Juup oon koht 15v tyttö ja haluun vittuun. Häpeen puhuu asioista ja häpeen kirjottaa tänne itsemurhasta, koska mull tulee aina sellanen tunne jos vähänki avaa jotain elämästään nii olisin ihan vitun huomion kipee ja säälittävä. Mutta mietin yliannostusta mutta jos jäänkin henkiin niin se sitten vielä nolompaa olisi kun perhe ja muut saisivat tietää. Ja nohh en keksi oikein muuta helppoa itsemurha tapaa kuin yliannostus.
Yritin pitää vähän lyhyenä.
Helppo itsemurha.
34
497
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei siinä ole mitään hävettävää puhua tai kirjoittaa sun tunteista. Vaan sä itse tiedät mitä tunnet, älä anna kenenkään muun väittää sua huomionhakuseksi sen takia että oot avoin sun tunteista. Suosittelen puhumaan jollekin luotettavalle taholle rehellisesti, esimerkiksi koulun kuraattori/psykologi, ellet ole vielä puhunut. Voit vaikka sanoa että sua hävettää kertoa sun ongelmista, kyllä niiden pitäisi ymmärtää ja auttaa sua avautumaan asioista.
Itsetuhoiset ajatukset on tosi kamalia, mullakin oli niitä sun ikäisenä. Muista että oot tärkeä ja tosi tosi nuori vielä, elämä ihan aluillaan ja mitä nopeemmin haet apua sitä parempi!❤️ Paljon tsemppiä :) - Anonyymi00002
Kalle 66v taas satuilee...
- Anonyymi00003
Huomasin
- Anonyymi00004
Itsemurha tehdään vain yhden kerran.
- Anonyymi00005
Elämän raukkamaisin päätös!
- Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
Elämän raukkamaisin päätös!
Itse taas en kykene tekemään sitä, koska se vaatisi sisua. Itsemurha on kaikkea muuta kuin raukkamainen teko.
- Anonyymi00006
Vihtahousu valehtelee sinulle, "et sinä tästä selviä tapa vaan ittes, jne.
Hän on tullut tappamaan, varastamaan, tuhoamaan ja käyttää siihen toisten, että ihmisen omaa kättä.
Jeesuksen nimessä väisty tämän sinulle rakkaan lapsen elämästä heti kuoleman valhe henkivalta. Kiitos jeesus, että lohdutat häntä, käännät kasvosi hänen puoleeensa ja annat hänelle sinun rauhasi, ei niinkuin maailma antaa, vaan kuten sinä annat.
Kyse on valhe hengestä
Vanhempasi ja läheisesi syyttäisivät itseänsä, miksi emme osanneet lohduttaa?
Jos yrität itsemurhaa saat hullun paperit ja pakkohoidon, joka on traumatisoiva, sillä sielukkaita inhimillisiä psykiatriaan tuskin hakee kovinkaan monta.
Ne ovat konemaisen kovia ja vaativat lopun ikäã sinua popsimaan pillereitä.
Ja käymään heidän luona, vaikka inhoaisit heitä,
Sinua pakotetaan puhumaan sellaiselle henkilõlle jota inhoat, etkä avaudu sille, psykiatria perustuu lakiin, ei siihen että itse valitset psykiatrin, eli hän voi olla konemainen.... eli saat ongelman heistä,
Rukoile jeesusta poistamaan kuoleman joka on valheen henkivalta, se valehtelee, et sinä onnistu missään ja katso rumakin olet jne.
Kyse on petkuttajasta.
En tiedä syytetäänkö taivaassa itsemurhan tehnyttä murhasta?
Käsky älä tapa koskee myös itseä.
Siunausta sinulle jumalalle rakas nuori.
Piipahda jossain karismaattisen ryhmän kirkossa ja rukoile jeesusta.
Hän tunsi sinut jo ennen kuin synnyit, asetti sinuun sielun ja elämää varten silmät massiivisen tietokoneen, joka toimii ja näkee ilman sähköä.
Katso peiliin, kuinka ihanasti sinä olet tehty.
Katso hän on sinut edeltä valmistanut ja sinä tiedät murha ei ole ratkaisu vaan se on jumalan luoman kauniin kehosi ja sielusi murha, jota iankaikkinen isäsi ei halua.
