Asuntojen hinnat

Anonyymi-ap

12

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Loimaalla on nyt tosi halpoja asuntoja. Tietysti niihin tulee remppaa mut siitä huolimatta

• Anonyymi00002

Itse en ostaisi noista rivareista asuntoo

• Anonyymi00003

85k voisi olla realistinen pyynti, paitsi taitaa olla valesokkeli, että tuskin saa lainaa tuota vastaan kuin 50k

• Anonyymi00004

Sisustus ainakin on ihan kamala ja joku poreamme ympätty pieneen kylppäritilaan. Ei jatkoon.

• Anonyymi00005

45 vuotta vanha rakennus. Tarkoittaa teknisen käyttöiän päättymistä monelta osin. Tyypillinen hinta saneeraukselle 500€/m2. Pankki arvioi remontin maksavan 42 500€. Eli asuntoa vastaan ei saa lainaa ollenkaan. Ns. purkukuntoinen taloyhtiö.

• Anonyymi00009
        UUSI

Loimaa on saavuttanut teknisen käyttöikänsä. Alue autioituu eli kaikilla rakennuksilla on vain käyttöarvo.

• Anonyymi00006

Niinpä, pitäisi tolla hintaa kaikki isot remontit tehty muttaeipä niitä mainita. Taas vissiin kokeiluhinnoittelua? Mutta jos tosissaa on myymässä, ei todellakaan kannata, kun on ns. ostajan markkinat. Useampi ihan hyvin hinnoiteltu asuntokin kyllä löytyi mitä paikaseen vilkaisiin kaupungissa olevia rivareita.

Täällä Hulmillaki yks aika samanlainen kuin mulla mutta vähän isompi ja uudempi. Ihan hyvä pitäisi olla mutta talvella saa varautua pitää reinoja tai villasukkia tai - laattaperustus muttei lattialämmitystä😂 Hinta päälle tonnin neliö, kaksio, tais olla rv.2005. En muista oliko sähkölämmitys mut emmä tiedä onko se enää kalliimpi kuin kaukolämpö, ja lämmityskulua pystyy suoraan itse säätään, kun kaukolämpö maksetaan yhteisvastikkeina.

lajijasuris

• Anonyymi00007
      UUSI

Kyllähän tuon kokoisen lämmittää kuulemma pelkästään hyvällä ilmalämpöpumpulla. -> Selvää Säästöä!

• Anonyymi00008
        UUSI

Niin tekee, mulla on kaksiossa ollu ilp muutaman vuoden ja sillä pärjää hyvin -25 asteeseen asti. Alkuperäinen lämmitys on kattosähkö+kylppärin lattialämpö+vessan&tuulikaapin patteri.
        Kun mä muutin tähä kymmebisen vuotta sitten, meni sähköö n. 9500 kWh ja aika kylmä talvi taisi olla ja tuuli on melkein yhtä paha kuin pakkanen. Viime vuodet menny 6200-6500 kWh, sis. lämmitys vesi ilp (LTO mut en tiedä onko lämmitysvastusta), jk-pakastin, pyykkikone, astiatiskari ja muu käyttösähkö. Sähköön menee kaikkiaan kuussa keskimään 95€. Vesivaraaja uusittiin vuos sitten mutta se ei näy sähkönkulutuksessa.

Sitten kun pörssisähkön kova volatiliteetti tasaantuu, kokeilen tosissaan pörssisähköö kynyisen hybridin sijaan mutta siinäkin tullut edes pikkusen alennusta ja nyt energia maksaa vähän alle 7 snt. Ei paha, maksoiha se "halpaan aikaan" muutama vuosi sitten n. 5 snt ja hinnoilla on joka tapauksessa taipumusta nousta. Itse asun vuokralla eli rajalliset mahikset vaikuttaa mutta aina pyytää voi jotain ja ennen kaikkee miettii mihin muuttaa

