun ovea ja aivan koko s**tanan Orimattila näkee että ok, nyt just tohon kerrokseen syttyi valo. Sitten se valo "seuraa" ihan dystooppisesti eli se syttyy vain sitä mukaan kun siinä kulkee. Ja RÄPSÄYTTÄEN vielä kaikenlisäksi, joka kävi tosi pahasti aivoihin. Vaikka siis valon itse jaksaa, mutta kun muualla on pimeää, niin siinä kulkiessa se RÄPS-RÄPS-RÄPS!! voimakkaasti eikä sille sitten edes voinut tehdä mitään. Mitään muuta valosysteemiä ei ollut, vain se hiivatin liiketunnistimet. Ei voi muutoin sammuttaa, ei sytyttää.
Sitten kun mä en koskaan edes käyttänyt käytävä valoa, koska miksi olisin. Se on kerroksen läpi ja jos ei ole yö/pimeä, niin se aina sen verran valaisee toisesta päästä ettei siellä mitään valoa tartte. Kyllä siinä nyt näkee kävellä! Yöllä ei olisi, mutta sitten sitä ei pystynyt kerralla sytyttää, vaan se v*ttupään piti aina räpsiä silleen että aivoihin sattuu!!! Käy niin aivoon, kun on pimeää ja ei pimeää, pimeää ja ei pimeää. Ja tätä sitten sen koko matkan kun käveli kotiinsa.
Myös kun tuli pihalta kävelyltä pimeän aikaan, niin silmä on siis tottunut siihen PIMEÄÄN. Siellä näkee. Sitten kun se v*tun liikkeentunnistimet, niin siihen aulaankaan ei pääse "pehmeästi" vaan se täräytti sne överikirkkaan valot suoraan silmille ettei SEN takia nähnyt yhtään mitään. Siinä aina sokeutui aulassa eikä tämäkään oikein terveellistä mun mielestä ollut. Se ero on ihan sairas, kun tulee pihalta ja sitten se räps-räps-räps niitä kirkkaita kohdevaloja sen jälkeen.
Mä todellakin laitoin muuttohakuilmoituksen vielä vuorokauden sisään siitä, kun ne s**tanan valot tuli!! Joten joo! Mä muistan kun ne tuli ja mä ymmärrän että jos ihmiset haluaa pois niistä dystooppisista vainotaloista. En ihmettele yhtään ja näkyi että ne teki samat muutokset ihan kaikkiin niihin taloihin.
Mä todellakin halusin HETI pois, muttei muka ollut vapaita asuntoja vai mikä mahtoi taas olla näitä Orimattilan HÄIR**NTYNEITÄ vainotekniikoitaan. Miksi? No, ne nyt ei vain voineet antaa mulle asuntoa, mutta kun on se että sinne on itse mentävä käymään (minkä h*lvetin takia muuten??) tietyn ajan jälkeen uusimaan se, niin sitten kun menin sinne, niin HETI SAIN tän nykyisen asuntoni. Et... ei niinku voinut vain antaa asuntoa, vaan piti odottaa että mä käyn siellä? MIKSI???
Että asuntoja voi niinku vuokrata paljon NORMAALIMMINKIN, ok? Tiedättekö kun tuolla oikeasti ihmiset vuokraa asuntoja, lähes tietämättä mitään. Sitten joku Vuokratalt on dystooppisen (laittoman) tarkka siinä miten se selvittää ihmisten taustoja, vaikkei sillä edes ole mitään väliä!! Että jos ei oikein bisnekset heillä kulje, niin en ihmettele. Ne varmaan miettii vain että pitäisi ENEMMÄN vainota ihmisiä!- Anonyymi00003
...Ja Harri mulle heti Orimattilaan palattuani hyssytteli kauhuissaan etten saisi haukkua Vuokrataloja. Ja v*tut!!! Tiedätkö kuule sinäkin että kyllä mä olen paljon sitä miettinyt miten LÄPIMÄTÄ toi Vuokratalot on ihan joka nurkkaa myöten ja joku Harri vielä yrittää saada minua siitä hiljaiseksi? Etten mä oikein tiedä että mitä mä sanoisin teistä kaikista täällä.
- Anonyymi00004
Järjetön toiminta jatkuu. Toinen yhtä järjetön ajatus on myydä Orimattilan Lämpö Oy.
- Anonyymi00005
Valtuusto päättää. Aloita ketju siitä jos on jotain hampaankolossa.
- Anonyymi00006
Nyt tarvitaan rahaa kallen monitoimi taloon.
- Anonyymi00007
Kyllä uuden talon teko tulee paljon kalliimmaksi, kuin vanhan korjaaminen. Remontin laajuudesta hinta tietenkin riippuu. 50 vuotta ei ole talolle kummoinenkaan ikä, tavaksi näyttää vain tulleen silmitön purkamisvimma. No, vuokratalojen purku ei paljon kosketa sydämmestä, mutta rantatiellä olevat 3 kerroksiset talot ovat saman ikäisiä, saman rakennusliikkeen tekemiä, mutta omistusasuntoja. Nämäkin ovat kaiketi purkukuntoisia ja se ahdistaa osakkeen omistajien puolesta.
- Anonyymi00008
Kumoon vaan kaikki. Ei kannata säästää mitään on nykysin tapana. Uudisrakentaminen jatkossa Hennaan.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kumoon vaan kaikki. Ei kannata säästää mitään on nykysin tapana. Uudisrakentaminen jatkossa Hennaan.
Kaupunkintalokin on jo tiensä päässä. Uusi pitää rakentaa Hennaan.
- Anonyymi00010
Ruolako ne teki vai B & K ?
Rantatien talot on yksityisomaisuutta eikä omistustaloja juurikaan laiteta kumoon. Se on merkillistä että yhteinen omaisuus on purkukunnossa ja yksityinen ei. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Rantatien talot on yksityisomaisuutta eikä omistustaloja juurikaan laiteta kumoon. Se on merkillistä että yhteinen omaisuus on purkukunnossa ja yksityinen ei.Oisko joku jättänyt aikoinaan rempat tekemättä
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Oisko joku jättänyt aikoinaan rempat tekemättä
Oriontornit on rempattu 2000 luvun alussa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Rantatien talot on yksityisomaisuutta eikä omistustaloja juurikaan laiteta kumoon. Se on merkillistä että yhteinen omaisuus on purkukunnossa ja yksityinen ei.B&K teki. Koivuhovi on kaikkein vanhin kerrostaloista, tekijä ? ja vuosikin kadoksissa. Omistusasuntoja, eikä puhettakaan purkamisesta.
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Oriontornit on rempattu 2000 luvun alussa.
Ei ne pintarempat kauheen pitkälle kanna.
- Anonyymi00013
Heikot on perusteet purkaa nuo kaksi kerrostaloa. Ne ovat ihan hyvässä asuttavassa kunnossa. Kelpaavat kyllä, ja asukkaita riittää kun vuokrat ovat kohillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931