Hän haluaa suojella sinua, anna jeesukselle se kätesi jolla aioit murhata itsesi.
Sano: jeesus ota tämä käteni sinun hallintaasi, ei tekemään pahaa, vaan hyvää.
Ei murhaamaan, vaan pelastamaan.
Jeesus johdata jalkani sinun teitäsi,
Sillä sinä olet minun turvani, kallio johon turvaan.
Ota minusta pois itseni vahingoittamisen murhan henki.
Ota kehoni, kaunis kehoni, jonka annoit, minä annan sen sinun hallintaasi jeesus.
Syntini joita olen tehnyt annan sinulle itseni kokokoknaan. Aamen.
Voit vielä pyytää paistetta risukasaan, se lämmittää kuin kevät aurinko sydämmen, jota jumala rakastaa yli kaiken.
Hänen on voitto kun et tee itsemurhaa ja taivas ruemuisee ja sinä myös kun säteet osuvat risukasaan, joksi nyt tunnet itsesi.
Ole siunattu rakas lapsi- Anonyymi00008
No nyt on lähtenyt niin sanotusti mopo käsistä ilmeisestikin. (Anonyymi00006)
- Anonyymi00007
miksi et kuin niin ikävä-palsta kun olen yrittänyt suunnitellakin jotain hauskaa peliäkin, mikä voisi parantaa nuoria naisia masennuksessakin.
- Anonyymi00009
niin ehkä pystyn auttamaan tyttöjäkin masennuksessa jotenkin kun en ole joku TImö-.Einari jostain Saarijärbeltä
- Anonyymi00010
Masennus menee aina ohitse joskus ottaa todella aikaa mutta varma on että masennus loppuu . Nuo itsemurha ajatukset terveys palstalla on aika yleisiä joten pitäis ajatella että palstalla on ihmisiä jotka ovat herkkiä ja reagoivat voimakkaasti Itsemurha asioihin . Niin että sanot että jos epäonnistun! Moni epäonnistuu ja saa iänikäisen aivovamman jota ei voida parantaa. Joten keskity ainoastaa siihen miten pääset eroon masennuksesta. Jos nyt olet sen ikäinen jota sanot ja että olet tyttö etkä mikään miehen roikale ,joka leikkii netti leikkejä pilaamassa tunnelmaa. .
- Anonyymi00013
En oikein tiiä mitä pitäis vastaa, olin aika varma et kukaa ei olis vastannu tai luulin jo ettei tää koskaa ees lähteny ,viesti siis ja hiukan alko hävettää :3 Mutta juup ei oo vielkää yhtää enempää motii elämiseen:D Ja joo mun isosisko sano mulle aina et se ois halunnu mun käydä terapias yhe jutun takii yms mutt puhuminen ei oikein oo mun juttu nii emt ja oon vielki sitä mieltä et yliannostus ois helpointa nyt ku sain tietää myös oikeen määrän koululääkärilt ku muutenki asun nii pikkukyläss et tääl ei oo mitää junaa tai tarpeeks pitkää siltaa ja mietin myös et jos vaa viiltäisin verisuonet auki mut oon varmaa liian heikko siihe tai niih
- Anonyymi00014
Oot niin nuori ja tuossa iässä on vaikeaa mut kaikki muuttuu kyllä. Mistä tuo häpeän tunne johtuu,kyllä asioista puhuminen yleensä auttaa ja apua pitää pyytää eikä jäädä hautomaan itsemurhaa. Voitko vähän valottaa mikä sua murehduttaa jos kirjoittaa on helpompaa. Asiattomista kommenteista ei tarvi välittää meitä on täällä myös jotka haluaa auttaa.
- Anonyymi00018
Mikä sinua hävettää ? Etkö tykkää itsestäsi ?
Kuulostaa typerältä, mutta asioilla on tapana järjestyä, useimmiten.
Olet arvokas ihminen, siinä kuin muutkin. Katso elämääsi eteenpäin, jos ei muuten niin uteliaisuudesta, se kannattaa. Älä luovuta, joskus vanhempana vielä kiität itseäsi, ettet tehnyt itsellesi mitään lopullista.