lajijasuris

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Niin tekee, mulla on kaksiossa ollu ilp muutaman vuoden ja sillä pärjää hyvin -25 asteeseen asti. Alkuperäinen lämmitys on kattosähkö kylppärin lattialämpö vessan&tuulikaapin patteri.
        Kun mä muutin tähä kymmebisen vuotta sitten, meni sähköö n. 9500 kWh ja aika kylmä talvi taisi olla ja tuuli on melkein yhtä paha kuin pakkanen. Viime vuodet menny 6200-6500 kWh, sis. lämmitys vesi ilp (LTO mut en tiedä onko lämmitysvastusta), jk-pakastin, pyykkikone, astiatiskari ja muu käyttösähkö. Sähköön menee kaikkiaan kuussa keskimään 95€. Vesivaraaja uusittiin vuos sitten mutta se ei näy sähkönkulutuksessa.

Sitten kun pörssisähkön kova volatiliteetti tasaantuu, kokeilen tosissaan pörssisähköö kynyisen hybridin sijaan mutta siinäkin tullut edes pikkusen alennusta ja nyt energia maksaa vähän alle 7 snt. Ei paha, maksoiha se "halpaan aikaan" muutama vuosi sitten n. 5 snt ja hinnoilla on joka tapauksessa taipumusta nousta. Itse asun vuokralla eli rajalliset mahikset vaikuttaa mutta aina pyytää voi jotain ja ennen kaikkee miettii mihin muuttaa

lajijasuris

Kyllä varmasti tälkekkin vuodelle pörssisähkö vielä voi olla edukkaampi ja eihän nämä tammi-helmikuun pakkaset mitään poikkeuksellisia ole. Ainoo mikä huolettaa on jos jotain tapatuu esim. Ruotsin-Suomen merikaapelille. Silloin voidaan olla jo useammassa eurossa kw.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kyllä varmasti tälkekkin vuodelle pörssisähkö vielä voi olla edukkaampi ja eihän nämä tammi-helmikuun pakkaset mitään poikkeuksellisia ole. Ainoo mikä huolettaa on jos jotain tapatuu esim. Ruotsin-Suomen merikaapelille. Silloin voidaan olla jo useammassa eurossa kw.

Jää nähtäväksi miten pörssisähkön kanssa menee, mutta itse uskaltaisin jo nyt lyödä vaikka vetoa ettei sillä päästä kulutusvaikutus huomioiden alle 7 snt keskihintaan. Itse en omalla kohdalla viitsi tuota laskea mutta just mediassa oli miten on jopa 700€ kalliimmaksi tullut lämmittää alkuvuonna pörssisähköllä!

Hämmästyttävän paljon ihmiset seuraa pelkkää pörssisähkön aritmeettista keskiarvoo ja päättelee siitä mutta näin sitä ei voi laskea. Ilman exceleitä yms jokainen voi jollain kohtuudella laskee vaikka tammi- tai helmikuun kulutuksen mukainen keskihinnan edes päivää kohti jokaiselta päivältä erikseen ja näistä keskiarvon. Saatua keskiarvoa voi sitten verrata pörssisähkön päiväkohtaiseen keskiarvoon kuukausitasolla. Tässä jo tulee eroa ja kesällä sentin hinnoilla kulutus on paljon pienempää.

Hybridisopimus perustuu just kulutusvaikutukseen ja itsellä ollut parhaat päiväkohtaiset hinnanalet jopa 4 snt kovalla hintaa kylminä päivinä (siis teoriassa energia vain 3 snt!) mutta lopulta lasketaan kuukausitasolla ja sentin luokkaa ollu ale.

lajijasuris

• Anonyymi00012
        UUSI

...niin oikeastaan kaukolämmitetyssä asunnossa ei säästä kuin vähän ellei kaikki ota ilp:a yhtäaikaa ja kuluta suunnilleen saman verran, eikä ikkuna unohdu aauki tms!
        Tosin mun käsittääkseni teknologia mahdollistaa, eikä pitäisi ollla kallis asentaa, asuntokohtaisen lämmityksen. Tähän pitäisi ilman muuta mennä, erillismittaus niinku vaikka vedelläkin.

lajijasuris

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      205
      4997
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      118
      4083
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3565
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3430
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2957
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2336
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      32
      2101
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      22
      1960
    Aihe