Kuntouttava työtoiminta ja korvaukset

Anonyymi-ap

Matkakorvaukset (pyöräily): Jos matkustat kuntouttavaan työtoimintaan omalla polkupyörällä, hyvinvointialue voi korvata matkakustannuksia. Tämä perustuu yleensä aktivointisuunnitelmassa tai monialaisessa työllistymissuunnitelmassa sovittuihin asioihin. Korvaus on harkinnanvaraista ja sen suuruus vaihtelee hyvinvointialueittain (esim. kilometrikorvaus).

Kulukorvaus (9 €/pv): Kuntouttavasta työtoiminnasta maksetaan 9 euron kulukorvaus (veroton), joka on tarkoitettu toiminnasta aiheutuviin kustannuksiin. Tätä rahaa voi käyttää esimerkiksi polkupyörän huoltoon, mutta se ei ole korvamerkittyä nimenomaan pyörään.

Miten toimia: Kysy pyöräilyn matkakorvausmahdollisuudesta suoraan omalta sosiaaliohjaajalta tai kuntouttavan työtoiminnan järjestäjältä (hyvinvointialueelta) ennen toiminnan aloittamista

9

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Noihan korvataan aina halvimman yleisen kulkuvälineen mukaan eli yleensä se on bussi...

• Anonyymi00002

Näin on. Ja jos bussi ei kulje, niin kilometrikorvaus. Oli ainakin aikanaan 0,33e/km, jonka sain. Kuljin matkani (22km suuntaansa) pyörällä tai vaimon työmatkaa hyödyntäen. Oli hyvä lisä ja kunto parani.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Näin on. Ja jos bussi ei kulje, niin kilometrikorvaus. Oli ainakin aikanaan 0,33e/km, jonka sain. Kuljin matkani (22km suuntaansa) pyörällä tai vaimon työmatkaa hyödyntäen. Oli hyvä lisä ja kunto parani.

Se teki siis 14,5e/päivä ja kun kolme päivää viikossa kävi, niin se teki 164e per neljä viikkoa...siis sen ysieurosen ja työkkärin päälle!

• Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Polkupyöräkorvaus oli aikoinaan kuntouttavassa päivää kohden 0,87€
        Onkohan korvaus noussut?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Onkohan korvaus noussut?

En tiedä onko noussut, mutta minä kuljin POLKUPYÖRÄLLÄNI kuntouttavaan työtoimintaan ja sain matkakorvauksen bussimatkan mukaan (2017-1018). Noin 100 euroa tuli normi Kelan tukien päälle kuukaudessa. Kuntouttavassa olin 6 kuukautta, 1-2 päivää viikossa, noin 3-5 h päivä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Onkohan korvaus noussut?

En ole kuullutkaan polkupyöräkorvauksesta. Minä hain normaalit matkakorvaukset ja merkkasin, että autolla kuljin. No joinakin päivinä kuljinkin.

Mutta nyt kun aattelee, niin ehkä toi oli lievä petos.

Mä luulin oikeesti, että kilometrikorvaukset kuuluu mulle riippumatta meenkö autolla vai pyörällä.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En ole kuullutkaan polkupyöräkorvauksesta. Minä hain normaalit matkakorvaukset ja merkkasin, että autolla kuljin. No joinakin päivinä kuljinkin.

Mutta nyt kun aattelee, niin ehkä toi oli lievä petos.

Mä luulin oikeesti, että kilometrikorvaukset kuuluu mulle riippumatta meenkö autolla vai pyörällä.

Maksoivat 2014-15 polkupyöräkorvauksen kuntouttavassa työtoiminnassa. Sen jälkeisestä en tiedä.

• Anonyymi00004

Kannattaa mennä suksella tai hevosella.

• Anonyymi00005

Tai kelataksilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      66
      2382
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      65
      1115
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1077
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      650
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      648
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      571
    Aihe