Minä yritin nuorempana itsemurhaa lääkkeillä, useammankin kerran. Vuosia myöhemmin olen ollut iloinen siitä, etten koskaan onnistunut siinä, mitä yritin. Paljon olisi jäänyt kokematta, tekemättä, moniin ihaniin ihmisiin olisi jäänyt tutustumatta. Onhan tämä elämä välillä ollut kurjaakin, mutta on paljon myös hyvää. Tsemppihaleja sulle! - Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Oot niin nuori ja tuossa iässä on vaikeaa mut kaikki muuttuu kyllä. Mistä tuo häpeän tunne johtuu,kyllä asioista puhuminen yleensä auttaa ja apua pitää pyytää eikä jäädä hautomaan itsemurhaa. Voitko vähän valottaa mikä sua murehduttaa jos kirjoittaa on helpompaa. Asiattomista kommenteista ei tarvi välittää meitä on täällä myös jotka haluaa auttaa.
Minä voin kommentoida. Häpeä johtuu riittämättömyyden ja huonommuuden tunteesta. Häpeä on sitä ettei tunne tulevansa hyväksytyksi. Häpeää kokeva ajattelee että huono ja vääränlainen. Häpeä syntyy vertailusta ja hylätyksi tulemisen pelosta. Se aiheuttaa itsensä vihaamista, vähättelyä ja vetäytymistä. Uskoo että muutkin vihaavat ja arvostelevat.
15 vuotias on kasvamassa aikuiseksi . Keho muuttuu ja hormonitoiminta aiheuttaa mielialan muutoksia. Mielianalan muutokset kuuluu kun lapsesta kasvaa aikuinen. Hormonit vaikuttavat psyykkeeseen ja käytökseen. ja lapsesta aikuiseksi kasvaminen voi olla vaikeaa mutta se kuuluu elämään.
- Anonyymi00015
Itsemurha ei kannata, sama tilanne on edessä seuraavassa elämässä. Jos pääsisit terapiaan, se auttaisi ainakin jossain määrin.
Henkisyyteen kannattais panostaa, koska se helpottaa psyykkistä oloa. Lue henkistä kirjallisuutta, keskustele henkisten ihmisten kanssa. Meillä kaikilla on myös näkymättömiä henkioppaita, jotka voivat auttaa jos pyydämme apua.
Käymällä jossain selvännäkijällä, missä voi selvitä elämäntarkoitus ja suunta mihin kannattaa lähteä. Jos voit alkaa auttamaan muita, ja etenkin eläimiä, niin sekin voi helpottaa omaa oloa. Jos pääset homeopaatille, sekin voisi auttaa pysyvästikin.- Anonyymi00017
Elämäntarkoitus tulee ihmiseltä itseltään ei miltään selvännäkijältä. Se elämäntarkoitus tulee mm arjen pienistä asioista ja henkisestä kasvusta, omista unelmista ja tavoitteista.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Elämäntarkoitus tulee ihmiseltä itseltään ei miltään selvännäkijältä. Se elämäntarkoitus tulee mm arjen pienistä asioista ja henkisestä kasvusta, omista unelmista ja tavoitteista.
Henkinen kasvu kestää läpi ihmisen eliniän.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Henkinen kasvu kestää läpi ihmisen eliniän.
Olenko muuta väittänyt. Jos joku uskoo selvännäkijään niin en usko että mikään muuttuu jos ei itse tee asioille jotain .
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Olenko muuta väittänyt. Jos joku uskoo selvännäkijään niin en usko että mikään muuttuu jos ei itse tee asioille jotain .
En ole väittänyt, että sinä olisit jotain väittänyt.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
En ole väittänyt, että sinä olisit jotain väittänyt.
Pitikö sinun sitten toistaa että henkinen kasvu kestää koko elämän. Miksi sinun minulle piti se sanoa ja minun kommenttiin
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Pitikö sinun sitten toistaa että henkinen kasvu kestää koko elämän. Miksi sinun minulle piti se sanoa ja minun kommenttiin
Älä ota itseesi, ei se ole sinun syytä. Ei mitään henkilökohtaista.
- Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
Älä ota itseesi, ei se ole sinun syytä. Ei mitään henkilökohtaista.
