Olin ala-aste ikäinen 1980-luvulla.Muistan että jo samana päivänä kun sain pahaa henkistä väkivaltaa niin menin kotiin ja yritin itsemurhaa.En onnistunut .Jumala puuttui peliin heti.Koulussa ja kotona ,kaduilla sain väkivaltaa ja kun yritin saada vanhemmiltani apua niin mitään apua en saanut.Olin niin vihainen ja ahdistunut koulupäivän jälkeen että heitin esineitä seinään.Koulua aloin vihata,en enää menestynyt missään.Lintsasin paljon ja opettajat uhkailivat että nyt jäät luokalle jos et tule enää tunneille.Kukaan ei puuttunut siihen että sain jatkuvasti väkivaltaa.Jopa opettaja näki väkivalta tilanteen,mutta hän ei puuttunut tilanteeseen.Kukaan ei kertonut että on olemassa esim.lastensuojelu.mutta vaikka joku olisi lastensuojelusta tullut käymään niin äitini on äärimmäisen ovela psyko ja kaikki viinapullot olisi kuitenkin heitetty roskiin jne.Jos lapsen vanhemmat ovat psykoja niin lapsi kärsii yksin.Olen järkyttynyt siitä että kouluissa jne ei jaeta tarpeeksi tietoa asioista että mistä puhelinnumeroista saa apua jne.toivon että lapsille annetaan kaikki mahdollinen tieto ettei kukaan lapsi enää itke yksin.En edes itse ihmettele että masennus oireita minulla on vieläkin,en ole koskaan saanut nopeasti apua mistään.En ihmettele että alkoholisoiduin lapsena,en oikein enää edes ihmettele että miksi niin moni menettää jopa tulevaisuuden uskonsa.
Vanhempien,opettajien ja kaikkien pitää yrittää suojella lapsia aina vaan enemmän ja apu pitää saada nopeasti aina.
Lapsena en saanut mitään apua
6
162
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lapsuus kuin painajaisuni. Voisitko herätä painajaisunesta, kun lapsuus on jo ohi?
- Anonyymi00004
Teoriassa kyllä, mutta käytännössä, kun ponnistat elämään kuopasta, niin elämän "ylimpiin oksiin" on vaikea yltää ja siksi jotain tahtoo jäädä saavuttamatta.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Teoriassa kyllä, mutta käytännössä, kun ponnistat elämään kuopasta, niin elämän "ylimpiin oksiin" on vaikea yltää ja siksi jotain tahtoo jäädä saavuttamatta.
Ei kukaan käske yltää "ylimpiin oksiin", vähän alemmaksikin voi ihan hyvin jäädä. Kunhan pääsee pahimmasta ahdingosta eroon.
Ei ole mikään pakko yltää parhaaseen ja täydelliseen, saavuttaa voi vähemmälläkin. Eikä kaikkea edes tarvitse saavuttaa, vain sen, mikä on hyvä itselle.
- Anonyymi00003
Sinulla oli kotona väkivaltaa ja kerroit opettajalle siitä mutta koulussa ei tehty mitään?Kerroitko koulussa että sinua pahoinpidellään kotona? Sinua pahoinpideltiin kadulla? ketkä sinua pahoinpiteli kadulla lapsena? Jos sinun kimppuusi on käyty kadulla ja vanhempiasi ei ole kiinnostanut niin eikö todellakaan ole ollut ketään aikuista jolle kertoa esim isovanhemmat. Miten sinun mummo ja pappa on sallinut sen että sun vanhemmat pahoinpitelee sua? Sun isovanhemmat salliit että heidän lapsensa pahoinpitelee omaa lastaan.
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Joskus myös ammattimainen keskusteluapu voi olla tarpeen.
Laitan tähän vinkkejä ja linkkejä auttavista tahoista, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.fi/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Keskusteluapu kirjoittaen palvelusta. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-keskusteluapu-kirjoittaen
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi MIELI Kriisichat, joka on ma-to klo 15–21. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-kriisichat
Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/
Ystävällisin terveisin
MIELI kriisikeskus/Kata- Anonyymi00005
Vanhempasi ovat syntisiä kuten me kaikki, mutta eri tavoin.
He ärsytti sinua henkisellä/vai ruumiillisella väkivallalla?
Mitätoivätkö, ettei sinusta tule mitään, jos tekivät niin, se on kuin kirous lapsen päällä samoin kuin psykiatrin leima, lapsi alkaa käyttäytyä sen leiman mukaan, oli tekijänä psykiatri tai muut.
Nyt just nyt anna kaikki leimat (kiroukset) joita vangemmat teki. Jeesukselle ja pyydä jeesusta siunaamaan vanhempiasi, sillä se vapauttaa sinut vihasta ja katkeruudesta, kun ymmärrämme epätäydellisyyden, joita syvimmiltään kaikki olemme, silloin on helpompi antaa anteeksi.
Ilman jeesusta se on usein mahdotonta,
Mutta hän kantoi sinun äitisi synnit myös, ne naulat lävisivät.
Älä pelkää, älä häpeä tunnustaa jeesukselle, "vihaan äitiäni jne, koska hän ei osannut...
Jeesus anna minulle anteeksi että vihasin äitiä, joka on omaa vertani, mutta vihollisen voittamana mitätätöi, käytti väkivaltaa, mutta kiitis jumala, sinä korkein, säästit henkeni ja säästät yhä.
Jeesus, minä sitoudun (en tunteella) vaan ymmärryksellä antamaan anteeksi äidilleni ja muille.
Ja pyydän jeesus, että siunaat äitiäni, jota vihasin.
Ei minun lihani halua antaa anteeksi, mutta sinä jeesus annoit anteeksi minun syntini, niin minäkin olen päättänyt pyytää sinua siunaamaan minun äitiäni,
Jätän tämän kalliin raskaan kuorman sinun kannettavaksi.
Vapauta minut vihasta jeesus rakas, ota kuormani ja kanna siitä tuskaa minun puolestani. Amen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202990Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622672Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o502441Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä312407Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181489Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121482- 721413
- 571359
- 471344