No miksi jonkun piti kommentoida että henkinen kasvu kestää koko elämän. Kun vastasin siihen että selvännäkijä kertoo ihmiselle tämän elämän tarkoituksen. Kukaan ihminen ei voi ennustaa toisen ihmisen tulevaisuutta. Esim sairauksia tai läheisen menettämistä. Ei se selvännäkijä pysty vaikuttaa ihmisen elimistöön.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
No miksi jonkun piti kommentoida että henkinen kasvu kestää koko elämän. Kun vastasin siihen että selvännäkijä kertoo ihmiselle tämän elämän tarkoituksen. Kukaan ihminen ei voi ennustaa toisen ihmisen tulevaisuutta. Esim sairauksia tai läheisen menettämistä. Ei se selvännäkijä pysty vaikuttaa ihmisen elimistöön.
Olet ihan oikeassa, ei kukaan ole ennustaja.
- Anonyymi00016
Jesus saves. Stay alive. Break your enemies please.
- Anonyymi00023
Noo emmä nyt tiiä. Lyhyesti vihaan itteeni enkä tiiä mitä mä voin sille asialle tehä, tai et vaikee muuttuu ja motivaatiota ei oo mihinkään. Esim huoneen siivous tuntuu ihan vitun vaikeelt täll hetkell vaik oon tosi siisti oikeestaan ja tuntuu et kaikki päivät menee vaa sängys makaamiseen. Oon myös suht sosiaallinen mut seki tuntuu nykyään tosi vaikeelta olla vaa kavereittenkaa vapaa-ajall. Koulussa mull menee ihan hyvin ja en pystyis käymään siel ilman kavereit mut keskittyminen oppitunneill on myös ihan vitun mahotonta ja numerotki laskenu. Ja perhe suhteet on ihan paskat, tai mä tuun oikeestaan kaikkienkaa toimeen mut muut ei. Mun toiseen vanhempaan mull on vielki hyvät välit mut nykyään en haluu olla senkaa kauheesti tekemisist . Vanhemmat siis eronnu. Ja toisii sisaruksii näen tosi harvoin ku vanhemmll ja niil ei oo välit kunnos. Ja täss oli nyt jotain turhaa valittamist mut joop on toki muutaki mut en haluu kertoo niist:)
- Anonyymi00026
Oletko miettinyt, miksi vihaat itseäsi ? Siihen on aina joku syy.
Varmaan jokainen voi ajoittain vihata itseään, tai ainakin olla tyytymätön itseensä, mutta yleensä se on ohimenevää.
Eikä ihmissuhteet ole koskaan helppoja, ne on ehkä yksi vaikeimpia asioita elämässä. Joidenkin kanssa tulee paremmin toimeen, joidenkin kanssa huonommin.
Kyllä sinäkin paikkasi löydät tässä maailmassa, ennemmin tai myöhemmin, vaikka juuri nyt olisikin vaikeaa. Tsemppiä. - Anonyymi00027
Onko sulla mahdotonta hakea apua? Onko avun pyytäminen sulle ongelma?
- Anonyymi00028
Avun pyytäminen ei ole heikkous, vaan se on rohkeutta.
- Anonyymi00030
Nii kai. Mutten nyt sit tiiä. Ja en missään nimess haluu hakee apua. Olisin vaa taakka ja kuiteski on niit muit ihmisii jotka tarvii täll hetkell paljon apua tai nii enkä haluu mun perheen tai muuteski läheistrn tietävän muan asioita. En haluu siis myöskään menettää mun kasvoja. En tarkota tätä pahalla mut luulen myös ettei mun läheisii edes kiinnostais kuiteski niil omat asiat ja mull omat. En osaa selittää.:D Ja yhä mielestäni ois helpointa vaa kms .
- Anonyymi00032
Et varmasti olisi taakka. Omaiset ja muut olisivat kenties ennemminkin iloisia siitä, että saisit itsesi parempaan kuntoon.
Miksi menettäisit kasvosi kertomalla ongelmistasi ? Ei kukaan ajattele, että olisit muka jotenkin huonompi ihminen, jos menet hakemaan apua.
Opettele arvostamaan itseäsi ja hyväksy itsesi. Sinä itse olet se, joka elät omaa elämääsi ja päätät, mitä sillä teet.
Monet ovat päässeet synkkyydestä takaisin kiinni elämään, ja se onnistuu silloin, kun itse haluaa alkaa voimaan paremmin, ymmärtää, että jotakin on tehtävä ongelman korjaamiseksi.
On turhaa luulla, ettei ketään kiinnostaisi myös sinun hyvinvointisi. Sinusta vain nyt tuntuu siltä, mutta se on vain oma ajatuksesi. - Anonyymi00034
Netissä on nuorille auttavia chatteja joissa voi kirjoitella anonyymisti. Siellä ei kysellä henkilötietoja. Ja he eivät ole yhteydessä sun vanhempiin. Haet sä tekosyitä ettet voi jutella esim sekasin chatissa joka on tarkoitettu nuorille. Sun mielestä itsetuhoisuus ja itsemurhan miettinen ei ole riittävä syy hakea apua. Miten huonosti sulla pitäis asiat olla että ottasit yhteyttä. Millanen maine sulla sitten on kun pelkäät kasvojen menetystä. Vedätkö jotain roolia jos pelkäät maineen menettämistä. Sä elät eläämäsi vetämällä jotain roolia. Eikö ole raskasta esittää koko ajan jotain muuta kuin on. Ei ole ihme että sulla on paha olla kun pitää näytellä jatkuvasti. Ei elämää voi elää niin että esität jotain roolihahmoa.
- Anonyymi00033
huono ajatus tai ehkä huonot vanhemmat jotka tuollaisia saavat mieleesi, iasäai on kai joku kusi-Jukka, kusi-Sukka
- Anonyymi00035
Et sinä halua kuolla, vaan haluaisit että kärsimys loppuisi. Ethän voi tietää mitä kuoleman jälkeen on, sehän saattaa olla moninverroin huonompi ja pahempi tilanne sen jälkeen. Lisäksi et tiedä kuinka suuriin tuskiin voi joutua jos kokeilee jotain helkutin yliannostusta! Parempi on oppia suhtautua elämän tavallisiin ohimeneviin kärsimyksiin eri tavalla, siten että ne itseasiassa muuttuvat pienemmiksi. Kärsimys ei koskaan katoa elämässä, koska elämässä on ilojakin, ja toista ei olisi ilman toista. On monia keinoja helpottaa kärsimyksiä. Tärkeää on puhua rehellisesti jollekin joka ymmärtää.
Kun ahdistaa niin mieti onko tämä pysyvä olotila vai ohimenevä? Kaikki ovat ohimeneviä tiloja. Kärsiessään ei kuitenkaan yleensä pysty näkemään sitä ilon puolta elämässä, sitä kun asiat tuntuvat sujuvan hyvin ja on mielenkiintoista tekemistä ja ajattelee "tästä minä tykkään". Tuossa nuoressa iässä mieli käy läpi myllerryksiä, mutta kun niistä selviää (ja sinäkin selviät) niin tulee vahvemmaksi.
Jos osaat englantia, kuuntele mitä sellaiset henkilöt puhuvat kuin: Ajahn Brahmavsmso ja Eckhart Tolle. Heidän puheistaan on ollut minulle hyötyä ja iloa vastoinkäymisissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1322524Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli1002085Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.381720Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi381570Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n561435Palomestari sytytti tulipalon Kankaanpäässä
Kankaanpää ei yllätä koskaan. Oukarinkadulla syttyi rivitalossa tulipalo toukokuussa 2024. Nyt sen sytyttäjää syytetään271109Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan581100Kuka on Farmi Suomi Riiko?
Farmi Suomi -realityssä Riiko Sakkinen on saanut paljon tv-aikaa. Riikon ajatuksia ja toisten nokittelua sekä lopulta pe91056Vastuuhenkilöt
Ketkä ovat Lapuan Kotiasunnot-yhtiön tili- ja vastuuhenkilöt? Nimet kehiin, julkista tietoa.621030Pelataanko sivistyslautakunnan päätöksissä reilua ja avointa peliä?
Huomasin, että sivistyslautakunta on tehnyt viikko sitten isoja miljoona päätöksiä lastemme koulukuljetuksissa ja kaup30726